“یکی از بزرگترین کترینگ‌های خاورمیانه” عنوانی است که هواپیمایی ایران ایر به آن می‌بالد. این شرکت به پشتوانه بیش از ۴۰ سال فعالیت در زمینه پروازهای داخلی و بین‌المللی بهترین سرویس‌های غذایی را به میهمانانش ارائه می‌دهد.

کترینگ غذایی “هما”

کترینگ هواپیمایی ایران ایر در سال ۱۳۴۶ تأسیس شد و با بهره‌مندی از به‌روزترین تجهیزات و ارائه منو غذایی منطبق با اصول تغذیه، بیش از ۴۰ سال است که در زمینه صنعت تهیه غذا فعالیت می‌کند. استفاده از مواد اولیه تازه، پرسنل مجرب، حرفه‌ای و آموزش‌دیده، انطباق ایمنی غذا با اصول GMP / GHP و تائید صحت بهداشتی بودن غذا توسط آزمایشگاه‌های پیشرفته و نیروهای متخصص ویژگی‌هایی هستند که کترینگ هما را در مقایسه با سایر کترینگ‌های خاورمیانه منحصربه‌فرد کرده‌اند.

در همین راستا کترینگ ایران ایر در طی سال‌ها فعالیت خود موفق به کسب گواهینامه HACCP،ایزو ۲۰۰۸-۹۰۰۱ و ایزو ۲۰۰۵ – ۲۲۰۰۰ برای انطباق با استانداردهای جهانی صنعت غذا و مدیریت ایمنی و کیفیت غذا شده است. همچنین دریافت کسب استاندارد NACI از مرکز ملی تائید صلاحیت ایران از دیگر افتخارات کترینگ هما می‌باشد.

کترینگ هما در فرودگاه مهرآباد و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

کترینگ هما در فرودگاه مهرآباد فضایی با ۸۰۳۳ مترمربع است. این مجموعه‌ی وسیع بخش اداری، آماده‌سازی و تولید غذا، انبار با استانداردهای جهانی و … را شامل می‌شود. در این آشپزخانه بزرگ بیش از ۱۰۰۰ نفر نیروی انسانی در ۴ شیفت کاری مختلف مشغول به کار هستند و روزانه بیش از ۳۲۰۰۰ سرویس غذای گرم، سرد و میان وعده را برای پروازهای داخلی و بین‌المللی تولید می‌کنند.

علاوه بر این، کترینگ فرودگاه امام خمینی نیز در محوطه ۱۶۰۰۰ متر مربعی در سه طبقه با مشاره شرکت آلمانی احداث و به دستگاه‌هایی نظیر تهیه و تولید مواد غذایی، آزمایشگاه‌های کنترل شیمیایی و سایر تجهیزات پیشرفته با استانداردهای جهانی مجهز شده است. علاوه بر فرودگاه‌های تهران، کترینگ هما در شهرهای اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز دارای شعب فعال می‌باشد.

انواع سرویس‌های غذایی هواپیمایی ایران ایر

سرویس غذایی مسافران عادی

هواپیمایی ایران ایر سرویس‌های خود را با توجه به مسیر پرواز، ساعت پرواز، طول پرواز و امکانات هواپیما ارائه می‌دهد. این هواپیمایی جهت رفاه حال مسافرین در پروازهای زیر یک ساعت میان وعده و در پروازهای بالای یک ساعت، سرویس غذای گرم و اسنک گرم را در منو پذیرایی خود قرار داده است.

سرویس غذایی هما کلاس

هواپیمایی ایران ایر در برخی از پروازهای خود دارای صندلی مخصوص هما کلاس می‌باشد. مسافران این بخش، از ابتدا تا انتهای پرواز با خدمات و منو ویژه غذایی پذیرایی می‌شوند. از جمله این امکانات می‌توان به سرویس‌های خدماتی زیر اشاره کرد:

  • سرو غذا در ظروف چینی
  • امکان انتخاب غذا در بین منو ارائه شده
  • دریافت کیف هدیه از طرف هواپیمایی هما
  • ارائه میان وعده شامل انواع دمنوش‌ها با بیسکویت

سرویس مسافران کثیرالسفر

مسافران کثیرالسفر ایران ایر می‌توانند در باشگاه مشتریان این شرکت عضو شده و علاوه بر دریافت انواع خدمات از امکانات ویژه غذایی شامل منو مخصوص  و هدایای تبلیغاتی با ارزش با آرم پرافتخارترین هواپیمایی ملی ایران بهره‌مند شوند.

سرویس مخصوص

حفظ سلامتی مسافران در طول پرواز نکته‌ای حایز اهمیت برای شرکت‌های هواپیمایی است. ایران ایر نیز با در نظر گرفتن این امر مهم تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا با ارائه سرویس غذایی مناسب پروازی امن را به میهمانان خود هدیه دهد. در همین راستا انواع غذا را با تزئیناتی اشتهاآور در میان سرویس غذایی مخصوص خود قرار داده است. این منو انواع غذاهای ویژه بیماران دیابتی، بدون کلسترول، غذاهای رژیمی، غذاهای گیاهی و … را شامل می‌شود. مسافران می‌توانند ۴۸ ساعت قبل از پرواز با رزرواسیون ایران ایر تماس گرفته و رژیم غذایی خود را اعلام کنند. یا هنگام خرید بلیط هواپیما از طریق آژانس‌های هواپیمایی از کارشناس بلیط خود بخواهند که این کار را برایشان انجام دهد.

منوهای غذایی ویژه پروازهای بین‌المللی ایران ایر

شرکت هواپیمایی ایران با احترام گذاشتن به سلیقه غذایی مسافران خود، منو غذایی زیر را در پروازهای بین‌المللی ارائه می‌دهد.

  • غذاهای رژیمی پزشکی: انواع غذاهای بدون قند، بدون گلوتن، کم کلسترول، غذاهای بدون نمک، غیر نفاخ، غذاهای بدون اسید اوریک، کم کالری و غذاهای بدون لاکتوز در این گروه قرار می‌گیرند.
  • غذاهای مخصوص گیاه‌خواران: غذاهای بدون گوشت همراه با تخم‌مرغ و لبنیات، غذاهای گیاهی بدون لبنیات، و محصولات حیوانی مانند تخم‌مرغ، عسل و … ، غذاهای سبزیجاتی با انواع ادویه آسیایی و بشقاب میوه در این دسته قرار می‌گیرند.
  • غذاهای مذهبی: در این منو برای افرادی که پیرو آئین هندوئیسم هستند غذاهای فاقد گوشت گاو و گوساله سرو می‌شود.
  • منو ویژه کودکان: کودکان عزیز می‌توانند غذاهای سبک مانند پوره سیب‌زمینی، گوشت و میوه‌های تازه را که بسیار اشتهاآور تزئین شده‌اند سرو کنند.
  • غذاهای دریایی: کترینگ غذایی هما انواع غذاهای دریایی و مدیترانه‌ای را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید …

آیا می‌توان بلیط هواپیما را کنسل کرد؟

۸ ترفند برای خرید ارزان بلیط هواپیما

هواپیمایی ایران ایر، پر افتخارترین هواپیمای ملی ایران

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید