بسیاری هزینه‌های سفر به اروپا را در خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خلاصه می‌کنند اما داستان در همین جا به پایان نمی‌رسد چرا که هزینه‌های خورد و خوراک، حمل و نقل عمومی و بازدید از سایت‌های گردشگری را نیز باید به لیست مخارج سفر به اروپا اضافه کرد! با این توصیف اروپا را می‌توان جز لوکس‌ترین مقاصد گردشگری به شمار آورد. پس اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به این قاره جذاب هستید، قبل از هر چیز باید به این سؤال جواب دهید که برای سفر به اروپا چقدر پول لازم است و چگونه می‌توان هزینه‌های سفر را کمتر کرد؟

بالا رفتن قیمت روز به روز یورو و لوکس بودن مقصد دلیلی بر آن شده تا بیشتر گردشگران قید تور اروپا را بزنند؛ اما آیا واقعاً این‌گونه است و هیچ راهی برای سفر ارزان به اروپا وجود ندارد؟ خوشبختانه باید بگوییم که تصورات شما در رابطه با هزینه سفر به کشورهای اروپایی کمی اغراق‌آمیز بوده و با کمی آینده‌نگری می‌توان قیمت تور اروپا را کاهش داد.

کشورهای تحت پوشش اروپا

سفر به اروپا فقط در سوئیس، آلمان و یا فرانسه خلاصه نمی‌شود، بلکه کشورهای اروپای شرق مانند بلغارستان، مجارستان، صربستان و حتی اکراین نیز با داشتن مناظر طبیعی حیرت انگیز جز مقاصد اروپایی خاص برای گردشگران به شمار می‌روند. پس اگر قصد سفر به اروپا را دارید لازم است که لیستی کامل از تمامی مقاصد توریستی این قاره را در اختیار داشته باشید. این مقاصد کشورهای آلبانی، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، بلاروس، قبرس شمالی، فنلاند، گرجستان، ایسلند، ایرلند، لیتوانی، نروژ، پرتغال و غیره را شامل می‌شوند.

سفر به اروپا چقدر هزینه دارد؟

هر چند که مقاصد اروپایی از نظر قیمت پرواز، هتل و حتی هزینه تفریحات با یکدیگر متفاوت هستند اما تمامی این مقاصد در یک چیز با یکدیگر مشترک هستند و آن ویزای شنگن است؛ یعنی ایرانی‌ها برای سفر به کشورهای عضو در حوزه شینگن بایستی ویزا دریافت کنند. پس هزینه دریافت ویزای شینگن را باید به هزینه‌های تور اروپا اضافه کرد. با این توصیف آلان می‌توانیم به این سؤال پاسخ بدهیم: برای سفر به اروپا چقدر پول لازم است ؟ در ادامه هزینه سفر به پرطرفدارترین مقاصد اروپایی را بررسی می‌کنیم.

کشورهای مهم اروپایی و هزینه سفر به آن‎‌ها

با شیوع ویروس کرونا بیشتر کشورهای اروپایی مرزهای گردشگری خود را بسته و امکان سفر توریستی را برای مسافران غیر ممکن کردند؛ اما پس از واکسیناسیون جهانی امکان سفر به کشورهایی مانند اسپانیا، فرانسه و سوئیس فراهم شده است. بدین صورت که برای دریافت ویزای شینگن می‌توان از طریق سفارت‌های این مقاصد در ایران اقدام کرد.

هزینه سفر به اسپانیا

خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، دریافت ویزای شینگن و بیمه مسافرتی هزینه‌های قبل از سفر به اسپانیا و مواردی مانند حمل و نقل عمومی و خورد و خوراک هزینه‌های حین سفر به اسپانیا را تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه ما مجری مستقیم تور اسپانیا هستیم، بهترین تورها را در این مسیر برنامه ریزی کرد‌ه‌ایم. بدین ترتیب قیمت تور اسپانیا که خدمات بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل ۴ ستاره (بارسلون + مادرید)، بیمه مسافرتی، خدمات ویزای شینگن، ترانسفر فرودگاهی و گشت شهری در بارسلون را شامل می‌شود حدود ۱۳۹۰ یورو + ۱۴ میلیون تومان می‌باشد.

هزینه سفر سوییس

سوئیس از لوکس‌ترین مقاصد اروپایی به شمار می‌رود. شما می‌توانید پس از دریافت ویزای شینگن برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در این کشور اقدام کنید. اینکه برای سفر به اروپا چقدر پول لازم است و جدا از آن سفر به سوئیس به چه مقدار بودجه نیاز دارد کاملاً به زمانی که برای سفر انتخاب می‌کنید بستگی دارد. در حالت کلی قیمت تور سوئیس در فصل‌های پیک سفر مانند بهار و تابستان بیشتر از سایر فصل‌ها می‌باشد.

هزینه سفر به فرانسه

تور فرانسه نیز مانند اسپانیا از تورهای اختصاصی ما می‌باشد. همکاران ما با بررسی تمامی موارد سعی کرده‌اند که بهترین ساعات پروازی و هتل‌های باکیفیت را برای اقامت مسافران در نظر گیرند. در واقع ما بهترین خدمات را با مناسب‌ترین قیمت به مسافران ارائه می‌دهیم. تور فرانسه ما خدمات بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل ۴ یا ۵ ستاره، بیمه مسافرتی و خدمات ویزای شینگن را شامل می‌شود. در صورت انتخاب تور فرانسه ۷ شب، مبلغ تور شما حدود ۹۰۰ یورو + ۱۴ میلیون تومان است.

هزینه سفر به کشورهای خارجی همسایه ایران

اگر با رسیدن به جواب برای سفر به اروپا چقدر پول لازم است همچنان فکر می‌کنید که تورهای اروپا گران هستند می‌توانید کشورهای همسایه ایران را برای تور نوروز ۱۴۰۱ انتخاب کنید. در ادامه هزینه سفر به کشورهای ترکیه، ارمنستان و دبی را بررسی می‌کنیم.

هزینه سفر به ترکیه

استانبول و آنتالیا دو مقصد اصلی گردشگری ترکیه برای ایرانیان هستند. هزینه تور استانبول برای ۳ اقامت با خدمات بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل با صبحانه، بیمه مسافرتی و ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی حدود ۱۳۰ یورو + ۵ میلیون تومان است. ۵ میلیون تومان پایه نرخی قیمت بلیط استانبول است که در تاریخ‌های مختلف تغییر می‌کند. هزینه تور آنتالیا نیز برای ۷ شب اقامت حدود ۱۵ میلیون تومان است.

هزینه سفر به ارمنستان

تورهای ارمنستان معمولاً به صورت ۳ شب و ۴ روز یا ۵ شب و ۶ روز برگزار می‌شود. قیمت تور ۳ شب و ۴ روز ارمنستان با خدمات بلیط رفت و برگشت هواپیما، ۳ شب اقامت در هتل با صبحانه، بیمه مسافرتی، تور لیدر و ترانسفر فرودگاهی حدود ۱۲۰ دلار + ۴ میلیون تومان است. ۴ میلیون تومان پایه نرخی قیمت بلیط ارمنستان است که در تاریخ‌های مختلف تغییر می‌کند.

هزینه سفر به دبی

تورهای دبی معمولاً به صورت ۳ شب و ۴ روز برگزار می‌شود. قیمت تور ۳ شب و ۴ روز دبی با بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل، ویزا و بیمه مسافرتی حدود ۱۱۰۰ درهم + ۶ میلیون تومان است. ۶ میلیون تومان پایه نرخی قیمت بلیط دبی است که در تاریخ‌های مختلف تغییر می‌کند.

کدام کشورها برای سفر مقرون به صرفه‌تر هستند؟

پس از پاسخ دادن به سؤال برای سفر به اروپا چقدر پول لازم است می‌توانیم بگوییم که کدام کشورها برای سفر مقرون به صرفه‌تر هستند؟ در میان کشورهای اروپایی سفر به اسپانیا، بلغارستان، مجارستان و جمهوری چک بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر مقاصد اروپایی می‌باشد. سفر به کشورهای همسایه ایران نیز که جز ارزان‌ترین سفرهای خارجی به شمار می‌روند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اروپا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اروپا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید