بهترین غذاهای آفریقا که نباید از دست داد!

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 19 آگوست 2023
Loading...

غذای آفریقایی به ویژه غذاهایی آفریقای جنوبی به‌اندازه فرهنگ آن متنوع است. جای تعجب نیست که مردم این کشور را ملت رنگین‌کمان می‌نامند، غذاهای آفریقای جنوبی به دلیل تاریخ و موقعیت این کشور، از فرهنگ‌ غذایی هلندی، فرانسوی، مالزیایی و بومی تأثیر گرفته است. در این مطلب فهرستی از برترین غذاهای آفریقای جنوبی تهیه‌کرده‌ایم. برای آشنایی با بهترین غذاهای آفریقای جنوبی، با ما همراه باشید.

معروفترین غذاهای آفریقایی

غذاهای آفریقای جنوبی درست مانند مردم و فرهنگ این کشور در دنیا منحصربه‌فرد هستند. فرهنگ آفریقای جنوبی از فرهنگ‌های آفریقایی، هلندی، فرانسوی و مالایی تاثیر گرفته و غذای آفریقایی را نیز تحت تاثیر قرار داده است. در صورتی که قصد سفر به این مقصد خوش آب و رنگ را دارید در اینجا لیستی از بهترین غذاهای آفریقای جنوبی را که باید آن‌ها امتحان کنید معرفی کرده‌ایم.

Boerewors | بوروس

سوسیس‌های خوش‌طعم همیشه در فهرست غذاهای برتر کشورهای مختلف هستند. غذاهای آفریقای جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. Boerewors به معنی «سوسیس کشاورز» نوعی سوسیس است که از گوشت چرخ‌کرده تهیه می‌شود و یکی از پرطرفدارترین غذاهای آفریقای جنوبی است که در سراسر کشور از آن لذت می‌برند.

تهیه این سوسیس‌های خوشمزه از دستورالعمل‌های دقیق پیروی می‌کند و کار دشواری است. باید حداقل ۹۰٪ گوشت داشته باشد، درحالی‌که ۱۰٪ دیگر شامل ادویه‌جات (گشنیز، جوز هندی، فلفل دلمه‌ای، میخک، فلفل سیاه …) بشود و چربی موجود در گوشت نباید از ۳۰ درصد تجاوز کند.

Boerewors به‌طور سنتی به شکل مارپیچی تهیه می‌شود و بسیاری از مردم محلی دوست دارند که آن را خودشان به‌صورت دست‌ساز درست کنند و مطمئناً یکی از غذاهای آفریقای جنوبی است که در Braai (باربیکیوی آفریقای جنوبی) سرو می‌شود.

به‌طور باورنکردنی، این غذا یکی از غذاهای آفریقای جنوبی است که در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت‌شده است. در سال ۲۰۱۴، طولانی‌ترین Boerewors با طول بیش از ۱۵۵۷ متر، رسماً رکورددار شده است. این غذا از غذاهای آفریقای جنوبی است که در سفرتان نباید امتحان کردن آن را از دست بدهید.

برای چشیدن طعم غذاهای خوشمزه، تور کیپ تاون و تور سان سیتی ستاره ونک را از دست ندهید! 

Potjiekos | پوتجکاس

Potjiekos یک سبک آشپزی غذاهای آفریقای جنوبی است. کلمه Potjiekos در لغت به معنای «غذای دیگی کوچک» است و به‌نوعی از غذاهای آفریقای جنوبی اطلاق می‌شود که در یک دیگ گرد چدنی به نام potjie پخته می‌شوند. این غذا از غذاهای آفریقای جنوبی است که برای آشپزی برای گروه بزرگی از مردم، مناسب است.

تصور می‌شود که این سبک آشپزی از طریق مهاجران هلندی در قرن هفدهم به آفریقای جنوبی رسیده است. با گذشت زمان، این روش پخت‌وپز در بین بومیان و ساکنان آفریقای جنوبی محبوبیت بیشتری پیداکرده است و امروزه بسیاری از دستور غذاهای آفریقای جنوبی با این روش آشپزی تهیه می‌شوند.

به‌طور سنتی، Potjiekos با گوشت (اغلب گوشت بره یا خوک) و سبزیجات مختلف مانند هویج، کلم، سیب‌زمینی، پیاز، گل‌کلم و لوبیا سبز درست می‌شود. این مواد در ادویه‌های هلندی-مالایی و نوعی الکل مانند آبجو یا شری خوابانده می‌شود، سپس آهسته روی آتش پخته می‌شود. در مرحله بعد کمی سس یا آب به آن اضافه می‌شود تا مواد بخارپز شوند و مانند خورش نشود.

چیزی که Potjiekos را از خورش‌های سنتی متمایز می‌کند این است که محتویات قابلمه هرگز هم زده نمی‌شود. تا طعم‌های مواد مختلف در طول فرآیند پخت با هم ترکیب نشود. هنگامی‌که به‌درستی طبخ می‌شود، طعم متمایز هر یک از مواد تشکیل‌دهنده آن باید قابل‌تشخیص باشد.

بیشتر بخوانید …

بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی

برایی | Braai

گوشت از مواد تشکیل‌دهنده اصلی اکثر غذاهای آفریقای جنوبی است. Braai معادل باربیکیو در آفریقای جنوبی است که برگرفته از کلمه هلندی برای «گوشت کبابی» است.

Braai از محبوب‌ترین سبک‌های آشپزی غذاهای آفریقای جنوبی است. تفاوت آن با سایر اشکال کباب کردن در این است که کباب روی آتش به شکل سنتی با چوب و ذغال تهیه می‌شود و نه روی گاز.

Braai شامل کباب کردن انواع گوشت مانند گوشت گاو، خوک، بره، مرغ، شترمرغ، ماهی و سوسیس می‌شود و از پرطرفدارترین روش طبخ غذاهای آفریقای جنوبی است. کباب به همراه مخلفات و دورچین‌های خوشمزه با طعم و ادویه آفریقایی صرف می‌شود و در جشن‌ها به همراه آبجو یا شراب سرو می‌شود.

Braai بسیار بیشتر از کباب کردن گوشت است. رویداد اجتماعی اصیلی است که عمیقاً در فرهنگ مدرن آفریقای جنوبی ریشه دارد و دوستان و خانواده‌ها را دورهم جمع می‌کند. Braai برای رویدادهایی مانند روز میراث ملی یا جشن تولد و فارغ‌التحصیلی برگزار می‌شود.

دوستی با یک بومی در آفریقای جنوبی و شرکت در Braai یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در این کشور انجام دهید تا خوشمزه‌ترین غذاهای آفریقای جنوبی را در میان مردم خونگرم و مهمان‌نواز این کشور، تجربه کنید.

بوبوتی | Bobotie

Bobotie یکی از معروف ترین غذاهای آفریقای جنوبی است که بسیاری آن را غذای ملی آفریقای جنوبی می‌دانند و یکی از شناخته‌شده‌ترین غذاهای کیپ مالایی به شمار می‌رود.

گمان می‌رود در اصل این غذای شگفت‌انگیز در سال ۱۶۰۹ توسط هلندی‌هایی که به آفریقای جنوبی مهاجرت کرده‌اند، به ثبت رسیده باشد. درهرحال امروزه Bobotie یک غذای مهم برای جامعه کیپ مالایی است و به همان اندازه در کشورهایی مانند کنیا، بوتسوانا، زیمبابوه و زامبیا نیز محبوب است.

برخی دیگر معتقدند که قدمت این غذا به دوران امپراتوری روم برمی‌گردد و اغلب توسط سرآشپزهای روم باستان غذایی مشابه با Bobotie پخته می‌شده، صرف‌نظر از تاریخچه آن، کلمه Bobotie از کلمه مالایی «boemboe» گرفته‌شده که به ادویه کاری اشاره دارد.

این غذای مقوی از گوشت چرخ‌کرده، گوشت بره یا گاو، با ادویه کاری (زردچوبه، زیره، پودر کاری)، پیاز، نان آغشته به شیر و کشمش تهیه می‌شود. زمانی که گوشت کاملاً پخته شد، روی ظرف مخلوط تخم‌مرغ و شیر ریخته و دوباره در فر قرار می‌دهند تا بپزد.

 پس از آماده شدن، از میوه‌های خشک برای تزئین Bobotie استفاده می‌شود و معمولاً با برنج زرد که یکی دیگر از اصلی‌ترین غذاهای آفریقای جنوبی است، سرو می‌شود. این غذا به‌خصوص برای شام ایده‌آل است.

البته اگر گیاهخوار هستید به‌جای گوشت می‌توانید از عدس در طبخ آن استفاده کنید. Bobotie از خوشمزه‌ترین غذاهای آفریقای جنوبی است که باید هنگام بازدید از این کشور حتماً آن را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید …

بهترین مراکز خرید ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی

پاپ | Pap

هر چند Pap از هیجان‌انگیزترین غذاهای آفریقای جنوبی نیست، اما یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. Pap از رایج‌ترین غذاهای آفریقای جنوبی است که برای نسل‌ها جزو قوت غالب خانواده‌ها بوده و برای بسیاری یادآور خاطرات کودکی است.

ماده اصلی تشکیل‌دهنده Pap ذرت است. ذرت اولین بار در قرن شانزدهم در آفریقای جنوبی کشت شد. ازآنجایی‌که به میزان تولید ذرت توسط کشاورزان آفریقایی بسیار بالا بود. در نهایت، ذرت به یکی از مهم‌ترین غذاهای کشور تبدیل شد.

 بسته به نحوه پخته شدن می‌تواند مثل فرنی نرم یا غلیظ‌ و سفت باشد. این غذا بسیار راحت طبخ می‌شود، ارزان است، نیازی به نگهداری در یخچال ندارد و برای مدت طولانی تازه می‌ماند و همین خاطر از اصلی‌ترین غذاهای آفریقای جنوبی است.

Pap را می‌توان در هر زمانی از روز و به همراه غذاهای دیگر خورد. در صبحانه معمولاً با کره، شکر و شیر میل می‌شود. برای ناهار یا شام، آن را با انواع غذاهای گوشتی و سبزیجات مانند خورش، کاری، Braai یا Boerewors صرف می‌کنند. حتی از آن یک نوشیدنی هم تولید می‌شود.

بیلتونگ | Biltong

Biltong احتمالاً محبوب‌ترین اسنک در میان غذاهای آفریقای جنوبی است. نوعی گوشت خشک‌شده است که در سراسر آفریقا، به‌ویژه در آفریقای جنوبی رایج است. Biltong به‌نوعی گوشت خشک‌شده اشاره دارد که در آفریقای جنوبی، زیمباوه، مالاوی، بوتسوانا، نامیبیا و زامبیا رایج است.

در قرن هفدهم، گوشت با استفاده از سرکه و نیترات پتاسیم فرآوری می‌شد. این تکنیک‌ها هنوز هم در تهیه Biltong مورد استفاده قرار می‌گیرد. بااین‌حال، امروزه دستور تهیه آن تکامل‌یافته است.

Biltong گوشت خشک، پخته‌شده و ادویه‌دار است و کمی شبیه به بیف جرکی آمریکایی است اما به آن شیرینی نیست. انواع رایج آن شامل گوشت گاو، مرغ یا ماهی است. معمولاً به‌تنهایی به‌عنوان میان وعده مصرف می‌شود؛ اما می‌توان از آن به‌عنوان یکی از مواد تشکیل‌دهنده در سایر غذاهای آفریقای جنوبی مانند بسیاری از انواع Potjiekos نیز استفاده کرد.

این اسنک محبوب در میان غذاهای آفریقای جنوبی تقریباً در هر جمعی مثلاً هنگام تماشای محبوب‌ترین ورزش‌های کشور یعنی راگبی، کریکت و فوتبال (فوتبال)، یا در سفرهای جاده‌ای طولانی صرف می‌شود. در سفر خود به آفریقای جنوبی، حتماً Biltong را که میلیون‌ها نفر آن را دوست دارند، امتحان کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور آفریقای جنوبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور آفریقای جنوبی

ملکترت | Melktert

دیدن یک آفریقای جنوبی که بگوید از Melktert لذت نمی‌برد، نادر است. Melktert از معروف‌ترین دسرها و غذاهای آفریقای جنوبی است. معنای لغوی آن «تارت شیر» است و به یک دسر کاسترد کلاسیک گفته می‌شود که با شیر، آرد، شکر و تخم‌مرغ درست می‌شود و روی آن با پودر دارچین تزیین می‌شود.

Melktert شبیه به یک چیز کیک بسیار سبک است و تأثیر گرفته از دسری هلندی است و در قرن هفدهم به کشور آورده شده است. امروزه آنقدر رایج است که از آن به‌عنوان دسر ملی آفریقای جنوبی یاد می‌شود و هر ساله در تاریخ ۲۷ فوریه جشنی با عنوان روز Melktert در این کشور برگزار می‌شود.

می‌توانید Melktert را از اکثر سوپرمارکت‌ها خریداری کنید و تقریباً در هر خانواده‌ای دستور طبخ مخصوص به خود را دارد. یک تکه از آن دسر مناسبی است که می‌توانید بعد از خوردن گوشت Braai آن را به عنوان عصرانه به‌صورت گرم یا سرد میل کنید، درهرصورت خوشمزه است.

کیپ مالای | Cape Malay curry

غذاهای کیپ مالایی، همان‌طور که از نامش پیداست، تلفیقی از جوهره سنتی آفریقای جنوبی (مخصوصاً کیپ‌تاون) و تأثیرات مالزیایی یا شرقی است. طعم آن برای مردم محلی شناخته‌شده است و به‌عنوان بخش عمده‌ای از فرهنگ آفریقای جنوبی باقی‌مانده است.

غذاهای کیپ مالایی به دلیل کیفیت منحصربه‌فرد، به بخش مهمی از هویت در آفریقای جنوبی و همچنین یک تجربه توریستی تبدیل‌شده‌اند. در میان این غذاها، Cape Malay curry شاید یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین نمونه‌ها باشد. Cape Malay curry به‌نوعی کاری از غذاهای آفریقای جنوبی گفته می‌شود که با گوشت (اغلب بره یا مرغ) تهیه می‌شود.

به دلیل ترکیب طعم‌های شیرین، استفاده از ادویه‌ها، میوه‌های خشک (به‌ویژه زردآلو خشک) و چاشنی‌ها بسیار خوش‌طعم است. در طبخ آن از سیر، زنجبیل، پیاز، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و ادویه‌هایی مانند زیره، گشنیز، زردچوبه و پودر ماسالا استفاده می‌شود. این غذا معمولاً با برنج سرو می‌شود، اما با پوره سیب‌زمینی یا نودل نیز عالی است.

بیشتر بخوانید …

نکات ضروری که قبل از سفر به آفریقای جنوبی باید بدانید

خوراک مرغ دوربان | Durban Chicken Curry

Durban Chicken Curry یکی از غذاهای آفریقای جنوبی در استان کوازولو-ناتال است. هندی‌ها از سال ۱۸۶۰ تا ۱۹۱۱ در بندر دوربان برای کار اقامت کرده بودند و در همین زمان در این منطقه کاری دوربان که ریشه در چنای و جنوب هند دارد، کاشت می‌شد. امروزه دوربان به کاری قرمز غنی، کمی روغنی و بسیار تندش معروف است.

تفاوت این کاری با کاری هندی معمولاً در میزان تندی آن است. Durban Chicken Curry حاوی شکر، میوه، شیر نارگیل یا خامه نیست. تفاوت دیگر Durban Chicken Curry با کاری هندی در رنگش است. کاری هندی معمولاً به خاطر استفاده از زردچوبه زرد رنگ می‌شود؛ اما کاری دوربان به خاطر فلفل قرمزی که در طبخش مورداستفاده قرار می‌گیرد، قرمز رنگ است.

Durban Chicken Curry با پختن مرغ در سس تند تهیه می‌شود. مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن شامل گاراماسلا، پیاز و گوجه‌فرنگی ریز خردشده، برگ کاری و گشنیز است. این غذا که جزو پرطرفدارترین غذاهای آفریقای جنوبی است، برای علاقه‌مندان به غذاهای تند و آتشین بسیار رضایت‌بخش است.

چاکالاکا | Chakalaka

Chakalaka از اصلی‌ترین غذاهای آفریقای جنوبی در ژوهانسبورگ است. این غذا یکی از غذاهای گیاهی و تند آفریقای جنوبی است که از گوجه‌فرنگی، لوبیا و پیاز به‌عنوان مواد اصلی تشکیل‌شده است، اگرچه برخی آشپزها ممکن است مواد مختلفی مانند هویج، فلفل دلمه‌ای، فلفل قرمز و زنجبیل را نیز به آن اضافه کنند.

 Chakalaka از غذاهای آفریقای جنوبی است که اغلب در Braai (باربیکیوی آفریقای جنوبی) به همراه کباب و با Pap سرو می‌شود. ضمن اینکه به طرز شگفت‌انگیزی با سوسیس Boerewors هم خوشمزه می‌شود و از بهترین گزینه‌های غذایی برای گیاهخواران است.

 برخی از افراد دوست دارند آن را به‌عنوان سالاد سرد یا به همراه سایر سبزی‌ها سرو کنند. Chakalaka یک وعده غذایی ساده، خوش‌طعم و بسیار متنوع است. این غذا به‌طور سنتی با نان‌هایی مانند پاپ مالایی یا آماسی صرف می‌شود.

بیشتر بخوانید …

چه کسانی نباید به آفریقای جنوبی سفر کنند؟

غذاهای محلی آفریقا

گردشگران تور آفریقای جنوبی به دلایل مختلفی این کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. حیات وحش استثنایی، بازدید از شهر طلا، صعود به کوه کیپ تاون همه وهمه آفریقای جنوبی را به مقصذی بی مانند تبدیل کرده‌اند. در این میان شکم گردی و تست کردن غذای آفریقایی را نیز باید به این جاذبه‌ها اضافه کرد. این غذاها از فرهنگ‌های مختلف تاثیر گرفته و طعمی خاطره انگیز دارند. پس اگر پا به خاک آفریقای جنوبی گذاشتید حتما غذاهای محلی و سنتی این کشور را تست کنید. غذاهای کبابی و دسرهای این کشور در تمام دنیا نظیر ندارند.

بیشتر بخوانید …

همه‌چیز درباره فرهنگ و رسوم مردم آفریقای جنوبی

خوشمزه ترین دسرهای آفریقایی

در کنار غذای آفریقایی تجربه چشیدن دسرهای لذیذ را از دست ندهید. از آنجا که مردم آفریقا در کنار سرو غذا از معاشرت با دوستان و اعضای خانواده لذت می‌برند برای سرو دسر بعد از غذا در میهمانی‌های رسمی ارزش خاصی قائل هستند. در اینجا خوشمزه‌ترین دسرهای آفریقایی را معرفی می‌کنیم:

تارت شیر

این دسر در آفریقا به قدری محبوب است که با فرهنگ آفریقایی پیوند خورده و یک روز از تقویم این کشور را به خود اختصاص داده است. ۲۷ فوریه در آفریقای جنوبی به نام روز تارن شسر نام گذاری شده است. پس تجربه صرف این دسر را از دست ندهید.

پودینگ  مالاوی – Malva Pudding

پودینگ مالاوی یک دسر کلاسیک آفریقایی ست که در هر منطقه این کشور دستور پخت خاص خود را دارد. اما در مجموع بافتی نرم داشته با زردآلو و کرم کارامل تهیه می‌شود. این پودینگ را می‌توانید در رستوران‌های آفریقای جنوبی سفارش دهید.

کاره رول – Koeksister

Koeksister یک شیرینی سنتی آفریقایی است که از خمیر سرخ شده در شربت یا عسل درست می‌شود. همچنین یک نسخه کیپ مالایی از این غذا وجود دارد که یک گلوله خمیر سرخ شده است که در نارگیل خشک شده به نام کوزیستر غلتانده می شود. این دسر لذیذ را می‌توان همراه با چای میل کرد.

چاشنی های مخصوص آفریقا

تمامی غذاهای دنیا از جمله غذای آفریقایی عطر و طعم خود را مدیون ادویه‌ها و چاشنی‌ها هستند. در این میان ادویه آفریقایی Berbere با طعم ترکیبی تلخ، تند و شیرین، ادویه هاریسا که نوعی فلفل تند است، ادویه Dukhah با ترکیب فندق، دانه گشنیز، زیره و دانه کنجد و ادویه راس ال هانوت با طعم بی‌نظیر از معروفترین چاشنی‌ها و ادویه‌های مخصوص آفریقا هستند.

قیمت غذاهای آفریقایی

رستوران‌ها یکی از بخش‌های اصلی جاذبه‌های آفریقای جنوبی هستند. گردشگران می‌توانند در شهرهای ژوهانسبورگ، کیپ تاون و سان سیتی انواع رستوران‌های بین المللی و محلی را ببینند. قیمت غذاهای آفریقایی در این رستوران‌ها با توجه به نوع غذا و رستوران تعیین می‌شود. درمجموع هزینه یک وعده غذای آفریقایی در رستوران ارزان حدود ۱۱۰ راند و هزینه غذاهای فست فودی نیز از ۵۵ راند می‌باشد.

سخن آخر

آفریقای جنوبی تنها مقصدی برای ماجراجویی نیست و برخی از بهترین و متنوع‌ترین غذاهای آفریقا را دارد که می توانید در تور آفریقای جنوبی تجربه بی نظیری برای شما بسازند. . غذاهای آفریقای جنوبی تلفیقی از آشپزی بومی و تأثیرات گرفته از فرهنگ سایر کشورها است. در این مطلب کوشیدیم معروف‌ترین غذاهای آفریقای جنوبی را به شما معرفی کنیم؛ تا در سفر خود به این کشور در کنار دیگر جاذبه‌های آن از تجربه غذاهای آفریقای جنوبی نیز نهایت لذت را ببرید.

سوالات متداول

معروف‌ترین غذاهای آفریقای جنوبی چه هستند؟

Bobotie، Boerewors و Pap از معروف‌ترین غذاهای آفریقای جنوبی به شمار می‌روند.

غذاهای آفریقای جنوبی چه ویژگی‌هایی دارند؟

غذاهای آفریقای جنوبی غذاهایی هستند که به سبک اروپایی با ادویه‌ها و طعم‌های شرقی درست می‌شوند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور آفریقای جنوبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور آفریقای جنوبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید