5 دلیل برای سفر به بنتوتا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 12 مارس 2020
Loading...

سریلانکا مقصدی‌ست که باید در لیست سفرهای هر گردشگر قرار گیرد! سرزمینی با طبیعت بی‌نقص که سواحل شگفت‌انگیز و آب‌وهوای منحصربه‌فردش جلوه‌ای از بهشت بر روی زمین را نمایان می‌کنند. در این مطلب به شهر ساحلی بنتوتا، گوشه‌ای از این سرزمین زیبا سفر کرده و با تفریحات و جاذبه‌های آن آشنا می‌شویم.

بنتوتا شهری ساحلی در جنوب سریلانکا می‌باشد و با جذابیت‌های ویژه‌ای که دارد در میان یکی از مقاصد اصلی گردشگران تور سریلانکا جای گرفته است. این شهر خارق‌العاده زرق‌وبرق ساختمان‌های لوکس را با سادگی طبیعت ترکیب کرده و به مقصدی جذاب برای هر سلیقه تبدیل شده است. ما در اینجا به شما خواهیم گفت که درسفرتان به این شهر خارق‌العاده چگونه اقامتتان را هیجان‌انگیزتر کنید.

مطالب مرتبط

همه چیز درباره سریلانکا

.

جاذبه‌های گردشگری بنتوتا، سریلانکا

شهر ساحلی بنتو‌تا با داشتن مناظر بکر و امکانات گردشگری عالی گردشگران را به سوی خود جذب کرده است. این شهر از نظر جاذبه‌های گردشگری بسیار بی نقص بوده و بناهای تاریخی و طبیعت بکر را با هم دارد. در ادامه با جاذبه های گردشگری بنتو‌تا آشنا می‌شویم:

 

ورزش‌های آبی بنتو‌تا

اگر اهل تفریحات هیجان‌انگیز هستید، آب‌های فیروزه‌ای بنتو‌تا آماده‌اند تا حسابی شما را به چالش کشند. جت اسکی، پرواز بر روی آب با بالن سواری، اسکی با موتور بر روی آب، قایق‌سواری و حتی ماهیگیری در میان اقیانوس تفریحاتی هستند که هر مسافر ماجراجویی به دنبال آن است. علاوه بر تفریحات مهیج، بنتوتا مکانی دوست‌داشتنی برای طرفداران غواصی هم می‌باشد. دریای آرام این شهر امکان دیدن موجودات جذاب زیر آب را فراهم می‌کند. حتی اگر در این کار تازه وارد هستید و تا به حال غواصی را تجربه نکرده‌اید می‌توانید با یک مربی غواصی همراه شده و در سفری خارق‌العاده در زیر آب به دیدن مرجان‌ها، عروس‌های دریایی و ماهی‌های رنگارنگ بزرگ و کوچک بروید.

باغ حیرت‌انگیز بریف بنتو‌تا

بعد از تفریحات مهیج در ساحل، ذهن به کمی آرامش نیاز دارد و باغ بریف بهترین مکان برای تمدد اعصاب است. طراحی باغ بریف اثری از دوهنرمند مشهور سریلانکایی به نام بریس و جفری باوا می‌باشد. این باغ بسیار زیبای پنج‌هزار هکتاری در فاصله ۱۰ کیلومتری بنتوتا قرار گرفته و مملو از انواع درختان و گل‌های رنگارنگ می‌باشد که همگی به سبکی خلاقانه در کنار هم قرار گرفته‌اند. مجسمه‌های طراحی شده توسط جفری باوا، باغ ایتالیایی، باغ انگلیسی و محوطه‌ سبزی که با الهام از سنت‌های سریلانکا طراحی شده است از جاذبه‌های باغ بریف هستند. این باغ با طراحی منحصربه‌فردی که دارد بسیار مورد توجه گردشگران بنتوتا قرار گرفته است.

مطالب مرتبط

معرفی جذاب‌ترین شهرهای سریلانکا

.

سافاری در رودخانه مادو گانگا بنتو‌تا

با سافاری رودخانه مادوگانگا از طبیعت بی‌نقص سریلانکا لذت برده و به کشف مناطق بکر این سرزمین بروید. رورخانه مادوگانگا با بیش از ۱۰۰ گونه پرنده نادر و تراکمی از گونه‌های گیاهی و حیات‌وحش جذاب بهشتی رویایی برای دوست‌داران طبیعت می‌باشد. Captain’s Boat House از قایق‌های تفریحی است که شما را به سفر اسرارآمیز بر روی رودخانه می‌برد. سواری آرام در میان یکی از خارق‌العاده‌ترین رودخانه‌های دنیا که بی‌شک به یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین لحظات سفرتان تبدیل خواهد شد. بازدید از مناطق کاشت دارچین از دیگر جاذبه‌های سافاری بر روی رودخانه مادوگانگا است. در طی مسیر می‌توانید از قایق پیاده شده و در گشتی بی‌نظیر به مزرعه دارچین رفته فرایند تهیه این ادویه خوش‌عطر را از نزدیک ببینید. همچنین می‌توانید دارچین و فراورده‌های آن را به عنوان سوغاتی از سریلانکا و شهر بنتوتا خریداری کنید. البته برای بازدید از مزرعه استفاده از کرم ضد آفتابو کلاه را فراموش نکنید.

سواحل زیبای بنتوتا

سواحل طلایی، مناظر خیره‌ کننده،غروب آفتاب دل‎انگیز، امواج خروشان دریا و نخلستان‎‌های بلند همه و همه سواحل سریلانکا را به یکی از بهترین سواحل آسیا برای گذراندن تعطیلاتی رویایی تبدیل کرده‌اند و البته بنتوتا را باید گل سرسبد سواحل سریلانکا دانست. ترکیب رنگ‌های سرخ و بنفش آسمان با شن‌های طلایی منظره‌ای بی‌مانند را درغروب آفتاب بنتوتا بوجود آورده‌اند و برای رسیدن به آرامش فقط کافیست بر روی صندلی‌های ساحلی نشسته، در حالی که یک نوشیدنی استوایی خنک میل می‌کنید از منظره تکرارنشدنی پیش روی خود لذت ببرید.

در ساحل بنتوتا می‌توانید در حالی که نسیم دریا را روی پوست خود حس می‌کنید قدم زده یا اگر به دنبال هیجان هستید انوع ورزش‌های آبی مانند قایق سواری، پاراسیلینگ، کایاک‌سواری، موج سواری و … را تجربه کرده و در نهایت به یکی از رستوران‌های ساحلی رفته و غذاهای لذیذ سریلانکایی را در حالی که منظره‌ای از دریا و نخل‌های بلند را مقابل خود دارید امتحان کنید.

مطالب مرتبط

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی سریلانکا

.

بازدید ازمعبد Kande Viharaya

Kande Viharaya از بناهای با ارزش سریلانکا می‌باشد. معبدی با شکوه که نام خود را از منطقه کلوتارا به معنای تاج کوهستان گرفته است. اما ویژگی که معبد را منحصربه‌فرد کرده وجود مجسمه بودا بر فراز آن می‌باشد که یکی از بزرگترین بوداهای جهان به شمار می‌رود. معبد Kande Viharaya در سال ۱۷۳۴ ساخته شده و یکی از مراکز مهم برای عبادت بوداییان در سریلانکا است. علاوه بر بودای بزرگ تعدادی مجسمه باستانی و نقاشی‌های دیواری مربوط به دوره قرون ۱۵ تا ۱۹ به این مکان ارزش تاریخی داده‌اند. این معبد به عنوان یک اثر مهم در فهرست میراث سریلاتکا به ثبت رسیده و مکانی جذاب برای علاقه‌مندان به تاریخ، باستان شناسان و گردشگران به شمار می‌رود. دوچرخه‌سواری در میان جنگل، سافاری نهنگ‌ها و دلفین‌ها، مزرعه لاک‌پشت‌ها، قلعه هلندی، قلعه پرتغالی‌ها و جزیره سینامون از دیگر جاذبه‌هایی هستند که در طول اقامتتان در شهر بنتوتا می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

سوالات متداول بنتو‌تا

شهر بنتو‌تا در کجا قرار دارد؟

بنتوتا با حدود ۳۷۰۰۰ نفر جمعیت در ناحیه گاله سریلانکا قرار دارد.

شهر بنتو‌تا فرودگاه دارد؟

شهر ساحلی بنتو‌تا فرودگاه نداشته و برای سفر به این شهر می‌توان از فرودگاه‌ بین المللی شهر کلمبو استفاده کرد.

مطالب مرتبط

قبل از سفر به سریلانکا بخوانید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید