راهنمای سفر به فیلیپین

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 23 دسامبر 2019
Loading...

طبیعت زیبای تایلند، مالزی و بالی بر هیچکس پوشیده نیست، اما جاذبه‌های کشورهای جنوب شرقی آسیا تنها در این سه مقصد خلاصه نمی‌شود. در این مطلب می‌خواهیم به فیلیپین، یکی از بکرترین مناطق شرق آسیا سفر کرده و با جاذبه‌های منحصربه‌فرد آن آشنا شویم.

فیلیپین سرزمینی سرسبز در جنوب شرقی آسیاست که جاذبه‌های منحصربه‌فردی برای دیدن دارد. این کشور زیبا سال‌های بسیاری زیادی تحت استعمار دولت‌های مختلف از جمله، آمریکا، اسپانیا و ژاپن بوده است از این تأثیر فرهنگ‌های مختلف در همه جای آن از بناهای تاریخی گرفته تا غذا دیده می‌شود. ساکنین فیلیپین پس از به دست آوردن استقلال کشورشان با تکیه بر طبیعت خارق‌العاده و شرایط آب و هوایی منحصربه‌فرد توانستند این سرزمین را به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل کنند. سالانه گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه‌های فیلیپین به شرق آسیا سفر می‌کنند؛ اما قبل از سفر به این کشور خارق‌العاده بهتر است با شرایط سفر، هتل‌ها، غذاها و رستوران‌های آن بیشتر آشنا شویم.

مطالب مرتبط

طبیعت فیلیپین، بهشتی به جا مانده در تاریخ

.

اطلاعاتی که هر گردشگر قبل از ورود به کشور فیلیپین باید بداند

  • قبل از ورود به فیلیپین بایستی ویزا دریافت کنید. (دریافت ویزای فیلیپین ۷ روز کاری زمان می‌برد)
  • ساعت رسمی این کشور ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه از ایران جلوتر است.
  • مردم فیلیپین به زبان فیلیپینی صحبت می‌کنند.
  • واحد پول این کشور پزو است. (پیشنهاد می‌کنیم دلار همراه داشته باشید و اگر لازم شد پول خود را در طول سفر از دلار به پزو تبدیل کنید)
  • طول پرواز تقریباً ۱۰ ساعت است.
  • کد کشور: ۰۰۶۳
  • در صورت رخ دادن هر پیشامد ناگهانی می‌توانید با شماره ۹۱۱ تماس بگیرید.

بهترین زمان سفر

فیلیپین همانند کشورهای جنوب شرقی آسیا آب و هوایی استوایی دارد. نیمه اول سال در این کشور با بارش باران‌های موسمی همراه بوده و در اغلب روزها هوا گرم و شرجی می‌باشد؛ اما با فرارسیدن فصل پاییز و زمستان هوا خنک‌تر شده و با توجه به قطع باران‌های موسمی، گردشگران می‌توانند از طبیعت زیبا و تفریحات ساحلی لذت ببرند. ازاین‌رو با در نظر گرفتن دو فاکتور آب‌وهوا و قیمت تور فیلیپین، اوایل بهار و پاییز را می‌توان بهترین فصل سفر به این کشور دانست.

معروف‌ترین غذاهای فیلیپین

کیفیت غذا در مقصد از فاکتورهای مهم هر سفر است. غذاهای فیلیپینی با تأثیر گرفتن از فرهنگ غذایی چین، مالزی، اسپانیا و فرهنگ غذایی سنتی فیلیپین بسیار متنوع، خوش‌طعم و با کیفیت هستند. ازاین‌رو گردشگران در سفر به این کشور دغدغه غذایی نخواهند داشت. فیلیپینی‌ها اهمیت زیادی به ادویه‌های استفاده شده در غذا می‌دهند و از آنجایی که این کشور در میان آب قرار گرفته غذاهای دریایی متنوعی در رستوران‌های آن سرو می‌شود. در ادامه با تعدادی از غذاها که با ذائقه ما هماهنگی بیشتر دارد آشنا می‌شویم:

سیناگانگ: سوپی بسیار لذیذ که با گوشت گاو، مرغ یا ماهی آغشته شده به تمبرهندی و ادویه‌های مخصوص فیلیپینی تهیه می‌شود. این سوپ طعمی بسیار لذیذ دارد و همراه با ادویه‌های تازه به عنوان پیش‌غذا در رستوران‌ها سرو می‌شود.

آدوبو: یک غذای اصیل فیلیپینی است ماده اصلی آن گوشت مرغ می‌باشد. برای تهیه این غذا گوشت را در سس سویا، سرکه و مقدار زیادی فلفل جوشانده سپس با سبزیجات تزئین کرده و همراه برنج سرو می‌کنند.

لومپیا: لومپیا رول سبزیجات یا گوشت است که از فرهنگ غذایی چین تأثیر گرفته و به عنوان میان وعده یا پیش‌غذا در دکه‌های خیابانی و رستوران‌ها سرو می‌شود.

غذاهای فیلیپینی با داشتن طعمی لذیذ خیلی گران نیستند و شما می‌توانید با پرداخت مبلغی نه چندان زیاد یک وعده غذایی کامل را میل کنید. همچنین دکه‌های اغذیه‌فروشی در مراکز شهر، غذاهای خیابانی متنوعی را ارائه می‌دهند.

مطالب مرتبط

معرفی ۵ رستوران مانیل، فیلیپین

.

بهترین رستوران‌های فیلیپین

در شهر مانیل، پایتخت فیلیپین رستوران‌های بسیار زیادی وجود دارند که انواع غذاهای سنتی فیلیپینی، دریایی و بین‌المللی را سرو می‌کنند. اگر قصد سفر به این کشور را دارید نام این رستوران‌ها را به خاطر بسپارید:

رستوران اسپیرال: در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای فیلیپینی، مالزیایی، چینی، ژاپنی، اسپانیا و فرانسوی را بر حسب ذائقه خود سرو کنید.

رستوران اسکای دسک: اسکای دسک نیز انواع غذاهای بین‌المللی را همراه با موسیقی زنده و چشم‌اندازی بی‌نظیر از خلیج مانیل ارائه می‌دهد.

رستوران بیسترو: در این رستوران همه چیز از غذا گرفته تا تزئینات به سبک فیلیپینی است. اگر به فرهنگ این کشور علاقه دارید، می‌توانید یک وعده غذایی محلی را در بیسترو سرو کنید.

کجا اقامت کنیم؟

در شهرهای توریستی فیلیپین مانند مانیل، پرتوپرینسا و بوراکای هتل‌های ۳ تا ۵ ستاره آماده هستند تا با استانداردهای بین‌المللی میزبان گردشگران باشند. بیشتر هتل‌های ۴ و ۵ ستاره دارای امکاناتی مانند استخر، سالن ورزشی و اتاق‌های مجهز به سویس خواب راحت، مینی بار، اینترنت وای فای، سرویس بهداشتی با انواع وسایل مدرن و … هستند. هتل هریتاژ، ای ام هتل و دیسکاوری سه هتلی هستند که بیشترین محبوبیت را در میان هتل‌های مانیل دارند.

مطالب مرتبط

گشتی در مانیل، پایتخت هزارچهره فیلیپین

.

از چه شهرهایی بازدید کنیم؟

مانیل، پرتو پرنسس و جزیره بوراکای ۳ مقصد پرطرفدار گردشگری در فیلیپی هستند و هر کدام بخشی از زیبایی‌ها و فرهنگ این کشور را در خود دارند.

دیدنی‌های مانیل:

مانیل برای مدت طولانی تحت استعمار اسپانیا بوده و همین باعث شده تا در برخی از مناطق شهر بناهایی به سبک معماری اسپانیایی را به توان دید. اینتراموس یکی از این مناطق است گه مجموعه قلعه سانتیاگو را در خود دارد. این قلعه توسط اسپانیایی‌ها برای محافظت از مانیل ساخته شده بود و اکنون با باغ‌های سرسیز، استخرها و فواره‌ها به گردشگران این امکان را می‌دهد تا ساعاتی را از هیاهوی مانیل دور شده و از فضای سبز لذت ببرند.

کلیسای سنت آگوستین نیز با قرارگیری در اینتراموس، معماری اسپانیایی دارد. نقاشی‌های کشیده شده بر روی دیوار، گچ‌بری‌های حیرت‌انگیز و تصویر سه بعدی کلیسا تاریخ پرفرازونشیب قرون وسطی را به نمایش می‌گذارند.

محله چینی‌ها از دیگر مناطق جذاب در مانیل است. تمام منطقه با فانوس‌های چینی تزئین شده و مغازه‌های سوغاتی، خانه‌هایی با سبک چینی و رستوران‌های سنتی آن را به محلی جذاب برای گردشگران تبدیل کرده‌اند.

موزه‌های مانیل و مراکز تفریحی در مال‌های مانیل از دیگر جاذبه‌های این شهر زیبا هستند.

دیدنی‌های پرتوپرنسس

پرتو پرنسس شهری زیبا برای کشف طبیعت بکر فیلیپین می‌باشد. رودخانه زیرزمینی معروف‌ترین جاذبه طبیعی این منطقه است که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. رودخانه پرتو پرنسس از طولانی‌ترین رودخانه‌های زیرزمینی جهان است. گردشگران می‌توانند با قایق‌های گروهی همراه شده و سفری اسرارآمیز را در غارهای پرتو پرنسس تجربه کنند.

پارک طبیعی توباتاهاریفز، جزیره خلیج باکیت و بازارهای محلی از جاذبه‌های پرتوپرینسس به شمار می‌روند.

حمل‌ونقل شهری

هزینه حمل‌ونقل عمومی در فیلیپین بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. تاکسی، اتوبوس و قایق از وسایل حمل‌ونقل عمومی در این کشور هستند. تاکسی‌ها معمولاً در همه جای شهر دیده می‌شوند. کرایه تاکسی از سایر وسیله‌ها گرانتر بوده و رانندگان برای تعیین کرایه از تاکسی متر استفاده می‌کنند. اتوبوس‌ها نیز در مراکز اصلی شهر ایستگاه دارند و با هزینه کمتر شما را به مقصد می‌رسانند.

قایق‌ها از محبوب‌ترین وسیله حمل‌ونقل در فیلیپین هستند. چرا که با سوارشدن در قایق می‌توانید در حالی که از مناظر زیبا لذت می‌برید به مقصد برسید. برخی از قایق‌ها برای حمل مسافر بیشتر به صورتی اتوبوسی طراحی شده‌اند و کرایه آن‌ها کمتر از تاکسی است.

مطالب مرتبط

نگاهی به جشن‌های آیینی فیلیپین

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید