پربازدیدترین کشور اروپایی و یکی از امپراتوری‌های پر قدرت دنیا در عصر طلایی خود چه حقایقی را در میان جاذبه‌های تاریخی و با ارزشش پنهان کرده است؟ در این اینجا می‌خواهیم شما را با حقایقی خواندنی درباره فرانسه مقصدی که سفر به آن آرزوی بسیاری از گردشگران می‌باشد آشنا کنیم. مطالبی که بی شک دانستنشان شما را بیش از بیش برای سفر به دیار عاشقانه‌های اروپا ترمشتاق‌تر خواهد کرد.

کشور فرانسه در بخش جنوب غربی قاره اروپا قرار گرفته و یکی از مقاصد اصلی در تور اروپا به شمار می‌رود. اصلا اروپاگردی بدون بازدید از پاریس و عاشقانه‌هایش تکمیل نخواهد شد. اما پیش از سفر به اروپا و کشور فرانسه بهتر است بیشتر با حال و هوای این کشور و جالبتر از همه حقایق خواندنی و جذاب این کشور آشنا شوید. حقایقی که شما را بیش از بیش شیفته فرهنگ فرانسوی خواهد کرد.

فرانسه حاکم ۸ درصد از سرزمین‌های جهان

یکی از حقایق خواندنی درباره فرانسه به دوران امپراتوری این کشور بازمی‌گردد. کشور فرانسه قبل از رسیدن به حکومت جمهوری یکی از بزرگترین امپراتوری‌های اروپا به شمار می‌رفت که نزدیک به ۸ درصد از سرزمین‌های جهان را در تصرف خود داشت. هر چند که در حال مستعمرات فرانسه استقلال پیدا کرده‌اند اما در حال حاضر بیش از ۲۹ کشور دنیا از جمله سوئیس، کامرون، لوکزامبورگ، موناکو و برخی از کلان‌شهرهای کانادا مانند کبک و انتاریو همچنان به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند.

فرانسه پربازدیدترین کشور اروپا و دنیا

در سال ۲۰۱۲ بیش از ۸۰ میلیون گردشگر از کشور فرانسه بازدید کردند. این آمار فرانسه را در آن سال به پربازدیدترین مقصد توریستی جهان تبدیل کرد. فرانسه همچنان نیز در صدر لیست کشورهای پرطرفدار اروپایی قرار گرفته تا جایی که شهر پاریس سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان می‌باشد. تور فرانسه در ایران نیز جز محبوب‌ترین پکیج‌های گردشگری به شمار می‌رود.

پاریس رومی بوده یا فرانسوی؟

از حقایق خواندنی درباره فرانسه می‌توان به اصالت پایتخت این کشور اشاره کرد. شهر پاریس در قرن‌ها پیش شهری رومی الصل به نام لوتتیا بوده که بعدها در خاک فرانسه قرار گرفته و اکنون نیز به عنوان پایتخت بسیار زیبا و پرطرفدار این کشور شناخته می‌شود. شهر پاریس یکی از با اصالت‌ترین پایتخت‌های اروپایی می‌باشد و وجود جاذبه‌های تاریخی این ادعا را ثابت می‌کند.

اگر می‌توانید در پاریس گردی تابلوی ایست پیدا کنید

پاریس نظام شهری بسیار منظم داشته و قوانین راهنمایی و رانندگی در آن بسیار جدی گرفته می‌شود؛ اما نکته جالب اینکه در این شهر بزرگ تنها یک تابلوی ایست وجود داشته و برای کنترل ترافیک شهری از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی استفاده می‌‎شود. پس در سفر به پاریس اگر توانستید تک تابلوی ایست را پیدا کنید حتماً با آن عکس یادگاری بی اندازید.

فرانسوی‌های افسرده‌تریم مردم اروپا هستند؟

شاید کمی عجیب به نظر رسد اما از هر ۵ فرانسوی یک نفر افسرده است و این آمار باعث شده تا فرانسوی‌ها نسبت به مردم کشورهای همسایه خود کمی افسرده‌تر و غمگین‌تر به نظر آید. البته علاوه بر فرانسه نام آلمان، لوکزامبورگ، سوئد، مجارستان و پرتغال نیز در میان لیست کشورهای افسرده اروپایی به چشم می‌خورد. با این حال فرانسه را می‌توان کشوری با سطح رفاه و فرهنگ اجتماعی بالا دانست.

کوتاهترین امپراتوری اروپا

باز هم حقایق خواندنی درباره فرانسه و باز هم امپراتوری بزرگ این کشور! حکومت لوئی نوزدهم در فرانسه را می‌توان کوتاهترین سلطنت پادشاهی در اروپا دانست. این پادشاه بداقبال تنها ۲۰ دقیقه حکومت کرده و سپس به سرعت برکنار شد. لویی آنتوان پس از ۲۰ دقیقه پادشاهی توسط انقلابیون مجبور به استعفا شده و پس از وی لویی فیلیپ به عنوان پادشاه کشور فرانسه حکومت خود را آغاز کرد.

فرانسوی‌ها معرف پلاک خودرو در دنیا

نصب پلاک خودرو جهت شناسایی ماشین و مالک آن عمری تقریباً ۱۲۵ ساله دارد. در واقع این فرانسوی‌ها بودند که در سال ۱۹۸۳ برای اولین بار پلاک خودرو را به جهانیان معرفی کردند. از آن زمان تا کنون سیستم پلاک کردن خودروها پیشرفت‌های بسیار داشته و در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است که تا قبل از این اختراع خودروها پلاک نداشتند.

ازدواج با عروس مرده در فرانسه

مطلب حقایقی خواندنی درباره فرانسه را ادامه می‌دهیم با یک حقیقت جالب و باورنکردنی! در شهر پاریس می‌توان کاملاً قانونی با یک فرد مرده ازدواج کرد. این حقیقت عجیب ما را به یاد فیلم بسیار زیبا و پرطرفدار عروس مردگان می‌اندازد.

فرانسوی‌ها و رکوردهای ثبت شده در اروپا

نام شاردوگل کم و بیش برای همه آشناست رئیس جمهوری که یکی از معروفترین فرودگاه‌های اروپا نیز به نام وی نام گذاری شده است. این رئیس‌جمهور معروف با نجات یافتن از ۳۲ عملیات تروریستی در کتاب گینس نیز دارای مقام و مرتبه می‌باشد. نکته جالب دیگر را لئوناردو داوینچی به خود اختصاص داده است. این نقاش معروف قلعه‌ای با شکوه برای خود ساخته و مدتی را در آن زندگی می‌کرد.

نمادهای کشور فرانسه

موزه لوور به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین موزه‌های اروپا، برج ایفل که زمانی بلندترین برج دنیا محسوب می‌شد و کاخ ورسای به عنوان یکی از باشکوه‌ترین کاخ‌های اروپا از معروفترین نمادهای کشور فرانسه به شمار می‌روند.

نکات جالب و خواندنی درباره فرانسه؛ پرگردشگرترین کشور قاره اروپا

اگر تور فرانسه را برای اروپا گردی خود انتخاب کرده‌اید بهتر است با خواندن ادامه مطلب حقایقی خواندنی درباره فرانسه اطلاعات خود را تکمیل کنید:

  • در کشور فرانسه نباید نام خوک خود را ناپلئون بگذارید؛ این عمل مجازات دارد.
  • تا سال ۲۰۱۲ و تقریباً به مدت ۲۱۴ سال زنان فرانسوی اجازه پوشیدن شلوار را نداشتند.
  • در شهر پاریس تعداد تاکسی‌ها بسیار کم است چرا که رانندگان برای دریافت گواهینامه تاکسی بایستی ۲۰۰۰۰ یورو بپردازند.
  • خروس به عنوان حیوان ملی در فرانسه شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید …

بهترین شهرهای ساحلی اروپا برای تعطیلات بهاری

دیدنی های کشورهای اروپایی

برای سفر به اروپا چقدر پول لازم است

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید