راهنمای سفر به جزیره ایبیزا

نوشته شده توسط : پونه مولایی در پنج‌شنبه 31 اکتبر 2019
Loading...

بریم سفر؟ اینبار به غرب قاره سبز اروپا نگاهی بیندازیم که یک تنه نصف جاذبه‌های جهان را در خودش مخفی کرده است. کشور اسپانیا، سرزمینی پر حرارت و دوست داشتنی است که گوشه گوشه آن همچون گنج با ارزش می‌درخشد. جزیره ایبیزا یکی از همین درهای گران‌بها است.

توصیف کردن ایبیزا کمی دشوار است. چون کلمات در قامت این‌همه زیبایی این جزیره نمی‌گنجد. زیبا، خارق‌العاده، شگفت‌انگیز و هزاران القاب دیگر که باید پیشکش این منطقه کرد تا شاید جلوی این حجم از حیرت را بگیرد.

جزیره ایبیزا

اینجا از آن دسته جزایری ست که هنگام شنیدن نامش، جز تعریف و تمجید چیز دیگری عایدتان نمی‌شود. اینجا آنقدر خوب و زیباست که چاره‌ای جز سفر به آن ندارید، چون اصولا با دیدن تصاویر ایبیزا بی‌اختیار راهی آن‌جا می‌شوید.

ایبیزا جزیره‌ای صخره‌ای شکل است که درجنوب اسپانیا قرار دارد. همچنین اینجا به علت داشتن سواحل دلبرانه‌اش بسیار معروف می‌باشد.

منفعل بودن اینجا هیچ معنایی ندارد و جزیره در طول شبانه روز، غرق در جنب‌و‌جوش است. به همین خاطر است که ایبیزا به عنوان بهترین تفرجگاه اسپانیا شناخته می‌شود. آب و موسیقی را می توان دو عنصر جاذب گردشگر در این جزیره معرفی کرد.

سواحل ایبیزا

در ایبیزا بیش از ۴۰ ساحل خارق العاده وجود دارد که در زیبایی مانند ندارند. این جزیره در دریای مدیترانه واقع شده که از ثمره آن سواحلی درخشان، آب‌های زلال و آب و هوای بی‌نظیر متولد شده است. حتی شب هنگام هم افسون این جزیره خاموش نمی‌شود و در تاریکی می‌درخشد.

اما اطلاعاتی که هر گردشگری باید هنگام ورود به این کشور بداند:

  • شما برای تور اسپانیا و یا سفر به هر شهر آن نیاز به ویزا دارید
  • اختلاف ساعت با ایران، دو ساعت و ۳۰ دقیقه عقب‌تر
  • زبان رسمی، اسپانیولی
  • پول رسمی، یورو
  • مدت زمان پرواز تهران تا ایبیزا ۱۱ ساعت و ۲۵ دقیقه

غذاهای سنتی ایبیزا

با وجود آنکه ایبیزا به زیبایی طبیعی خودش می‌نازد، اما غذاهای این جزیره هم راه خود را در قلب گردشگران باز کرده تا از آن به خوشمزگی یاد کنند. غذا و نوشیدنی‌هایی که در این منطقه سرو می‌شود، بسیار مفصل و پربار است.

وجود سرآشپزان درجه یک در رستوران‌های این جزیره دال بر فوق العاده بودن غذاهای اینجا است. البته نباید از دستور پخت غذاهای اصیل اسپانیایی هم غافل شد، که راه خود را به ایبیزا باز کرده است.

Sofrit Pagés

یک خورشت سنتی است که شامل ترکیبی دلچسب از انواع گوشت مانند مرغ، گوسفند و سوسیس است و همچنین در کنار آن‌ها انواع سبزیجات مثل سیب زمینی، فلفل و گوجه فرنگی پخته می‌شود.

این غذا به صورت سنتی در موارد و روزهای خاص سرو می‌شود اما در اکثر رستوران‌های ایبیزا می‌توانید آن را سفارش دهید.

برنج ماتانزا

یکی از سنتی‌ترین غذای ایبزا به شمار می‌رود که از برنج، گوشت محلی، زعفران و قارچ درست می‌شود. در واقع یک نوع آبگوشت است که آرام پخته می‌شود.

این غذا با هر نوع گوشتی مانند گوشت خوک، ماهی، ماهی مرکب، مرغ و سوسیس سوبراسادا درست می‌شود.

گریکسونرا

اما به سنتی‌ترین دسر این کشور هم نگاهی بیاندازیم که شبیه به پودینگ نان می‌ماند که معمولا در بریتانیا سرو می‌شود.

این پودینگ بسیار ساده است و با تخم مرغ، شکر، شیر، دارچین و پوست لیمو پخته می‌شود.

غذاهای دریایی پائولاها

در هر قسمت از اسپانیا، پائولاها را با دستور پخت مخصوص خود می‌پزند. اما در ایبیزا به لطف دریای نزدیک این حوالی بهترین و تازه‌ترین پائولاها پخته می‌شود.

از این غذا به عنوان نماد اسپانیا یاد می‌شود که به طور وصف نشدنی خوشمزه است. مواد تشکیل دهنده آن شامل: گوشت یا ماهی، میگو، صدف فلفل پاپریکا، زعفران، برنج یا لوبیا، زعفران، ادویه رزماری و انواع سبزیجات می‌شود.

مطالب مرتبط

جذاب‌ترین سوغاتی‌های اسپانیا

فستیوال گوجه فرنگی یا توماتینا اسپانیا

.

رستوران‌های ایبیزا

رستوران‌های کلاسیک این جزیره که بهترین طمع غذاهای سنتی و اصیل این کشور را ارائه می‌دهند، از دیگر جذابیت‌های این منطقه است.

ایس بولدادو

اگر به دنبال تماشای غروب آفتاب هستید، یک میز در تراس این رستوران بگیرید، چون اینجا در کنار شگفت‌انگیزترین منطقه دنیا قرار دارد. این رستوران بر روی صخره و مشرف به کوه واقع شده است.

اینجا به منوی غذاهای دریایی تازه و مفصل خودش مشهور است که خورشت ماهی از محبوب‌ترین آن‌هاست.

خوردن زندگی ست

غذاهای سالم از رستورانی با آشپزخانه در فضای باز با منوی همیشه در حال تغییر از پروتئین‌های مختلف، غلات کامل و سبزیجات بیرون می‌آیند. بشقاب ترکیبی از هویج و کلم را همراه با سس اومه بوشی یا آرد ذرت و قارچ همراه با بادمجان کبابی با سس ماست تاهینی (حاوی روغن کنجد) را امتحان کنید. قیمت‌ها در مقایسه با طعم عالی غذاها به خصوص برای مواد تشکیل دهنده آن‌ها، بسیار خوب است.

چغندرهای وحشی

این رستوران در روستای خوش منظره سانتا گرتروودیس قرار دارد که متمرکز بر غذاهای سالم با محوریت غذاهای خام و آبمیوه‌های طبیعی است.

در این رستوران هر روز غذاهای مقوی و خلاقانه سرو می‌شود. سالادهای بی‌نظیر اینجا مانند کوئینوا و تبوله با شاه دانه همراه با سس سویا را حتما امتحان کنید.

بالافیا

موفقیت این رستوران خانوادگی، مدیون یک دستور پخت طلایی و ساده است.  بهترین غذای اینجا، گریل کردن گوشت بر روی چوب زیتون، بادام و خرنوب است که همراه با سیب زمینی خانگی و سالاد پیاز و گوجه سرو می‌شود.

همچنین نوشیدنی‌های اسرارآمیز اینجا که به هضم غذا کمک می‌کند، بی‌نظیر است. این نوشیدنی‌های گیاهی، امضای این رستوران به رسم مهمان‌نوازی می‌باشد.

مکان‌های گردشگری ایبیزا

.

دالت ویلا

دالت ویلا شامل دیوارهای محکمی است که قدمت تاریخی آن به قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردد که منطقه‌ای استراتژیک در مدیترانه محسوب می‌شود. داخل این دیوارها، شهر و خیابان‌های باریک وجود دارد که هنگام عبور به کافه، رستوران، بوتیک و موزه‌های بسیاری برخواهید خورد. اگر به بالای تپه‌ها برسید می‌توانید از کلیسا جامع هم دیدن کنید.

البته نباید از منظره خارق العاده دریا و بندر هم غافل شد.

سواحل ایبیزا

بی‌شک تمامی گردشگران این منطقه برای رسیدن به سواحل دور از وصف ایبیزا به این جزیره سفر می‌کنند. وجود این تعداد ساحل و البته زیبایی‌های آن، انتخاب اول توریست‌ها برای گشت و گذار است و کلا این منطقه به همین دلیل است که معروف شده است.

هیپی مارکت

شهر ایبیزا به دلیل فروشگاه و بوتیک‌هایی که در شهرهای بزرگ موجود نیست؛ معروف است. در اینجا فروشندگان اجناس قیمتی و نایاب را که در سراسر جهان فقط یک نمونه از آن‌ها یافت می‌شود، به فروش می‌رسانند. لباس خیره کننده، لباس شنا، کفش فوق‌العاده، کیف دستی و هزاران اغلام دیگر که فقز در اینجا پیدا می‌شود.

زمان بازارهای محلی را از اهالی این منطقه بپرسید و سری به آن بزنید.

مطالب مرتبط

معرفی شگفت‌انگیزترین سواحل اسپانیا

۱۰ تفریح هیجان‌انگیز و رایگان در اسپانیا

.

بهترین زمان سفر به ایبیزا

رفتن به این جزیره سفید در هر زمانی خوب است اما برای اینکه لذت بیشتری از زیبایی بی‌نظیر ایبیزا ببرید، برنامه سفر خود را بین ماه‌های آوریل تا نوامبر قرار دهید. در این زمان‌ها، رویدادها و فعالیت‌های زیادی در جزیره پیدا خواهید کرد. البته زمستان هم به نوبه خود بسیار عالی خواهد بود.

آوریل یکی از بهترین ماه‌های سال برای سفر به ایبیزا است. مهمترین دلیل، کم بودن تعداد مسافران است که باعث می‌شود قیمت‌ها نسبت به تابستان کم‌تر باشد. همچنین، در این ماه، ایبیزا تازه از خواب زمستانی بیدار شده است که جزیره را سرشار از انرژی می‌کند. به راحتی می‌توان حس کرد که تابستان نزدیک است.

برای اطلاع از تور اسپانیا یا ویزای شینگن با همکاران ما تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید