ارمنستان در تابستان؛ یک تیر و چند نشان

نوشته شده توسط : پونه مولایی در سه‌شنبه 6 جولای 2021
Loading...

از دیرباز ارمنستان یکی از بهترین مقاصد توریستی برای گردشگران ایرانی بوده است؛ زیرا همسایگی ارمنستان با ایران باعث شده تا مسافران بتوانند یک سفر ارزان قیمت را تجربه کنند. البته این روزها تور ارمنستان متقاضیان فراوانی دارد. گردشگرانی که تمایل دارند علاوه بر لذت بردن از آب‌وهوای زیبای این سرزمین، واکسن کرونا را نیز دریافت کنند.

تور ارمنستان
تور ارمنستان در تابستان

شرایط سفر رفتن در این ایام کرونایی برای مسافران تا حدود زیادی متفاوت شده است و اکثریت مسافران، مقصدی را برمی‌گزینند که شرایط ویژه‌ای را در این روزها داشته باشد تا علاوه بر آنکه راحتی و ایمنی سفر آن‌ها را تضمین کند؛ همچنین بتوانند از بهترین امکانات، به‌ویژه دریافت واکسن کرونا نیز بهره ببرند. تور ارمنستان در حقیقت یکی از بهترین مقاصد برای گردشگران ایرانی است که به دنبال امکانات ویژه مسافرتی هستند.

ارمنستان یک کشور کوهستانی و خوش آب‌وهوا می‌باشد که البته در تاریخ چندین هزارساله خود غوطه‌ور است. همسایگی این کشور با ایران باعث شده که این سرزمین جز گزینه‌های مد نظر گردشگران ایرانی باشد. همراه این مطلب باشید تا درباره مزیت‌های تور ارمنستان در تابستان بیشتر بخوانیم.

تابستان، بهترین زمان تور ارمنستان

به دور از انصاف است اگر نگوییم که ارمنستان یک سرزمین چهارفصل است. درست است که در فصول سرد سال، هوای این سرزمین رو به سردی و برفی شدن می‌رود؛ اما جاذبه‌های دیدنی و فستیوال‌های تماشایی این کشور تمامی ندارد.

اما تور ارمنستان در تابستان به علت آب‌وهوای مطلوب و دل‌چسب، بهترین زمان سفر به این کشور را مهیا می‌کند تا گردشگران با خیالی راحت به تفریح و گشت‌وگذار در این سرزمین بپردازند. هم‌زمان با فصل تابستان، جشنواره‌ها و فستیوال‌های گوناگونی برپا می‌شود که بساط خوش‌گذرانی گردشگران را تکمیل می‌کند.

همچنین این فصل زمان مناسبی برای تفریحات آبی است. گردشگران می‌توانند به مکان‌های تفریحی یا طبیعی ارمنستان بروند و در زیر نور خورشید درخشان از آب‌بازی لذت ببرند.

لذت بردن از دریاچه سوان

بی‌شک یکی از لذت‌های تور ارمنستان که برای هر گردشگری خلق می‌شود؛ رفتن به دریاچه چشم‌نواز سوان است. آب روان و خنک آن در تابستان جانتان را تازه می‌کند. در این دریاچه می‌توانید در آب‌های خنک شنا کنید، در ساحل آفتاب بگیرید، جت اسکی و موج‌سواری را امتحان کنید یا در امتداد دریاچه، سوار بر قایق برانید و از مناظر مشرف‌به کوه‌های مرتفع لذت ببرید.

در سال‌های اخیر،  جشنواره‌های بین‌المللی موسیقی زیادی در نزدیکی دریاچه سوان برگزار شده است تا گردشگران سوروسات تفریحات خود را تکمیل کنند.

دریاچه سوان
نمایی زیبا از دریاچه سوان

ماجراجویی در پارک Yell Extreme

یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ارمنستان در فصل تابستان، پارک Yell Extreme است. این پارک بی‌نظیر در دهکده ینوکاوان در ساتان تاووش قرار دارد که تقریباً در ۱۴۰ کیلومتری ایروان واقع شده است.

این پارک بسیار مجهز می‌باشد و برای استراحت گردشگران، مکان‌هایی در نظر گرفته شده است که بتوانند ساعاتی را به استراحت بگذرانند.

امکانات تفریحی پارک Yell Extreme ارمنستان

مهیج‌ترین قسمت این پارک، مربوط به زیپ لاینی است که ۵ لاین (خط) با طول ۱۳۵ تا ۷۵۰ متر دارد. در این قسمت آدرنالین خون گردشگران در بی‌نهایت‌ترین حالت خود قرار می‌گیرد.

از دیگر امکانات تفریحی این پارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوچرخه‌سواری در کوه
  • اسب‌سواری
  • پاراگلایدر
  • سنگ‌نوردی
  • پینت بال

پیاده‌روی در ارتفاعات

اگر جاذبه‌های توریستی، تاریخی و تفریحی ارمنستان را فاکتور بگیریم؛ ارمنستان مکان رؤیایی برای طبیعت دوستان است. این سرزمین دارای مناظر خیره‌کننده کوهستانی، طبیعتی رؤیایی و مناطقی خوش آب‌وهوا است. همین عامل، این مکان را برای طبیعت‌گردی ایده آل می‌سازد.

ارتفاعات متعدد ارمنستان، مسیرهای بی‌شماری را برای پیاده‌روی در مکان‌های طبیعی و تاریخی فراهم می‌سازد. دریاچه‌ها، دهکده‌ها و قلعه‌های هم‌جوار در کوهستان‌ها، فرصتی عالی برای پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعتی بکر و هوای تازه فراهم می‌کند.

فستیوال‌های تابستانی

هرساله تعداد زیادی فستیوال و رویدادهای تابستانی در ارمنستان برگزار می‌شود. با برگزاری این جشنواره‌ها گردشگران زیادی از نقاط گوناگون جهان به سمت این سرزمین روانه می‌شوند و هیجان این رویدادها را صدچندان می‌کنند.

محبوب‌ترین جشن سنتی ارمنی‌ها «Vardavar» یا جشنواره آب است که از صبح خیلی زود شروع شده که تا نیمه‌شب ادامه می‌یابد و شرکت‌کنندگان بی‌وقفه به روی یکدیگر آب می‌پاشند. در این جشن پر هیجان، کوچک و بزرگ‌سال شرکت می‌کنند تا حسابی گرمای تابستان را به دست طبیعت بسپارند.

تور ارمنستان
فستیوال آب بازی در ارمنستان

جشنواره BBQ هم که معمولاً در ماه آگوست برگزار می‌شود؛ طرفداران زیادی دارد. این جشنواره یکی از بهترین رویدادهای غذا است که افراد بسیاری هنر آشپزی خود را در معرض دیدن و چشیدن مردم قرار می‌دهند.

تزریق واکسن کرونا در ارمنستان

این روزها یکی از مهم‌ترین دلایل سفر گردشگران به اقصی نقاط جهان شاید دریافت سریع‌تر واکسن کرونا باشد. به‌ویژه برای ایرانی‌هایی که کندی واکسیناسیون داخلی آن‌ها را نگران کرده و ترجیح می‌دهند هرچه سریع‌تر تزریق واکسن کرونا را انجام دهند.

طبق قانون اعلام شده کشور ارمنستان، گردشگرانی که وارد این کشور می‌شوند، می‌توانند به صورت رایگان واکسن کرونا دریافت کنند. واکسیناسیون این کشور مستقیما زیر نظر وزارت بهداشت ارمنستان فعالیت دارد و افراد برای دریافت واکسن تنها لازم است که پاسپورت همراه داشته باشند.

ازجمله واکسن‌هایی که دولت ارمنستان برای واکسیناسیون گردشگران در نظر دارد، شامل آسترازنکا، سینوفارم و اسپوتنیک وی می‌باشد که گردشگران بدون نیاز به ثبت‌نام و به صورت رایگان، واکسن را دریافت خواهند کرد.

افرادی که قصد دریافت واکسن کرونا را دارند، می‌توانند با خرید تور ارمنستان به این کشور سفر کرده و واکسیناسیون خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

آیا تور واکسن کرونا ارمنستان حقیقت دارد؟

۵ فستیوال پرطرفدار در ارمنستان

آشنایی با قلعه‌های ارمنستان

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید