جزایر قشم، یک جهان زیبایی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 25 نوامبر 2019
Loading...

وقتی صحبت از جزایر قشم به میان می‌آید چیزی نمی‌توان گفت جز اینکه “سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد و آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد”. این جزیره افسونگر شگفتی‌های بیشماری را در خود پنهان کرده که هر کدام با زیبایی‌های بی حدوحصرشان نفس‌ها را در سینه حبس می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم با اعجاب‌انگیزترین جزایر قشم آشنا شویم.

قشم زیبا، زیبا و زیباست … . از مردم خونگرم، غذاهای لذیذ، دریای آرام، غارهای نمکی، دره ستارگان با شب‌های اسرارآمیز، جنگل‌های دریایی و سایر جاذبه‌هایش که بگذریم، جزیره‌های اطراف قشم شما را به دنیایی متفاوت می‌برند. دنیایی که در آن نه خبری از هیاهوهای روزانه است نه زرق‌وبرق، جزایر، ناز، هنگام، هرمز و لارک با آرامش محض و طبیعتی بی‌نقص شما را شیفته خود می‌کنند. برای دیدن جزیره‌های قشم را تور قشم ستاره ونک همراه شوید.

زیباترین جزایر قشم

.

جزیره ناز

ستون‌های صخره‌ای، ساحلی رؤیایی، دریایی آرام، ورزش‌های آبی متنوع و شن‌های درخشان جزیره ناز را پدید آورده‌اند، جزیره‌ای به راستی زیبا اما حیرت‌انگیز که عنوان یکی از عجایب هفتگانه قشم را از آن خود کرده است.

این جزیره در ساحل جنوبی قشم و در نزدیکی روستای سوزا قرار گرفته و بیش از هر چیز با جزر و مد غیرعادی که دارد معروف شده است. اگر به موقع به این جزر و مد برسید می‌توانید تا یک کیلومتر در کف دریا بدون آنکه خیس شوید پیاده‌روی کنید و جالب‌تر آنکه اگر بر روی صخره‌ها بروید جزیره لارک را نیز خواهید دید.

سواحل این جزیره در نوع خود بی‌نظیر هستند و هنگام جزر سه صخره از آب بیرون آمده و راه شنی باریکی به وجود آمده که ناز را به قشم وصل می‌کنند.

علاوه بر پدیده حیرت‌انگیز جزر و مد، جزیره ناز سورپرایزهای دیگری را هم برای گردشگران دارد که آفرود سواری یکی از آن‌هاست. برای این کار می‌توانید یک ماشین لوکس کرایه کرده و در محل‌های مجاز بدون آسیب رساندن به طبیعت مهارت رانندگی‌تان را به چالش بکشید. یا می‌توانید شترسواری و اسب‌سواری را در کنار دریا تجربه کرده و با گرفتن عکس‌های جذاب این لحظات را ماندگار کنید.

پاراگلایدر، پاراموتور و چتربازی از دیگر تفریحات جزیره ناز هستند که امکان دیدن زیبایی‌های جزیره بر فراز آسمان را برایتان فراهم می‌کنند.

جزیره هنگام

در میان آب‌های نیلگون خلیج‌فارس یکی از زیباترین جزایر قشم خودنمایی می‌کند. “هنگام”، جزیره‌ای که درونش برخلاف ظاهر ساده آن پر از زیبایی و شگفتی ست. این جزیره در ۲ کیلومتری قشم قرار گرفته و کاملاً آماده است تا زیباترین خاطرات گردشگران را رقم زند. جالب است بدانید که در هنگام هیچ ماشین و حتی خیابانی وجود ندارد اما با جاذبه‌های طبیعی و ساکنانی بی‌نهایت مهربان شما را شیفته خود خواهد کرد.

این جزیره کوچک با توجه به موقعیت عالی که دارد چشم‌اندازی کاملاً منحصربه‌فرد از خلیج‌فارس را پیش‌روی گردشگران قرار می‌دهد. شما می‌توانید بر روی صخره‌های کنار ساحل نشسته و بی‌آنکه خسته شوید ساعت‌ها به امواج دریا گوش داده و غروب آفتاب در دریای خلیج‌فارس را تماشا کنید.

اگر عکس‌های سواحل آبی‌رنگ مالدیو و کالیفرنیا تحسین شما را برانگیخته است. لازم است بدانید که با دیدن سواحل درخشان هنگام بیش از بیش حیرت‌زده خواهید شد. در برخی از مواقع ساحل هنگام چهره‌ای جادویی و افسونگر به خود می‌گیرد. فقط با کمی برنامه‌ریزی، شانس دیدن فیتوپلانگتون‌های دریایی که سراسر ساحل را به رنگ آبی درمی‌آورند پیدا خواهید کرد.

اما از تمام این شگفتی‌های طبیعی که بگذریم موجودات دریایی هنگام نیز در نوع خود بی‌نظیرند. شما می‌توانید بر قایق‌های تفریحی سوار شده و دقیقاً در وسط خلیج‌فارس با صدها دلفین بازی کنید، یا به مناطق جنگلی رفته و نادرترین آهوهای ایران را از نزدیک ببینید.

آکواریوم خلیج‌فارس از دیگر جاذبه‌های متفاوت و خارق‌العاده هنگام است. البته این آکواریوم در فضای بسته قرار ندارد و موجودات آن نامحدود هستند. بخشی از دریای هنگام آبی بی‌نهایت زلال داشته و مجموعه‌ای از خاص‌ترین موجودات دریایی را دارد از این رو به آکواریوم خلیج‌فارس شهرت پیدا کرده است. قایق‌های گردشگری هنگام شما را به این بخش ویژه برده و امکان دیدن ماهی‌های رنگارنگ، لاک‌پشت‌های دریایی و حتی خرچنگ‌هایی که بر روی صخره در خال استراحت هستند را فراهم می‌کنند.

نخلستان‌های هنگام، گشت‌وگذار در بازارهای سنتی و بازدید از بقایای دوران استعمار از دیگر جاذبه‌های جزیره هنگام هستند.

جزیره لارک

در ۶ مایل دریایی از قشم یکی از جزایر کمتر شناخته شده ایران قرار دارد این جزیره از کوه‌های آتشفشانی مخروطی تشکیل شده و آب‌های مرجانی‌اش آن را به یکی از زیباترین جزایر قشم بدل کرده‌اند. موقعیت این جزیره باعث شده تا از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار بوده بیشتر برای مانورهای نظامی استفاده می‌شود؛ اما سایر سواحل آن برای گردشگران قابل دسترس می‌باشد.

کسب‌وکار اهالی لارک ماهیگیری است بنابراین اگر اهل غذاهای دریایی هستید، اصیل‌ترین غذاهای جنوبی را می‎توانید در این جزیره تست کنید. بازدید از قلعه تاریخی پرتغالی‌ها و سنگ‌های مرجانی را نیز از دست ندهید.

جزیره هرمز

این جزیره یکی از منحصربه‌فردترین جزایر قشم و حتی ایران می‌باشد. با ورود به جزیره هرمز متوجه خواهید شد که هر چه تا به حال راجع به آن شنیده و خوانده‌اید اغراق نبوده و واقعیت محض است. هرمز را می‌توان جزیره ۷۰ رنگ نامید. شن‌های عجیب‌وغریب آن در روز قرمز رنگ بوده و شب‌ها زمین را به آسمان بدل می‌کنند.

در این جزیره می‌توانید بر روی سواحل قرمز رنگ قدم زده، از دیدن مناظر منحصربه‌فرد لذت برده و یک ماجراجویی عالی با کشف بکرترین مکان‌های جزیره داشته باشید.

مطالب مرتبط

قشم یا رویاگردی؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید