راهنمای سفر ارزان به کانادا (قسمت 1)

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 22 جولای 2019
Loading...

ارزان به کشور گران کانادا سفر کنید! شاید در نگاه اول فکر کنید سفر ارزان به کانادا صرفاً یک جمله تبلیغاتی است؛ اما با چند راهکار ساده می‌توان هزینه‌های سفر به این کشور گران را تا حد زیادی کاهش داد. اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به کانادا هستید خواندن این مطلب به شما می‌کند هوای جیبتان را بیشتر داشته باشید و سفری مقرون به صرفه را تجربه کنید.

کانادا از مقاصدی است که تمامی مراحل سفر به آن از اقدام جهت دریافت ویزای کانادا و گرفتن وقت سفارت کانادا گرفته تا پیکاپ پاسپورت نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم دارد و راهی طولانی را پیش‌روی مسافران این مسیر قرار می‌دهد؛ اما بالا بودن سطح کیفیت زندگی در کانادا و داشتن شهرهای جذابی مانند ونکوور، مونترال، اتاوا و … با تفریحات فراوان،  تور کانادا را به مقصدی محبوب برای ایرانیان تبدیل کرده است.

 از آنجایی هزینه‌های سفر به کانادا کمی بالا است ما در این مطلب سعی کرده‌ایم با ارائه چند پیشنهاد ساده هزینه‌ها را تا حدودی کاهش دهیم.

در انتخاب بلیط هواپیما دقت کنید

سفر ارزان به کانادا را از ابتدای راه شروع کنید. احتمالاً هنگام جستجو برای خرید بلیط هواپیما با دیدن نرخ بلیط‌ها از خود خواهید پرسید چگونه می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد؟ این کار بسیار ساده است. فقط کافیست ترفندهای خرید بلیط ارزان هواپیما را بدانید. به این ترتیب شما می‌توانید نرخ‌های بالا را دور زده و با مناسب‌ترین قیمت به سمت مقصد رؤیایی خود پرواز کنید.

یکی از ترفندهایی که حرفه‌ای‌ها بسیار از آن استفاده می‌کنند، داشتن اطلاعات درباره انواع بلیط هواپیما است. همانطور که می‌دانید بلیط‌های هواپیما انواع مختلف دارند، اما حرفه‌ای‌ها بی‌بروبرگرد سراغ بلیط‌هایی می‌روند که یک یا دو توقف در مسیر پرواز دارند چرا که این توقف‌ها به طور معمول ارزان‌تر از سایر بلیط‌ها هستند؛ بنابراین شما نیز در قدم اول تمام بلیط‌ها را چک کرده و با توجه به تعداد توقف‌ها مناسب‌ترین بلیط‌ را انتخاب کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید بلیط لوفت‌هانزا را خریداری کرده و مسیر تهران – فرانکفورت – مونترال – ونکوور را برای رسیدن به کانادا طی کنید و یا با هواپیمایی اکراینی تنها با یک توقف در کیف خود را به تورنتو برسانید. اگر قصد سفر به کانادا را دارید معطل نکنید و به سایت خرید اینترنتی بلیط هواپیما آژانس ستاره ونک مراجعه کرده و مناسب‌ترین گزینه را رزرو و خریداری کنید.

از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

سیستم‌های حمل و نقل عمومی همیشه ارزان‌ترین راه برای جابجایی شهری در همه جای دنیا هستند. کانادا نیز از این امر مستثنی نیست. آشنایی با سیستم حمل و نقل این کشور و استفاده از آن‌ها هزینه‌های سفر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

مترو

زیر ساخت‌های زمینی گستره در تمام شهرهای کانادا باعث شده تا مترو به یکی از پرکاربردترین وسیله جابجایی تبدیل شود. در هرکدام از شهرهای کانادا که اقامت داشته باشید می‌توانید با استفاده از مترو با کمترین هزینه خود را به محل مورد نظرتان برسانید. بلیط‌های مترو انواع مختلف دارند و قیمت‌های آ‌ن‌ها برای گروه‌های سنی مختلف متفاوت است. به عنوان مثال هزینه بلیط برای کودکان کمتر از بزرگسالان است و از کودکان زیر ۲۴ ماه بلیط دریافت نمی‌شود.

برای استفاده از مترو بسته به مسیری که دارید می‌توانید بلیط یک روزه نامحدود، بلیط شبانه نامحدود (از ۶ بعدازظهر تا ۵ صبح)، بلیط ماهانه، بلیط یک‌طرفه، بلیط دو طرفه و یا بلیط ۱۰ مسیره را خریداری کنید.

کارت “اپوس” نیز از دیگر انواع بلیط مترو است. این کارت هوشمند بوده و قابل شارژ است. اگر برای مدتی طولانی می‌خواهید در کانادا اقامت داشته باشید استفاده از این کار بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. کارت اپوس را می‌توان از گیشه‌های داخل مترو خریداری کرد و پس از تمام شدن اعتبار، مجدد آن را شارژ کنید. جالب است بدانید که در گیشه‌های فروش اپوس کیوسک‌های عکس‌برداری نیز وجود دارند و ما می‌توانید عکس خود را بر روی کارتتان داشته باشید.

دقت کنید قبل از ورود به مترو حتماً بلیط تهیه کنید، چرا که در غیر اینصورت مشمول جریمه خواهید شد.

اتوبوس

اتوبوس از دیگر وسایل حمل و نقل ارزان در کانادا است. به همین دلیل استفاده از این وسیله نقلیه در کانادا بسیار مرسوم می‌باشد. اتوبوس‌ها نیز مانند مترو در تمام شهرهای کانادا به صورت منظم سرویس‌دهی دارند. این وسایل نقلیه در کنار ارزان بودن بسیار راحت بوده و به سیستم تهویه هوا مجهز هستند.

Street car نیز اتوبوس‌هایی هستند که بر روی ریل در سطح شهر فعالیت می‌کنند و از وسایل عمومی ارزان به شمار می‌روند. این اتوبوس‌های ریلی به بیشتر مناطق شهری در کانادا دسترسی دارند.

اتوبوس‌ها علاوه بر مسیرهای داخل شهر، در مسیرهای بین شهری نیز فعال هستند و با توجه به ارزان بودن نرخ بلیط‌هایشان از وسایل حمل و نقل عمومی پرطرفدار به شمار می‌آیند؛ بنابراین شما نیز برای کاهش دادن هزینه‌های سفر خود به کانادا می‌توانید روی این وسایل حمل و نقل پرطرفدار حساب کنید.

می‌توانید از رانندگان اتوبوس برگه ترانسفر بخواهید

اگر می‌خواهید در طول مسیر، اتوبوس را عوض کرده؛ و تغییر جهت بدهید می‌توانید هنگام سوار شدن از راننده بخواهید به شما برگه ترانسفر بدهد، با داشتن برگه ترانسفر شما می‌توانید بلافاصله بعد پیاده شدن بدون ارائه بلیط مجدد، اتوبوس بعدی را سوار شده و مسیرتان را ادامه دهید.

در مسیرهای بین شهری از قطار استفاده کنید

کانادا دارای بزرگترین مسیر ریلی در امریکای شمالی است؛ بنابراین می‌توانید برای جابجایی بین مسیرهای شهری در کانادا از قطار استفاده کنید. در اینصورت با یک تیر دو نشان زده‌اید، هم مبلغ کمتری را نسبت به هواپیما پرداخت می‌کنید و هم می‌توانید در طول مسیر از مناظر خارق‌العاده کانادا لذت ببرید.

دوچرخه‌سواری کنید

با قدم زدن در شهرهای کانادا افراد زیادی را در حال دوچرخه سواری می‌بینید. تعجب نکنید چرا که دوچرخه یکی از راه‌های حمل و نقل ارزان در کانادا است. مغازه‌ها و ایستگاه‌های زیادی هستند که دوچرخه را اجاره می‌دهند و شما می‌توانید با پرداخت مبلغ کم یک دوچرخه اجاره کرده و همراه با لذت بردن از مسیر به مقصد خود برسید.

ادامه دارد …

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید