12 قانون طلایی برای بستن چمدان قبل از سفر

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 20 مه 2019
Loading...

قورباغه‌ات را قورت بده! شما هم قبل از سفر برای نبستن چمدان دنبال بهانه هستید و آن را به روزهای پایانی سفر موکول می‌کنید؟ یا در سفر به‌هم ریختگی چمدان اعصابتان را خورد کرده و برای پیدا کردن وسایل کوچک دچار مشکل می‌شوید؟ راه‌حل شما اینجاست! بستن چمدان آن‌قدرها هم سخت و پیچیده نیست، بلکه با یک برنامه‌ریزی درست می‌توان آن را مانند خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به کارهای هیجان‌انگیز قبل از سفر اضافه کرد.

اغلب ما وابستگی خاصی به وسایل شخصی مخصوصاً لباس‌هایمان داریم. این وابستگی تا زمانی که در خانه زندگی می‎کنیم امری کاملاً عادی به نظر می‌رسد، اما وقتی می‌خواهیم چند روزی را برای سفر یا هر دلیل دیگری دور از خانه سپری کنیم تبدیل به معضل می‌شود چرا که هنگام بستن چمدان دل کندن از بسیاری لباس‌ها کاری دشوار خواهد بود. به طور قطع ما نمی‌توانیم کل وسایل اتاق را در چمدان جا داده و با خود حمل کنیم. پس چاره چیست؟ در این مطلب می‌خواهیم با راه‌های صحیح بستن چمدان آشنا شویم.

قانون‌های بستن چمدان قبل از سفر

بستن چمدان و آماده کردن وسایل یکی از بخش‌های هیجان انگیز قبل از سفر است البته تا وقتی که طبق اصول و کاملا منظم این کار را انجام دهید. چرا که در غیر اینصورت ممکن است با وسایل اضافی بار خود را سنگین و همراه داشتن برخی وسایل ضروری را فراموش کنید. ما در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه چمدانی سبک و پر کاربرد را برای سفر آماده کنید:

۱-آب‌وهوای مقصد را چک کنید

برای بستن چمدان قبل از اینکه سراغ کمد لباس‌هایتان بروید بهتر است آب‌وهوای مقصد را به طور کلی و هم در روزهای اقامتتان چک کنید. در اینصورت به طور دقیق می‌فهمید که به چه لباس‌هایی احتیاج دارید. چیدن لباس‌ها بر طبق آب‌وهوای کشور و یا شهر مقصد به انتخاب لباس مناسب کمک می‌کند. آب‌وهوا را می‌توانید از طریق سایت بین‌المللی accuweather.com چک کنید.

۲-لیستی از وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید

از ۱۰ روز قبل از سفر، یک دفتر یادداشت همراه داشته باشید و در طول روز هر وسیله‌ای را که فکر می‌کنید در سفر به آن احتیاج پیدا خواهید کرد یادداشت کنید. در اینصورت شما یک لیست کامل از وسایل مورد نیازتان را در اختیار خواهید داشت. اگر لیست شما طولانی شد اصلاً نگران نباشید چرا هنوز کارتان با آن تمام نشده، سپس لیست را از اول دوباره مرور کرده و وسایل اضافی را حذف کنید. پس از این کار متوجه خواهید شد به همراه داشتن خیلی از وسایل اصلاً ضروری نیست. آن‌وقت می‌توانید به بستن چمدان با وسایل مورد نیاز فکر کنید. بهتر است هنگام بستن چمدان لیست را کنارتان بگذارید و با برداشتن هر وسیله جلوی اسمش تیک بزنید.

۳-لباس‌های کم‌حجم و سبک را انتخاب کنید

انتخاب لباس مناسب مهم‌ترین مرحله در بستن چمدان است. لباس‌هایی که حجم زیادی را اشغال می‌کنند همیشه دردسرساز هستند؛ بنابراین اگر در زمستان یا پاییز سفر می‌کنید بجای برداشتن جوراب‌های پشمی یا پالتو‌های سنگین از جوراب‌شلواری استفاده کنید یا چند پلیور و لباس بافت برداشته و به صورت چند تیکه روی هم بپوشید. با این کار حجم چمدان را تا حد زیادی کاهش داده و لباس‌های متنوع‌تری در اختیار خواهید داشت. البته اگر به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید از پالتوها صرف نظر کنید بهتر است به جای گذاشتن آن در چمدان، پالتوی خود را بپوشید. در هر صورت شما به پالتو احتیاج دارید بنابراین با پوشیدن آن فضای بیشتری را برای همراه داشتن لباس‌ها و وسایل دیگر خواهید داشت.

۴-به جنس لباس‌ها دقت کنید

چروک شدن لباس‌ها در چمدان از دیگر مشکلاتی است که بعد از رسیدن به مقصد با آن مواجه خواهید شد. از این رو بهتر است جنس پارچه‌ها بشناسید و از لباس‌هایی که کمتر چروک می‌شوند استفاده کنید؛ اما اگر نمی‌توانید از لباس‌هایتان بگذرید و آن‌ها را تغییر دهید یک راه حل عالی برای لباس‌‌های چروکتان وجود دارد. شما می‌توانید برای باز کردن چروک لباس‌ها از اسپری‌های ضد چروک استفاده کنید، بخار حمام هم می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای صاف کردن لبا‌س‌ها باشد. برای این کار هنگام دوش گرفتن لباس‌ها را در حمام پهن کنید و اجازه دهید تا با بخار حمام چروک‌هایشان باز شود.

۵-از لباس‌ها کم کنید و به اکسسوری‌ها اضافه کنید

بسیاری از ما در پوشیدن لباس تنوع‌طلب هستیم. مخصوصاً اگر در سفر باشیم دوست داریم عکس‌هایمان را با لباس‌های مختلف در اینستاگرام با دوستانمان به اشتراک بگذاریم؛ اما باز هم یادآور می‌شویم که ما نمی‌توانیم قفسه لباس‌هایمان را با خود به سفر ببریم. پس راه حل چیست؟ اولین راه‌کار انتخاب لباس‌هایی با رنگ خنثی است. لباس‌هایی که به راحتی با همه چیز هماهنگ شود. معمولاً لباس‌هایی با تنالیته رنگ سفید، خاکستری یا مشکی جز این دسته قرار می‌گیرند.

راه حل دوم که در شاد دیده شدن رنگ لباس تأثیر زیادی دارد استفاده از اکسسوری‌هایی مانند دستمال‌گردن، کراوات، کمربند، دستبند یا گردنبند است. این وسایل جای زیادی نمی‌گیرند اما با هماهنگ کردن هر کدام از آن‌ها بر روی لباس شما استایلی متفاوت خواهید داشت.

۶-لوازم شستشو را در خانه نگه دارید

همراه داشتن وسایل بهداشتی مانند شامپو و صابون فقط حجم چمدان را اشغال کرده و اگر درست بسته‌بندی نشده باشند ممکن است سایر وسایلتان را نیز کثیف کنند. از این رو بهتر از بجای حمل آن‌ها از وسایل شستشو در هتل استفاده کنید یا اگر حتماً به شامپویی خاص احتیاج دارید، آن را در مقصد خریداری کنید. در نهایت اگر فکر می‌کنید خرید شامپو در مقصد هزینه اضافه است بطری‌های کوچک تهیه کرده و مواد شوینده را داخل آن بریزید و درب آن را محکم ببندید. برای اطمینان بیشتر بطری را داخل کیسه‌های زیب کیپ قرار دهید. دقت کنید برخی از ایرلاین‌ها قوانین خاصی برای حمل مواد شوینده یا مایع دارند، اگر می‌خواهید در فرودگاه دچار مشکل نشوید قبل از بستن چمدان قوانین حمل بار در هواپیما را مطالعه کنید.

۷-وسایلتان را قبل از بستن یکبار کنار چمدان بچینید

بهتر است قبل بستن چمدان وسایل تا شده و بسته‌بندی شده را کنار چمدان بچینید، با این کار متوجه حجم زیاد وسایل شده و بسیاری از آن‌ها را حذف می‌کنید. یا گاهی هم متوجه می‌شوید که هنوز برای وسایل اضافه‌تر جا دارید. در هر صورت این کار به شما کمک می‌کند تا لحظه آخر بتوانید چمدانتان را بی عیب و نقص بسته‌بندی کنید.

۸-از کفش‌هایتان دل بکنید

در سفر بردن کفش‌های زیاد فقط حجم چمدانتان را زیاد می‌کند. همراه داشتن یک جفت کفش اسپرت و یک کفش مجلسی که با اکثر لباس‌هایتان هماهنگی داشته باشد کافیست. پس از کفش‌هایتان دل بکنید و سبک سفر کنید.

۹-چمدان مناسب انتخاب کنید

امروزه تنوع چمدان‌ها به‌قدری زیاد شده که می‌توان نام آن را از لیست دغدغه‌های قبل بستن چمدان حذف کرد؛ اما رعایت کردن نکات زیر هنگام انتخاب آن به راحت‌تر جمع‌کردن وسایل سفر کمک می‌کند:

چمدان با وزن سبک را انتخاب کنید.

چمدان‌هایی که از چندین فضا تشکیل شده‌اند به تقسیم‌بندی منظم وسایل کمک می‌کنند

و نکته آخر اینکه اگر می‌خواهید لپ‌تاپ خود در سفر همراه خود داشته باشد، از چمدان‌هایی که فضایی جداگانه برای این کار دارند استفاده کنید.

۱۰-یک کوله‌پشتی و یا ساک دستی کوچک همراه داشته باشید

پاسپورت، مدارک شناسایی، بلیط، واچر هتل و وسایلی را که ممکن است هر لحظه به آن‌ها احتیاج پیدا کنید را در داخل یک کیف دستی کوچک قرار داده و با خود با داخل کابین هواپیما ببرید.

۱۱-چمدان را قبل از رفتم به فرودگاه وزن کنید

قبل از رفتن به فرودگاه خودتان چمدان را وزن کنید، با این کار اگر اضافه‌بار داشته باشید، می‌توانید چمدان را سبک‌تر کنید یا برای پرداخت اضافه‌بار در فرودگاه آمادگی لازم را داشته باشید.

۱۲-ترتیب چیدن وسایل را رعایت کنید

درست چیدن وسایل هنگام بستن چمدان باعث منظم ماندن وسایل و راحت پیدا کردن آن‌ها در سفر می‌شود:

  • لباس‌ها را به صورت لوله‌ای تا کرده و کنار چمدان بگذارید
  • کفش‌ها را در کف چمدان مقابل هم بچینید
  • لباس‌ها را لایه‌ای و به صورت مرتب روی کفش‌ها قرار دهید
  • سپس وسایل سبک‌تر مانند دستمال‌گردن و … را روی لباس‌ها بگذارید
  • و در آخر وسایل آرایشی و بهداشتی را که قبلاً در کیسه‌های جدا بسته‌بندی کرده‌اید در جیب‌های چمدان قرار دهید
  • با این روند شما یک چمدان منظم دارید که هر وسیله‌ای را که احتیاج دارید به راحتی می‌توانید از آن خارج کنید.

هنگام بستن چمدان نکات زیر را رعایت کنید

  • قوانین حمل بار و وسایل ممنوعه را حتماً مطالعه کنید.
  • اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید آن را همراه نسخه پزشک در کیف دستی‌تان قرار دهید.
  • بسته‌های مخصوص شال، جوراب و … را از بازار خریداری کرده و تا جایی که امکان دارد لباس‌های کوچک را در بسته‌های مخصوص خودشان قرار دهید.
  • برای جمع‌کردن لباس‌های خود از پلاستیک‌های مخصوصی که هوای اضافه بین وسایل را خالی می‌کنند استفاده کنید.
  • وسایل بهداشتی خود را در بطری‌های کوچک بریزید.
  • یک کیف کوچک شامل جعبه کمک‌های اولیه و نخ سوزن همراه داشته باشید.
  • یک لیست از وسایل مورد نیازتان تهیه کرده و تا پایان سفر نزد خود نگه دارید.

سوالات متداول

همراه داشتن کدام ئسایل در سفر غیرضروری ست؟

اگر از مواد شوینده خاصی استفاده نمی‌کنید همراه داشتن وسایلی مانند صابون، شامپو و سشوارهای مسافرتی اضافی ست چرا که هتل تمام این وسایل را در اختیارتان قرار می‌دهد.

نیاز است که چند کفش هماره داشته باشیم؟

بهتر است یک کفش اسپرت، یک کفش راحتی و یک کفش رسمی همراه داشته باشید.

مهمترین نکته برای بستن چمدان قبل از سفر کدام است؟

تهیه چک لیست مهمترین نکته‌ای ست که به بستن صحیح و اصولی چمدان در سفر کمک می‌کند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
نظرات شما عزیزان
  • بهاران بهجتی
    بهاران بهجتی ارسال شده در 1 سال پیش

    عالی بود ما چون الان نزدیک عید نوروزه یکشنبه شب پرواز داریم امروز که جمعه اس من تمام وسایلامو کردم تو چمدون🤣😂

    پاسخ
  • بهاران بهجتی
    بهاران بهجتی ارسال شده در 1 سال پیش

    عالی بود ما چون الان نزدیک عید نوروزه یکشنبه شب پرواز داریم امروز که جمعه اس من تمام وسایلامو کردم تو چمدون🤣😂
    فقط یه مشکلی دیدگاهم ارسال نمیشه😔

    پاسخ
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید