دریاچه پاوانا کجاست

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 4 اکتبر 2022
Loading...

کشور هند مملو است از مناظر طبیعی بکر و ناشناخته‌ای که کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته، دریاچه پاوانا با مناظر کارت پستالی یکی از آن مناطق بکر است که چند وقتی ست توانسته نظر گردشگران هند را به سوی خود جلب کند. این دریاچه در کجا قرار گرفته، چه تفریحاتی دارد و بهترین زمان برای سفر به آن کدام فصل است؟ در ادامه می‌خوانیم.

اگر به کمپینگ در میان طبیعت علاقه داشته و تور هند را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کرده‌اید بازدید از دریاچه پا‌وا‌نا را در برنامه‌های خود قرار دهید. اطمینان می‌دهیم که با دیدن مناظر اطراف دریاچه حسابی هیجان زده خواهید شد. در ادامه با پاوانا و جاذبه‌های آن بیشتر آشنا می‌شویم

دریاچه پاوانا کجاست

رودخانه پاوانا رودخانه‌ای پر آب است که از شهر پونا در هند عبور می کند. این رودخانه از جنوب لوناوالا از گات های غربی سرچشمه گرفته در مجموع نزدیک به ۶۰ کیلومتر جریان دارد و در نهایت به رودخانه مولا در شهر می‌رسد. درواقع می‌توان گفت که دریاچه پاوانا بر اثر ساختن سد بوجود آمده، سدی که توسط دولت هند اداره شده و برق تولید می‌کند. اطراف پاوانا بسیار سرسبز بوده و زیستگاهی عالی برای انواع جانوران و گیاهان به شمار می‌رود. ایستگاه راه‌آهن لوناوالا در ۲۰ کیلومتری این دریاچه قرار گرفته و دسترسی به پاوانا را برای گردشگران و مردم محلی بسیار راحت کرده است.

 تاریخچه پاوانا

پاوانا دریاچه‌ای مصنوعی ست که پس از ساخته شدن سدی به همین نام در هند بوجود آمده و توانسته مورد توجه گردشگران تور هند قرار گیرد. ساخت سد پاوانا در سال ۱۹۶۳ آغاز و در سال ۱۹۷۲ به پایان رسید. این سد با ظرفیت حدود ۱۰ TMC بر روی رودخانه پاوانا در ۴۰ کیلومتری شهر پیمپری چینچواد ساخته شد. سد پاوانا ۱۳۲۹ متر طول و ۴۲٫۳۷ متر ارتفاع داشته و برای تولید برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که چند سالی ست این منطقه به دلیل مجاورت دریاچه و سد پاوانا شاهد حضور چشمگیر گردشگران می‌باشد. همین مسئله باعث رونق اقتصادی برای اهالی شده و امکانات گردشگری نیز روز به روز در آن در حال به روز رسانی و گسترده‌تر شدن هستند.

در دریاچه پا‌و‌انا چه تفریحاتی می‌توان انجام داد

ماجراجویی در آبشار دو دیوار یکی از تفریحاتی ست که در نزدیکی دریاچه قرار گرفته و طرفداران بسیاری دارد. این آبشار ۱۳۵ فوتی به صورت دو طبقه بوده و گردشگران می‌توانند لحظات هیجان انگیزی را در کنار آن سپری کنند، پاراگلایدر سواری در کنار دریاچه از دیگر تفریحات پرطرفدار است. در این ورزش هیجان انگیز شما می‌توانید بر فراز منطقه سرسبز پرواز کرده و از دیدن چشم انداز رؤیایی دریاچه پاوانا لذت ببرید. پیاده روی و بازدید از قلعه‌های لوهاگاد، ویزا پور، کورایگاد و تیکانا، کایاک سواری بر روی رودخانه پاوانا و کپینگ‌های یک تا چند روزه از دیگر تفریحات منطقه پاوانا هستند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه پا‌وا‌نا

منطقه‌ای که دریاچه و سد پاوانا در آن قرار گرفته‌اند جز مناطق خوش آب و هوا در هندوستان به شمار می‌رود. از این گردشگران در هر فصل از سال می‌توانند از تفریحات اطراف دریاچه لذت ببرند. تابستان‌های هندوستان معمولاً به داشتن هوای گرم و خشک معروف هستند اما در پاوانا به لطف وجود سد همیشه هوا معتدل بوده آب نیز جریان دارد. هر چند که اطراف دریاچه هوایی خنک دارد اما از آنجا که دمای هوای بیشتر شهرهای هندوستان در فصل تابستان تا ۴۰ درجه سانتی گراد هم می‌رسد بهتر است فصل های پاییز یا زمستان را برای سفر به این کشور انتخاب کنید.

کمپینگ در دریاچه پا‌وا‌نا

بسیاری از ساکنان بمبئی و شهر پونا دریاچه پاوانا را برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود انتخاب می‌کنند. چرا که مناظر سرسبز اطراف دریاچه با فضایی آرام بهترین مکان برای تمدد اعصاب و یک آخر هفته بی دغدغه به شمار می‌روند. حضور پررنگ گردشگران باعث شده تا امکانات تفریحی و رفاهی فراهم شده و دسترسی به فروشگاه‌های فروش مواد غذایی نیز به راحتی امکان پذیر باشد. اجرای موسیقی زنده، مراسم آتش بازی، امکانات باربیکو ده‌ها مورد نیز از دیگر تفریحات شبانه کمپ در رودخانه پاناوا هند هستند. گردشگران خارجی نیز می‌توانند مانند محلی‌ها از این امکانات استفاده کنند. همچنین چادرهای مسافری نیز برای استراحت افراد در کنار دریاچه تعبیه شده است.

هندوستان، کشوری با مناظر طبیعی خارق‌العاده

کشور هندوستان در کنار بناهای خارق‌‌العاده مانند تاج محل، قلعه بادها، قلعه سرخ، دروازه هند، جال محل، قلعه‎های آمبر و فاتح پورسیکری که در شهرهای دهلی، آگرا و جیپور پراکنده شده‌اند، مناظر طبیعی بکر و بی‌نظری دارد که هوش از سر گردشگران می‌برند. ساحل وارکالا، منطقه سرسبز کورگ، کارناتاکا، تپه مغناطیسی، مرداب کرالا، منطقه سرسبز کورگ، کارناتاکا و دریاچه پاوانا تنها تعدادی از مناطق سرسبز هندوستان هستند که می‌توانید در سفر به این کشور از دیدنشان لذت ببرید. در انتها یادآور می‌شویم که جهت رزرو تور هند یا تور گوا می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید