چنانچه قصد سفر به ترکیه را دارید، قبل از هر اقدامی مطلب زیر را مطالعه کنید. دراین مطلب به شما خواهیم گفت چه کسانی در دوره کرونا می‌توانند به ترکیه سفر کرده و برای ورود به این کشور چه پروتکل‌های بهداشتی را در هواپیما و هنگام سفر باید رعایت کنند.

هر چند که هنوز ویروس کرونا بیشتر مرزها را بسته و هواپیماها را زمین‌گیر کرده است اما کشورها کم کم در حال بازگشت به حالت عادی بوده و هواپیماها پروازهای خود را در مسیرهای محدود آغاز کرده‌اند. کشور ترکیه نیز مرزهای خود را به روی ایرانیان باز کرده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه ورود هواپیماها را به صورت محدود صادر کرده است. از این رو بهتر است قبل از رزرو و خرید تور ترکیه مطلب زیر را با دقت مطالعه کنید. (بلیط استانبول)

پروتکل‌های بهداشتی کشور ترکیه

پروتکل‌های بهداشتی کشور ترکیه از فرودگاه‌های این کشور تا اماکن گردشگری قابل اجرا می‌باشد. از این رو ایرلاین‌هایی که وارد این کشور شده و فرودگاه‌ها ملزم به رعایت موارد زیر هستند:

  • تمامی مدیران ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها موظفند وسایل بهداشتی که در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موثراند از جمله ماسک، دستکش، شیلد، عینک محافظ، ژل شستشوی دست و … را در اختیار کارکنانی که چه به طور مستقیم و چه به طور غیرمستقیم با مسافران در تماس هستند قرار دهند.
  • تمامی پرسنل فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها بایستی در تمام ساعات کاری خود از دستکش و ماسک استفاده کنند.
  • مواد ضدعفونی سطوح و دست بایستی در قسمت‌های مختلف فرودگاه قرار داده شود. تا در صورت نیاز مسافران و پرسنل به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته و بتوانند از ژل‌های شستشو استفاده کنند.
  • محیط فرودگاه‌ها بایستی به طور مداوم توسط مواد بهداشتی گندزایی شود.
  • مدیران موظفند نحوه درست استفاده از ماسک، شیلد و ژل‌های شستشو را به کارکنان آموزش دهند.
  • فرودگاه‌ها بایستی فضای مخصوصی را همراه با تجهیزات برای مسافران یا کارکنانی که علائم کرونا را دارند اختصاص دهند.
  • کارکنان و مسافرانی که علائم اولیه کرونا از جمله تب، سرفه، نفس تنگی و … را دارند بایستی هر چه سریعتر به قسمت‌های مخصوصی که در فرودگاه تعبیه شده انتقال داده شوند.
  • فاصله‌های اجتماعی بین مسافران هنگام بازرسی، تحویل چمدان و کارت پرواز باستی رعایت شود.
  • فرودگاه‌ها بایستی سیستم‌های تهویه خود را به طور مرتب چک کرده و از ورود و خروج هوای سالم اطمینان حاصل کنند.
  • تمامی دستگاه‌های ایکس ری بایستی به طور مرتب ضدعفونی شوند.
  • مسافران ترک و بین‌المللی هنگام ورود به فرودگاه با تب سنج‌های مخصوص کنترل می‌شوند.

علاوه بر ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها مقاصد گردشگری و مسافران نیز موظفند تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. این قوانین به طور سختگیرانه‌ای قابل پیگیری بوده و بایستی اجرا شوند. بر اساس این قوانین:

  • تمامی اماکن گردشگری بایستی به طور مداوم توسط مواد ضدعفونی کننده قوی شستشو داده شده و گندزدایی شوند.
  • مسافران بایستی هنگام گشت‌وگذار و بازدید از جاذبه‌های گردشگری از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

در دوره کرونا ایرلاین‌هایی به کشور ترکیه پرواز دارند؟

قبل از شیوع ویروس کرونا ایرلاین‌های داخلی از جمله هواپیمایی ماهان، هواپیمایی ایران ایر، قشم ایر و … و ایرلاین‌های خارجی مانند هواپیمایی ترکیش و هواپیمایی اطلس به طور روزانه پروازهای خود را به مقاصد مختلف ترکیه انجام می‌دادند. اما متاسفانه شیوع ویروس کرونا پروازها را لغو کرده و بسیاری از هواپیماها زمین‌گیر شدند. در حال حاضر تنها چند شرکت هواپیمایی آن هم با شرایط خاص و به طور محدود بلیط هواپیما به مقصد استانبول را به فروش می‌رسانند.

سفر به ترکیه با هواپیمایی قطر: هواپیمایی قطر از معدود ایرلاین‌هایی است که در دوره کرونا همچنان به فعالیت خود ادامه داد. هر چند که پروازهای این ایرلاین نسبت به قبل بسیار محدود شد اما کاملا متوقف نشد. در حال حاضر و تا اطلاع ثانوی پرواز قطر تنها پروازی است که چه مسافرانی را که اقامت ترکیه را دارند و چه مسافرانی که به عنوان توریست به این کشور سفر می‌کنند را جابجا می‌کند. البته لازم به توضیح است که مرکز این هواپیمایی شهر دوحه می‌باشد. از این رو مسافران برای سفر به استانبول ابتدا یک توقف در دوحه داشته و پس از یک توقف مسیر خود را به سوی استانبول ادامه می‌دهند.

همانطور که در مطالب قبل گفته شد مسافران بایستی برای سفر به ترکیه تمام پروتکل‌های بهداشتی را که برای پیشگیری از کرونا مقرر شده  رعایت کنند.

برای خرید بلیط هواپیمایی قطر به مقصد ترکیه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره

۰۰۰۰ ۸۸۸۸ – ۰۲۱ تماس گرفته و با همکاران ما در واحد تور در ارتباط باشد. کارشناسان ما در ساعات اداری پاسخگوی سوالات شما عزیزان در این زمینه می‌باشند.

سفر به ترکیه با ایرلاین‌های داخلی

متاسفانه در حال حاضر ایرلاین‌های داخلی پروازی را به مقصد ترکیه انجام نمی‌دهند. البته دو ایرلاین ماهان و ایران ایر پروازهای محدودی را برای جابجایی افرادی که اقامت ترکیه را دارند قرار دادند. برخی از پروازها در تاریخ‌های اعلام شده انجام شد اما متاسفانه تعداد این پروازها بسیار محدودتر شدند.

همکاران ما به طور مداوم با ایرلاین‌ها در ارتباط بوده و در صورت راه‌اندازی مجدد پروازها در اولین فرصت اطلاع رسانی خواهند کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از آخرین وضعیت پروازها صفحه اینستاگرام ما را به آدرس SETAREVANAK  دنبال کنید.

با امید به اینکه مرزها به زودی باز شده و تمامی ایرلاین‌ها پروازهای خود را از سر گیرند.

مطالب مرتبط

چگونه در دوره کرونا سفری ایمن داشته باشیم؟

راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا در هواپیما

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید