به زودی امکان زدن واکسن کرونا پولی برای شهروندان ایرانی در جزیره کیش فراهم می‌شود. با بوجود آمدن این امکان، گردشگری در کیش رونق پیدا کرده و بسیاری از ایرانیان می‌توانند بدون نیاز سفر به کشورهای همسایه مانند دبی و ترکیه و صرف هزینه‌های گزاف واکسن کرونا را در ایران و بدون نوبت دریافت کنند. در ادامه جزییات این خبر را بررسی می‌کنیم.

طبق آخرین اطلاعات از جلسه ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا عصر روز چهارشنبه ٢٢ اردیبهشت با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد قرار است که امکان تزریق واکسن کرونا در کیش برای ایرانیان فراهم شود. این طرح در راستاری تسریع واکسیناسیون شهروندان ایرانی و رونق گردشگری در جزبره به تصویب رسیده است.

تزریق واکسن کرونا در کیش

مدتی ست که واکسیناسیون کرونا در کشور آغاز شده اما از آنجایی که این روند نسبت به سایر کشورها کمی کندتر پیش می‌رود، طبق جلسه‌ای که با حضور اعضا انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران کیش و مدیرعامل سازمان منطقه در زمینه خرید واکسن کرونا در کیش برگزار شد تصمیم بر اخذ مجوزهای لازم و شروع واکسیناسیون پولی گرفته و این موضوع به تصویب حاضرین در جلسه رسید.

به این ترتیب مجوزهای لازم از دولت گرفته شده و مراحل ابتدایی طرح شامل تامین منابع مالی و کسب مجوزهای لازم در حال پیگیری ست.

اهداف واکسیناسیون کرونا در کیش

اعضای این جلسه اهداف طرح را موارد زیر اعلام کردند.

  • کاهش سفر گردشگران به کشورهای نزدیک به ایران و افزایش رونق گردشگری در کیش: ویروس کرونا دلیل اصلی کاهش تقاضا برای سفر به کیش و بی رونق شدن گردشگری در این جزیره است. تایید واکسیناسیون کرونا در کیش می‌تواند عاملی برای تشویق گردشگران برای سفر به کیش و رونق گردشگری در این جزیره می‌باشد. همچنین با راه اندازی این طرح دیگر مسافران ایرانی نیازی نیست برای تزریق واکسن به کشورهمسایه ایران سفر کنند.
  • کاهش فشار بر دولت در زمینه تسریع واکسیناسیون از دیگر اهداف شروع تزریق واکسن کرونا در جزیره کیش است.

به نقل از وبسایت کیشوند نیوز: ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش گفت: واردات واکسن کرونا به جزیره کیش اتفاق خوبی است که علاوه برآرامش خاطر هموطنان و حفظ سلامت آنها موجب تقویت گردشگری سلامت هم خواهد بود.

شرکت مدیفارم کیش به لحاظ صلاحیت حرفه‌ای در این کار انتخاب و در گام اول مجوز تهیه  ۱ میلیون دوزواکسن آستارزنکا از کشور ترکیه گرفته شد و پس از آن مجوز وزارت بهداشت با همکاری و مساعدت دکتر آهنگران دریافت شد که  با این مرحله امتیاز ویژه‌ای برای واردات این تعداد واکسن در اختیار داریم.

وی افزود: این محموله در دو مرحله و به تعداد ۵۰۰ هزار دوز در هر مرتبه وارد کیش می شود که برآورد مالی در حدود ۲۶۰ میلیارد تومانداشته و هفته آینده در خصوص تامین مالی برای تهیه این مبلغ با یکی از بانک‌ها رایزنی‌هایی خواهد شد.

قوانین گردشگری در جزیره کیش

کیش عنوان یکی از منظم‌ترین و امن‌ترین مناطق ایران را از آن خود کرده است. تمام این نظم و آرامش را قوانین جزیره کیش برایش به ارمغان آورده‌اند. چه برای سفر و یا برای تزریق واکسن کرونا در کیش به این جزیره سفر می‌کنید باید رعایت قوانین گردشگری را در برنامه خود قرار دهید. این قوانین موارد زیر را شامل می‌شود.

  • در جزیره کیش آب‌های لوله کشی قابل آشامیدن نیستند و به جای آن باید ازآب معدنی استفاده کنید.
  • جزیره کیش منطقه‌ای ساحلی ست اما در همه جای جزیره نمی‌توان شنا کرد. پس اگر بخ دنبال جایی برای شنا می‌گردید به علائم توجه کنید.
  • اگر مسافر کیش هستید باید بدانید که کمپ زدن در فضاهای سبز امکان‌پذیر نیست بلکه برای این کار فضاهای مخصوص در نظر گرفته شده است و شمامی‌توانید فقط و فقط از این مکان‌ها برای برپایی چادر استفاده کنید.
  • مراکز خرید کیش طبق ساعات تعیین شده صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۲ و بعدازظهرها از ساعت ۵ تا ۱۰ شب فعالیت می‌کنند.
  • سرعت مجاز رانندگی در خیابان‌های کیش ۵۰ کیلومتر بر ساعت است و تمامی خیابان‌های جزیره با دوربین‌ کنترل می‌شوند. پس به هیچ عنوان از سرعت مجاز تعیین شده تجاوز نکنید.
  • طبق قوانین رانندگی در جزیره کیش ماشین‌هایی که بیشتر از ظرفیتشان سرنشین دارند، جریمه خواهند شد.

با چه ایرلاین‌هایی به کیش برویم؟

محبوبیت تور کیش دلیلی بر آن شده تا این مسیر از پر رفت و آمدترین خطوط پروازی کشور به شمار آید. علاوه بر تهران بیشتر فرودگاه‌های کشور با ایرلاین‌های داخلی متنوع به مقصد کیش پرواز دارند.

خطوط هواپیمایی ماهان، هواپیمایی ایران‌ ایر، کیش ایر، آتا، قشم ایر، تابان، معراج و آسمان بیشترین پروازها را به مقصد کیش داشته و این تنوع پروازی باعث شده افرادی که می‌خواهند برای واکسیناسیون به این جزیره سفر کنند بتوانند مناسب‌ترین قیمت بلیط کیش را با توجه به بودجه خود خریداری کنند.

بهترین هتل‌های کیش

از هتل‌های ۳ تا ۵ ستاره تا خانه‌های محلی، اقامتگاه‌های جزیره کیش به اندازه‌ای متنوع هستند که تمام مسافران می‌توانند در هتلی مناسب با شرایط خود اقامت داشته باشند. در ادامه تعدادی از بهترین هتل‌ ۳،۴ و ۵ ستاره را برای اقامت پیشنهاد می‌دهیم.

هتل‌های ۵ ستاره

هتل ترنج با اتاق‌های شیشه‌ای

هتل مارینا با معماری خاص و منحصربه‌فرد

هتل داریوش با دریاچه اختصاصی

هتل‌های ۴ ستاره

هتل فلامینگو

هتل سورینت مریم

هتل صدف

هتل‌های ۳ ستاره

هتل سان رایز

هتل پارسیان

هتل آرامش

بیشتر بخوانید …

از رانندگی تا گردشگری، قوانین جزیره کیش

با چه ایرلاین‌هایی به کیش برویم؟

راهنمای سفر به کیش

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید