معرفی جزایر تفریحی و گردشگری اسپانیا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 30 جولای 2022
Loading...

یکی سواحلی دست نخورده و آرام دارد و یکی با چترهای آفتابی رنگی سرشار از شور و هیجان است. یکی در عین سادگی زیباترین مناطق اروپایی را در خود جای داده یکی هم با زرق و برق فراوان چشم‌ها را به خود خیره کرده! درباره جزایر اسپانیا صحبت می‌کنیم، جزایری که به عنوان لوکسترین مناطق گردشگری اروپا شناخته شده و میزبان مسافرانی هستند که با سلیقه‌های متفاوت سادگی و لوکس بودن را در کنار هم از مقصد خود انتظار دارند. در مطلب معرفی جزایر تفریحی و گردشگری اسپانیا نگاهی به جاذبه‌های جزایر قناری و تنریف معروف به بهشت اروپایی می‌اندازیم.

سفر به جزایر زیبای اسپانیا موقعیتی عالی را برای تجربه یک زندگی لوکس و دیدن فرهنگ‌های مختلف اروپایی در کنار یکدیگر در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. از این رو انتخاب جزایر اسپانیا می‌تواند بهترین گزینه برای مسافران تور اروپا باشد که طرفدار تفریحات آبی بوده و جز به اقامت در هتل‌های ۵ ستاره راضی نمی‌شوند. برای آشنایی با بهترین جزایر تفریحی و گردشگری اسپانیا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مجموعه جزایر قناری اسپانیا | Canary Islands

نام جزایر قناری را بسیار شنیده و عکس‌هایش را بارها و بارها دیده‌ایم. این جزیره فوق لوکس از سواحل رؤیایی گرفته تا معماری‌های منحصربه‌فرد و غذاهای رنگارنگ را در کنار هم دارد. این منطقه که خود از چندین جزیره بسیار زیبا تشکیل و هر ساله میزبان گردشگران لوکس پسندی ست که تور اسپانیا را برای گذراندن تعطیلات انتخاب کرده‌اند. تنریف، فوئرته‌ونتورا، گران کاناریا، لانزاروته، لا پالما (جزیره), لا گومرا، ال هیروال و La Graciosa جزایر اصلی قناری به شمار می‌روند. نکته جالب اینکه جزایر قناری با آفریقا مرز مشترک داشته و آب و هوای نیمه گرمسیری دارد. از این رو هر چهار فصل سال را می‌توان برای سفر به این منطقه زیبا مناسب دانست. در ادامه با معروفترین مقاصد توریستی جزایر قناری آشنا می‌شویم.

جزیره ال هیرو از جزایر زیبای اسپانیا | El Hierro

ال هیرو را می‌توان کوچکترین عضو جزایر قناری دانست که در جنوب غربی آن واقع شده است. این جزیره به داشتن مناظر سرسبز، هوای عالی، رستوران‌های لوکس و گونه‌های متنوع گیاهی معروف و گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند. از جاذبه‌های گردشگری ال هیرو می‌توان به عرضه رصد میرادور دی ایسورا، ساحل کالکوساس، منطقه حفاظت شده سابینار، استخر روباز چارکو آزول، ساحل تاکورون، رصد خانه فارو دی اورچیلا، ساحل پلایا دل وردوآل، ساحل صخره ای آلنا برانکاس، جنگل فوئنته، اکوموزه گینه، ده ها کافه رستوران در نزدیکی، هتل ال هیرو کاناریاس، پانسیون کاسا پرودو، منطقه پیاده روی سیندرلا ماکتا و استخر طبیعی پیسکینا اشاره کرد. همچنین گردشگران می‌توانند از شنا در استخرهای طبیعی جزیره لذت ببرند.

جزیره لاپاما | La Palma

جزیره لاپاما در نتیجه فعالیت‌های آتشفشانی شکل گرفته و در شما غربی‌ترین بخش جزایر قناری قرار دارد. لاپاما وسعت زیادی ندارد اما با خیابان‌های سنگ فرش شده مناظر زیبایی را ایجاد و مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. اسکله تفریحی سانتا کروز لاپالما، ساحل پلایا د سانتا کروز، موزه تاریخی ناوال، هتل کاستیلیت، عرضه رصد میرادور د پالما، موزه دلوس موچالوس، بام طبیعی میرادور د تایم، ساحل د تازاکورته، عرضه رصد پوئرتو دی پونتاگونتا و شعبه مک دونالدز از مکان‌های دیدنی جزیره لاپاما به شمار می‌روند. نکته بسیار جالب اینکه فعالیت‌های آتشفشانی در این جزیره همچنان ادامه داشته و خود باعث جذب گردشگر به سوی لاپاما شده‌اند. آب و هوای لاپاما تقریباً متعادل بوده و در تمام فصول سال می‌توان به این جزیره سفر کرد.

جزیره لاگومرا | La Gomera

لاگومرا، دومین جزیره کوچک اصلی در زنجیره جزایر قناری اسپانیا به شمار می‌رود. کوه‌های آتشفشانی بسیار زیبا به همراه مسیرهای پیاده روی از ویژگی‌های اصلی جزیره هستند. در ارتفاعات لاگومرا جنگل‌های انبوه سرخس‌ها و درختان پوشیده از خزه که در مه فرو رفته‌اند وجود دارند که چشم‌اندازی استثنایی به جزیره بخشیده‌اند. به سمت ساحل لاگومرا که بروید دره «وله گرن ری» و روستای سفیدپوش جزیره را می‌بینید که در کنار صخره لا کالرا قرار گرفته است. انتهای مسیر نیز به سواحل شنی سیاه اقیانوس اطلس ختم می شود. با این وصف پیاده روی و عکاسی را می‌توان از اصلی‌ترین فعالیت‌های جزیره دانست. البته لاگومرا از نظر تفریحات آبی نیز چیزی از سایر مناطق جزایر قناری کم ندارد.

جزیره مینورکا | Minorca Island

 جزیره منورکا یا مینورکا یکی از جزایر بالئاری اسپانیا به شمار می‌رود که در نزدیکی دریای مدیترانه قرار گرفته است. این جزیره نسبت به دو همسایه خود یعنی مایورکا و ایبیزا فضایی آرام‌تر داشته و بیشتر به‌ خاطر خط ساحلی طولانی که از هلال‌های ماسه‌ای تا خلیج‌های صخره‌ای و فیروزه‌ای به نام «کالاس» کشیده شد معروف است. درختان کاج سرسبزی که در حاشیه ساحل قرارگرفته‌اند مینورکا را بیش از بیش زیبا نشان می‌دهند. عمارت‌های گرجی و کلیسایی با ریشه‌های قرن سیزدهمی از دیگر جاذبه‌های گردشگری مینورکا به شمار می‌روند. نام سواحل مینورکا را هر ساله می‌توان در میان زیباترین مقاصد گردشگری اروپا و اسپانیا دید.

جزیره لانزاروته | Lanzarote

در معرفی جزایر اسپانیا به شرقی‌ترین جزیره منطقه لوکس قناری به نام جزیره لانزاروته می‌رسیم. جزیره‌ای که به گفته تاریخ شناسان اولین سکونتگاه منطقه به شمار رفته و اقیانوس اطلس را در کنار خود دارد. آب و هوای گرم و نسبتاً معتدل در تمام طول سال دلیلی بر آن شده تا گردشگرانی که به دنبال سفری آرام هستند که منطقه از اسپانیا را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند. جدای از سواحل زیبای لانزاروته، حضور سنگ‌های کوهستانی که یادگار فوران آتشفشان هستند نیز مناظر شگفت‌‎انگیزی ا بوجود آورده است. منظره سنگی پارک ملی تیمانفایا متعلق به سال ۱۷۳۰، تفرجگاه ساحل شرقی پورتو دل کارمن با ویلاهای سفید رنگ، غواصی و سایر تفریحات آبی از جاذبه‌های ساحل آرام لانزاروته هستند.

جزیره فورمنترا | Formentera

فورمنترا کوچکترین جزایر بالئاری اسپانیا در دریای مدیترانه است. این جزیره نسبت به همسایه شلوغ‌تر خود ایبیزا فضایی آرام‌تر داشته و با یک کشتی سواری کوتاه می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. جزیره فورمنترا را می‌توان یکی از مقاصد تابستانی محبوب در اسپانیا دانست. بیشتر اسپانیایی‌ها برای اقامت یک یا چند روزه در این جزیره برنامه ریزی می‌کنند. فورمنترا بیش از هر چیز به خاطره آب‌های شفاف، ساحل طولانی‌، تپه‌های شنی و درختان کاج سرسبزش معروف است. از تفریحات این جزیره می‌توان به غواصی و قایقرانی با اجاره تجهیزات و اجاره قایق اشاره کرد. از این رو اکثر گردشگران برای غواصی در آب‌های شفاف فورمنترا را انتخاب می‌کنند.

جزیره تنریف از جزایر تفریحی اسپانیا | Tenerife

تنریف به عنوان بزرگترین و معروفترین جزیره از مجموع‌الجزایر قناری دارای نامی پرآوازه در میان مقاصد گردشگری اروپا و اسپانیا می‌باشد. جزیره تنریف به قدری زیبا و مجهز است که لوکس بودن را می‌توان در آن خلاصه کرد. هتل‌های ۵ ستاره با مدرن‌ترین تجهیزات، سواحلی رؤیایی که در تمام دنیا نظیر ندارند، مراکز خرید با برندهای معتبر جهانی و رستوران‌های بین‌المللی همه و همه هستند تا از تنریف به عنوان جزیره‌ای بدون نقص یاد شود. از جاذبه‌های گردشگری این جزیره می‌توان به استخرهای طبیعی کاراچیگو که امکان شنا در میان اقیانوس را فراهم کرده‌اند، لورو پارک با انواع پرندگان رنگارنگ، موجودات دریایی و حیوانات کم یاب، رستوران با غذاهای سنتی اسپانیایی و خط ساحلی استثنایی اشاره کرد.

جزیره ایبیزا اسپانیا | Ibiza

زیبا، خارق‌العاده و شگفت انگیز واژه‌هایی هستند که برای توصیف ایبیزا به کار برده می‌شوند! جزیره‌ای که برای درک کامل زیبایی‌هایش راهی جز سفر کردن به آن ندارید! ایبیزا با ظاهری صخره‌ای شکل در بخش جنوبی اسپانیا قرار گرفته و با سواحل شنی و ویلاهای لوکس هوش از سر میهمانان خود می‌برد. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم دو عنصر اصلی آب و موسیقی ایبیزا را تا این اندازه رؤیایی و دست نیافتنی کرده‌اند. بنای تاریخی دالت ویلا متعلق به قرن شانزدهم، رستوران‌هایی با غذاهای سنتی، مراکز خرید محلی، انواع تفریحات آبی، کشتی‌های کروز مجلل، مراکز خرید لوکس و سوغاتی فروش‌های محلی همه و همه از جاذبه‌های گردشگری ایبیزا به شمار می‌روند.

جزیره مایورکا اسپانیا | Majorca

مایورکا (Majorca) یکی از جزایر بالئاریک اسپانیا در دریای مدیترانه است. این جزیره بیشتر معروفیت و محبوبیت خود را مدیون استراحتگاه‌های ساحلی، خلیج‌های سرسبز، کوه‌های آهکی و بقایای بناهای به جامانده از رومی‌ها و قوم مورها می‌باشد. پایتخت این منطقه نام داشته پالما و تفریحات شبانه، کاخ سلطنتی آلموداینای متعلق به دوره موری‌ها و کلیسای جامع سانتا، یادگار به جا مانده از قرن سیزدهم از جاذبه‌های آن به شمار می‌روند. از دیگر دیدنی‌های مایورکا می‌توان به روستاهای سنگی شامل Pollença، گالری‌های هنری و جشنواره موسیقی، Fornalutx در دامنه تپه و مزارع مرکبات اشاره کرد. در مجموع می‌توان گفت که مایورکا جزیره‌ای کاملاً مدرن به شمار می‌رود که ظاهر قدیمی و سنتی خود را حفظ کرده است.

جزایر اسپانیایی؛ بهشت گمشده اروپا

وجود ده‌ها جزیره لوکس که هر یک ویژگی منحصربه‌فرد خود را داشته و در زیبایی زبانزد عام و خاص هستند اسپانیا را از دیگر مقاصد اروپایی جدا می‌کند. به راستی وقتی پای جزایر قناری و ایبیزا در میان باشد انتخاب بهترین جزیره نه فقط دشوار بلکه غیر ممکن است. بی دلیل نیست که جزایر اسپانیا به بهشت گمشده اروپا معروف شده‌اند. سخن آخر اینکه در صورتی که اسپانیا و جزایر آن را برای گذراندن تعطیلات انتخاب کرده‌اید جهت رزرو تور و اخذ ویزای توریستی اسپانیا می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید …

والنسیا کجاست؟

بهترین فصل سفر به اسپانیا

معروف ترین مکان‌های اسپانیا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید