توریست‌ها در ابوظبی واکسن رایگان کرونا می‌زنند؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 23 ژوئن 2021
Loading...

طبق اعلام ابوظبی، توریست‌ها می‌توانند با سفر به این شیخ نشین واکسن کرونا را به صورت رایگان دریافت کنند. با توجه به این خبر ابوظبی نیز به لیست مقاصدی که واکسیناسیون کرونا برای گردشگران را آغاز کرده است اضافه می‌شود. البته ابوظبی شرایطی را برای این کار تعیین کرده که در ادامه به جزییات آن خواهیم پرداخت.

کدام مقاصد به توریست‌های خود واکسن رایگان کرونا تزریق می‌کند؟ چنانچه این سوال ذهن شما را نیز به خود درگیر کرده خواندن این مطلب را پیشنهاد می‌کنیم. در پی اعلام کشورهای ارمنستان و روسیه جهت واکسیناسیون رایگان کرونا برای گردشگران، ابوظبی نیز طبق اطلاعیه‌ای اعلام کرد که توریست‌ها برای دریافت واکسن کرونا می‌توانند به این شیخ نشین سفر کند.

شرایط واکسن کرونا در ابوظبی

چندی پیش شیخ نشین ابوظبی واکسیناسیون رایگان کرونا برای شهروندان و دارندگان ویزای اقامت در این کشور را آغاز کرد. طبق اعلام مقامات بهداشت ابوظبی تا کنون بیش از ۸۵ درصد ساکنان این شیخ نشین دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

بر طبق آخرین اخبار اعلام شده ابوظبی به عنوان پایتخت امارات متحده عربی زین پس واکسیناسیون رایگان کرونا را برای توریست‌ها نیز انجام می‌دهد. لازم به یادآوری ست که این شرایط فقط و فقط در ابوظبی اجرا شده و شش شیخ نشین دیگر از جمله دبی تا اکنون هیچ برنامه‌ای را در راستانی تزریق واکسن رایگان کرونا برای توریست‌ها اعلام نکرده‌اند.

بدین ترتیب توریست‌هایی که وارد ابوظبی می‌شوند با ارائه پاسپورت معتبر می‌توانند برای ثبت نام رایگان واکسیناسیون کرونا اقدام کنند. این قانون افرادی را که از ابوظبی می‌خواهند وارد دبی شوند نیز شامل می‌شود.

آیا ایرانی‌‌ها می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا به ابوظبی سفر کنند؟

جواب این سؤال خوشایند نیست! هر چند که ابوظبی تزریق واکسن کرونا برای گردشگران را رایگان کرده است اما این شرایط مثبت، در حال حاضر گردشگران ایرانی را شامل نمی‌شود.

پیش از اعلام این خبر گردشگران ایرانی با ویزای دبی می‌توانستند به ابوظبی نیز سفر کنند اما در حال حاضر ورود گردشگران ایرانی به ابوظبی با ویزای دبی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

درواقع تنها افرادی که وقت سفارت کانادا یا آمریکا را دارند با ارائه مدارک مربوط به سفارت و … و البته ویزای دبی می‌توانند به ابوظبی سفر کنند.

توریست‌های سایر کشورها نیز برای دریافت واکسن کرونا در ابوظبی بایستی مجوز ورود به این شیخ نشین را داشته باشند که در حال حاضر این مجوز برای توریست‌های ایرانی صادر نمی‌شود.

در صورت صدور هرگونه اطلاعیه جدید در خصوص اجازه ورود توریست‌های ایرانی به ابوظبی یا آغاز واکسیناسیون برای توریست‌ها در امارات یا شارجه از طریق همین صفحه اطلاع ‌رسانی خواهیم کرد.

تور واکسن کرونا در ابوظبی

با توجه به اینکه در حال حاضر مجوز ورود به ابوظبی برای گردشگران ایرانی صادر نمی‌شود تور واکسن کرونا در ابوظبی نیز منتفی است.

اما گردشگران ایرانی می‌توانند تور دبی را رزرو کرده و به عنوان توریست به این مقصد سفر کنند. البته توری با عنوان تور واکسن دبی وجود نداشته و سفر به دبی صرفاً توریستی می‌باشد.

دریافت ویزای دبی، داشتن بیمه نامه مورد تائید کنسولگری دبی با پوشش ویروس کرونا و ارائه نتیجه منفی تست PCR در پرواز رفت و برگشت از مدارک مورد نیاز برای سفر به دبی هستند. لازم به یادآوری ست که از ایرانیان در بدو ورود به دبی تست رایگان PCR گرفته می‌شود.

نکات مهم در خصوص واکسن رایگان کرونا در ابوظبی

  • توریست‌ها با داشتن مجوز ورود به ابوظبی و پاسپورت معتبر می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا در ابوظبی ثبت نام کنند.
  • واکسیناسیون کرونا برای گردشگران در ابوظبی رایگان است.
  • متأسفانه در حال حاضر مجوز ورود به ابوظبی بری گردشگران ایرانی صادر نمی‌شود.
  • تنها ایرانیانی که وقت سفارت آمریکا یا کانادا را دارند با ارائه مدارک مربوط به سفارت می‌توانند با ویزای دبی وارد ابوظبی شوند.
  • تا پیش از اعلام خبر تزریق واکسن کرونا در ابوظبی، با ویزای دبی نیز امکان سفر به این شیخ نشین وجود داشت اما در حال حاضر توریست‌ها برای ورود به ابوظبی مجوز لازم را داشته باشند.

ابوظبی کجاست؟

ابوظبی از شیخ نشین‌های هفتگانه و پایتخت امارات متحده عربی است. این شهر در سال ۲۰۰۹ با پیشی گرفتن از شهرهای نیویورک آمریکا و پاریس فرانسه توانست عنوان دومین شهر گران جهان برای توریست‌ها را به خود اختصاص دهد.

ابوظبی در ساحل جنوب غربی خلیج فارس قرار گرفته و مانند سایر شیخ نشین‌های امارات معماری لوکس و چشم‌اندازهایی تماشایی دارد. مقر اصلی دولت و بیشتر مراکز اداری امارت در این شهر قرار دارند به همین دلیل از نظر سیاسی دارای موقعیت ویژه می‌باشد.

این شهر با توجه به موقعیت مکانی دارای آب و هوای خشک بیابانی است اما همسایگی خلیج فارس و وجود دریا مزیتی خاص برای ابوظبی به شمار می‌رود.

جاذبه‌های گردشگری ابوظبی

بر هیچ کس پوشیده نیست که دبی بیش از دیگر شیخ‌نشین‌های امارات از جاذبه‌های توریستی برخوردار بوده و گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند اما ابوظبی نیز با معماری‌های خارق‌العاده و تفریحات لوکس جاذبه‌های منحصربه‌فرد خود را دارد. در ادامه لیستی از جاذبه‌های گردشگری ابوظبی را معرفی می‌کنیم.

  • مسجد شیخ زاید
  • پارک آبی یاس
  • قصر امارات
  • قصرالحصن
  • شهر بازی فراری
  • برج‌های اتحاد
  • ساحل جزیره سعدیات
  • دهکده میراث
  • پارک مرکزی مشرف

بیشتر بخوانید …

آیا تور واکسن کرونا ارمنستان حقیقت دارد؟

تصمیم روسیه برای گردشگری واکسیناسیون

گردشگرانی که واکسن کرونا را به طور کامل دریافت کرده‌اند می‌توانند به کانادا سفر کنند

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید