همه چیز درباره پارک لوکزامبورگ زیباترین باغ پاریس

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 11 آگوست 2022
Loading...

پاریس شهری شلوغ و پرهیاهوست اما در این میان حضور پارک لوکزامبورگ چهره‌ای کاملا متفاوت از این شهر را به ما نشان می‌دهد. پارکی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد که مناظری چشم‌نواز و فضای دل انگیز دارد. اگر رمان معروف بینوایان را خوانده باشید برایتان جالب است که بدانید این پارک دقیقا همان جایی ست که کوزت با ماریوس آشنا شده و ویکتور هوگو این تصویر را به زیبایی هر چه تمام‌تر توصیف کرده است. مجسمه‌های ملکه‌های فرانسوی و چندین بنای تاریخی بخشی از جاذبه‌هایی هستند که در لوکزامبورگ خواهید دید. در اینجا درباره تاریخچه و راهنمای بازدید از این پارک خارق‌العاده بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اگر از شلوغی شهر پاریس خسته شده و به دنبال فضایی آرام برای تمدد اعصاب هستید پارک لوکزامبورگ را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این پارک با داشتن درختان سرسبز، گل‌های رنگارنگ، صدها مجسمه کوچک و بزرگ که خلاقیت هنرمندان پاریسی را به نمایش می‌گذارند، چندین جاذبه تاریخی و مسیر پیاده روی بسیار جذاب مورد توجه گردشگران تور اروپا و کشور فرانسه قرار گرفته است. از این رو حتما نام باغ لوکزامبورگ را نیز در کنار موزه لوور، برج ایفل، کلیسای نوتر دام و کاخ ورسای در میان جاذبه های گردشگری شهر پاریس قرار دهید.

کاخ لوکزامبورگ | Luxembourg Palace

کاخ لوکزامبورگ بنایی بسیار زیباست که در میان پارک قرار گرفته و یکی از معروفترین جاذبه‌های گردشگری در تور فرانسه به شمار می‌رود. این کاخ سرگذشتی جالب داشته و همیشه نقشی اساسی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی فرانسه ایفا کرده است. شاید بتوان گفت داستان اصلی کاخ از سال ۱۶۱۵ آغاز می‌شود زمانی که به ماری مدیچی مادر لوئی سیزدهم تعلق داشت. ماری تا سال ۱۶۴۵ در این کاخ زندگی می‌کرد؛ اما با انقلاب فرانسه بنای باشکوه لوکزامبورگ نیز به انحصار مجلس درآمد. در این بین بخش‌هایی به کاخ اضافه و به بنای ساختمان گسترش پیدا کرده و امروزی‌تر شد. کاخ لوکزامبورگ از سال ۱۹۸۵ به محلی برای استقرار مجلس پنجم سنای فرانسه تبدیل شد.

تاریخچه باغ لوکزامبورگ | Jardin du Luxembourg

سال ۱۶۱۱ را می‌توان زمان تولد لوکزامبورگ به شمار آورد. در این سال همسر هنری چهارم دستور داد تا در فرانسه کاخی مشابه کاخ پتی در فلورانس که زادگاه وی بود برایش ساخته شود. معماران فرانسوی نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته و در نتیجه بنای باشکوه لوکزامبورگ در میان فضایی سرسبز ساخته شد؛ اما همچنان نتوانست نظر ملکه را به خود جلب کند وی یک سال بعد از باغبان‌ها خواست تا ۲۰۰۰ درخت در اطراف باغ ساخته و فضایی شبیه به آنچه در فلورانس داشت برایش فراهم کنند. زمین‌های اطراف فلورانس تا سال ۱۶۳۰ کم کم به آن اضافه شده و در سال‌های بعد کم کم مجسمه‌ها و سایر بناها به آن اضافه شدند.

 تفریحات در باغ لوکزامبورگ

پارک لوکزامبورگ مساحتی بالغ بر ۲۳ هکتار متر مربع دارد. این فضای ۲۳ هکتاری جاذبه‌ها و تفریحات متنوعی را در خود جای داده است. چشمه‌های خروشان، استراحتگاه‌های باشکوه، درختان سرسبز و زیباتر از همه وجود مجسمه‌ها را می‌توان از جاذبه‌های اصلی لوکزامبورگ دانست. در این پارک می‌توانید یک پیاده روی عالی داشته یا زیر سایه درختان نشسته و از فضای عالی آن لذت ببرید، به دیدن مجسمه‌ها رفته و آثار هنرمندان معروف فرانسوی را ببینید، اگر اهل ورزش هستید زمین‌های بازی تنیس و میزهای شطرنج آماده‌اند تا مهارت شما را به چالش کشند و در نهایت اگر با فرزندانتان سفر می‌کنید به بخش مخصوص کودکان رفته و حسابی خوش بگذرانید. بازدید از موزه که در کنار کاخ قرار گرفته از دیگر تفریحات مجموعه لوکزامبورگ به شمار می‌رود.

فضای سبز پارک لوکزامبورگ پاریس

فضای سبز بیشترین تصویری ست که در باغ لوکزامبورگ می‌توانید از آن لذت ببرید. این باغ مملو است از درختان سربه فلک کشیده که سایه‌هایشان را به گردشگران هدیه می‌دهند و گل‌هایی که فضا را با عطر خود پر کرده‌اند. نکته جالب اینکه تمام این درختان و گل‌ها با ترتیبی خاص در کنار یکدیگر قرار گرفته و همین نظم زیبایی‌شان را چند برابر کرده است. از دیگر جاذبه‌های فضای سبز پارک می‌توان به چشمه C Medici اشاره کرد. این چشمه توسط هنرمند معروف Tommaso Francini طراحی و ساخته شد. در قرن سیزدهم چشمه C Medici به طور کامل تخریب و در سال ۱۸۱۱ به دستور ناپلئون بنا پارت مجددا ساخته شد. این بار معمار فرانسوی Arc de Triomphe مسئولیت طراحی چشمه را به عهده گرفت.

مجسمه‌ها و جاذبه‌های گردشگری در باغ لوکزامبورگ پاریس

مجسمه‌ها بخش عظیمی از پارک لوکزامبورگ را به خود اختصاص داده و البته حضورشان گردشگران بسیاری را به سوی پارک می‌کشاند. این مجسمه‌ها بیشتر به بانوان مشهور و ملکه‌های فرانسوی تعلق داشته و بیشتر از سنگ مرمر ساخته شده‌اند. در روبروی کاخ لوکزامبورگ ۲۰ مجسمه و یک حوضچه بزرگ دیده می‌شود که بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است. مجسمه‌ها به قدری زیبا و ظریف ساخته شده‌اند که می‌توانند شما را ساعت‌ها درگیر خود کنند. هنگام گشت و گذار در لوکزامبورگ می‌توانید علاوه بر بازدید از مجسمه‌ها به دیدن باغ گل رز رفته و از زمین تنیس و شطرنج نیز جهت بازی استفاده کنید.

تفریحات ویژه کودکان در باغ لوکزامبورگ در فرانسه

لوکزامبورگ برای کودکان نیز برنامه‌های ویژه دارد. در این پارک چندین زمین بازی مخصوص کودکان در نظر گرفته شده که با تفریحات متنوع تجهیز شده است. فرزندان شما می‌توانند چرخ و فلک، سرسره و اسب سواری را در لوکزامبورگ تجربه کرده و حتی به دیدن نمایش‌های عروسکی فرانسوی بنشینند. ساختمان موزه نیز که در کنار کاخ لوکزامبورگ قرار گرفته از دیگر جاذبه‌های این پارک می‌باشد. در این موزه آثار هنرمندان معصر فرانسوی به نمایش گذاشته شده که بازدید از آن را به علاقه‌مندان هنر و معماری پیشنهاد می‌دهیم. شما می‌تونید با خرید بلیط ۱۰ یورویی از ساعت ۱۱ ظهر تا ۷ عصر از موزه بازدید کنید.

راهنمای بازدید از پارک لوکزامبورگ

پارک لوکزامبورگ در سمت چپ رودخانه سن و در منطقه ۶ شهر پاریس قرارگرفته است. این پارک در نیمه اول سال از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب و در نیمه دوم سال از ساعت ۸:۱۵ تا ۴:۳۰ عصر باز و آماده استقبال از گردشگران است. با توجه به جاذبه‌ها و تفریحات متنوعی که در پاراگراف‌های قبل با آن‌ها آشنا شدیم ساعاتی را که در پارک می‌گذرانید و انتخاب جاذبه‌ها کاملا به خودتان بستگی دارد. می‌توانید تنها در نیم ساعت کل لوکزامبورگ را گشته و یا بیشتر وقت گذاشته و از جای جای این باغ زیبا و دیدنی بازدید کنید. البته از آنجا که لوکزامبورگ یکی از بزرگترین باغ پارک‌های فرانسه به شمار می‌رود ما به شما راه دوم را پیشنهاد می‌دهیم.

جاذبه های اطراف باغ لوکزامبورگ

جاذبه‌های باغ لوکزامبورگ تنها به فضای آن محدود نمی‌شود. بلکه اطراف باغ نیز هتل‌هایی به سبک معماری گوتیک و چندین رستوران و کافه وجود دارند که بهترین غذاها و قهوه‌های فرانسوی را در منو آن‌ها می‌توان دید. در ادامه سایر جاذبه‌های معروف شهر پاریس که در کنار لوکزامبورگ قرار دارند را معرفی می‌کنیم:

  • موزه‌ی لوکزامبورگ
  • دانشگاه سوربون
  • پانتئون
  • کلیسای سنت ژرمن
  • کلیسای جامع نتردام

باغ لوکزامبورگ؛ جلوه‌ای از چهره آرام پاریس

وجود پارک لوکزامبورگ را در میان شهر شلوغ پاریس می‌توان فرصتی برای رسیدن به آرامش دانست. جاذبه‌های این پارک به قدری زیاد و متنوع هستند که با هر سن و سال و هر سلیقه‌ای می‌توانید از قدم زدن در آن لذت ببرید. سخن آخر اینکه جهت رزرو تور فرانسه می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید …

بازدید از کاخ ورسای پاریس این نکات را بدانید + راهنمای بازدید

معرفی موزه لوور پاریس

فرودگاه شارل دوگل پاریس | بزرگ ترین فرودگاه فرانسه

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید