فستیوال گوجه فرنگی یا توماتینا اسپانیا

نوشته شده توسط : پونه مولایی در شنبه 4 مه 2019
Loading...
با نزدیک شدن فصل تابستان و گرم شدن هوا، انرژی‌های مضاعف برای تفریحات خیابانی دوچندان می‌شود، که سبب جفت و جور شدن بساط انواع تفریح‌ها، رویدادها و فستیوال‌ ها شده است. تعداد و تنوع این رویدادها به حدی زیاد است که مسافران زیادی را ترغیب می‌ کند، برای حتی یکبار هم در آن‌ها حضور پیدا کنند. از فستیوال‌های موسیقی گرفته تا آب‌بازی، گل‌ بازی و البته پرتاب میوه، خوراکی و اشیا. در این مطلب با یکی از هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های جهانی (پرتاپ گوجه فرنگی) آشنا می‌شویم که بی‌شک انتخاب خوبی در تور اسپانیا خواهد بود.

 

تور اسپانیا

بزرگ‌ترین فستیوال تابستانه موسیقی در اروپا

 

در قلب فصل تابستان، جشن‌ها و رویدادهایی برپا می‌شود که البته چندی از آن‌ها شهرت جهانی دارد و با شروع شدنشان، سیل گرداشگران را روانه آن شهرها می‌کند. فستیوال باتلاق یا گل کره جنوبی، جنگ پرتغال ایتالیا، قل دادن پنیر در انگلستان و پرتاب گوجه فرنگی که از شهیرترین آن‌ها هستند.

البته اسپانیا هرساله فستیوال‌های مهیجی را برپا می‌کند مثل فستیوال گاوبازی، برج انسانی و … . در تور اسپانیا آژانس ستاره ونک می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

 

تور اسپانیا

یک جنگ تمام عیار با گوجه

 

فستیوال پرتاب گوجه فرنگی در تور اسپانیا

برای یک جنگ تمام عیار، که حسابی کثیف می‌شوید و باید قید لباس‌های تنتان را بزنید آماده شوید. یکی از کثیف‌ترین و هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های تابستانه که سالانه هزاران گردشگر را به خاک والنسیا اسپانیا، می‌کشاند. چهارشنبه پایان ماه آگوست (مصادف با اوایل شهریور) جنگجویان پرانرژی برای یک جشن مهیج وارد شهر بولون در نزدیکی والنسیا می‌شوند. تنها در طول یک ساعت از بازی، شهر به‌یکباره جامع سرخ رنگی برتن می‌کند و به مثابه ویرانه‌ای فتح شده توسط مبارزان گوجه فر نگی تشبیه می‌شود.

نام دیگر این فستیوال توماتینا است.

 

 

تور اسپانیا

لذت یک فستیوال سرخ در تابستان

 

معمولان علاقه‌مندان از شب قبل در این شهر مستقر می‌شوند تا صبح در فستیوال حضور یابند. جالب است بدانید برای این رویداد بیش از ۱۶۰ تن گوجه فرنگی استفاده می‌کنند. با به صدا درآمدن زنگ، مسابقه شروع و بعداز حدود دو ساعت، مجددا زنگ به صدا در می‌آید و به معنای اتمام مسابقه است. در تور اسپانیا می‌توانید با تهیه بلیط این رویداد، جزئی از این جنگجویان باشید.

 

تور اسپانیا

ده‌ها هزار نفر از سراسر جهان برای شرکت در این فستیوال به والنسیا می‌آیند

 

آغاز فستیوال پرتاب گوجه فرنگی

صبح روز مسابقه کسانی که بلیط را تهیه کرده‌اند در میدان اصلی شهر جمع  می‌شوند. کامیون‌های بسیاری اطراف میدان به چشم می‌خورد که حامل مهمات این نبرد یعنی گوجه فرنگی هستند. ساعت ۱۱ این جنگ شروع شده و هزاران هزارن گوجه فرنگی له به دست جنگویان می‌رسد. در طول بازی شما می‌توانید به هرکسی که دوست داشتید گوجه بیاندازید و تمام تار و پود خود را اغشته به رنگ قرمز کنید.

لذت ببرید، بخندید و خاطره سازی کنید اما فراموش نکنید به محض اتمام زمان مسابقه که حدود دو ساعت است، دست از پیکار بردارید و از زمین خارج شوید.

در اطراف میدان دوش‌های عمومی موجود است. همچنین ماشین‌های اتشنشانی هم با شلنگ‌های آب پاش در شست و شو به شما کمک می‌کنند تا از شر آثار جنگ رها شوید.

 

تور اسپانیا

بیش از یکصد تن گوجه فرنگی در این نبرد استفاده می‌شود

 

قوانین فستیوال توماتینا

شاید برای کسانی که تا به حالا در این فستیوال ها شرکت نکرده‌اند، خشن به نظر برسد. اما در سال‌های اخیر با تدوین قوانین متعدد برای آن، سعی شده تا از بروز هرگونه مخاطره جلوگیری شود تا جشن را به بهترین حالت ممکن  و بی خطر برگزار نمایند. اگر شخصی خارج از قوانین وضع شده عمل کنند به عنوان فردی خاطی دستگیر می‌شود.

حتما از قبل شرکت در این جشن، قانون‌ها را مطالعه کنید تا در تور اسپانیا اوقات شما، به خوبی سپری شود.

ازجمله این قوانین:

  • بطری یا اشیا سنگین به طرف دیگران، پرتاب نکنید
  • از گوجه فرنگی‌های له شده استفاده کنید
  • لباس یک دیگر را پاره نکنید
  • از کامیون‌های حامل گوجه فرنگی فاصله بگیرید
  • بعداز اعلام پایان بازی، مسابقه را متوقف کنید
  • دستورالعمل‌های امنیتی کارکنان را جدی بگیرید

 

تور اسپانیا

برخی از عینک‌های مخصوص برای محافظت از چشم خود استفاده می‌کنند

 

دو نکته را فراموش نکنید!

بعداز مسابقه تقریبا لباس‌های شما سالم نخواهند ماندن. پس مواظب باشید! که از لباس‌های دم دستی یا ارزان قیمت استفاده کنید.

گوجه فرنگی دارای خواص بیشماری‌ست اما برای کسانی که پوست بسیار حساس دارند ممکن است مضرر باشد. در پایان مسابقه بعضی از افراد دچار خارش و سوزش پوست می‌شوند. پس مواظب باشید! اگر پوست حساسی دارید یا در مسابقه شرکت نکنید و یا جوانب احتیاط را رعایت کنید.

 

فستیوال گوجه در کشورهای مختلف

هیجان این مسابقه به قدری بالا می‌باشد که، افرادی که قادر به رفتن اسپانیا نیستند، در شهر یا کشور خودشان آن را برپا می‌کنند.

از جمله شهرهایی که از این رویداد الهام گرفته‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۱۵ جون با برداشت مازاد گوجه فرنگی، در شهر کلمبیا
  • ۱۹ اکتیبر در جنوب استان گوانگدونگ، چین
  • شهرهای آمریکا مثل، شیکاگو، رنو و کلرادو

در تور اسپانیا آژانس هواپیمایی ستاره ونک، تجربه ناب جنگیدن میان گوجه‌های قرمز را بدست آوردید.

 

تور اسپانیا

بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین فستیوال گوجه، در اسپانیا برگزار می‌شود

 

 

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید