بهترین سواحل دبی | ساحل های عمومی دبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 18 اکتبر 2022
Loading...

با شروع فصل سرما در بیش از نیمی از نقاط دنیا دبی وارد بهترین فصل خود شده و سواحل این شیخ نشین لوکس آماده پذیرایی از گردشگران می‌شوند. دبی با قرار گرفتن در حاشیه آب‌های خلیج فارس مقصد محبوب بسیاری از گردشگران برای یک تعطیلات زمستانی گرم به شمار می‌رود. سواحل دبی به لوکس و خاص بودن در تمام دنیا شهرت داشته تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا سفری ایده آل را برای لوکس پسندان رقم زنند. در اینجا با بهتریین سواحل عمومی دبی و امکاناتشان آشنا می‌شویم.

سواحل لوکس با امکانات بی‌نظیر اصلی‌ترین جاذبه گردشگری در تور دبی به شمار می‌روند سواحلی که در کنار هتل‌های ۵ ستاره، مراکز خرید برگ و تفریحات مدرن دبی را به مقصدی بی نقص برای گذراندن تعطیلات زمستانی و فرار از برف و سرما تبدیل کرده‌اند. نکته قابل توجه اینکه ورود به بیشتر سواحل دبی برای عموم آزاد رایگان بوده و تنها سواحلی که به صورت اختصاصی در غرق هتل‌ها هستند نیاز به ورودی دارند.

سواحل دبی برای شنا

شیخ نشین دبی تا چند دهه قبل بیشتر به بیابان‌های سوزان و آسمان خراش‌هایش معروف بود اما به لطف قرار گرفتن در حاشیه خلیج فارس و البته مدیریت صحیح ساحل‌‌های دبی نیز تجهیز شده و با مدرن‌ترین امکانات آماده است تا اقامت در این شهر را برای میهمانان خاطره‌انگیزتر کند. شنا، قایق سواری، کایاک سواری، غواصی، والیبال ساحلی، پاراسل، کشتی‌های کروز لوکس، فلای بورد، شاتل، کشتی‌های آکواریومی و غیره همه وهمه از تفریحات هیجان انگیزی هستند که در ساحل‌های خصوصی و عمومی دبی می‌توانید تجربه کنید. در ادامه زیباترین و معروفترین ساحل های دبی را معرفی می‌کنیم:

ساحل جمیرا بیچ دبی (Jumeirah Beach)

داشتن تاییده پرچم آبی به نشانه سطح استاندارد و امنیت بالا ساحل جمیرا بیچ را به یکی از بهترین و پرطرفدارترین ساحل های عمومی دبی تبدیل کرده است. ورود به این ساحل برای تمام گردشگران رایگان و آزاد می‌باشد. در این ساحل امکاناتی از جمله خدمات غریق نجات، زمین بازی برای کودکان، محوطه مخصوص باربیکیو و پیکنیک، فضای سبز و یک کتابخانه رایگان وجود داشته گردشگران می‌توانند یک روز از سفر خود را در کنار جمیرا بیچ سپری کنند. از امکانات ساحل جمیرا بیچ که بگذریم وجود شن‌های طلایی رنگ، نخل‌های سرسبز و چترهای آفتابی رنگی زیبایی این ساحل را صدچندان کرده‌اند.

پارک ساحلی الممزار (Al Mamzar Beach Park)

ساحل الممزار را می‌توان یکی از کامل‌ترین سواحل دبی دانست. این ساحل نیز مانند جمیرا بیچ موفق به دریافت پرچم آبی شده و رعایت استانداردهای بین‌المللی در آن دیده می‌شود. پارک ساحلی الممزار مساحتی ۱۰۶ هزار هکتاری داشته و فعالیت‌هایی مانند شنا، غواصی، قایق سواری، پیک نیک‌های آخر هفته و حتی دوچرخه سواری را می‌توان در آن انجام داد. فضای بازی مخصوص کودکان به والدین این امکان را می‌دهد تا فرزندان خود را به فضایی امن سپرده و با خیال راحت در دریا شنا کنند. خدمات باربیکیو کنار ساحل نیز این امکان را به گردشگران می‌دهد تا طهم ماهی کباب تازه در کنار ساحل را تجربه کنند. چادرهای مخصوص با کولر گازی، غریق نجات‌ها، برج‌های مراقبت و سایه بان برای استراح در کنار دریا از دیگر امکانات ساحل الممزار هستند.

ساحل لا مر (La Mer Beach)

نام ساحل جمیرا یا مارینا را بارها و بارها شنیده‌ایم اما ساحل لامر را می‌توان در لیست جدیدترین سواحل دبی قرار داد. این ساحل بعد از تفریحات آبی به ایستگاه شک در دبی نیز شهرت دارد چرا که توسط انواع رستوران‌ها، کافه‌ها و اغذیه فروشی‌های جذاب احاطه شده است. بستنی‌های بسیار لذیذ ساحل لامر بیش از هر چیز دیگر توانسته‌اند نظر گردشگران را به سوی خود جذب کنند. گردشگران اجازه دارند از صبح تا زمان طلوع خورشید در دریا شنا کنند اما با تاریک شدن هوا و به دلیل حفظ امنیت شنا ممنوع شده و شما می‌توانید از دیگر امکانات ساحل لامر مانند قدم زدن در کنار دریا یا سرو غذاهای لذیذ لذت ببرید.

ساحل مارینا دبی یا مارینا بیچ (Marina Beach)

در ادامه به یکی از معروفترین سواحل و مناطق دبی می‌رسیم. ساحل مارینا سال‌هاست که جایگاه خود را در این زمینه حفظ کرده و طرفداران بسیاری دارد. لین ساحل در منطقه دبی مارینا و دقیقا در کنار خلیج فارس ساخته شده است. خط ساحلی مارینا حدود ۱٫۷ کیلومتر امتداد داشته و لوکسترین امکانات را می‌توان در آن دید. این ساحل به قدری تمیز است که ساعت‌ها می‌توان در کنار آن قدم زده و در ماسه‌های نرمش حمام آفتاب گرفت. کافه و رستوران‌های ساحل مارینا نیز آماده‌اند تا با انواع غذاهای عربی و دریایی از میهمانان خود پذیرایی کنند.

ساحل کایت دبی (Kite Beach)

اگر به ورزش‌های گروهی مانند فوتبال یا والیبال ساحلی علاقه دارید ساحل کایت بهترنی گزینه‌ای ست که می‌توانید بخشی از ساعات سفر به دبی را در آن سپری کنید. این ساحل بکر افراد با سلیقه‌های یکسان را به یکدیگر وصل می‌کند. علاوه بر فوتبال و والیبال ساحلی، اسکیت سواری، بانجی جامپینگ، کایاک سواری، مسیرهای مخصوص پیاده روی و دوچرخه سواری از دیگر امکانات ساحل کایت دبی به شمار می‌روند. حتی اگر به ورزش‌های گروهی علاقه ندارید می‌توانید پیاده روی بر روی شن‌های نرم و گرم را تجربه کنید. نکته مهم اینکه ساحل کایت امکانات مخصوص برای گرفتن حمام آفتاب ندارد پس اگر به این قصد به ساحل می‌رود حتما زیرانداز و غیره را همراه داشته باشید.

ساحل سان ست دبی (Sunset Beach)

ساحل ساحل أم سقیم (Umm Suqeim Beach) یا سان ست بیچ را با چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد زیباترین ساحل دبی می‌دانند. این ساحل همیشه شلوغ به صورت ۲۴ ساعته باز بوده و کامل‌ترین امکانات را به میهمانان خود ارائه می‌دهد. حضور غریق‌ نجات‌ها، رختکن مخصوص تعویض لباس، اینترنت وای فای رایگان، سایه بان، چترهای آفتابی و امکانات مخصوص دوش بعد از شنا از خدمات ساحل سان ست دبی هستند. این ساحل در شیخ نشین ام سقیم و فاصله ۱۶ کیلومتری دبی قرار گرفته است. ورود به ساحل سان ست برای تمام مردم آزاد بوده و از دیگر امکانات آن می‌توان به نزدیکی به ایستگاه مترو، چندین کافه و رستوران و محوطه مخصوص پیک نیک اشاره کرد.

سواحل آزاد دبی

هر چند که دبی شیخ نشینی مسلمان است اما قانون اجباری برای داشتن حجاب چه در خیابان‌ها و چه در سواحل وجود ندارد. درواقع گردشگران می‌توانند در سواحل از لباس شنا یا هر پوشش دیگر استفاده کنند. اما لازم به یادآوری ست که طبق عرف دبی معمولا بانون برای رفت و آمد در خیابان‌ها از لباس‌های خیلی باز استفاده نمی‌کنند. هر چند که این عرف در برای شنا یا تفریحات آبی هیچ کاربردی ندارد. نه فقط در دبی بلکه در سایر کشورهای اسلامی مانند ترکیه، اندونزی و مالزری نیست پوشش در سواحل و خیابان‌ها کاملا آزاد است.

قوانین سواحل دبی

در پاراگراف قبل دیدیم که قانونی در رابطه با پوشش در سواحل دبی وجود ندارد اما جدای از پوشش سواحل این کشور قوانین مشخصی دارند که گردشگران و شهروندان دبی ملزم به رعایت آن‌‌ها هستند. طبق این قوانین در برخی از سواحل بردن ماشین و حیوانات خانگی ممنوع می‌باشد. یا گردشگران حق چادر زدن یا روشن کردن آتش در سواحل را ندارد. چنانچه قصد گذراندن وقت در کنار ساحل یا کباب ماهی و غیره را دارید می‌توانید از محل‌هایی که به صورت مخصوص برای این کار در نظر گرفته شده و مجهز به باربیکو می‌باشد استفاده کنید. همچنین محل‌هایی که با علامت مشخص شده و نجات غریق دارند برای شنا کردن انتخاب کنید.

جدیدترین سواحل دبی

مارینا بیچ، ساحل جمیرا، ساحل سان ست و کایت را می‌توان جز با قدمت‌ترین سواحل دبی به شمار آورد. هر چند که این سواحل همچنان لوکس و مدرن هستند اما اگر می‌خواهید تفریحات آبی و فضای متفاوتی را در دبی تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم به ساحل الممرز یا لامر بروید. این دو از جدیدترین سواحل دبی به شمار رفته و بهترین امکانات ورزشی و تفریحی را دارند. در آخر می‌توانید جهت رزرو تور دبی با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید …

بهترین هتل‌های دبی؛ از برج‌العرب تا هتل آرمانی

پارک های آبی دبی

بهترین فصل سفر به دبی چه زمانی است؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید