قیمت ویزای کانادا چقدر است؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 18 ژوئن 2020
Loading...

قیمت ویزای کانادا، مراحل و مدت زمان صدور ویزا دغدغه اصلی اکثر متقاضیان ویزای کانادا می‌باشد. در این بین وجود شرکت‌ها و کارگزاران مختلف که هرکدام مبالغ مختلفی را پیشنهاد می‌کنند ممکن است متقاضیان را کمی گیج و نگران کند. از این رو در این مطلب می‌خواهیم یک بار همیشه تمامی سوالات شما در این زمینه را پاسخی روشن و واضح بدهیم. پس خواندن این مطلب را از دست ندهید.

ایرانیان بسیاری هرساله با هدف‌های مختلف برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام می‌کنند. اما  در بازار پر از عرضه و تقاضای ویزای کانادا یافتن یک مشاور خوب در این زمینه که بتواند شما را به درستی راهنمایی کند و مورد اعتماد باشد کمی مشکل است. آژانس هواپیمایی ستاره ونک با داشتن سال‌ها تجربه موفق و کارشناسان مجرب می‌تواند در این زمینه شما را راهنمایی کند. ما از اولین قدم تا دریافت ویزای کانادا در کنار شما خواهیم بود. قیمت ویزای کانادا، مدارک مورد نیاز و مراحل دریافت ویزا، نحوه رزرو بلیط و تور کانادا مطالبی هستند که در این مطلب درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم.

انواع ویزای کانادا

ویزای کانادا به دو نوع ویزای مولتیپل و سوپر ویزای کانادا تقسیم‌بندی می‌شود که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. در ادامه شرایط این دو نوع ویزا را به صورت جداگانه مرور می‌کنیم.

ویزای مولتیپل یا ویزای ۵ ساله کانادا: این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که به قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری یا دیدار با اقوام و دوستان خود می‌خواهند به کشور کانادا سفر کنند. مدت اعتبار ویزای مولتیپل در حالت کلی ۵ ساله است اما در نهایت با توجه به اعتبار پاسپورت شخص متقاضی صادر می‌شود. به عنوان مثال اگر مدت اعتبار پاسپورت ۳ سال باشد ویزا هم به صورت ۳ ساله صادر خواهد شد. (بنابراین بهتر است قبل از اقدام برای دریافت ویزای کانادا پاسپورت خود را تمدید کنید).

از مزیت‌های دیگر ویزای مولتیپل چند بار ورود بودن آن است. دارنده این ویزا می‌تواند تا زمان اعتبار ویزا هر چند بار که بخواهد به کانادا سفر کرده و در هر بار سفر به مدت ۶ ماه د این کشور اقامت داشته باشد.

نکات مهم ویزای ۵ ساله کانادا

  • در برخی از موارد با توجه به هدف متقاضی از سفر به کانادا و البته تصمیم افسر سفارت ممکن است ویزا فقط به صورت یک بار ورود صادر شود. در این صورت به آن ویزای سینگل یا یک بار ورود می‌گویند و دارنده آن می‌تواند به مدت ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشد و پس از ترک خاک کانادا، برای سفر بعدی مجددا بایستی برای دریافت ویزای کانادا اقدام کند. (لازم به ذکر است که این ویزا معمولا برای افرادی که می‌خواهند جهت شرکت در مسابقات، همایش‌ها و … به کانادا سفر کنند صادر می‌شود)
  • افراد دارنده ویزای ۵ ساله کانادا می‌توانند پس از گذشت ۶ ماه، اقامت خود را تمدید کنند.
  • افراد می‌توانند قبل از پایان اعتبار ویزا، برای تمدید آن اقدام کنند.

سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا برای افرادی صادر می‌شود که فرزندان یا نوه‌ آن‌ها در کشور کانادا زندگی می‌کنند. این ویزا به صورت ۱۰ ساله صادر شده و دارندگان آن می‌توانند در هر بار ورود تا ۲ سال در کشور کانادا اقامت داشته باشند. (البته مدت اعتبار سر ویزای کانادا مانند ویزای مولتی به اعتبار پاسپورت شخص متقاضی بستگی دارد)

نکات مهم سوپر ویزای کانادا

  • فرزند یا نوه شخص متقاضی باید اقامت دائم در کانادا را داشته باشد.
  • شخص دعوت‌کننده باید توانایی مالی جهت تامین مخارج متقاضی را داشته باشد.
  • ارائه مدارک شغلی شامل میزان درآمد، زمان استخدام و فیش حقوقی شخص دعوت‌کننده به سفارت الزامی است.
  • شخص متقاضی بایستی توسط توسط یک شرکت کانادایی به مدت یک سال و تا سقف حداقل ۱۰۰ هزار دلار کانادا بیمه شده باشد.

بیشتر بخوانید

هر آنچه که باید درباره سوپر ویزای کانادا بدانید

.

قیمت ویزای کانادا

قیمت ویزای توریستی عادی کانادا: هزینه دریافت ویزای توریستی ۵ ساله کانادا شامل خدمات ارسال مدارک و انگشت‌نگاری در آژانس هواپیمایی ستاره ونک ۲۶۰ دلار است.

قیمت ویزای توریستی کانادا برای افراد زیر ۱۴ سال: هزینه دریافت ویزای توریستی ۵ ساله کانادا برای افراد زیر ۱۴ سال شامل خدمات ارسال مدارک و انگشت‌نگاری در آژانس هواپیمایی ستاره ونک ۲۳۰ دلار است.

قیمت سوپر ویزای کانادا: هزینه دریافت سوپر ویزا.ی کانادا شامل خدمات ارسال مدارک و انگشت‌نگاری در آژانس هواپیمایی ستاره ونک ۴۰۰ دلار است.

بیشتر بخوانید

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا

.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کانادا

مدارک مشترکی که برای دریافت ویزای ۵ ساله و سوپر ویزای کانادا بایستس به سفارت ارائه شود.

  • اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار به انضمام کلیه پاسپورت‌های قدیمی که در آن‌ها ویزا درج شده است.
  • یک قطعه عکس جدید ۳٫۵*۴٫۵ زنگی با زمینه سفید
  • ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  • ترجمه سند ازدواج در صورت هم سفر بودن با همسر
  • ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل در صورت همراهی فرزندان
  • تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی برای هر یک از متقاضیان به صورت جداگانه
  • مدارک مالی، شامل نامه تمکن بانک به انگلیسی و ممهور به مهر امور بین‌الملل بانک به همراه گردش چهار ماهه‌ی حساب که نشان‌دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد. در صورتی که گواهی سپرده بلند مدت، گواهی خرید اوراق یا سهام بهادار، سند اتومبیل و اجاره‌نامه نیز دارید ارائه دهید. (مدت اعتبارنامه تمکن مالی و ریز پرینت ۴ ماه آخر یک ماه است)
  • ترجمه اسناد ملکی
  • مدارک شغلی:
    • کارمندان: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر، مدت زمان مشخص شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر، ترجمه حکم کارگزینی.
    • کارفرمایان: ترجمه آگهی تأسیس، آگهی تغییرات و آگهی تصمیمات شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی ۲ ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانکی شرکت و ریز پرینت ۴ ماه آخر به لاتین
    • تجار: ترجمه کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه
    • پزشکان: ترجمه پروانه دائم طبابت، کارت نظام پزشکی، ترجمه پروانه مطب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه.
    • مهندسان: ترجمه نظام‌مهندسی یا جواز ساخت
    • کارخانه‌داران و صاحبان مشاغل آزاد: ترجمه پروانه‌ی بهره داری، ترجمه جواز کسب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه.
    • بازنشستگان: ترجمه حکم بازنشستگی و ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی (در صورت افزایش حقوق، ترجمه حکم افزایش حقوق بازنشستگی ارائه شود)
  • دعوت‌نامه : شامل مشخصات کامل دعوت‌کننده و متقاضی، آدرس و تلفن، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد دیگر دعوت‌نامه پس از تنظیم باید به مهر و امضای دفتر ثبت (Notary Public) برسد.
    • مدارک دعوت‌کننده: ارائه کارت شهروندی (Canadian Citizenship Card)، پاسپورت کانادایی، شناسنامه کانادایی (Canadian Birth Certificate)، یا کارت اقامت (PR CARD) از سوی فرد دعوت‌کننده الزامی است. همچنین سایر مدارک فرد دعوت‌کننده شامل، گواهی اشتغال به کار، نامه بانک، برگه‌های مالیاتی (Notice of Assessment) و فرم‌های T4 و T1 تأثیر بسیار زیادی درروند نتیجه درخواست ویزای فرد دعوت شونده دارند (فرم‌های T4 و T1 برگه‌های مالیاتی پرداخت شده‌ی شخص دعوت‌کننده در کشور کانادا می‌باشد).

در صورت نداشتن دعوت‌نامه، ارائه رزرو هتل و شرح برنامه سفر به همراه رزرو بلیط رفت و برگشت کانادا الزامی است.

  • ترجمه رضایت‌نامه محضری برای همراهی فرزندان که بدن یکی از والدین قصد مسافرت دارند. رضایت‌نامه باید از سوی کسی باشد که آن‌ها را همراهی نمی‌کند.

مراحل صدور ویزای کانادا

دریافت ویزای کانادا مراحل سخت و پیچیده‌ای ندارد اما تمامی آن‌ها بایستی طبق مقررات سفارت انجام شده و هرگونه کوتاهی یا عدم صداقت ممکن است منجر به رد شدن درخواست ویزا گردد. بنابراین بهتر است در این مسیر به کارشناسان مجرب ویزا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک اعتماد کنید. کارشناسان ما در تمامی مراحل از مشاوره تا پیکاپ ویزا همراه شما خواهند بود.

مراحل صدور ویزای کانادا

  • تهیه و ترجمه مدارک مورد نیاز
  • پر کردن فرم سفارت و گرفتن وقت انگش نگاری
  • پرداخت وجه سفارت
  • انتخاب یک کشور ثالث مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و … برای انگشت نگاری
  • سفر به کشور مورد نظر جهت انگشت نگاری
  • پیکاپ پاسپورت

در ادامه لازم به یادآوری است که تمامی مراحل ترجمه مدارک، پر کردن فرم، پرداخت وجه، رزرو بلیط و هتل جهت سفر به کشور ثالث برای انگشت نگاری و پیکاپ پاسپورت توسط کارشناسان ما انجام خواهد شد.

قیمت پیکاپ ویزای کانادا از آنکارا (مهاجرتی و غیر مهاجرتی) ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت پیکاپ ویزای کانادا از ابوطبی (غیرمهاجرتی) ۴۲۰ درهم است.

قیمت پیکاپ ویزای کانادا از دبی (غیر مهاجرتی) ۱۷۰ درهم است.

بیشتر بخوانید

پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

.

مدت زمان صدور ویزای کانادا

طبق اعلام رسمی سایت سفارت کانادا مدت زمان اعلام نتیجه ویزا پس از انجام انگشت‌نگاری حداقل دو هفته و حداکثر ۱۸ هفته طول می‌کشد. البته این زمان بسته به تصمیم سفارت ممکن است بسیار کمتر یا حتی بسیار بیشتر به طول بیانجامد. هر گونه تاخیر در پاسخ به درخواست ویزای کانادا از طریق ایمیل سفارت قابل پیگیری است.

قیمت ویزای کانادا برای کسانی که قبلا ریجکت شده‌اند

افرادی که درخواست دریافت ویزای آن‌ها از طرف سفارت رد شده است، دیگر نیازی به انگشت نگاری مجدد ندارند و فقط کافیست علت ریجکتی را مشخص کرده و پس از رفع نواقص، مجددا مدارک تکمیل شده را برای سفارت کانادا ایمیل کنند. قیمت ویزای کانادا برای این افراد همان هزینه دریافت ویزا است. البته به دلیل نداشتن مرحله انگشت نگاری مبلغ ۷۰ دلار از هزینه ویزا کم می‌شود. بنابراین هزینه درخواست مجدد ویزای ۵ ساله در آژانس هواپیمایی ستاره ونک ۱۹۰ دلار و سوپر ویزا ۳۳۰ دلار خواهد بود.

مطالب مرتبط

جواب ویزای کانادا چند روز بعد از انگشت‌نگاری مشخص می‌شود؟

با ویزای کانادا به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید