راهنمای سفر به مالزی 1403 | از سیر تا پیاز

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 9 مارس 2022
Loading...

در سفر به مالزی دنیایی از تفریحات و تجربیات جدید در انتظار شماست! جاذبه‌ها و تفریحاتی که بی شک در انحصار این کشور بوده در هیچ کجای دیگر تجربه نخواهید کرد؛ اما برای قدم گذاشتن به مقصدی که هم جدید است و هم پر جاذبه نیاز به داشتن اطلاعاتی مانند شرایط آب و هوایی، وضعیت حمل و نقل و مهمتر از همه اطلاع از شرایط و هزینه‌های سفر دارید. اطلاعاتی که با در اختیار داشتنشان می‌توانید برنامه‌ریزی عالی برای سفر داشته باشید. مطلب راهنمای سفر به مالزی اطلاعات لازم را برای سفر به این کشور در اختیار شما می‌گذارد.

اینکه در سفر به مالزی کجا اقامت داشته باشید، کدام رستوران‌ها را برای صرف غذا انتخاب کنید، از چه وسایلی برای گشت و گذار در شهر استفاده کنید، چه ارزی همراه داشته باشید و در مجموع هزینه‌های سفر به این مقصد چقدر تمام می‌شود از اطلاعات واجب قبل از رزرو تور مالزی هستند که در ادامه مطلب راهنمای سفر به مالزی درباره هر یک صحبت خواهیم کرد.

موقعیت جغرافیایی مالزی

مالزی در بخش جنوب شرقی آسیا قرار گرفته و از طریق دریای چین جنوبی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است. این کشور با تایلند مرز خشکی داشته و با اندونزی، سنگاپور و کشور برونئی همسایه است. موقعیت جغرافیایی این کشور دلیلی بر آن شده تا طبیعتی حاصل خیز داشته و بیشتر درآمد خود را از طریق کشاورزی و جنگل‌داری تامین کند. قلع، نفت خام و گردشگری نیز از منابع درآمدی در کشور مالزی هستند. ۹۹% از ساکنین لاین کشور را مالایی‌ها، چینی‌ها و هندی‌ها تشکیل داده و یک درصد دیگر نیز مهاجران سایر کشورها هستند.

اطلاعات ضروری کشور مالزی

اختلاف ساعت با ایران، طول پرواز، زبان رسمی، وحد پول و غیره اطلاعات ضروری قبل از سفر هستند که در ادامه مطلب راهنمای سفر به مالزی به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • طول پرواز: حدوداً ۸ ساعت
  • واحد پولی: رینگیت
  • زبان رسمی: مالایی
  • پیش شماره: +۶۰
  • اختلاف ساعت با ایران: ۰۴:۰۰+
  • شماره تماس با اورژانس: ۹۹۱
  • شماره تماس با آتش نشانی: ۹۹۱
  • شماره تماس با پلیس: ۹۹۲
  • فرودگاه‌های بین‌المللی مالزی: فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور، فرودگاه سیمپانگ، فرودگاه باکلالان، فرودگاه لاواسش

آب و هوای مالزی

آب و هوای مالزی می‌توان نقطه عطفی در جذب گردشگر به سوی این کشور دانست. مالزی بر روی خط استوا قرار گرفته و دارای آب و هوای استوایی است؛ یعنی این کشور در هر چهار فصل سال دارای هوای معتدل و آماده پذیرایی از گردشگران می‌باشد. حداکثر دمای هوا در مالزی ۳۴ درجه سانتی گراد و حداقل ۲۴ درجه سانتی گراد است. طبق آمارهای منتشر شده میزان بارندگی در این کشور سالانه حدود ۲۵۰ سانتی گراد می‌باشد.

بهترین زمان برای سفر به مالزی

در ادامه مطلب راهنمای سفر به مالزی بهترین زمان سفر به این کشور را بررسی می‌کنیم. طبق رسم کشورهایی با آب و هوای استوایی، نیمه اول سال در مالزی شدت بارش باران‌های موسمی بیشتر و به دلیل رطوبت بالا هوا شرجی ست. با این حال همچنان می‌توان با پوشیدن لباس خنک از گشت و گذار در کوالالامپور یا تفریحات آبی لنکاوی لذت برد. با ورود به نیمه دوم سال از شدت بارش باران کاسته شده، رطوبت دما پایین آمده و هوا بسیار مطبوع و دلچسب می‌‌شود؛ بنابراین بهترین زمان برای سفر به مالزی فصل‌های پاییز و زمستان هستند.

بیشتر بخوانید …


پاییز یا بهار؟ بهترین فصل سفر به مالزی کدام است؟

هزینه اقامت در کشور مالزی

در هر یک از شهرهای مالزی اقامت داشته باشید هتل‌های متنوعی را برای انتخاب پیش رو دارید. خوشبختانه مالزی علاوه بر داشتن تنوع هتلی نسبت به کشورهای مشابه خود از نظر هزینه اقامت نیز بسیار مقرون به صرفه‌تر است. به طوری که هزینه اقامت در این کشور حتی در با انتخاب هتل‌های ۵ ستاره نیز خیلی گران نمی‌شود. هتل مندرین اورینتال کوالالامپور (Mandarin Oriental، Kuala Lumpur)، هتل شانگری لا (Shangri La Hotel)، هتل پولمان کوچین (Pullman Kuching) و هتل برجایا (Berjaya Langkawi Resort) از معروف‌ترین هتل‌های کوالالامپور با امکانات عالی و قیمت مناسب هستند.

بیشتر بخوانید …

همه چیز درباره هزینه‌های تور مالزی

قیمت تور مالزی در ۱۴۰۱

هزینه خورد و خوراک در کشور مالزی

هزینه خورد و خوراک از دیگر موضوعاتی ست که در مطلب راهنمای سفر به مالزی به آن می‌پردازیم. «رینگیت» واحد پول مالزی بوده و هزینه غذا، حمل و نقل و غیره با این واحد پولی پرداخت می‌شود. در مجموع خورد و خوراک در مالزی تقریباً ارزان بوده و هزینه زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهد. قیمت یک وعده غذا در رستوران‌های ارزان قیمت مالزی حدود ۱۰ رینگیت و در رستوران‌های خوب ۶۰ رینگیت است. در صورت انتخاب رستوران‌های مک دونالد بایتی برای هر وعده غذایی حدود ۱۳ رینگیت بپردازید. قیمت خرید یک بطری آب معدنی حدود ۱٫۳۰ رینگیت می‌باشد.

رستوران های پیشنهادی در مالزی

مالزی کشوری مسلمان است بنابراین پیدا کردن رستورانی که باب طبع مسافران ایرانی بوده و غذاهای حلال گوشت داشته باشد در این کشور اصلاً کار سختی نیست. حتی اگر جز مسافران بد غذا هستید و جز به غذاهای ایرانی راضی نمی‌شوید می‌توانید به رستوران نائب در کوالالامپور بروید. رستوران روباز (LimeLight Rooftop Lounge)، خانه استیک (The Steakhouse) و رستوران بیژن از دیگر رستوران‌های با کیفیت و ایرانی پسند در شهر کوالالامپور هستند.

بیشتر بخوانید …

معرفی بهترین رستوران‌های کوالالامپور، مالزی

هتل های معروف مالزی

هزینه حمل و نقل در مالزی

در ادامه مطلب راهنمای سفر به مالزی به بحث هزینه‌های حمل و نقل عمومی می‌رسیم. شما می‌توانید برای حمل و نقل عمومی از مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کرده و یا اگر گواهی نامه بین‌المللی دارید ماشین اجاره کنید. هزینه بلیط مترو و اتوبوس برای تک سفر ۲٫۵۰ رینگیت است. بلیط های ماهانه مترو که البته برای توریست‌ها به صرفه نیستند ۱۰۰ رینگیت می‌باشد. ورودی تاکسی ۳ رینگیت است که در ازای هر یک کیلومتر ۲ رینگیت به مبلغ کرایه اضافه می‌شود. با کرایه ماشین نیز بایستی برای هر لیتر بنزین ۲٫۱۹ رینگیت بپردازید.

بیشتر بخوانید …

سیستم حمل و نقل عمومی در مالزی

چگونه در مالزی ماشین اجاره کنیم؟

شهرهای توریستی در مالزی

کوالالامپور به عنوان پایتخت و شناخته شده‌ترین مقصد مالزی به شمار می‌رود؛ اما بی انصافی ست اگر تنها توجه خود را به کوالالامپور و جاذبه‌هایش بدهیم. چرا که جزایر پنانگ و لنکاوی نیز با داشتن سواحل خیره کننده و مناظر سحرانگیز نقشی اساسی در جذب توریست به مالزی دارند.

کوالالامپور؛ شهر پرهیاهوی مالزی

کوالالامپور را می‌توان دروازه ورود به مالزی نیز نامید. شهری پر هیاهو که هر لحظه میهمانان خود را با اتفاقات تازه و عجیب غافلگیر می‌کند. خیابان بوتیک بینتانگ، برج‌های دوقلو پتروناس، محله چینی‌ها، منطقه تاریخی طبیعی باتوکیو و پارک‌های طبیعی سرسبز از جاذبه‌های گردشگری شهر کوالالامپور هستند.

پنانگ؛ بهشت گمشده مالزی

جزیره پنانگ در بخش شمال غربی کشور مالزی واقع شده و مناظر طبیعی بکر و خارق‌العاده‌ای دارد. برگزاری فستیوال‌های شاد و متنوع، تفریحات آبی متنوع، منطقه جرج تاون، معبد وات چایا مانگ کالارام و تپه توریستی با انواع تفریحات از جاذبه‌هایی هستند که پنانگ را در بین گردشگران محبوب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید …

جزیره پنانگ در مالزی، تلفیقی از زیبایی و هیجان

لنکاوی؛ عقاب قهوه‌ای مالزی

عقاب قهوه‌ای نام محلی یکی از زیباترین جزایر مالزی است. جزیره‌ای که در بخش شمال غربی این کشو. ر قرار گرفته و با مجسمه عقاب قهوه‌ای رنگ تزیین شده است. لنکاوی با داشتن آب و هوای بسیار عالی در تمام فصل‌های سال، آبشارهای تلاگا توجو، میدان عقاب، پل هوایی که در ۷۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته، مراکز خرید بزرگ و کوچک و البته سواحل رؤیایی به مقصدی محبوب در میان گردشگران تور مالزی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید …

بهترین مقاصد گردشگری مالزی

جاذبه های گردشگری در کشور مالزی

در ادامه مطلب راهنمای سفر به مالزی به معرفی جاذبه‌های گردشگری این کشور می‌رسیم. تنوع تفریحات و جاذبه‌های گردشگری در کشور مالزی بسیار زیاد بوده و به شهرهای کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی محدود نمی‌شود. اگر اهل طبیعت گردی باشید می‌توانید در این کشور حسابی خوش بگذرانید. پارک ملی گونونگ گادینگ (Gunung Gading)، جزیره‌ی مانوکان (Manukan Island)، منطقه‌ی حفاظت شده‌ی طبیعی Semenggoh، پارک ملی باکو (Bako) و رودخانه‌ی کیناباتانگان (Kinabatangan River) از مناطق سرسبز و تفریحی کشور مالزی به شمار می‌روند.

سفر به مالزی ویزا می‎‌خواهد؟

کشورهای محدودی هستند که ایرانیان برای سفر به آن‌ها نیاز به دریافت ویزا ندارند و خوشبختانه مالزی در این لیست محدود قرار می‌گیرد. مهر ورود به مالزی در فرودگاه این کشور در پاسپورت ثبت شده و ایرانی‌ها می‌تواند با این مهر ۳ ماه در مالزی اقامت داشته باشند. البته تورهای مالزی معمولاً به صورت ۷ شب و ۸ روزه برگزار می‌شوند.

سفر به مالزی در کرونا

در مطلب راهنمای سفر به مالزی تا حدودی با اطلاعات کلی و شرایط سفر به این کشور آشنا شدید؛ اما نکته مهم این است که در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های کرونایی تورهای مالزی برگزار نمی‌شود. در صورت باز شدن مرزهای توریستی مالزی از طریق همین صفحه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

در سفر به مالزی دلار ببریم یا رینگیت؟

واحد پول مالزی رینگیت است و معملات روزانه در این کش.ر با اسکناس‌ها و سکه‌های رینگیت انجام می‌شود. اما در سفر به این کشور بهتر است دلار همراه داشته باشیم یا رینگیت؟ در پاسخ باید گفت که به دلیل اینکه دلار واحد پول معتبر در سراسر جهان است بهتر است در سفر به مالزی دلار همراه داشته و برای خرج روزانه دلار خود را به مقدار مورد نیاز به رینگیت تبدیل کنیم. در مطلب واحد پول مالزی بیشتر در این باره توضیح داده‌ایم.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید