واحد پول تایلند چیست؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 19 ژانویه 2023
Loading...

دانستن واحد پولِ مقصدی که قصد سفر به آن را دارید، یکی از دانستنی‌های لازم و مهم به شمار می‌رود. از آنجا که تایلند نیز در میان لیست مقاصد پر رفت و آمد مسافران ایرانی قرار می‌گیرد، قبل از سفر به این کشور لازم است بدانید که واحد پول تایلند چیست. مهم‌تر از همه، همراه بردن کدام واحد پولی برای مسافران به‌صرفه‌تر است؟ داشتن این اطلاعات به برنامه‌ریزی مالی برای سفر کمک کرده و دغدغه‌ای برای انتخاب ارز نخواهید داشت.

دلار؛ ارز بین المللی شناخته شده!

همان‌طور که می‌دانید دلار به عنوان یک ارز بین‌المللی شناخته شده و تقریباً در تمامی کشورهای دنیا قابل خرج کردن است. لازم به ذکر است که هر کشور واحد پولی خود را داشته و هزینه‌های روزمره مانند: کرایه تاکسی، هزینه خورد و خوراک و غیره با پول رایج همان کشور محاسبه می‌شود. پس بهترین کار این است که قبل از سفر اطلاعت کلی درباره پول رایج  مقصد خود بدست آورید. در این مطلب به شما می‌گوییم که واحد پول تایلند چیست و در تور تایلند کدام  واحد پولی را همراه داشته باشیم؟

واحد پول تایلند چیست؟

بات (Thai baht) واحد رسمی پول کشور تایلند است. تمام معاملات رسمی در این کشور با بات انجام می‌شود. مسافران تور تایلند نیز می‌توانند هزینه‌های روزمره که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم را با واحد پول تایلند بپردازند:

  • پرداخت کرایه حمل و نقل
  • خرید از فروشگاه‌ها
  • خرید مواد غذایی و میوه
  • خرید سوغاتی و پرداخت هزینه رستوران

تاریخچه پر نوسان واحد پول تایلند

تایلندی‌ها صدها سال قبل از سکه‌های پخته شده و پوست صدف، به عنوان پول برای تبادلات مالی خود استفاده می‌کردند. تا اینکه در زمان پادشاهی کرون، اسکناس کم‌کم جایگزین سکه در تایلند شد. پس از چندی تایلندی‌ها معاملات خود را با کشورهای غربی با Pot Duang (نوعی سکه با ضرب عکس پادشاه) آغاز کردند. با بیشتر شدن روابط اقتصادی کارایی Pot Duang کمتر شده و دولت تایلند به فکر استفاده از اسکناس افتاد.

 اولین اسکناس کاغذی تایلند؛ استقبالی نه چندان خوب!

اولین اسکناس کاغذی تایلند با واحد پولی مای در سال ۱۸۵۳ چاپ و مورد استفاده قرار گرفت؛ اما مردم تایلند چندان از مای استقبال نکرده و همچنان معاملات خود را با Pot Duang انجام می‌دادند. پس از آن اسکناس‌هایی مانند Att kradat، Ngoen Kradat Luang و Treasury Notes نیز در بازار تایلند امتحان شده اما با شکست مواجه شدند تا اینکه سرانجام در سال ۱۹۰۲ نخستین اسکناس‌های تایلندی که امروز می‌بینید وارد بازار معاملات این کشور شده و بات به صورت رسمی به عنوان واحد پول تایلند معرفی شد.

اسکناس‌های بات تایلند

بات هم به صورت سکه و هم به صورت اسکناس چاپ و در معاملات روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر بات تایلند معادل ۱۰۰ ساتن می‌باشد. در حال حاضر اسکناس‌های چاپی بات در قالب اسکناس‌های ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ باتی در بازار موجود هستند. شما نیز به عنوان گردشگر می‌توانید از این اسکناس‌ها برای پرداخت هزینه‌های خود در تایلند استفاده کنید.

سکه‌های بات تایلند

سکه‌ها همچنان در بیشتر کشورها ضرب و در واحدهای پولی کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در کشور تایلند نیز علاوه بر اسکناس از سکه هم برای پرداخت هزینه‌های روزمره استفاده می‌شود. سکه‌های تایلند به صورت ۱، ۲، ۵ و ۱۰ باتی ضرب و مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً از سکه‌ها برای پرداخت هزینه حمل و نقل و یا فروشگاه‌های مواد غذایی استفاده می‌شود.

نماد پول تایلند: ฿

بیشتر واحدهای پولی با نمادهایشان هم شناخته می‌شوند به عنوان مثال نماد دلار $ با اختصار USD، نماد یورو € با اختصار EUR و یا نماد درهم، با اختصار AED است. بر همین اساس تایلند نیز نماد پولی خود را داد که بهتر است شکل ظاهری آن را در ذهن داشته باشید. نماد پول تایلند ฿ با اختصار THB است که به عنوان یکای واحد این کشور شناخته می‌شود.

بات یا دلار؟

واحد پول تایلند جز واحدهای پولی است که در طول دوران خود نوسانات بسیاری را تجربه کرده و می‌کند. از این رو حتماً قبل از سفر خود، نرخ بات را هم به دلار و هم به ریال چک کنید. چرا که در هر صورت شما برای پرداخت مخارج روزانه در این کشور بایستی پول خود را از طریق صرافی‌ها با بات تبدیل کنید. بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند در سفر به تایلند به جای ریال دلار همراه داشته و دلار خود را به بات تبدیل کنند.

هر بات چند تومان است؟

قیمت ارزها به صورت روزانه تغییر می‌‎کند. نرخ بات تایلند را بایستی با توجه به تاریخ سفر خود، از طریق وب‌سایت‌های تعیین قیمت ارز چک کنید. در حال حاضر قیمت هر بات تایلند حدود ۸۷۵۰ تومان است.

هر بات چند دلار است؟

تعیین نرخ دلار نسبت به بات هم به صورت روزانه و با تغییر قیمت ارز تغییر می‌کند. هر ۳۳٫۳ دلار آمریکا معادل ۱ بات است. (یادآور می‌شویم که به دلیل نوسانات روزانه ارز قبل از سفر قیمت دلار و بات را مجددا چک کنید)

قیمت ۱۰۰۰ بات تایلند

اسکناس‌های ۱۰۰۰ باتی بزرگترین واحد پول تایلند به شمار می‌آیند. قیمت هر ۱۰۰۰ بات تایلند ۲۹٫۹۸۵ دلار آمریکا (به دلار روز) است.اسکناس‌های بات به صورت‌های زیر در بازار تایلند موجود هستند:

  • ۱۰
  • ۲۰
  • ۵۰
  • ۱۰۰
  • ۵۰۰ و ۱۰۰۰ باتی 

ارزش واحد پول تایلند (بات) در برابر دلار آمریکا چقدر است؟

بی شک دلار و یورو از با ارزش‌ترین واحدهای پولی در دنیا هستند. طبیعتاً بات تایلند نیز در برابر دلار آمریکا از ارزش کمتری برخوردار است. در سال‌های اخیر قیمت هر یک دلار آمریکا از ۳۲ تا ۴۲ بات متغیر بوده است. همان‌طور که در پاراگراف قبل ذکر شد در حال حاضر هر بات معادل ۳۳٫۳ دلار آمریکا است.

ارزش پول تایلند

واحد پول تایلند را با توجه به نوساناتی که دارد نمی‌توان در کنار دلار و یورو جز با ارزش‌ترین واحدهای پولی دنیا به شمار آورد؛ اما در هر صورت مسافران تور تایلند برای سفر به این کشور باید دلار، یورو یا ریال خود را به بات تبدیل کنند.

برای سفر به تایلند، همراه بردن کدام واحد پولی به صرفه‌تر است؟

دلار، ریال یا بات کدام ارز، در سفر به تایلند کدام واحد پولی را همراه داشته باشیم؟ می‌توان در ایران مقداری بات از طریق صرافی‌ها خریداری کرد اما بهتر است به جای بات دلار همراه داشته و در تایلند دلار خود را به اندازه‌ای که نیاز دارید به بات تبدیل کنید. از آنجا که ارزش دلار بیشتر از بات است، با انجام این کار بهتر می‌توانید هزینه‌های سفر خود را مدیریت کنید.

برای سفر به تایلند چقدر پول لازم است؟

تایلند کشور گرانی نیست و هزینه‌ها در آن نسبتا پایین می‌باشد. خرج روزانه هر مسافر در تایلند با توجه شرایط کرونا و هزینه‌های جاری حدود ۱۰۰ دلار است. این هزینه با توجه به انتخاب عوامل زیر متغیر است:

  • انتخاب رستوران
  • تفریحات و گردش‌های انتخابی شما
  • انتخاب هتل برای اقامت
  • استفاده از وسایل حمل و نقل

سوالات متداول

۱ دلار آمریکا در تایلند چقدر است؟

نرخ واحد پولی تایلند نسبت به دلار آمریکا با این روش محاسبه می‌شود:

۱ USD = 32.89 THB، ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳، ۱۰:۵۰ UTC

تایلند مقصدی ارزان برای سفر است؟

با توجه به قیمت بات، تایلند را می‌توان کشوری نسبتا مناسب و ارزان برای سفر دانست.

بیشتر بخوانید …

سفر به زیباترین سواحل مالدیو

مالدیو کجاست؟

معرفی بهترین رستوران‌های مالدیو

برای مشاهده قیمت و خرید تور تایلند از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور تایلند
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید