نمایشگاه اکسپو 2021 دبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 9 آگوست 2021
Loading...

اکسپو ۲۰۲۱ رویدادی جهانی است که امسال به میزبانی دبی برگزار می‌شود. رویدادی که در طی آن ملل مختلف دستاوردهای خود را در تمامی زمینه‌ها به نمایش ‌گذاشته و فرصتی بی‌نظیر را جهت عرضه فناوری‌های جهانی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد. اما نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی در چه تاریخی برگزار شده و چه کشورهایی تا به حال جهت حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌اند؟ در ادامه می‌خوانیم.

دبی پس از پشت سر گذاشتن دوره‌های پیک کرونا و شروع واکسیناسیون گسترده، امسال میزبان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین رویدادهای جهانی است. نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی رویدادی ست که در کنار بازی‌های المپیک و فوتبال جام جهانی سومین جایگاه را از نظر اهمیت و البته وسعت در برگزاری دارد. در ادامه به موضوعات و اهمیت برگزاری این نمایشگاه بیشتر می‌پردازیم.

تاریخچه نمایشگاه اکسپو

نمایشگاه اکسپو از بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی جهان است که به طور معمول هر ۴ یا ۵ سال یکبار برگزار می‌شود. برای اولین بار شهر پاریس در سال ۱۸۴۴ میزبانی این رویداد را بر عهده داشت و از آن پس برگزاری اکسپو به رسمی جهانی تبدیل شد.

اکسپو آخرین بار نیز در سال ۲۰۱۷ و به میزبانی قزاقستان برگزار شد. طبق برنامه‌ریزی برگزار کنندگان اکسپو قرار بر این بود که اکسپو در سال ۲۰۲۱ و در کشور دبی برگزار شود که متاسفانه شیوع ویروس کرونا برگزاری این رویداد را به تعویق انداخت.

امسال اما با واکسیناسیون گسترده در بیشتر کشورهای دنیا و کنترل نسبی ویروس کرونا، دبی و کشور امارات متحده عربی در بهترین و باکیفیت‌ترین حالت اکسپو ۲۰۲۱ را برگزار می‌کنند. تا کنون کشورهای فرانسه، هلند، یونان، آلمان، ایرلند، لوکزامبورگ و … برای شرکت در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

درباره نمایشگاه اکسپو

ارائه دستاوردهای ملل در تمامی زمینه‌ها و به ویژه فناوری محتوای اصلی نمایشگاه اکسپو را تشکیل می‌دهد. به عنوان مثال پیش از این سازه‌ها و فناوری‌هایی مانند تلویزیون، اولین ماشین تایپ، برج ایفل و سس کچاپ در این نمایشگاه به دنیا معرفی شده‌اند.

به بیان دیگر نمایشگاه اکسپو را می‌توان محلی خارق‌العاده برای معرفی ایده‌های نو و مدرنیته کردن دنیا دانست. امسال نیز در همین راستا موضوع اصلی نمایشگاه « ارتباط ذهن‌ها، خلق آینده» معرفی شده و مطمئناً دستاوردهای مهمی در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

نکته قابل توجه اینکه لوگوی اکسپوی ۲۰۲۱ حلقه‌ای طلایی رنگ است که با الهام از حلقه کشف شده در منطقه باستانی ساروق‌الحدید ساخته شده است.  هدف از این سمبل نشان دادن ارتباط بین شرق و غرب در راستای پیشرفت در سراسر جهان می‌باشد. بی شک قرار گرفتن امارات متحده عربی در شرق دنیا و پیشرفت آن در طراحی این لوگو بیشترین نقش را داشته است.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی

نمایشگاه اکسپو دبی در تاریخ ۰۱ اکتبر۲۰۲۱ تا ۳۱ مارچ ۲۰۲۲ (۹ مهر ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱) برگزار می‌شود. طول دوره نمایشگاه ۶ ماهه بوده و انتظار می‌رود مورد استقبال مشاغل در سراسر دنیا قرار گیرد.

جالب است بدانید که افتتاح نمایشگاه با سالگرد پنجاهمین سال تأسیس دبی همزمان شده و دولت امارات از این فرصت برای معرفی دبی به جهانیان و جذب توریست استفاده کرده است.

با برگزاری اکسپو ۲۰۲۱ در دبی این اولین بار است که میزبانی نمایشگاه با یک کشور خاورمیانه‌ای واگذار شده و می‌توان آن را فرصتی استثنایی برای معرفی فرهنگ، استعداد، فناوری و البته دستاوردهای کشورهای منطقه به جهانیان دانست.

سازه مدرن الوصل پلازا به عنوان محل برگزاری اکسپو دبی در نظر گرفته شده‌ است. فضایی که از زمان انتخاب دبی به عنوان میزبان به رسم دیگر سازه‌های لوکس دبی در باشکوه‌ترین حالت ممکن آماده پذیرایی از غرفه‌های ملل مختلف می‌شود.

دسترسی به نمایشگاه اکسپو دبی و ساعات بازدید

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی در Centre  Exhibition کمی آن‌طرف‌تر از پالم جمیرا و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم برگزار می‌شود. هر چند که محل برگزاری نمایشگاه با مرکز شهر فاصله دارد اما تمام امکانات رفاهی در زمینه حمل و نقل عمومی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

در مجموع فضایی در حدود ۴٫۳۸ کیلومتر مربع به نمایشگاه اکسپو اختصاص داده شده است. فضای اختصاصی غرفه‌ها، فضاهای مخصوص اقامت کارکنان، مسیرهای رفت و آمد و یک پارک عمومی به همراه سالن‌ها غذاخوری و … در محدوده نمایشگاه جای گرفته‎اند.

Exhibition Centre حدود ۴۰ کیلومتر با مرکز شهر دبی فاصله دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق مترو و یا ماشین به محل برگزاری نمایشگاه دسترسی داشته باشند. ایستگاه‌های مترو در نمایشگاه اکسپو دبی می‌توانند در هر ساعت ۴۰هزار مسافر را بین مسیر مرکز شهر دبی تا نمایشگاه جابجا کنند.

همچنین از طریق فرودگاه بین‌المللی دبی، فرودگاه بین‌المللی ابوظبی و ترمینال‌های دریایی دبی و ابوظبی می‌توان به محل برگزاری نمایشگاه اکسپو دسترسی داشت.

ساعات بازدید در روزهای هفته: از ساعت ۹ صبح تا ۱ نیمه شب

ساعت بازدید در روزهای آخر هفته و بخصوص: از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ نیمه شب

تورهای دبی ستاره ونک در زمان برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱

دریافت ویزای دبی، رزرو تور دبی در قالب رزرو بلیط هواپیما با بهترین ایرلاین‌ها و ساعات پرواز به علاوه رزرو هتل‌های ۳، ۴ و ۵ ستاره (با توجه به درخواست مسافر) از خدمات آژانس هواپیمایی ستاره ونک در زمان برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی می‌باشد.

بیشتر بخوانید …

معرفی هتل ۴ ستاره رادیسون بلو کریک ساید دبی

معرفی هتل ۵ ستاره کمپنیسکی امارات مال دبی

معرفی هتل شرایتون دبی ۵ ستاره

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید