چگونه بدون تور به اروپا سفر کنیم؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 19 آگوست 2019
Loading...

آیا می‌توان بدون خرید تور اروپا از آژانس‌های مسافرتی به این قاره سرسبز سفر کرد؟ در جواب باید گفت “بله”. سفر به اروپا بدون خرید تور هم امکان‌پذیر است؛ اما نیاز به اقداماتی مانند دریافت ویزای شینگن، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و برنامه‌ریزی منظم و دقیق دارد. در ادامه مطلب تمام مراحل سفر به اروپا را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اقدام برای دریافت ویزای شینگن

چنانچه می‌خواهید بدون رزرو تور اروپا از آژانس‌های هواپیمایی، به دور اروپا سفر کنید. قبل از هر چیز باید برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنید؛ اما از آنجایی که حرف و حدیث در مورد سختی گرفتن ویزای شینگن زیاد است. روند دریافت ویزای شینگن را به اختصار مرور می‌کنیم. شینگن قراردادی است که بین ۲۶ کشور اروپایی بسته شده و طی آن قوانین مشترکی برای عبور از مرزهای این ۲۶ کشور منعقد شده است؛ اما برخی از این کشورها قوانین سخت‌تری را برای صدور ویزا اعمال می‌کنند؛ بنابراین در اولین قدم بایستی تحقیق کرده و کشوری را انتخاب کنید که راحت‌تر ویزا را صادر می‌کند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که از هر کشوری که ویزای شینگن را دریافت کنید، ورود شما هم باید به همان کشور باشد، به عنوان نمونه شما نمی‌توانید ویزا را از کشور چک دریافت کنید اما از طریق خاک فرانسه به اروپا وارد شوید.

.

مطالب مرتبط

به چه کسانی ویزای شینگن می‌دهند؟

با انواع ویزای شینگن آشنا شوید

چگونه ویزای شینگن بگیریم؟

.

پس از انتخاب سفارت مورد نظر باید مدارک لازم برای ارائه به سفارت را تهیه کنید. در این مورد نیز هر سفارت قوانین خود را دارد. پس سعی کنید لیستی دقیق از مدارک مورد نظر را تهیه کنید. چرا که کامل نبودن مدارک، یکی از دلایل رد شدن ویزای شینگن به شما می‌آید. پس از تکمیل مدارک نوبت به گرفتن وقت سفارت برای انجام انگشت‌نگاری و مصاحبه است. روش گرفتن وقت انگشت‌نگاری در سفارت‌های مختلف متفاوت است. برخی از سفارت‌ها از طریق سایت و برخی نیز با ارسال ایمیل، زمان انگشت‌نگاری را مشخص می‌کنند. بهتر است حداقل ۲ ماه زودتر از سفر برای دریافت وقت سفارت اقدام کنید. چرا که ممکن است، وقت‌ها پر بوده و تعیین وقت یک ماه یا بیشتر به طول بیانجامد. در مرحله آخر نیز در زمان تعیین شده از طرف سفارت به دفتر نمایندگی سفارت رفته و پس از ارائه مدارک، انگشت‌نگاری یا مصاحبه را انجام خواهید داد.

رزرو هتل

داشتن برگه رزرو هتل از مدارکی است که برای دریافت ویزای شینگن باید به سفارت ارائه دهید. این برگه مشخص می‌کند که متقاضی در طول سفر جایی را برای اقامت در نظر گرفته و توانایی پرداخت هزینه اقامت را دارد؛ بنابراین شما بایستی به یکی از سایت‌های رزرو هتل مراجعه کرده و طبق مدت اقامت خود هتل را رزرو کنید. دقت داشته باشید که سایت بایستی معتبر بوده و تاریخ رزرو نیز با مدت درخواست ویزا هماهنگی داشته باشد. در غیر اینصورت ممکن است درخواست ویزای شینگن رد شود.

رزرو بلیط هواپیما

بلیط رفت و برگشت نیز مانند رزرو هتل از مدارک مهم ویزای شینگن است. داشتن بلیط رفت و برگشت ثابت می‌کند که متقاضی بعد از اتمام ویزا به کشور خود بازخواهد شد. از آنجایی که ممکن است صحت بلیط هواپیما از طرف سفارت چک شود، بهتر است از ارائه بلیط غیرواقعی خودداری کنید و بلیط رفت و برگشت را از منابع معتبر تهیه نمایید.

خرید بلیط‌های بین شهری و رزرو هتل در اروپا

پس از طی مراحل فوق، در صورتی که موفق به دریافت ویزای شینگن شوید، نوبت به برنامه‌ریزی برای سفر به اروپا می‌رسد. همانطور که می‌دانید با داشتن ویزای شینگن می‌توان به کشورهای مختلف اروپایی سفر کرد و بیشتر گردشگران نیز ترجیح می‌دهند حداقل بازدید از ۳ کشور اروپایی را در برنامه خود قرار دهند. از این جهت خرید پرواز یا قطار‌های بین شهری و نهایی کردن هتل‌های رزرو شده از کارهایی است که قبل از سفر باید انجام دهید.

برنامه‌ریزی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری اروپا

اروپا جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که بازدید از تمام آن‌ها در یک سفر مقدور نیست. برای استفاده درست از زمان، یک لیست از مکان‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها بازدید کنید تهیه کرده و در مورد راه‌های دسترسی به آن‌ها، ساعت بازدید و مدت زمان بازدید از آن‌ها تحقیق کنید. برخی از مکان‌های گردشگری نیاز به خرید بلیط دارند بنابراین مدت زمان ایستادن در صف خرید بلیط را در نظر بگیرید و حتماً قیمت حدودی بلیط را هم بدانید تا اگر نیاز به پول خورد پیدا کردید، از قبل آن را تهیه کرده باشید.

مطالب مرتبط 

۵ شهر جذاب اروپا را می‌شناسید؟

۱۰ مکان در اروپا که باید قبل از مرگ آن‌ها را ببینید

۱۰ تفریح هیجان‌انگیز و رایگان در اسپانیا

 

.

راحت‌ترین راه سفر به اروپا

همانطور که دیدید سفر به اروپا بدون تور هم امکان‌پذیر است؛ اما بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند برنامه‌ریزی سفر را به افراد با‌تجربه بسپارند و وقتی همه چیز آماده شد، ماجراجویی خود را شروع کنند. در همین راستا آژانس هواپیمایی ستاره ونک با داشتن کادری مجرب و حرفه‌ای از ابتدای راه سفر تا زمان بازگشت به ایران با شما خواهد بود. کارشناسان ویزای شینگن در این آژانس خدمات زیر را ارائه می‌دهند.

  • مشاوره در خصوص ارائه مدارک به سفارت
  • تعیین وقت سفارت در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • رزرو هتل در کشورهای اروپایی
    تهیه بلیط و یا قطار بین شهری اروپا
  • گشت‌های منظم شهری برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری اروپا
  • معرفی بهترین مراکز خرید اروپا و سایت‌های پربازدید گردشگری

جهت دریافت ویزای شینگن، رزرو تور اروپا و رزرو تور اسپانیا با همکاران واحد فروش در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید. 

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید