با ونکوور و جاذبه‌های دیدنی آن آشنا شوید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 7 جولای 2019
Loading...

طولانی‌ترین استخر دنیا به طول ۱۳۷ متر در ونکوور قرار دارد! در شهر ونکوور هیچ بزرگراهی به مرکز شهر منتهی نمی‌شود! ونکوور از شهرهای بزرگ کانادا است که حقایقی جالب برای شنیدن و جاذبه‌های خارق‌العاده برای دیدن دارد. این شهر شگفت‌انگیز با مناظر زیبا، ترکیبی جالب از طبیعت، فرهنگ و تمدن را بوجود آورده است. درباره ونکوور بیشتر بخوانیم.

کانادا سرزمینی پهناور است که میزبان خارق‌العاده‌ترین دریاچه‌ها و کوهستان‌های جهان می‌باشد. در این سرزمین زیبا، فرهنگ و تمدن با طبیعت عجین شده‌ و کانادا را به یکی از شگفت‌انگیزترین کشورهای دنیا تبدیل کرده‌‌اند.

کیفیت بالای زندگی در کانادا، دانشگاه‌هایی با سطح علمی بالا در کنار طبیعت بکر و چشم‌نواز باعث شده‌ تا بسیاری از افراد رؤیای سفر به کانادا را در سر داشته باشند. تمام شهرهای کانادا در عین زیبایی جز برترین شهرهای دنیا برای زندگی هستند. مونترال، ونکوور، اوتاوا و کبک همگی جاذبه‌های بی‌شمار برای بازدید دارند و بهترین امکانات زندگی را در اختیار شهروندان و گردشگران قرار می‌دهند.

ایرانیان زیادی هرساله با دریافت ویزای کانادا برای دیدار با اقوام، بازدید از جاذبه‌های کانادا، شرکت در نمایشگاه و … به شهرهای مختلف کانادا سفر می‌کنند. اگر شما هم قصد سفر به این کشور زیبا را دارید بهتر است با جاذبه‌ها و شهرهای مختلف آن آشنا شوید. در این مطلب به ونکوور، یکی از شگفت‌انگیزترین شهرهای کانادا رفته و با جاذبه‌ها و حال و هوای این شهر بیشتر آشنا می‌شویم.

 

جاذبه‌های گردشگری ونکوور

شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا کانادا قرار دارد و با داشتن جاذبه‌های طبیعی و هنری فراوان، هرساله میزبان بسیاری از گردشگران با سلیقه‌های مختلف از سراسر جهان می‌باشد.

گرانویل آیلند

گرانویل آیلند شبه جزیره‌ای کوچک در ونکوور کانادا است که هر ساله مورد استقبال بیش از ۱۰ میلیون گردشگر از سراسر جهان قرار می‌گیرد. این شبه جزیره در گذشته مرکزی صنعتی با انبارهای فراوان بوده، اما به مرور زمان با نقل مکان هنرمندان به اطراف آن تغییر کاربری داده و به یکی از جاذبه‌های محبوب گردشگری ونکوور تبدیل شده است.

در حال حاضر انبارهای گرانویل آیلند با طراحی‌های زیبا محل برگزاری نمایشگاه و حتی تئاتر می‌باشد؛ اما چیزی که بیشتر از همه گرانویل آیلند را محبوب و پررفت‌وآمد کرده، بازار عمومی ست که در آن انواع میوه و سبزیجات، غذاهای دریایی و خوراکی‌های محلی به فروش می‌رسد. حال و هوای بازار به‌قدری شاد و هیجان‌انگیز است که بازدیدکنندگان را برای خرید بر سر ذوق می‌آورد. در این بازار پس از یک گشت‌وگذار حسابی می‌توانید خود را میهمان غذاهای محلی کانادایی کنید. گرانول آیلند در کنار آب قرار دارد و مناظر زیبای آن بهترین سوژه انداختن عکس‌های یادگاری هستند.

کوه گروز

کوه گروز همانطور که از اسمش پیداست محله‌ای کوهستانی است که در ارتفاعات ونکوور قرار گرفته و طبیعتی منحصربه‌فرد دارد. این منطقه زیبا تفریحات متنوعی را برای علاقه‌مندان به ورزش و طبیعت در خود دارد. شما می‌توانید با پیاده‌روی در مسیرهای مخصوص به بالای کوه برسید و یا از تله‌کابین استفاده کرده و در حین بالا رفتن از مناظر خارق‌العاده زیر پایتان لذت ببرید.

مناظر کوه گروز در تمامی فصول زیبا و حیرت‌انگیز هستند. در فصل تابستان تفریحات فراوانی در انتظار دوستداران ورزش در طبیعت است و در زمستان نیز می‌توانید چوب اسکی‌های خود را برداشته و انواع بازی‌های مهیج برفی را در امنیت کامل تجربه کنید.

ساحل کیتسیلانو

سواحل در هر کجای دنیا از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری هستند؛ اما وقتی ساحل نمایی فوق‌العاده از کوه‌های سرسبز را پیش‌روی خود داشته باشد، تصویری غیرقابل وصف را به وجود می‌آورد. ساحل کیتسیلانو مکانی بی‌نهایت زیبا در ونکوور است که نه تنها برای گردشگران جذاب است بلکه یکی از محبوب‌ترین تفریحگاه‌های کانادا برای مردم محلی نیز محسوب می‌شود. در این محل گردشگران می‌توانند در استخرهای آب دریا شنا کنند، در کنار ساحل قدم بزنند و در حالی که منظره‌ای خارق‌العاده از دریا و کوه را مقابل خود دارند، از تست غذاهای محلی کانادا با طعم بی‌نظیر لذت ببرند.

پارک استنلی

زیبایی پارک استنلی غیرقابل وصف است. این پارک یکی از بزرگترین پارک‌های شهری آمریکای شمالی بوده و در نزدیکی ونکوور قرار دارد. استنلی در واقع شبه جزیره‌ای خارق‌العاده است که توسط آب احاطه شده و با درختان انبوه و سربه‌فلک‌کشیده، منظره‌ای رؤیایی را پدید آورده است.

پارک استنلی بسیار وسیع بوده و با تفریحات فراوانی که دارد می‌تواند یک روز متفاوت را برای گردشگران ونکوور رقم بزند. شما می‌توانید در مسیری که دیوارهای آن از کنار آب بالا آمده‌اند به دور از هیاهوی شهر پیاده‌روی کنید، از چشم‌اندازهای طبیعی لذت ببرید و غذای خود را در فضایی که سرشار از آرامش محض است میل نمایید.

پل معلق کاپیلانو

با کمی هیجان موافقید؟ حتماً بارها و بارها صحنه رد شدن افراد را از روی پل‌های معلق در فیلم‌های مختلف دیده‌اید. حالا نوبت شماست که شجاعت خود را به چالش بکشید. پل معلق کاپیلانو جز اولین جاذبه‌های گردشگری شهر ونکوور است که پس از سال‌ها همچنان شلوغ و پر گردشگر باقی مانده، این پل در جنگلی انبوه از درختان کاج قرار دارد و با ۷۰ متر ارتفاع بر روی رودخانه خروشان و البته فقط کمی ترسناک قرار گرفته است.

پل کاپیلانو در فاصله ۱۰ دقیقه‌ای از شهر ونکوور واقع‌شده و گردشگران می‌توانند با استفاده از اتوبوس‌های توریستی که در ساعات مختلف از شهر حرکت می‌کنند به آن دسترسی داشته باشند. در انتهای مسیر پل کاپیلانو پارک جنگلی قرار دارد که همانند سایر نقاط ونکوور از طبیعتی زیبا برخوردار می‌باشد. جالب است بدانید که درخت‌های پارک جنگلی با پل‌های کوچک و بزرگ به هم متصل شده و منظره‌ای شبیه به فیلم‌های رازآلود هالیوود را به وجود آورده‌اند.

فلای اور ونکوور

ونکورر پر است از تفریحاتی که با آدرنالین رابطه مستقیم دارد! فلای اور ونکوور تفریحی‌ست که حتی فکر کردن به آن جرئت فراوان می‌خواهد. فلای اور بزرگترین وسیله پروازی است که تا به حال دیده‌اید و با آن می‌توانید در حالی که در یک فضای روباز گرد مانند نشسته‌اید و پاهایتان آویزان است بر فراز شهر پرواز کنید. هیجان‌انگیز نیست؟

این وسیله با مدرنترین فناوری‌های روز دنیا ساخته شده و با جلوه‌های ویژه چند لحظه هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی را در زندگیتان به ثبت می‌رساند.

شهر ونکورر علاوه بر زیبایی‌های طبیعی و تفریحات هیجان‌انگیز، جاذبه‌های فراوانی برای اهالی هنر و علم نیز دارد. موزه مردم‌شناسی، موزه ملی ونکوور، گالری هنر، باغ گیاه‌شناسی و مرکز علم با ساختمان کره‌ای شکل و نمایش‌های زنده علمی از دیگر مکان‌های گردشگری در این شهر هستند.

فستیوال‌های ونکوور

ونکوور هر ساله میزبان معروف‌ترین فستیوال‌های کانادا می‌باشد. این فستیوال‌ها علاوه بر ایجاد محیطی شاد به هدف شناخت فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم کانادا برگزار می‌شوند.

  • فستیوال جشنواره انقلاب انیمیشن، زمان برگزاری: ۴ تا ۶ ماه آگست
  • جشنواره جشن نور هوندا، زمان برگزاری: ۲۹ جولای، ۲ و ۵ آگست
  • جشنواره جاز، زمان برگزاری: ۲۲ جون تا ۲ جولای
  • فستیوال FVDED، زمان برگزاری: ۸ و ۸ جولای
  • جشنواره ببینید و یاد بگیرید، زمان برگزاری: ۱۹ و ۲۰ آگست

نکات جالب ونکوور

کانادا نیز همانند سایر کشورها نکات و قوانین خاص خود را دارد. با دانستن بایدها و نبایدهای سفر به کانادا و حقایق جالب درباره کانادا سفری لذت‌بخش‌تر را تجربه خواهید کرد. در ادامه با نکات جالب توجه در ونکوور آشنا می‌شویم:

  • ونکوور پس از یک آتش‌سوزی بزرگ در سال ۱۸۸۶ مجدداً ساخته شد.
  • این شهر بزرگ‌ترین بندر در آمریکای شمالی است.
  • بزرگ‌ترین استادیوم با سقف جمع‌شونده در این شهر قرار دارد. ونکوور دارای بزرگترین ترن هوایی در امریکای شمالی است.
  • ونکوور از بزرگترین شهرهای دانشجوپذیر در جهان محسوب می‌شود.
  • وال‌ها و دلفین‌ها در ساحل شهر به‌راحتی قابل مشاهده هستند.

آب و هوای ونکوور

ونکوور آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد و نسبت به سایر نقاط کانادا گرمتر می‌باشد. در واقع بهترین زمان سفر به این شهر ماه مارچ تا می و سپتامبر تا نوامبر است. در این فصول طبیعت ونکوور در زیباترین حالت خود قرار دارد و گردشگران می‌توانند از ساحل و تفریحات آبی استفاده کنند. البته اگر از سرما فراری نیستید، سفر به ونکوور در زمستان نیز با روی کار آمدن ورزش‌های برفی همراه است و جذابیت‌های خاص خود را دارد.

جهت خرید تور کانادا از آژانس هواپیمایی ستاره ونک ،کلیک کنید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید