مدت زمان صدور ویزای شینگن

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 9 سپتامبر 2023
Loading...

چند روز قبل از سفر باید برای دریافت ویزای شینگن اقدام کرد؟ با دانستن جواب این سوال می‌توانید برای تور اروپا برنامه‌ریزی کرده و فرصت کافی جهت تهیه مدارک را در اختیار داشته باشید. یا در صورت ریجکتی، می‌توانید با زمانی که در اختیار دارید نامه اعتراض را به سفارت ارائه دهید. مدت زمان صدور ویزای شینگن عنوانی ست که در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم.

دریافت ویزای توریستی شینگن اختیارات بسیاری را با خود به همراه می‌آورد. دارندگان این ویزا می‌توانند به راحتی به کشورهای عضو در اتحادیه شینگن سفر کنند و هیچ محدودیتی برای رزرو تور اروپا ندارند. با این حال دریافت این ویزا مراحل و قوانین خود را دارد و با اطلاع از مدت زمان صدور ویزای شینگن می‌توان برای تمامی این مراحل برنامه‌ریزی کرد.

مدت زمان صدور ویزای شینگن

برای دریافت ویزای شینگن می‌توانید از هریک از سفارت‌های کشورهای حوزه شینگن که در ایران دفتر دارند اقدام کنید. هر کدام از سفارت‌ها قوانین و شرایط خود را برای ارائه وقت سفارت دارند.

متقاضیان ویزای شینگن در ابتدا باید مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا را آماده کرده، فرم اپلکیشن را تکمیل کرده و از سفارت مورد نظر وقت تحویل مدارک، انگشت نگاری و در صورت نیاز مصاحبه را دریافت کنید.

اما در حالت کلی مدت زمان صدور ویزای شینگن پس از تحویل مدارک و بررسی آن توسط افسر سفارت ۱۵ الی ۳۰ روز طول می‌کشد. زمان اعلام شده ممکن است با توجه به تصمیم افسر سفارت بیشتر یا کمتر به طول بیانجامد.

نکته مهم: جهت دریافت ویزای توریستی شینگن و رزرو  تور اروپا با همکاران ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک در ارتباط باشید.

گرفتن ویزای شینگن چقدر طول میکشد

گرفتن ویزای توریستی شینگن یا مدت زمان صدور ویزا به سفارتی که از طریق آن برای دریافت ویزای شینگن اقدام کرده‌اید و عوامل دیگر از جمله روابط دیپلماتیک در آن برهه از زمان بستگی دارد. اما در مجموع می‌توان گفت که اکثر سفارت‌ها دو هفته بعد از تحویل مدارک و انجام انگشت نگاری پاسخ ویزا را ارائه می‌دهند. البته مدت زمان اعلام شده به هیچ عنوان قطعی نیست و ممکن است جواب ویزا تا یک ماه و حتی بیشتر نیز به طول انجامد. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی شرایط سفارت، وقت دهی و پاسخ دهی سفارت مورد نظر خود را بررسی کرده و مدت زمان لازم برای صدور ویزای توریستی  را در نظر بگیرید. بدین ترتیب می‎‌توانید برنامه ریزی منظم برای سفر خود را انجام دهید. کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک مشاوره لازم را در این خصوص ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید

بهترین و سریع ترین راه برای دریافت ویزای شینگن | از کدام سفارت اقدام کنیم؟

مدت اعتبار و روزهای اقامت ویزای شینگن

مدت اعتبار ویزای شینگن و مدت زمان صدور ویزای شینگن دو مبحث کاملا جداگانه هستند. مدت زمان صدور ویزا به زمان بین انگشت نگاری تا جواب سفارت گفته می‌شود اما مدت اعتبار ویزا زمانی که دارنده ویزا مجاز است در کشورهای حوزه شینگن اقامت داشته باشد. با این تعریف مدت اعتبار ویزا به نوع ویزای درخواستی متقاضی و البته تصمیم سفارت بستگی دارد. در برخی از موارد سفارت دقیقا ویزا را طبق بلیط رفت و برگشت صادر کرده و در برخی موراد ممکن است اعتبار ویزا بیشتر یا کمتر شود.

دقت داشته باشید که در اکثر موارد متقاضی پس از دریافت ویزای شینگن ۱۸۰ روز فرصت دارد تا به کشورهای عضو در حوزه شینگن سفر کند اما پس از ورود تنها تا پایان اعتبار ویزا می‌تواند در این مناطق اقامت داشته باشد. بنابراین پس از دریافت ویزا حتما اعتبار ورود و اعتبار خروج را چک کنید.

چرا مدت زمان اخذ ویزای شینگن مهم است؟

همانطور که در پاراگراف‌های قبل اشاره شد مدت زمان صدور ویزای شینگن به سفارتی که از طریق آن برای دریافت ویزا اقدام کرده‌اید بستگی دارد. اطلاع از این موضوع می‌تواند به متقاضی کمک کند تا سفر خود را به صورت دقیق برنامه ریزی کند. مدت زمان اخذ ویزای شینگن برای افرادی که به قصد درمان پزشکی یا شرکت در سمینار و غیره می‌خواهند وارد حوزه شینگن شود اهمیتی صد چندان دارد چرا که در صورت طول کشیدن این موضوع ممکن است برنامه مورد نظر خود را از دست دهند. بنابراین حتما چند ماه قبل برای دریافت ویزای شینگن اقدام کرده و در مورد شرایط ویزادهی سفارت مورد نظر خود تحقیق کنید.

بیشتر بخوانید

دریافت ویزای شینگن بدون وثیقه امکان پذیر است؟

نکاتی درباره مصاحبه ویزای شنگن

مصاحبه و انگشت نگاری از مراحل اخذ ویزای شینگن هستند. در ادامه نکات و سوالاتی احتمالی در مصاحبه را مرور می‌کنیم:

  • در روز مصاحبه تمامی مدارک خواسته شده از طرف سفارت را همراه داشته باشید.
  • دقیقا راس زمان تعیین شده برای مصاحبه در محل سفارت حضور پیدا کنید.
  • کاملا آرام بوده و خود واقعیتان باشید.
  • به پرسش‌ها صادقانه پاسخ دهید.
  • سوالات شخصی مانند محل زندگی و میزان درآمد از سوالاتی هستند که در روز مصاحبه از متقاضی پرسیده می‌شود.
  • پرسش درباره سوابق کاری
  • پرسش درباره سوابق قضایی
  • پرسش درباره علت و قصد سفر به حوزه شینگن
  • پرسش درباره تمکن مالی
  • پرسش درباره وابستگی‌های عاطفی در مبدا و مقصد
  • پرسش درباره سوابق ترویستی
  • پرسش درباره سوابق سفر
  • مدت زمان اقامت در حوزه شینگن
  • مکان اقامت در کشور مقصد

مدت زمان اخذ ویزای شینگن به چه عواملی بستگی دارد؟

مدت زمان صدور ویزای شینگن به نوع ویزا و سفارتی که از طریق آن برای دریافت ویزا اقدام می‌کنید بستگی دارد. به طور معمول ویزاهای توریستی شینگن طبق درخواست متقاضی و با توجه به تاریخ بلیط رفت و برگشت مسافر صادر می‌شوند. برای متقاضیانی که با هدف شرکت در دروه‌های آموزشی کوتاه مدت یا جلسات کاری قصد ورود به حوزه شینگن را دارند ویزاهای کمتر از ۹۰ روز صادر می‌شود. اگر هم دوره‌های مدنطرتان بیش از ۹۰ روزطوب می‌کشد باید از ابتدا برای دریافت ویزای بلند مدت شینگن اقدام کنید. مدارک و شرایط مورد نیاز برای این نوع ویزا کاملا با ویزای نرمال توریستی متفاوت است.

برای افرادی که به قصد تحصیل یا درمان وارد حوزه شینگن می‌شوند ویزاهای بلند مدت یا کوتاه مدت مرتبط صادر می‌شود. نکته مهم اینکه مدت اعتبار ویزای شینگن هر چند روز که باشد مسافر باید بعد از اتمام اعتبار ویزای خود خاک شینگن را ترک کند.

بیشتر بخوانید

راهنمای کامل اخذ ویزای شینگن | از صفر تا صد

چه مدت طول میکشد تا ویزا صادر شود

صدور ویزاهای توریستی شینگن به طور معمول از ۱۵ تا ۳۰ روز کاری زمان می‌برد. زمان اعلام شده قطعی نیست و ممکن از صدور ویزا از زمان انگشت نگاری و مصاحبه تا ۶۰ روز کاری نیز به طول انجامد. البته معمولا ویزاهای توریستی که از طرف آژانس‌های هواپیمایی یا کارگزاران درخواست می‌شوند شرایطی کاملا متفاوت دارند. در این موارد آژانس درخواست کننده برنامه سفر، بلیط رفت و برگشت،هتل محل اقامت و مهمتر از همه هدف متقاضی از سفر را به صورت کامل و دقیق به سفارت ارائه داده و به نوعی برگشت مسافر را تضمین می‌کند. بدین ترتیب در صورت نرمال بودن شرایط و تکمیل مدارک پاسخ ویزا بعد از ۲ هفته کاری اعلام می‌شود اما در نهایت همه چیز از صدور و عدم صدور تا مدت زمان اخذ ویزای شینگن کاملا به نظر افسر سفارت بستگی دارد.

تجربه دریافت ویزای شینگن

افرادی که برای اخذ ویزای شینگن اقدام کرده‌اند تجربه های کاربردی را در این خصوص ارائه می‌دهند. در ادامه چند مورد از این تجربه‌ها را مرور می‌کنیم:

  • دریافت ویزای شینگن از طریق دعوتنامه: ارائه دعوتنامه شانس صدور ویزای شینگن را بسیار بالا می‌برد. یکی از افراد می‌گوید: ماردم با دعوتنامه من توانست ویزای شینگن با اعتبار ۹۰ روز را دریافت کند. در این نوع ویزا لازم است مدارک دعوت کننده و دهوت شونده کامل و دقیق به سفارت ارائه شود.
  • دریافت ویزای شینگن از طریق ارائه برنامه سفر: با ارائه برنامه سفر می‌توان افسر سفارت را قانع کرد که مسافر بعد از اتمام تاریخ اعتبار ویزا این حوزه را ترک می‌کند. طبق تجربه مسافر: از طریق آژانس هواپیمایی ستاره ونک برای دریافت ویزای توریستی شینگن اقدام کردم و کارشناسان این آژانس با ارائه برنامه سفر دقیق موفق به دریافت ویزای شینگن شدند.
  • مدت زمان صدور ویزای شینگن: طبق تجربه متقاضیان بعد از اینکه ترجمه مدارک آماده شد، وقت سفارتمون تعیین شده و حدود ۱۲ روز طول کشید تا ویزا صادر شود. کل این پروسه منهای ترجمه مدارک، مجموعا ۱۴ روز طول می‌کشد. البته ممکن است با توجه به صلاحدید سفارت این مدت زمان بیشتر به طول انجامد.

بیشتر بخوانید

اقدامات لازم جهت رفع ریجکتی ویزای شینگن

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن

مدارک دریافت ویزای شینگن در تمام سفارت‌ها یکسان است. اما در مواردی ممکن است با توجه به سیاست خارجی هر کشور برخی از سفارت‌ها مدارک بیشتری را از متقاضی دریافت کنند. از این رو قبل از اقدام برای دریافت وقت ویزا، با مراجعه به وبسایت سفارت مورد نظر مدارک را چک کنید.

  • اصل پاسپورت با ۶ ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس
  • اصل شناسنامه متقاضی
  • اصل گواهی حساب
  • ارائه سند مکلی
  • اصل و ترجمه مدرک شغلی (پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی، وکلا: پروانه وکالت، مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان، بازنشسته‌ها: حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی، مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان، در صورت خویش‌فرما بودن جواز کسب/آخرین آگهی تغییرات، معلمان، اساتید و اعضا هیئت‌علمی: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوقی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان، دانش آموزان و دانشجویان: اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل)
  • رضایت‌نامه والدین برای فرزندان
  • بلیط و برگه رزرو هتل

با ویزای شینگن به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

شینگن قراردادی‌ست که بین ۲۶ کشور اروپایی بسته شده است. بر طبق این قرارداد شهروندان کشورهای عضو در این پیمان می‌توانند بدون دریافت ویزا به این مناطق رفت و آمد داشته باشند.

علاوه بر این افراد با تابعیت دیگر کشورها با دریافت ویزای شینگن امکان سفر به تمام ۲۶ کشور را (تا پایان اعتبار ویزا) دارند.

این ۲۶ کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوانی، چک، ایسلند، مالت، یونان، لیختن اشتاین و سوئیس را شامل می‌شود.

با توجه به قوانین به تصویب رسیده دارندگان ویزای شینگن بایستی از همان کشوری که ویزا را دریافت کرده‌اند به منطقه شینگن ورود کنند اما محدودیتی برای سفر در محدوه شینگن و خروج از این محدوده جود ندارد.

در صورت ریجکت شدن ویزا چه اقدامی باید انجام داد؟

مدت زمان صدور ویزای شینگن ۱۵ تا ۳۰ روز کاری به طول بیانجامد. در واقع متقاضیان پس از طی مراحل مربوطه می‌توانند جواب ویزا را دریافت کنند.

در برخی از موارد و با توجه به تصمیم افسر سفارت ممکن است درخواست ویزای متقاضیان رد شود. اما رد شدن یا ریجکت شدن ویزای شینگن به این معنا نیست که دیگر نمی‌توانید مجدداً درخواست ویزا دهید.

متقاضیان پس از رد شدن درخواست ویزا می‌توانند به جواب اعلام شده اعتراض کنند. در واقع مقاضیان می‌توانند پس از بررسی علت رد شدن ویزا، مشکل را برطرف کرده و مجددا برای دریافت ویزا اقوام کنند.

این نکته را مدنظر داشته باشید که شما فقط ۳۰ روز پس از دریافت ویزا مهلت دارید نامه اعتراض را به سفارت تحویل دهید.

از کدام کشورها می‌توان برای دریافت ویزای شینگن اقدام کرد؟

شما می‌توانید از طریق هریک از کشورهای عضو در پیمان شینگن برای دریافت ویزا اقدام کنید. اما برخی از کشورها به دلایل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و … قوانین راحت‌تر یا سخت‌تری را در این زمینه دارند.

کشورهای ایسلند، فنلاند، لیتوانی، اسلونی، لتونی، استونی، اسلواکی، لهستان یونان و لوکزامبورگ با آمار بیش از ۸۰ درصد بیشترین صدور ویزای شینگن در سال را دارند. کشورهای بلژیک، فرانسه، پرتغال، آلمان و هلند نیز جز سخت‌گیرترین کشورها در صدور ویزای شینگن شناخته می‌شوند.

در مجموع پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت ویزای شینگن از کشورهای اسپانیا، ایتالیا یا یونان اقدام کنید. به طور کلی این کشورها جز مقاصد پرطرفدار اروپایی به شمار آمده و مدت زمان صدور ویزای شینگن از طرف آن‌ها ۱۵ روز کاری می‌باشد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اروپا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اروپا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید