5 دلیل برای سفر به بوراکای در فیلیپین

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 19 مه 2020
Loading...

مسیر دور است اما آنقدر جذاب و رویایی که مسافرانش سختی چند ساعت نشستن در هواپیما را به جان می‌خرند. درباره بوراکای صحبت می‌کنیم جزیره‌ای با سواحل ماسه‌ای سفید رنگ در فیلیپین که حتی نگاه کردن ظاهری به عکس‌هایش هم  زیبایی دورن آن را آشکار می‌کند. اگر آرزوی سفر به چنین مکان رویایی را در سر دارید با ما همراه شده و بوراکای را بیشتر بشناسید.

اگر به جاذبه‌های گردشگری فیلیپین نگاهی بیندازیم پر است از مناظر طبیعی حیرت‌انگیز. اما در این میان شهر ساحلی بوراکای با شن‌های سفید و دریای فیروزه‌ای توانسته توجه بیشتر گردشگران را به سوی خود جلب کرده و به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های تور فیلیپین تبدیل شود. تفریحات آبی مهیج، غذاهای لذیذ، جنگل‌های سرسبز و هتل‌های لوکس ساحلی از دلایلی هستند که بوراکای را محبوب و دوست‌داشتنی می‌کنند. (بلیط تهران مانیل)

۱- تفریحات مهیج آبی بو‌را‌کای

بوراکای بیشتر به داشتن فضایی آرام برای تمدد اعصاب و استراحت شهرت دارد اما در دل این آرامش و در میان آب‌های فیروزه‌ای رنگش غوغایی برپاست. تفریحات و ورزش‌های آبی این جزیره شما را به داشتن لحظاتی پر از ماجراجویی فرا می‌خوانند. قایق سواری یکی از کارهایی است که حتما در سفر به بوراکای باید انجام دهید و برای این تفریح یک نصف روز را کنار بگذارید. یک قایق اجاره کرده دورتادور ساحل را بچرخید و از مناظر کارت پستالی که میبینید عکاسی کنید. پس از یک گردش حسابی در میان دریا، در یکی از سواحل بوراکای لنگر انداخته و با سرو یک وعده غذای دریایی لذیذ تفریح خود را کامل کنید.

پس از قایق سواری نوبت به غواصی می‌رسد. در واقع رفتن به اعماق آب‌هایی که کمیاب‌ترین موجودات دریایی در آن زندگی می‌کنند از دلایل اصلی سفر به بوراکای است. پس حتما سری به مراکز غواصی بزنید و در یک سفر کوتاه اما متفاوت گنج‌های پنهان در دریا را کشف کنید. بوراکای شما را به پری دریایی تبدیل می‌کند! تعجب نکنید، پری دریایی شدن در این شهر ساحلی کاملا عادی است. فقط کافیست به مرکز شنای پری دریایی بروید یک لباس اجاره کرده و مانند این موجودات افسانه‌ای در آب شنا کنید. والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، اسکی روی آب، پاراگلایدر و … از دیگر تفریحات آبی بو‌راکای هستند.

۲- سواحل زیبا و خارق‌العاده بو‌ر‌اکا‌ی

سواحل شنی و درخشان خارق‌العاده‌ترین بخش جزیره بوراکای هستند. سواحلی که به عقیده بسیاری که این جزیره  را از نزدیک دیده‌اند چیزی از بهشت کم ندارند. برای لذت بردن از این سواحل بهتر است یک روز از سفر خود را به پیک نیک و گشت و گذار در آن‌ها اختصاص دهید. می‌توانید، قدم بزنید، شن بازی کنید، حمام آفتاب بگیرید و یا کلی سوژه هیجان‌انگیز و زیبا برای عکاسی پیدا کنید. غروب آفتاب منظره‌ای زیبا، دوست داشتنی و رویایی بوده و هست و سواحل بوراکای یکی از زیباترین غروب‌های خورشید در تمام دنیا را دارد. پس تماشای غروب خورشید از دوست‌داشتنی‌ترین کاری است که می‌توانید در بو‌راکای بارها و بارها انجام دهید و مطمئن باشید نه تنها هیچوقت برایتان تکراری و خسته‌کننده نخواهد شد بلکه هر روز بی‌صبرانه در انتظار دیدن این لحظه روح‌نواز خواهید ماند. دو ساحل پوکا و بولابنگ از زیباترین سواحل بو‌راکای هستند.

۳- غذاهای لذیذ فیلیپینی

به خوشمزه‌ترین بخش سفر می‌رسیم. خوشبختانه بو‌راکای در زمینه غذا هم سنگ تمام گذاشته و تمام سلیقه‌ها را راضی نگه داشته است. در سراسر جزیره فود کورت‌ها و فست‌فودها بهترین غذاهای خود را با قیمتی بسیار مناسب ارائه می‌دهند. رستوران‌های بین‌المللی نیز با انواع غذاهای باکیفت مانند غذاهای مدیترانه‌ای، ژاپنی، فرانسوی و … آماده پذیرایی از گردشگران هستند. البته اگر اهل سفر و گردش باشید می‌دانید که هیچ سفری بدون امتحان کردن غذاهای محلی کامل نخواهد شد. پس حتما چند وعده‌ای را میهمان رستوران‌های کوچک و محلی باشید. به شما اطمینان می‌دهیم که پشیمان نخواهید شد. چراکه فیلیپینی‌ها خوش ذوق‌ترین سرآشپزان دنیا را دارند. Prana یکی از معروف‌ترین رستوران‌های بو‌راکای است که لذیذترین غذاهای فیلیپینی و آسیای شرقی در آن سرو می‌شود. این رستوران در مکانی دنج قرار گرفته و چشم‌اندازی تماشایی به مناظر سرسبز دارد.

اگر هم می‌خواهید شبی لوکس و عاشقانه داشته باشید به رستوران Solana Shangri La بروید. در این رستوران ترکیب موسیقی از صدای امواج دریا و روشنایی از جنس ماه فضا را عاشقانه کرده و لذت سرو غذا را چند برابر می‌کنند. جالب است بدانید که رستوران  Solana Shangri La به صورت ۲۴ ساعته آماده پذیرایی از میهمانان است.

۴- جنگل گردی در بوراکای

نمی‌شود به بو‌راکای سفرکرد و قدم زدن در بین جنگل‌های آن را نادیده گرفت. پس کفش‌های پیاده‌روی را پوشیده و با تورهای طبیعت‌گری چند ساعتی را به دل طبیعت بزنید. جنگل مانگرو با داشتن درختانی سر به فلک کشیده و طبیعی زیبا از بهترین مناطق بو‌راکای برای داشتن یک سافاری جذاب است. در این جنگل می‌توانید قدم زده و با شنیدن صدای آواز پرندگان در حالی که زیبایی مطلق در برابر چشمتان قرار دارد با مدیتیشن طبیعی ذهنتان را جلا دهید. پس از آن همراه با ماشین‌های مخصوص به کوه لوهو بروید. لوهو بلندترین قله جزیره را دارد و مناظر پانارومایی آن چشم هر بیننده‌‍ای را به خود خیره می‌کند.

۵- اقامتی لوکس در هتل‌های بوراکای

بورا‌کای هرگز تکراری و خسته‌کننده نمی‌شود. این شهر ساحلی تا چندین دهه قبل به داشتن چند اقامتگاه محلی قانع بود اما با نمایان شدن چهره زیبا و رویایی‌اش مورد توجه گردشگران قرار گرفت و روز به روز پیشرفته‌تر شده و گسترش پیدا کرد. در حال حاضر بیش از ۳۵۰ هتل لوکس در بورا‌کای وجود دارد که هر کدام با امکانات و تجهیزات مدرنی که دارند اقامتی شاهانه در برای میهمانانشان به ارمغان می‌آورند. هتل‌های ساحلی که در طول white Beach ساخته شده‌اند و نمایی بی‌نظیر از دریای فیروزه‌ای و کوه‌های سرسبز بورا‌کای را به نمایش می‌گذارند. از بهترین هتل‌های این جزیره می‌توان شانگریلا ریزورت، حنان ریجنسی، بوراکای اوشن و هتل سوفیا را نام برد.

سوالات متداول بو‌ر‌اکا‌ی

جزیره بو‌را‌کای در کجا قرار دارد؟

بوراکای جزیره‌ای کوچک با ۷ کیلومتر طول و یک کیلومتر عرض است که در یکی از جزایر استان آکلان در منطقه ویسایاس نواحی مرکزی فیلیپین قرار دارد.

هزینه سفر به بو‌را‌کا‌ی چقدر است؟

هزینه سفر به جزیره بو‌راکای به عوامل مختلف از جمله زمان سفر و البته نرخ دلار بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان قیمت دقیقی را برای تور فیلیپین عنوان کرد.

مطالب مرتبط

راهنمای سفر به فیلیپین

گشتی در مانیل، پایتخت هزار چهره فیلیپین

طبیعت فیلیپین، بهشتی به جا مانده در تاریخ

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید