بیمارستان ایرانیان دبی

نوشته شده توسط : سارا احمدی در جمعه 20 ژانویه 2023
Loading...

همه ما می‌دانیم که سطح پزشکان و پزشکی ایران با توجه به هوش و استعداد جوانان ایرانی در خاورمیانه از رتبه بالایی برخوردار است. با توجه به رشد روزافزون مهاجران و گردشگران ایرانی در دبی، نیاز به یک مرکز خدمات درمانی مخصوص برای ایرانیان روز به روز بیشتر از قبل احساس می‌شد. در سال ۱۳۵۹ پیرو درخواست مکرر ایرانیان، بیمارستان ایرانیان دبی در این شهر تأسیس شد. در اینجا درباره موقعیت مکانی و امکانات این بیمارستان می‌خوانیم.

 با توجه به هزینه‌های بالای درمانی در دبی، تأسیس این بیمارستان که یکی از مجهزترین بیمارستان‌های دبی به حساب می‌آید، همواره باعث آرامش خاطر ایرانیان مقیم امارات و همچنین گردشگران تورهای ایرانی است. ناگفته نماند که این بیمارستان یک مرکز آموزشی مهم برای دانشجویان پزشکی است. همچنین این بیمارستان یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های دبی است که در خیابان الوصل منطقه جمیرا، رو به روی برج العرب واقع شده است.

معرفی بیمارستان ایرانیان دبی

بیمارستان ایرانیان دبی یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های  مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا در منطقه جمیرا دبی است. این بیمارستان پذیرای مراجعین ایرانی، عرب، تاجیک، افغان و … در هر ساعت شبانه روز است. خدمات این بیمارستان شامل  بستری بیماران سرپایی و اورژانسی، ارائه خدمات پزشکی برای نوزادان زنان باردار، دندانپزشکی، فیزیوتراپی و … است.

همچنین این بیمارستان یک اتاق عمل اصلی و ۱۰ اتاق عمل فول امکانات برای جراحی‌های سرپایی را به خود اختصاص داده است. در این بیمارستان جراحی‌های مهمی مانند عمل ستون فقرات، آندوسکوپی و … توسط جراحان مجرب و زبده به صورت مکرر انجام می‌شود. وجود داروخانه شبانه روزی در این بیمارستان، کار را برای مراجعین بیش از پیش آسان کرده است.

یکی از افتخارات این بیمارستان آن است که در روز ۱۲۰۰ بیمار سرپایی با بیش از ۱۸۲ ملیت را بسیار سریع و روان پذیرش و خدمت‌رسانی می‌کند. شعار این بیمارستان همواره این است که «خدمات و امکانات بیمارستانی ما برای همه ملیت‌هایی که در امارات متحده عربی زندگی می‌کنند بدون در نظر گرفتن نژاد، رنگ یا عقیده باز است».

تاریخ تأسیس بیمارستان ایرانیان در دبی 

بیمارستان ایرانیان دبی در سال ۱۳۵۹ هجری شمسی مصادف با ۱۹۷۲ میلادی بر زمینی اهدا شده به ایران توسط شیخ راشد بن سعید آل مکتوم، حاکم آن دوران دبی، بنا شد. از آن سال تاکنون جمعیت هلال احمر ایران با تأسیس این بیمارستان سعی بر فراهم آوردن رفاه حال ایرانیان مقیم یا گردشگر در دبی را داشته است.

خدمات بیمارستان ایرانیان در دبی

همان‌طور که بالاتر بیان کردیم با توجه به قدمت این بیمارستان ، خدمات آن بسیار کامل و جامع است. اگر بخواهیم به تفصیل شرح دهیم این بیمارستان شامل:

  • ۲۲۰ تخت بستری درجه یک
  • ۲۵ کلینیک فوق تخصصی
  • یک مرکز گاسترو آندوسکوپی
  • یک مرکز تصویربرداری
  • ۱۰ اتاق عمل تجهیز شده با فناوری لاپاراسکوپی و ابزار مورد نیاز برای جراحی‌های کم تهاجمی
  • یک آزمایشگاه  پیشرفته تماماً خودکار
  • اولین آزمایشگاه سیتوژنتیک و تشخیص DNA در منطقه

است. که تمامی این امکانات با هزینه بسیار معقول در اختیار ایرانیان قرار می‌گیرد.

با شیوع ویروس کرونا از دو سال پیش تاکنون این بیمارستان برای بیماران کرونایی بخش ویژه‌ای در نظر گرفته و با تمام توان در حال خدمت‌رسانی به این بیماران است.

با توجه به ورود سالیانه هزاران گردشگر خارجی به دبی این امکان برای بیمارستان ایرانیان وجود دارد تا بتواند خود را به همگان در عرصه بین‌المللی نشان دهد. این بیمارستان همواره نماد کوچکی از پزشکی ایران و نبوغ پزشکان ایرانی است که ما به عنوان یک ایرانی همواره باید به آن افتخار کنیم.

بیمارستان ایرانیان دبی- وایلد وادی برج العرب

برای رفتن به بیمارستان ایرانیان در دبی می‌توانید در ایستگاه برج العرب واقع در جنب وایلد وادی (یکی از بزرگ‌ترین پارک آبی‌های دبی) پیاده شوید. جایگاه خاص این بیمارستان در کنار هتل برج العرب و این پارک آبی باعث شده تا برخی افراد بومی آن را به بیمارستان وایلد وادی برج العرب صدا کنند. تأثیر منظره بسیار خاص و آرام‌بخش اتاق‌های این بیمارستان در روند درمان بیماران پذیرش شده، همواره زبانزد است.

با توجه به موقعیت خوب این بیمارستان ازلحاظ دسترسی به مترو، ایستگاه اتوبوس و تاکسی شما با کمترین هزینه و صرف زمان می‌توانید جهت درمان خود یا عزیزانتان به این مکان مجرب پزشکی بروید.

شرایط استخدام در بیمارستان ایرانیان دبی

با توجه به این که بیمارستان یک مرکز آموزشی پزشکی مهم نیز در دبی محسوب می‌شود، همواره سعی در جذب نیروهای متخصص و مجرب دارد. این بیمارستان همواره از دریافت رزومه پزشکان و کادر درمان ایرانی استقبال می‌کند.

داوطلبان کار در این بیمارستان ابتدا باید برای اخذ ویزای کار دبی و همچنین گرفتن مجوز از وزارت بهداشت امارات اقدام کنند. این امر شامل قبولی در آزمون تخصصی شغلی است که بابت شرکت در آن باید مبلغ ۲۰۰۰ درهم پرداخت شود. پس از دریافت مدرک، با توجه به اعلام نیاز بیمارستان به پرسنل، باید مدرک قبولی آزمون خود به همراه مدارک تحصیلی را به اداره کار و مهاجرت دبی جهت صدور ویزا ارسال شود. متأسفانه شانس صدور ویزا برای ایرانیان در سال‌های اخیر بسیار پایین بوده است.

از نظر شرایط حقوقی بیمارستان ایرانیان دبی در جایگاه خوبی قرار دارد؛ برای مثال حقوق یک پرستار برای یک شیفت کاری ۴۰۰۰ درهم و با اضافه کاری حدود ۷۰۰۰ درهم است.

رئیس بیمارستان ایرانیان دبی

با توجه به مطالب گفته شده شاید کنجکاو باشید، بدانید رئیس این بیمارستان خوشنام در دبی چه کسی است؟ با افتخار باید بگوییم رئیس این بیمارستان از تاریخ ۳ اسفندماه ۱۳۹۴ تا کنون، یک ایرانی پرافتخار در عرصه پزشکی به نام دکتر افشاریان است. اگر انتقاد یا پیشنهادی برای بهبودی کیفیت درمان این بیمارستان دارید، می‌توانید به سایت این بیمارستان مراجعه کرده و به رئیس بیمارستان آقای دکتر افشاریان به صورت خصوصی ایمیل ارسال فرمایید.

لیست پزشکان بیمارستان ایرانیان دبی

بیمارستان ایرانیان دبی از ابتدای تأسیس تاکنون، با جذب و استخدام پرستاران و پزشکان حاذق ایرانی سعی بر ایجاد مکانی کاملاً ایرانی برای هم‌وطنان عزیزمان داشته است. در بین لیست پزشکان این بیمارستان، نام پزشکان ایرانی مشهور در خاورمیانه نیز به روشنی می‌درخشد. هنگامی که به این بیمارستان ورود می‌کنید، به وضوح حس و حال بیمارستان‌های داخل ایران برای شما تداعی می‌گردد.

برای مشاهده لیست پزشکان ایرانیان دبی می‌‌توانید به سایت این بیمارستان مراجعه فرمایید.

با توجه به شرایط ویزا برای ایرانیان، اگر شما برای روند درمان کامل خود نمی‌توانید در دبی بمانید نگران نباشید زیرا اکثر پزشکان ایرانی مجرب این بیمارستان در ایران نیز مطب داشته و شما برای ادامه درمان می‌توانید به ایران بازگردید.

با توجه به این موضوع که اغلب بیمارستان‌های امارات سعی بر جذب و استخدام نیروهای خارجی از جوامع پیشرفته مانند اروپا و آمریکا را دارند همواره سطح پزشکی این کشور در منطقه خاورمیانه بالا بوده که این امر باعث رقابت بین بیمارستان‌های این کشور است. این بیمارستان با خوش درخشیدن در این رقابت، نشان‌ دهنده سطح بالای علمی پزشکان ایرانی و دانشگاه‌های ایران است.

سایت بیمارستان ایرانیان دبی

مانند هر بیمارستان بین‌المللی، بیمارستان ایرانیان در دبی نیز دارای سایت بین‌المللی به زبان انگلیسی است. در این سایت تمام اطلاعات مورد نیاز شما درباره بیمارستان، کادر درمان، خدمات بیمارستان، کلینیک‌های درمان و … گنجانده شده است. سایت بیمارستان https://www.ihd.ae/ است. شما با مراجعه به این سایت می‌توانید از ساعات کار کلینیک‌های مختلف بیمارستان و لیست پزشکان متخصص در هر زمینه آگاهی پیدا کنید.

بیمارستان ایرانیان دبی؛ درمان هرچه سریع‌تر ایرانی ها

دبی از دیرباز تا کنون همواره یک قطب گردشگری و تجارت مهم برای ایرانیان بوده است. هدف از ساخت این بیمارستان رفاه حال هر چه بیشتر ایرانیان بوده است که از سال ۱۳۴۹ با کمک پزشکان خوب ایرانی و حکومت ایران تا کنون این امر محقق شده است. اگر قصد مهاجرت به دبی را دارید یا برای رفتن به تور دبی آماده می‌شوید یا حتی به علت تجارت و کسب‌وکار خود به صورت پی در پی مجبور به سفر به این شهر هستید، اصلاً نگران بیمار شدن خود یا عزیزان هم‌سفرتان در دبی نباشید، زیرا با وجود این بیمارستان قدیمی و معروف در دبی دیگر نگرانی شما معنایی ندارد. به عنوان یک ایرانی همیشه به یاد داشته باشید که این بیمارستان ساخته شده است برای درمان هرچه سریع‌تر ایرانی ها!

لیست پزشکان ایرانی در دبی

برخی از پزشکان ایرانی علاوه بر حضور و فعالیت در بیمارستان ایرانیان دبی در مطب خصوصی نیز پذیرای بیماران  هستند. بنابراین چنانچه در سفر مراجعه به مطب را به بیمارستان ترجیح می‌دهید می‌توانید از این امتیاز استفاده کنید. متخصص جراحی عمومی، متخصصان چشم، متخصصان زنان و زایمان، متخصصان داخلی، متخصصان گوش، حلق و بینی و غیره با ملیت ایرانی در دبی فعالیت دارند.

بیمارستان هلال احمر دبی

بیمارستان هلال احمر ایران دبی از معتبرترین وقدیمی‌ترین بیمارستان‌های دبی است که روزانه تعداد بالایی از بیماران سرپایی را پذیرش و معالجه می‌کند. علاوه بر خدمات درمان سرپایی بیماران، خدمات تخصصی و فوق تخصصی نیر در این بیمارستان ارائه می‌شود. پزشکان متخصص با ملیت ایرانی و غیر ایرانی در بیمارستان هلال احمر دبی مشغول به کار هستند. در آخر یادآور می‌شویم که جهت دریافت ویزای دبی می‌توانید با کارشناسان ما در واحد ویزا در ارتباط باشید.

سوالات متداول

صاحب بیمارستان ایرانیان در دبی کیست؟

بیمارستان ایرانیان دبی (IHD) توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اداره می شود و یکی از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی پیشگام در امارت دبی از زمان تشکیل اتحادیه در سال ۱۹۷۱ به شمار می رود.

معروفترین بیمارستان در دبی کدام است؟

بیمارستان برجیل برای جراحی پیشرفته (BHAS) از معروفترین بیمارستان‌های مستقر در دبی است. BHAS دارای امکانات پزشکی باکلاس و پیشرفته، از جمله سه سالن جراحی با تجهیزات فوق العاده است.

بیشتر بخوانید …

بهترین سواحل دبی

مراکز تفریحی دبی برای کودکان

دبی مال کجاست؟

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا احمدی
کارشناس گردشگری،لیسانس روانشناسی، عاشق طبیعت گردی و مطالعه
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید