با کندی، دیدنی‌ترین شهر سریلانکا آشنا شوید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 5 آگوست 2021
Loading...

سفر به شهری که تاریخ پادشاهی ۲۵۰۰ ساله سریلانکا در آن به پایان خود رسیده بی‌شک جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود. کندی دیدنی‌ترین شهر سریلانکا است که با موسیقی، تاریخ و طبیعت خود تعطیلاتی پرماجرا و خارق‌العاده را رقم می‌زند. در ادامه با دیدنی‌های این شهر شگفت‌انگیز آشنا می‌شویم.

کندی یکی از شهرهای زیبایی ست که در تور سریلانکا از آن بازدید می‌کنیم. این شهر آخرین محل اقامت پادشاهان سریلانکا بوده و جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی را برای دیدن دارد. دور تا دور شهر کندی را مزارع بسیار سرسبز چایی در برگرفته‌اند و قرارگرفتن شهر در بالاتر از سطح دریا هوایی مه‌آلود و اسرارآمیز به آن داده است. اما برای اینکه بدانید در کندی زیبا و دیدنی چه ماجراهایی انتطارمان را می‌کشند ادامه مطلب را از دست ندهید. (بلیط تهران کندی)

دریاچه کندی

یکی از مکان‌های اسرارآمیز کندی که افسانه‌های زیادی را برای آن نقل کرده‌اند همین دریاچه کندی است. دریاچه‌ای مصنوعی خارق‌العاده که با وجود قرارداشتن در مرکز شهر فضایی بسیار آرام برای قدم‌ زدن و تمدد اعصاب دارد.

این دریاچه به دستور پادشاه سریلانکا و در امتداد معبد مقدس بودا ساخته شد جدای از زیبایی منحصربه‌فردی که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند، جزیره کوچکی که در میان آن قرار دارد اسرارآمیزش کرده. به گفته برخی این جزیره حرم‌سرای پادشاه بوده و راهی مخفی به درون قصر سلطنتی داشته است. بعدها و با حمله انگلیسی‌ها حرم‌سرا بسته شده و جزیره به محلی برای انبار مهمات تبدیل شد اما راه مخفی همچنان به صورت رازی سربه مهر باقی ماند.ِ دریاچه کندی از دلرباترین جاذبه‌هایی است که در سفر به  این شهر خواهید دید.

معبد دندان مقدس

دندانی با داستان‌های بسیار و ارزش معنوی و تاریخی که مقدس‌ترین مکان در سریلانکا است.  به باور سریلانکایی‌ها این دندان متعلق به بودا یا یکی از شخصیت‌های معنوی مهم در این کشور است و در معبدی با سقف طلایی نگه‌داری می‌شود. از این رو به آن معبد دندان مقدس می‌گویند.

این معبد در مجموعه قصر سلطنتی کندی قرار گرفته و در محوطه آن چندین معبد کوچک و موزه هم وجود دارند. گردشگران می‌توانند در مراسم آیینی بوداییان دندان مقدس را که در صندوقی طلایی نگه‌داری می‌شود ببینند. همچنین در طی مراسمی به نام پراها که هرساله در ماه جولای یا اگست در کندی برگزار می‌شود دندان مقدس با همراهی ۶۰ فیل تزیین شده درشهر به گردش درمی‌آید. گردشگران زیادی از سراسر دنیا براتی دیدن اسن مراسم باشکوه به کندی سفر می‌کنند.

مزرعه چای گیراگاما

زیبایی نفس‌گیر مزارع چای سریلانکا شهرت جهانی دارد. نمی‌توان به این کشور سفر کرد و از کنار طبیعت بی‌نقص آن بی‌تفاوت گذشت. گیراگاما از معروف‌ترین مزارع چای این کشور است که با فاصله نه چندان دور از شهر کندی قرار گرفته است و با تپه‌های سرسبز و هوایی عالی این فرصت را به گردشگران می‌دهد تا به دور از شلوغی شهر چند ساعتی را در طبیعت سپری کنند.

در این مزرعه می‌توانید مراحل کشت چای را ازنزدیک ببینید، عکس‌های خاص و جذاب بیاندازید و از موزه چای بازدید کرده و در نهایت با نوشیدن یک فنجان چای تازه در طبیعت گردشتان را تکمیل کنید. حتی اگر بخواهید می‌توانید مقداری چای اصل سریلانکایی را به عنوان سوغات خریداری کنید.

باغ سلطنتی پرادنیا

باغ‌ها همیشه یادآور گل‌ها و گیاهان سرسبز هستند اما گیاهان باغ سلطنتی پرادنیا رابا کمی تفاوت می‌توان جادویی دانست. در این باغ گیاهانی می‌رویند که سالیان سال غربی‌ها برای به دست آوردنشان با یکدیگر در جنگ بودند و چشم به سرزمین‌های آسیایی داشتند.  این گیاهان ارزشمند همان ادویه‌هایی هستند که به غذاها طعم می‌بخشند. باغ پرادنیا محل کشت گیاهان معطر مانند فلفل، میخک، دارچین، هل و جوز هندی است. از این رو علاوه بر زیبایی ارزش بسیاری هم دارد. شما می‌توانید در میان باغ قدم زده و از دیدن مراحل کاشت و برداشت ادویه دیدن کنید. در باغ، محلی هم برای خرید ادویه‌های از تولید به مصرف وجود دارد که گردشگران می‌توانند ادویه‌های اصل سریلانکایی را خریداری کنند.

مجسمه بودای باهیراووکاندا

بودای باهیروکاندا، مجسمه‌ای عظیم‌الجثه است که بر روی تپه‌ای بلند در شهر کندی قرار دارد. برای دیدن این مجسمه با یک ساعت پیاده‌روی به بالای تپه شیطان می‌رسید. اگر اهل ورزش باشید مطمئن باشید که از مناظر زیبای بین راه لذت خواهید برد. پس از رسیدن بر فراز تپه می‌توانید این مجسمه عظیم را از نزدیک ببینید و همچنین نمایی فوق‌العاده از شهر کندی همچون تابلویی زیبا مقابلتان خواهد بود. البته به یاد داشته باشید که مجسمه بودای باهیراووکاندا از مکان‌های مذهبی بوداییان است پس از پوشش مناسب استفاده کنید و قبل از ورود به محوطه معبد کفش‌هایتان را در 

جنگل اواداتاکله

طرفداران مدیتیشن در طبیعت عاشق این جنگل می‌شوند. جنگل اوداتاکله از جنگل‌های سرسبز استوایی در سریلانکا است که پبشتر به عنوان محلی برای استراحت پادشاهان بوده اما اکنون محیطی حفاظت شده می‌باشد که چندین گونه جانوری و پرندگان نایاب سریلانکایی در آن زندگی می‌کنند. سکوت و فضای منحصربه‌فرد جنگل افرادی را که به دنبال آرامش و مدیتیشن طبیعی هستند به به خود جذب می‌کند. بیشتر گردشگران برای دورماندن از هیاهوی کندی ترجیح می‌دهند چند ساعتی را در این جنگل زیبا پیاده‌روی کنند.

خرید در کندی

سفر بدون سوغاتی کامل نمی‌شود. با پیشرفت گردشگری در کندی مراکز خرید و فروشگاه‌های زیادی در این ساخته شده‌ و آماده خدمت‌رسانی به گردشگران هستند. پس نگران خرید در کندی نباشید. اگر به دنبال اجناس لوکس هستید به راحتی می‌توانید هر چه را که می‌خواهید در مراکز خرید بزرگ شهر پیدا کنید و اگر می‌خواهید صنایع دستی سریلانکایی را به عنوان سوغات به خانه ببرید مغازه‌های محلی بهترین گزینه هستند.

مطالب مرتبط

۵ دلیل برای سفر به بنتوتا، ساحلی زیبا در سریلانکا

بایدها و نبایدهای سفر به سریلانکا

چرا به سریلانکا سفر کنیم؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید