اقدامات لازم جهت رفع ریجکتی ویزای شینگن

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 10 ژانویه 2022
Loading...

رد شدن ویزای شینگن از طرف سفارت خبری بد و ناگوار است اما قطعاً با شنیدن این خبر دنیا به آخر نمی‌رسد! از آنجایی که هر مشکل راه حلی دارد، با ارائه روش‌های درست می‌توانید مجدداً درخواست ویزا داده و حتی مهر ویزا را هم دریافت کنید! اینکه اقدامات لازم جهت رفع ریجکتی ویزا کدام‌ها هستند در ادامه مطلب توضیح خواهیم داد.

رد شدن یا ریجکت شدن ویزای توریستی شینگن به این معنا نیست که دیگر نمی‌توانید مجدداً درخواست ویزا داده یا ویزا دریافت کنید. بلکه هر سفارت بنا به دلایلی درخواست ویزای متقاضیان را رد می‌کند؛ بنابراین باید ابتدا نامه ریجکتی را با دقت مطالعه کرده و علت رد شدن جواب ویزا را متوجه شوید و پس از رفع علت ریجکتی مجدداً درخواست خود را به سفارت ارائه دهید. از این رو قبل از هر چیز علت‌های رد شدن ویزای شینگن را بررسی می‌کنیم.

مطالب مرتبط

با انواع ویزای شینگن آشنا شوید

رفع ریجکتی یعنی چه؟

معنای ریجکت شدن یا رد شدن ویزا را همه می‌دانیم اما منظور از واژه رفع ریکجتی چیست؟ رفع ریجکتی به این معنی نیست که رد شدن ویزا از سابقه شما حذف شود بلکه به این معنی ست که با ارائه مدارک تکمیلی جواب سفارت برگشته و ویزا به شما داده شود. در واقع با رفع عوامل ریجکتی ممکن است بتوانید جواب منفی ویزا را به مثبت تبدیل کنید.

دلایل رد شدن ویزای شینگن

 مدارکی که به سفارت ارائه داده می‌شود، مبنای اصلی تصمیم‌گیری افسر سفارت جهت پذیرفته یا رد شدن درخواست هر متقاضی خواهد بود؛ بنابراین هنگام پر کردن فرم کاملاً دقت کنید که پاسخ‌ها مغایرتی با مدارک ارائه شده نداشته باشد. در مجموع موارد زیر باعث رد شدن جواب ویزای متقاضی خواهد شد:

  • نامعتبر بودن پاسپورت

 هر پاسپورت هنگام درخواست بایستی حداقل ۷ ماه اعتبار داشته باشد. در صورتی که اعتبار پاسپورت کمتر از ۷ ماه باشد یا پاسپورت صفحه خالی جهت چسباندن برگه ویزا نداشته باشد یا حتی پاسپورت بنا به هر دلیلی مخدوش یا آسیب‌دیده شده باشد، به احتمال زیاد جواب ویزای شینگن متقاضی رد خواهد شد.

  • ارائه مدارک جعلی

در صورتی که سند ملکی، مدارک شغلی یا آدرس محل کار و سکونت را اشتباه به سفارت ارائه دهید، درخواست شما رد خواهد شد.

  • مشخص نبودن هدف از سفر

هنگام درخواست بایستی هدف شما از سفر مشخص باشد. به عنوان مثال اگر هدف توریستی است ارائه رزرو بلیط و واچر هتل الزامیست یا اگر برای دیدار با اقوام می‌روید باید مدارک مربوطه را در پرونده خود داشته باشید. چنانچه مدارک با هدفی که مشخص کرده‌اید مغایرت داشته باشد جواب ویزای شینگن شما منفی خواهد بود.

  • قانع نشدن افسر سفارت جهت بازگشت متقاضی پس از اتمام اعتبار ویزا

 این مسئله بیشترین دلیل رد شدن ویزا را در برمی‌گیرد. ارائه مدارک شغلی، ارائه سند ملکی، داشتن وابستگی عاطفی در کشور مبدأ و داشتن سابقه سفر تأثیر بسیار زیادی در مثبت بودن جواب ویزا دارد.

  • داشتن سو سابق

داشتن سوابقی مانند پخش مواد مخدر، اقدامات تروریستی، سابقه کودک‌آزاری، مشارکت در جرائم سازمان یافته و … باعث ریجکت شدن درخواست ویزا خواهد شد.

  • داشتن سوابق ریجکتی

اگر درخواست ویزای شما توسط یکی از سفارت‌های حوزه شینگن رد شده است. بهتر است حداقل ۸ ماه صبر کرده و مجدداً برای دریافت ویزا اقدام کنید. اگر زودتر از این زمان درخواست خود را ارائه دهید به احتمال زیاد مجدداً ریجکت خواهید شد.

  • ناهماهنگی تاریخ سفر با برنامه ارائه‌شده

چنانچه برنامه سفری که ارائه داده‌اید با تاریخ بلیط یا برگه رزرو مغایرت داشته باشد. درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

مطالب مرتبط

۱۵ دلیل رد شدن ویزای شینگن

.

اقدامات لازم جهت رفع ریجکتی ویزا شینگن

حال اگر مدارک را به صورت کامل ارائه داده اما باز هم جواب ویزا رد شد چه اقداماتی می‌توان انجام داد. همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد قبل از هر اقدامی بایستی دلیل ریجکتی را متوجه شویم و سپس آن را رفع کرده و مجدداً برای دریافت ویزا اقدام کنیم. چه زمانی برای رفع ریجکتی اقدام کنیم؟ به طور معمول جواب ویزا ۱۴ روز کاری بعد از انگشت‌نگاری و در صورت نیاز مصاحبه به صورت نامه به متقاضی اعلام می‌شود. اگر جواب مثبت باشد که می‌توانید برای سفر به اروپا آماده شوید؛ اما اگر جواب منفی باشد، علت رد شدن جواب ویزا را مطالعه کرده و در ادامه اقدامات زیر را انجام دهید:

  • پس از دریافت نامه ریجکتی، فرم اعتراض را از سفارت مورد نظر گرفته و آن را به زبان انگلیسی یا هر زبانی که مورد تائید سفارت است پرکنید.
  • مدارکی را که افسر سفارت به آن‌ها ایراد گرفته و باعث رد شدن جواب ویزا شده است تقویت کرده و همراه با نامه ریجکتی به سفارت تحویل دهید.
  • این نکته را مدنظر داشته باشید که شما فقط ۳۰ روز پس از دریافت ویزا مهلت دارید نامه اعتراض را به سفارت تحویل دهید.
  • جواب اعتراض ۱۴ تا ۳۰ روز کاری پس از اقدام مجدد اعلام خواهد شد.

نحوه اعتراض به رد ویزای شینگن

نحوه اعتراض به رد جواب ویزای شنگن به این صورت است که در ابتدا شما دلیل سفارت را برای رد شدن ویزا مطالعه کرده و در ادامه طی نامه‌ای که به زبان انگلیسی یا زبان مورد نظر سفارت نوشته می‌شود اعتراض خود را نسبت به جواب ویزا اعلام می‌کنید. در بسیاری از موارد ارائه نامه اعتراض باعث می‌شود که افسر سفارت مجددا مدارک شما را بررسی و رای خود را عوض کند.

نوشتن نامه درخواست تجدید نظر در مورد ریجکتی ویزای شینگن

نوشتن صحیح نامه اعتراض نیز قواعد و اصول خود را دارد در غیر اینصورت بی‌تاثیر خواهد بود. در نوشتن نامه بایستی موارد زیر رعایت شود:

  • نامه باید به صورت کتبی، خطاب به سفارت و به زبان رسمی سفارت مورد نظر نوشته شود.
  • لحن نامه اعتراض باید کاملا رسمی و بدون ابهام باشد.
  • متقاضی برای پیگیری و شناسایی نامه بایستی اطلاعات شخصی خود را به صورت کامل ذکر کند. این اطلاعات نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره گذرنامه، آدرس محل زندگی، آدرس ایمیل، شماره تلفن و بارکد شش رقمی را شامل می‌شود.
  • تاریخ ریجکتی باید در نامه ذکر شود.
  • نامه باید توسط شخص متقاضی یا وکیل قانونی او امضا شود.
  • دلیل ریجکتی باید در نامه به صورت دقیق ذکر شود.
  • متقاضی باید توضیحات قانع‌کننده‌ای را همراه با مدارک در راستای رفع ربجکتی ارائه دهد.

تاثیر مهر ریجکت روی پاسپورت

متاسفانه مهر ریجکت بر روی پاسپورت می‌تواند به عنوان سابقه منفی در کارنامه متقاضی ثبت شده و حتی در اقدامات بعدی نیز تاثیرگذار باشد. اما در صورتی که متقاضی بعد از گذشت مدت زمان لازم مجددا برای دریافت ویزای شینگن اقدام کند. تاثیر مهر ریجکتی بر تصمیم افسر سفارت کمتر خواهد بود.

بهترین زمان اقدام مجدد پس از ریجکتی ویزای شینگن

طبق بند ۲۳ (۳) توافق نامه شینگن تمام افراد این حق قانونی را دارند تا در صورت ریجکت شدن به جواب ویزا اعتراض کنند که در این صورت پرونده افراد مجددا مورد بررسی قرار گرفته و ممکن است نظر افسر سفارت تغییر کند. اما در صورت ریجکت شدن مجدد و بی‌تاثیر بودن اعتراض چند وقت بعد می‌توان برای دریافت مجدد ویزای شینگن اقدام کرد؟ در واقع این سوال پاسخ قانونی ندارد اما طبق تجربه کارشناسان ما در واحد ویزا بهترین زمان برای اقدام مجدد ۶ ماه پس از اقدام قبلی می‌باشد.

جهت دریافت ویزای شینگن، رفع ریجکتی ویزا، رزرو تور اروپا و تور اسپانیا با همکاران واحد تور در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

چگونه ویزای شینگن بگیریم؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید