7 غذای لذیذ که در سفر به فیلیپین باید امتحان کرد

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 23 جولای 2020
Loading...

افراد خوش خوراک، فرصت خواندن این مطلب را از دست ندهید! برای بسیاری از ما چشیدن یک غذای جدید و امتحان کردن طعم‌های مختلف در سفر یک تفریح است. از این رو در این مطلب می‌خواهیم به سراغ لذیذترین غذاهای فیلیپین رفته و ببینیم در این کشور خوش آب و رنگ آسیایی چه عطر و طعمی در انتظار گردشگران است؟

غذاهای فیلیپینی تاثیر گرفته از غذاهای چینی، مالزیایی و اسپانیایی هستند که با متدهای روز ترکیب شده و طعمی بی‌نظیر را به‌ وجود آورده‌اند. موقعیت مکانی فیلیپین باعث شده تا مواد غذایی تازه همیشه دردسترس بوده و شکم‌گردی به یکی از جاذبه‌های تور فیلیپین تبدیل شود. در سفر به این کشور فرصت تست لذیذترین غذاهای فیلیپین را از دست ندهید. (بلیط تهران مانیل)

آنچه در این مطلب می‌خوانید

لذیذترین غذاهای فیلیپین

.

۱- اودوبو Adobo

اودوبو از آندسته غذاهای فیلیپین است که طعم آن را باید در سفر به این کشور امتحان کنید. اودوبو ریشه در غذاهای مکزیکی دارد که فیلیپینی‌ها آن را به روش خود درست می‌کنند. مواد اصلی این غذا گوشت بره یا مرغ است. برای تهیه اودوبو نوع گوشت را به سلیقه مشتری انتخاب کرده، بعد آن را آب پز کرده و سپس ادویه‌های مورد نیاز شامل فلفل و برگ بو خشک شده را به گوشت اضافه می‌کنند. در نهایت گوشت آب پز شده را با ترکیبی از سس سویا و سرکه سوخاری کرده و پس از تزیین برای سرو آماده می‌کنند.

۲- سیناگانگ Sinagang

سیناگانگ نوعی سوپ است که با عطر و طعم منحصربه‌فردی که دارد در میان بهترین غذاهای فیلیپین قرار می‌گیرد. این سوپ ترکیبی از طعم‌های جذاب ترش و تند دارد و تمبرهندی ماده اصلی است که در پخت آن استفاده می‌شود. برای تهیه این سوپ از انواع گوشت ازجمله مرغ، بره، خوک، ماهی یا میگو استفاده شده و سپس سبزیجات مختلف را برای خوش طعم‌تر کردن غذا به آن اضافه می‌کنند. سینانگ با توجه به گوشتی که در آن استفاده می‌شود به اسم‌های مختلف مانند Sinagangbabov (سوپ سینانگ خوک)، Sinaganghipon (سوپ سینانگ میگو) یا Sinagang isds (سوپ سینانگ ماهی) شناخته می‌شود.

۳- رول فیلیپینی Lumpia

غذایی که قرن‌ها پیش از کشورچین و توسط مهاجران آمده، رنگ و بویی محلی به خود گرفته و به یکی از پرطرفدارترین غذاهای فیلیپین تبدیل شده است. رول فیلیپینی یا لومپیا نوعی اسنک است که از ترکیب سبزیجات تازه و گوشت تهیه می‌شود. این رول لذیذ با ادویه‌های مخصوص طعم دار شده، در نان بسیار نازک پیچیده شده و در روغن آنقدر سرخ می‌شود تا حالت ترد و برشته به خود بگیرد. رول فیلیپینی به عنوان پیش غذا پایه ثابت میهمانی‌های رسمی در فیلیپین است. همچنین می‌توانید این پیش غذای لذیذ را در اکثر رستوران‌ها سفارش داده و سرو کنید.

۴-  گیسادو Pancit Guisado

پنیست گیسادو همان نودل است که جز محبوب‌ترین غذاها در میان مردم فیلیپین شناخته می‌شود. سبزیجات خردشده، گوشت، آب گوشت، سس ماهی و سس سویا موادی هستند که در پنیست گیسادو استفاده شده و طعمی بی‌نظیر به آن می‌دهند. این نودل هیجان‌انگیز را همراه با عصاره پرتغال یا لیمو سرو می‌کنند. جالب است بدانید که پنیست گیسادو به علت داشتن رشته‌های نودل نمادی برای زندگی طولانی است و همیشه در جشن تولدهای فیلیپینی همراه با غذاهای دیگر بر سر میز گذاشته می‌شود. از این رو بهتر است تست این غذای جالب و سنتی را در سفر به فیلیپین از دست ندهید.

۵- بولالو Bulalo

یک سوپ لذیذ دیگر که در فیلیپین بسیار محبوب بوده و مورد توجه گردشگران این کشور قرار گرفته است. بولالو با مغز استخوان گاو و گوشت سردست تهیه می‌شود از این رو علاوه بر طعمی عالی بسیار مقوی و پرخاصیت می‌باشد.

برای تهیه بولالو گوشت را به همراه مغز استخوان با آب، فلفل، پیاز، ادویه‌های محلی و سس ماهی پخته و در آخر هم مقداری سبزیجات به آن اضافه می‌کنند. این سوپ لذیذ غذای محلی استان باتانگا در فیلیپین است و شما می‌توانید آن را به عنوان پیش غذا در رستوران سفارش داده و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

۶- امپانادا Empanadas

امپانادا غذایی عالی است که از دوران استعمار فیلیپین توسط اسپانیایی‌ها و از فرهنگ اسپانیا به این کشور وارد شده است. این غذا ظاهری بسیار اشتهاآور و طعمی فوق‌العاده دارد. امپاناداها تکه‌های کوچکی هستند که از خمیر گندم، ذرت یا آرد برنج درست می‌شوند. برای تهیه این غذا موادی مانند سبزیجات، تخم‌مرغ و سوسیس تند شده را در میان خمیر پیچیده و سرخ می‌کنند. تکه‌های امپادا را معمولا به عنوان پیش غذا و با یک سس مخصوص سفید رنگ سرو می‌کنند. این غذا با داشتن اندازه‌های مناسب علاوه بر رستوران‌ها به عنوان یک غذاهای خیابانی لذیذ هم طرفداران بسیاری دارد.

۷- پاتای سوخاری Crispy Pata

سوخاری از جنس مرغ که طعمی متفاوت با تمامی مرغ سوخاری‌هایی که خورده‌اید دارد. این سوخاری با ران مرغ سرخ شده و به روش خاص فیلیپپینی‎‌ها تهیه می‌شود. پس از سرخ کردن مرغ، ادویه‌های محلی به گوشت زده، سپس آن را در مواد مخصوص خوابانده و طعم دار می‌کنند. در نهایت نیز گوشت را مجددا تا حدی سرخ می‌کنند که کاملا ترد شود. پاتای سوخاری همیشه همراه با سس سویا، سرکه، سیر و فلفل سرو می‌شود. اگر طرفدار غذاهای فست فودی هستید پاتای سوخاری را در بین منو انتخابی خود قرار دهید و مطمئن باشید که از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد.

مطالب مرتبط

راهنمای سفر به فیلیپین

۵ دلیل برای سفر به بوراکای، ساحلی دیدنی در فیلیپین

طبیعت فیلیپین، بهشتی به جامانده در تاریخ

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید