راهنمای سفر به مالدیو جامع و کامل

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 10 مه 2023
Loading...

نمی‌توان از مقاصد گردشگری لوکس و مجلل حرف زد و نامی از مالدیو به میان نیاورد. استراحت در ویلاهای ساحلی مجلل و شیک، زیر درختان نارگیل و قدم زدن در شن‌های سفید ساحل، تجربه‌ای است که هرگز فراموش نخواهید کرد. ما در آژانس ستاره ونک برای آشنایی بیشتر شما با این کشور، راهنمای سفر به مالدیو آماده را کرده‌ایم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

جزایر مالدیو کجاست؟

قبل از مطالعه راهنمای سفر به مالدیو، بد نیست کمی بیشتر از موقعیت جغرافیایی این کشور بدانیم و ببینم که جزیره مالدیو کجاست؟

شاید اگر از دیگران بپرسید که مالدیو در کجاست، بسیاری از آن‌ها به این سوال اشتباه جواب بدهند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مالدیو در آفریقا قرار دارد یا اینکه در آمریکای لاتین واقع شده است. این کشور جزیره‌ای کوچک، علی‌رغم محبوبیت برای عموم مردم جهان، کمی برای ما ناشناخته است. اما واقعا فکر می‌کنید که سواحل مالدیو کجاست؟

مالدیو، مجموعه‌ای از جزایر به هم پیوسته در جنوب آسیا و میانه اقیانوس هند است که از بهم پیوستن ۱۱۹۲ جزیره خاکی و ۲۶ جزیره مرجانی تشکیل می‌شود.

این کشور زیبا گزینه‌ای ایده‌آل برای غواصی به حساب می‌آید و فرصت‌های زیادی را برای ماجراجویی در اقیانوس و جستجو در زندگی موجودات دریایی برایتان فراهم خواهد کرد.

آب و هوای ملایم و گرمسیری و آفتاب‌های طولانی‌مدت از اصلی‌ترین دلایل هجوم گردشگران به مالدیو محسوب می‌شود. سواحل شنی سفید، استراحتگاه‌ها و حیات وحش آبی پر جنب و جوش از جاذبه‌های اصلی مالدیو هستند.

مالدیو حدود ۱۰۰ اقامتگاه لوکس و یک میلیون گردشگر در سال دارد و به همین دلیل جزو توریست‌پذیرترین مناطق دنیا محسوب می‌شود. گردشگران عمدتا به فعالیت‌هایی مانند غواصی، شیرجه، قایق‌سواری، اسکی روی آب و طبیعت‌گردی علاقه نشان می‌دهند و مالدیو با آب‌های شفاف یکی از بهترین مناطق دنیا برای این فعالیت‌های تفریحی است.

ما در راهنمای سفر به مالدیو تمام اطلاعاتی که برای سر به این کشور نیاز دارید را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. اگر دوست دارید از شرایط این کشور بیشتر بدانید، موارد زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید …

لوکس‌ترین هتل های مالدیو کدامند؟

راهنمای سفر به مالدیو

اگر به مالدیو سفر کردید، فعالیت‌های زیر را از دست ندهید:

  1. بازدید از پایتخت

ماله، پایتخت مالدیو، اگرچه کوچک است اما چیزهای زیادی برای تماشا و فعالیت‌های زیادی برای انجام در خود جا داده است. برای همین بعید است راهنمای سفر به مالدیو را مطالعه کنید، اما در آن از بازدید از پایتخت حرفی به میان نیامده باشد.

قدم زدن در خیابان‌های ماله، تماشای مسجد این شهر، سر زدن به موزه‌ها و گالری‌ها و سرو قهوه در کافه‌های شلوغ و تماشای زندگی که در این شهر کوچک جریان دارد، بخشی جدانشدنی از برنامه‌های سفر به مالدیو است.

  1. غواصی کنید

مالدیو بهشت عشاق تفریحات آبی محسوب می‌شود. بسیاری از شرکت‌های تفریحی در این کشور، برای گردشگران برنامه غواصی تفریحی ترتیب می‌دهند. با غواصی در آب‌های مالدیو می‌توانید حیات شگفت‌انگیز دریایی این کشور را ببینید.

  1. استراحت در ساحل

مالدیو سرزمین استراحتگاه‌های خصوصی ساحلی است. شما می‌توانید در جزایر این کشور، استراحتگاهی کوچک که کلبه‌های آن به سبک استوایی ساخته شده‌اند، اجاره کنید و از اقامت کوتاه‌مدت در سواحل زیبای آن بهره‌مند شوید.

  1. آب‌درمانی

مراکز اسپا و آب‌درمانی عضوی جدانشدنی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های مالدیو هستند. توصیه می‌کنیم که حتما یک بار در سفر به این کشور، خدمات این مراکز را تجربه کنید.

  1. ماهیگیری

برنامه ماهیگیری برای کشوری ساحلی مانند مالدیو، از تفریحات اصلی گردشگران است. تنوع ماهی‌ها در مالدیو به قدری زیاد است که احتمالا به مهارت ماهیگیری‌تان امیدوار خوهید شد.

  1. اسنورکل در جزیره مرجانی Baa

جزیره مرجانی Baa ذخیره‌گاه زیست‌کره ثبت شده در یونسکو است که ۱۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. این جزیره مرجانی آنقدر آب شفافی دارد که در یک روز آفتابی می‌توان تا زیر سطح آن را از بالا مشاهده کرد.

بسیاری از گردشگران با قایق‌های تندرو به این جزیره می‌روند و در گردشی ۴۰ دقیقه‌ای از اکوسیستم ارزشمند این منطقه بازدید می‌کنند.

جهت رزرو تور مالدیو از ستاره ونک اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید …

برترین هتل‌های ۵ ستاره مالدیو

بهترین زمان سفر به مالدیو

بهترین زمان سفر، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در راهنمای سفر به مالدیو بخوانید. از نوامبر تا مارس، بهترین زمان برای سفر به مالدیو محسوب می‌شود. این کشور جزیره‌ای در تمام طول سال گرم و آفتابی است و فصل زمستان و پاییز ندارد. درواقع مالدیو صرفا دو فصل خشک و مرطوب دارد که در بخش بعدی با جزئیات بیشتری از آن صحبت خواهیم کرد.

در حالت کلی ماه‌های نوامبر، دسامبر، ژانویه، فوریه، مارس و آوریل بهترین ماه‌های سفر به مالدیو محسوب می‌شوند. در این ماه‌ها هوا گرم و ملایم و آسمان نسبتا خشک است و به همین دلیل این کشور بیشترین پیک مسافر را تجربه می‌کند و طبعا هزینه اقامتگاه‌ها هم افزایش می‌یابد.

آب و هوای مالدیو در فصول مختلف سال

مالدیو در نزدیکی خط استوا واقع شده است و در نیمکره جنوبی قرار دارد. در حالت کلی، مالدیو کشوری گرمسیری محسوب می‌شود. این یعنی در تمام سال هوا نسبتا گرم است و دما به ندرت از ۲۵ درجه کمتر می‌شود. اما فصول موسمی این کشور شاهد بارندگی‌های شدید هستند.

بین ماه‌های دسامبر تا آوریل دمای هوا ملایم‌تر و خشک‌تر است و روزها طولانی‌تر هستند. اما با تغییر جهت باد در فصل‌های موسمی از جنوب غرب، باعث ریزش باران‌های شدید در ماه‌های می تا دسامبر خواهد شد. این سامانه بارشی بیشتر بر شمال مالدیو تاثیر می‌گذارد.

بهار

مارس تا می، دمای مالدیو به صورت محسوس افزایش پیدا می‌کند. دما در این ماه‌ها به سی درجه سانتی‌گراد می‌رسد اما گاهی با بارش باران از گرمای هوا کاسته می‌شود و کمی دما تعدیل خواهد شد. به صورت کلی می‌توان بهار مالدیو را خشک و گرم توصیف کرد. اما از اواخر آوریل تا اوایل می، کم‌کم فصل باران‌های موسمی جنوب غرب آغاز می‌شود.

تابستان

ژوئن تا آگوست، تابستان مالدیو محسوب می‌شود. تابستان یکی از فصل‌های مرطوب مالدیو است و دمای بالا به همراه رطوبت، مهم‌ترین مشخصه‌های این فصل محسوب می‌شوند.گاهی بعضی از روزها نسیم ملایم از دمای خورشید می‌کاهد، اما همچنان خطر طوفان وجود دارد.

پاییز

یکی از مواردی که باید در راهنمای سفر به مالدیو بدانید این است که پاییز مرطوب‌ترین فصل مالدیو محسوب می‌شود. این فصل، اوج باران‌های موسمی جنوب غربی در مالدیو است و کمتر شاهد آفتاب خواهید بود.

البته به خاطر داشته باشید که بارش باران در مالدیو به معنا سرد شدن هوا نیست و دما همچنان گرم است. کم‌کم از اکتبر و نوامبر، بادها به سمت شمال شرق تغییر می‌کند و فصل طوفانی پایان خواهد یافت و شرایط خشک‌ این کشور آغاز خواهد شد.

زمستان

می‌توان زمستان را فصل خشک و گرم و البته اوج فعالیت‌های گردشگری در مالدیو دانست. در نظر داشته باشید که گاهی ممکن است زمستان‌ها هم گاهی رگبار بزند و شرایط طوفانی شود، اما دوره خشک و آفتابی همچنان بیشتر از دوره مرطوب است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور مالدیو از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور مالدیو

راه‌های سفر به مالدیو

پرواز با هواپیما به مقصد فرودگاه بین‌المللی، اصلی‌ترین راه سفر به مالدیو محسوب می‌شود. شما می‌توانید به سادگی بلیط پرواز خود را از فرودگاه بین‌المللی اما به فرودگاه بین‌المللی ولانا رزرو کنید.

البته نکته جالب‌تری هم وجود دارد و آن این است که اگر به هند سفر کنید، می‌توانید از آنجا با کشتی و از طریق دریا به مالدیو بروید. این روش برای بسیاری از گردشگران خارجی محبوب است و به خاطر تجربه سفر دریایی و البته کاهش هزینه‌ها، گاهی آن را انتخاب می‌کنند تا به هند هم سری زده باشند.

سفر به مالدیو – روش های حمل و نقل بین جزایر مالدیو

همانطور که می‌دانید، مالدیو مجموعه‌ای از جزایر به هم پیوسته است و به این ترتیب حمل و نقل بین جزایر این کشور، با روش‌های خاصی انجام می‌شود.

اگر تصمیم دارید که در چند جزیره اقامت داشته باشید، باید این مسئله را درنظر بگیرید که حمل و نقل بین جزایر با قیمت‌های مختلف انجام می‌شود که می‌تواند هزینه سفرتان را افزایش دهد.

در مجموع مردم مالدیو با سه روش قایق‌های سنتی، فری، قایق‌های تندرو و قایق‌های بادبانی میان جزایر رفت و آمد می‌کنند. فری‌ها از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین روش حمل و نقل میان جزایر بین مسافران است که برنامه مشخصی دارند و در ساعاتی خاص از شبانه‌روز حرکت می‌کنند.

قایق‌های بادبانی هزینه بالاتری نسبت به فری دارند و البته گزینه جذاب‌تر و خاص‌تری هم محسوب می‌شوند.

قایق‌های دست‌ساز سنتی هم از دیگر وسایل نقلیه‌ای هستند که به مسافران در جابه‌جایی میان جزایر کمک می‌کنند. هزینه رفت و آمد با این قایق‌ها از فری‌ها اقتصادی‌تر است و اگر به دنبال کاهش هزینه‌ها هستید، می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید …

چگونه به مالدیو سفر کنیم؟ | خرید بلیط مالدیو

چطور ارزان به مالدیو سفر کنیم؟

اگر یادتان باشد، ابتدای راهنمای سفر به مالدیو درباره گران بودن این کشور حرف زدیم. سفر به مالدیو گزینه‌ای نسبتا لوکس و پرهزینه محسوب می‌شود اما می‌توان با ابتکاراتی خاص، به صورت چشمگیری از هزینه‌های سفر کاست.

موارد زیر به شما کمک می‌کند تا با کاهش هزینه‌های سفر به مالدیو، کمی اقتصادی‌تر سفر کنید:

  1. کاهش هزینه پرواز به مالدیو

 جدا از هتل، قیمت بلیط هواپیما به مالدیو بسیار قابل توجه و گران است و بخش زیادی از هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. برای کاهش هزینه پرواز به مالدیو، چند راه پیش‌روی شماست: اول اینکه اگر هزینه برایتان مهم است، بهتر است در فصول مرطوب‌تر این کشور برای سفر برنامه‌ریزی کنید و یا اینکه حداقل در تعطیلات به مالدیو نروید.

راه دوم استفاده از طرح‌های تخفیفی و کاهشی هزینه‌ها است که آن هم معمولا در فصل‌های خلوت مالدیو در دسترس قرار دارند.

راه دیگر کاهش هزینه بلیط این است که سفر به مالدیو را با سفر به یکی دیگر از کشورهای جنوب آسیا ادغام کنید تا ضمن کاهش در هزینه‌های بلیط، همزمان از چند کشور بازدید کرده باشید.

  1. انتخاب و رزرو هتل مالدیو

هرچند می‌توان گفت که هیچ هتل اقتصادی در مالدیو وجود ندارد و همه هتل‌ها نسبتا گران هستند، اما شما می‌توانید با سر زدن به سایت‌های رزرو هتل، گزینه‌های ارزان مانند مهمانسرا، هاستل و هتل‌های کم ستاره را پیدا کنید که معمولا مقرون به صرفه‌اند.

بسیاری از این اقامتگاه‌ها وعده‌های غذایی را هم پوشش می‌‌دهند و این به معنای کاهش قابل توجه در هزینه‌های سفر است.

  1. برنامه‌ریزی برای رفت و آمد بین جزیره‌ها با کشتی

همانطور که قبلا هم در همین راهنمای سفر به مالدیو اشاره کردیم، رفت و آمد بین جزیره‌های مالدیو با کشتی‌های خاص انجام می‌شود. برنامه حرکت و رفت و آمد این کشتی میان جزیره‌ها مشخص است و شما می‌توانید برنامه سفرتان را با این برنامه، هماهنگ کنید تا مجبور نشوید که برای حمل و نقل با کشتی‌های تندروی خصوصی، مقدار زیادی هزینه کنید.

ضمن اینکه بسیاری از هتل‌های مالدیو به مسافران خود به صورت رایگان خدمات شاتل فرودگاهی ارائه می‌دهند. این خدمات گزینه خوبی برای کاهش هزینه رفت و آمد میان جزایر و فرودگاه خواهد بود.

  1. رزرو تور مالدیو برای کاهش هزینه‌ها

اگر دفعه اولی است که می‌خواهید به مالدیو سفر کنید و هیچ تجربه‌ای در این زمینه ندارید، بهتر است از خدمات آژانس‌های گردشگری برای کاهش هزینه‌ها کمک بگیرید. آژانس‌های گردشگری به شما کمک می‌کنند تا باتوجه به بودجه و همچنین ترجیحاتتان، گزینه‌های منطقی و مناسب برای سفر رزرو کنید و به صورت چشمگیری از هزینه‌ها خواهند کاست.

  1. رزرو همه خدمات و برنامه‌ها

رزرو همه خدمات از قبل سفر، یکی دیگر از مواردی است که باید در راهنمای سفر به مالدیو برای کاهش هزینه‌ها اشاره کنیم. وقتی همه‌چیز را از قبل رزرو می‌کنید، مطمئن خواهید شد که بهترین خدمات با اقتصادی‌ترین هزینه را از پیش دریافت کرده‌اید و به این ترتیب هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده به صورت چشمگیری کاهش خواهند یافت. همچنین برنامه سفرتان از قبل مشخص خواهد شد و همه‌چیز با نظم بیشتری پیش خواهد رفت. به این دلیل توصیه ما این است که حتما برنامه سفر با به صورت دقیق از قبل پیش‌بینی و همه موارد را از قبل رزرو کنید.

سوالات متداول

هزینه سفر به مالدیو چقدر است؟

همانطور که در ابتدای راهنمای سفر به مالدیو گفتیم، این کشور مقصد ارزانی برای سفر نیست و گاه هزینه اقامت در آن به مبالغ میلیاردی هم می‌رسد. اما بسته به زمان سفر و محل اقامت، می‌تواند میان ۶۰۰ تا ۳۰هزار دلار هزینه داشته باشد.

آیا برای سفر به مالدیو به ویزا نیاز داریم؟

خیر. خوشبختانه مالدیو از کشورهایی است که برای سفر به آن به ویزا نیاز نیست و شما می‌توانید در بدو ورود، با ارائه مدارک هویتی، از جمله پاسپورت، اقامتی ده تا بیست روزه در این کشور داشته باشید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور مالدیو از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور مالدیو
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید