لانج فرودگاهی (Airport Lounge) چیست؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 28 آوریل 2019
Loading...
انتظار کشیدن در فرودگاه‌ها اغلب بسیار طولانی و خسته‌کننده است. این انتظار در پروازهای چندمسیره از قبل پیش‌بینی شده‌اند، اما در بسیاری از موارد نیز با تأخیر غیرقابل پیش‌بینی هواپیما مواجه خواهید شد. اما چه خود را برای این انتظار آماده کرده باشید چه نه، وقت گذراندن بیهوده در فرودگاه چندان خوشایند نیست. سالن‌های لانج فرودگاهی با امکانات عالی و ویژه این انتظار را برای شما راحت‌تر خواهند کرد. در این مطلب امکانات سالن لانج فرودگاهی را بررسی خواهیم کرد.

لانج فرودگاهی چیست؟

گاهی اوقات در سفرهای طولانی ممکن است از پروازهایی استفاده کنید که دارای یک یا چند توقف در فرودگاه‌های مختلف باشند. این توقف‌ها در برخی از ساعات پروازی طولانی و در برخی کوتاه‌تر هستند. یا ممکن است پس از رسیدن به فرودگاه متوجه شوید پرواز تأخیر دارد و بایستی چند ساعتی را در فرودگاه منتظر بمانید. در هر صورت منتظر ماندن در فرودگاه‌ها تا رسیدن زمان پرواز مخصوصاً در شرایطی که پروازی طولانی مدت در پیش باشد، بسیار خسته‌کننده است. بنابراین اکثر فرودگاه‌های معتبر و بزرگ در سراسر دنیا برای استفاده مناسب مسافران از زمان ترانزیت فرودگاهی و یا تأخیر احتمالی قبل از پرواز، اقدام به ایجاد مکان‌هایی کرده‌اند که به اصطلاح لانج فرودگاهی (سالن مسافران ویژه) نامیده می‌شوند. لانج‌ها سالن‌هایی هستند که در آن‌ها خدمات CIP فرودگاهی ارائه می‌شود.

در این مکان‌ها مسافران می‌توانند تا رسیدن زمان پرواز در محیطی آرام و به دور از هیاهو و شلوغی فرودگاه استراحت کرده و از امکاناتی مانند تلویزیون، اینترنت رایگان، پذیرایی با انواع غذاها و نوشیدنی‌ها به صورت سلف‌سرویس و اتاق استراحت همراه با سرویس حمام استفاده کنند.

لانج فرودگاهی

لانج‌های فرودگاهی سالن‌هایی هستند که در آن‌ها خدمات CIP ارائه می‌شود

در لانج فرودگاهی چه خدماتی ارائه می‌شود؟

لانج فرودگاهی سالن‌‌های مجلل با محیطی لوکس و آرام هستند که تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا مسافران در یک محیط سرشار از آرامش برای پرواز طولانی مدت آماده شوند و در راستای این هدف امکاناتی پیشرفته را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. در لانج فرودگاهی مسافران می‌توانند خدمات مدرن زیر را در اختیار داشته باشند:

  • در اختیار داشتن فضای خصوصی به همراه اینترنت رایگان جهت انجام کارهای شخصی یا شرکتی
  • در اختیار داشتن محیطی آرام با امکانات کامل و به دور از هیاهو و شلوغی فرودگاه برای استراحت قبل از پرواز
  • سرویس بهداشتی و سرویس حمام
  • اختصاص فضای ویژه برای بازی و سرگرمی کودکان
  • رستورانی مجهز با ارائه انواع غذاهای سرد و گرم و نوشیدنی به صورت رایگان
  • اینترنت بی‌سیم رایگان
  • انواع کتاب و مجله‌های انگلیسی زبان و حتی فارسی زبان
  • امکان استفاده از تلویزیون رنگی و صفحه تخت

در صورت رزرو سالن لانج فرودگاهی، تمامی امکانات رفاهی در سالن‌ها به صورت رایگان به مسافران ارائه می‌شوند و مسافران می‌توانند تا رسیدن زمان پرواز، بدون پرداخت وجه اضافه، ساعاتی بی‌دغدغه را در محیطی آرام و بدون استرس سپری کنند.

لانج فرودگاهی

در لانج‌های فرودگاهی می‌‌توانید تا رسیدن زمان پرواز در محیطی آرام استراحت کنید

چه کسانی می‌توانند از خدمات لانج فرودگاهی استفاده کنند؟

سالن‌های لانج فرودگاهی برای رفاه و آسایش مسافران در اکثر فرودگاه‌های معتبر دنیا وجود دارند و خدمات خود را به مسافران ارائه می‌دهند. اکثر مسافرانی که توقف بین پروازهایشان بیش از ۵ ساعت است ترجیح می‌دهند در محیطی آرام استراحت کرده و برای پرواز بعدی آماده شوند. به همین منظور شرکت‌های هواپیمایی در شرایط خاص، استفاده از خدمات لانج فرودگاهی را در کنار خرید بلیط و به صورت رایگان در اختیار مسافران خود  قرار می‌دهند. اما استفاده رایگان از لانج فرودگاهی شامل چه مسافرانی می‌شود؟ با خرید بلیط هواپیما در کلاس بیزینس و فرست کلاس کلیه ایرلاین‌های معتبر دنیا مانند لوفتهانزا، ترکیش، امارات، هواپیمایی عمان ایر، قطر ایرویز، هواپیمایی ماهان و …، مسافران می‌توانند از لانج فرودگاهی رایگان استفاده کنند. اما در صورت خرید بلیط اکونومی و سایر کلاس‌های پروازی، فقط با داشتن کارت طلایی پرواز (کارت طلایی پرواز به مسافرانی که عضو باشگاه مشتریان ایرلاین خاص هستند و اکثر پروازهای خود را با همان ایرلاین انجام می‌دهند، تعلق می‌گیرد) مسافران مجاز به استفاده رایگان از این خدمات می‌باشند.

البته در صورت خرید بلیط برخی از ایرلاین‌ها مانند بلیط هواپیمایی لوفت‌هانزا می‌توان خدمات لانج فرودگاهی را نیز خریداری کرد. این امکان شامل تمام ایرلاین‌ها نمی‌شود، بنابراین بهتر است قبل از نهایی کردن خرید درباره ایرلاین موردنظر تحقیق کنید.

لانج فرودگاهی

در سالن لانج فرودگاهی می‌توانید از اینترنت رایگان استفاده کنید

لانج فرودگاه امام خمینی

لانج فرودگاهی فرودگاه امام خمینی از مجهزترین سالن‌های فرودگاه کشور است که در فضایی بسیار شیک و مدرن خدماتی نظیر: اینترنت رایگان، تلویزیون صفحه تخت، رستوران و کافه با غذاها و نوشیدنی‌های عالی و … را جهت تسهیل سفر و رفاه مسافران ارائه می‌دهد. مسافرین بیزینس کلاس، دارای کارت طلایی و افرادی که همراه با خرید بلیط، سالن لانج را نیز رزرو کرده‌اند می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

لانج فرودگاهی

سالن لانج فرودگاهی امام خمینی

لانج هواپیمایی ماهان در فرودگاه مهرآباد

لانج فرودگاه مهرآباد در سالن ۴ و در ضلع شرقی فرودگاه قرار داشته و خدمات زیر را ارائه می‌دهد:

  • امکانات رفاهی ویژه رایگان پیش از پرواز برای مسافرین بیزینس کلاس و اعضای باشگاه مشتریان ماهان
  • محیطی آرام تا زمان پرواز
  • مجموعه‌ای متنوع از نوشیدنی‌ها، میان وعده غذایی، صبحانه گرم و شیرینی‌های مختلف به صورت سلف‌سرویس
  • بهره‌گیری از اینترنت بی‌سیم
  • مطبوعات فارسی و انگلیسی‌زبان
  • محیط بازی و سرگرمی کودکان
لانج فرودگاهی

سالن لانج فرودگاهی مهرآباد

با خرید بلیط بیزینس کلاس هواپیمایی‌های امارات، لوفتهانزا و ترکیش می‌توانید از خدمات لانج فرودگاه‌های دبی، فرانکفورت و فرودگاه جدید استانبول استفاده کنید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید