استانبول با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگ غنی، بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شهر ترکیه است. این مقصد گردشگری مهم سالانه حدود ۱۶ میلیون گردشگر را از سرتاسر دنیا به خود جذب می‌کند. در ادامه به معرفی شهر استانبول می‌پردازیم تا مهم‌ترین نکات در مورد این شهر زیبا در تنگه بسفر را کشف کنید و ضمن آشنایی با شهر استانبول همه چیز را از صفر تا صد راجع به این شهر دیدنی بدانید، با ما همراه باشید.

آشنایی با شهر زیبای استانبول در ترکیه

آشنایی با شهر ا‌ستانبو‌ل نه‌تنها جذاب است بلکه باعث می‌شود بتوانید سفر بهتری را به این مقصد فوق‌العاده و دوست‌داشتنی در تورهای ترکیه تجربه کنید. استانبول شهری چندوجهی، سرزنده و پرجنب‌وجوش و جوش است که تلفیق جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و ترکیب سنت و مدرنیته آن را منحصربه‌فرد می‌کند. در ادامه به معرفی شهر استانبول در ترکیه می‌پردازیم.

استانبول پایتخت اقتصادی‌-فرهنگی ترکیه است. جمعیت استانبول ۱۶ میلیون نفر است که آن را به یکی از شلوغ‌ترین شهرهای جهان تبدیل می‌کند. استانبول در ساحل دریای مرمره قرار دارد و تنگه بسفر از وسط این شهر می‌گذرد. برای آشنایی با شهر استانبول باید بدانید این شهر، تنها شهری در دنیا است که در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد.

تاریخ یک شهر جزئی جدایی‌ناپذیر و بااهمیت از آن شهر است. ازاین‌رو برای آشنایی با شهر استانبول، به معرفی شهر استانبول از لحاظ تاریخی می‌پردازیم. قدمت شهر استانبول که بزرگ‌ترین کلان‌شهر ترکیه است به ۲۷۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. استانبول در طول این دوران پایتخت بیزانسی‌ها، رومی‌ها و عثمانی‌ها بوده است.

برای آشنایی با شهر استانبول باید بدانید این شهر، بندر اصلی ترکیه است و همیشه به خاطر موقعیت استراتژیک جغرافیایی، در جهان حائز اهمیت بوده است. در گذشته قسطنطنیه نامیده می‌شد و از سال ۱۹۳۰ به نام استانبول شناخته می‌شود. لازم است به زبان مردم این شهر نیز اشاره‌کنیم. ترکی زبان رسمی است اما انگلیسی نیز به‌طور گسترده در استانبول صحبت می‌شود.

در معرفی شهر استانبول به مذهب نیز اشاره می‌کنیم. تا پیش از امپراتوری عثمانی دین اکثر مردم مسیحیت ارتدکس بود اما بعد از حکومت عثمانی دین رسمی کشور به اسلام تغییر کرد و برخی از کلیساها به مسجد تبدیل شدند. امروزه بیش از ۹۰ درصد از جمعیت استانبول را مسلمانان سنی تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید …

تجربه زندگی در استانبول | تجربه کن حتی به غلط!

دلایلی برای انتخاب استانبول به عنوان مقصد سفر

برای آشنایی با شهر استانبول بهترین راه، سفر با تور استانبول به این شهر جذاب و دیدنی و لذت بردن از جاهای دیدنی آن است. مطمئناً آشنایی با شهر استانبول علاقه شما را به بازدید از این شهر دو چندان می‌کند. در ادامه دلایلی را معرفی می‌کنیم که بدون شک شما را به سفر به این شهر زیبا وسوسه خواهد کرد:

اگر آشنایی با شهر استانبول داشته باشید می‌دانید که این شهر منحصربه‌فرد با طبیعت جذاب و حس و حال بی‌نظیر، نماد زندگی شهری پویا و مدرن است. استانبول دارای بافتی چند فرهنگی و فضایی پرجنب‌وجوش است که گذشته و آینده را هم‌زمان در آن می‌توانید رؤیت کنید و مردم بسیار مهمان‌نوازی دارد، همین انگیزه‌بخش سفر است.

با بازدید از استانبول از دو قاره آسیا و اروپا دیدن می‌کنید و می‌توانید از آشنایی با شهر استانبول در هر دو بخش آسیایی و اروپایی لذت ببرید. به‌عنوان مقصد سفر بعدی خود فراموش نکنید که این شهر مملو از آثار تاریخی دیدنی است از مسجد ایاصوفیه و کاخ توپکاپی گرفته تا برج گالاتا گوشه‌کنار استانبول پر از آثار تاریخی تماشایی است.

همچنین با آشنایی با شهر استانبول خواهید دید که این شهر زندگی شبانه بسیار پرجنب‌وجوشی دارد. بارها و رستوران‌های زیادی برای لذت بردن از موسیقی و رقصیدن در آن وجود دارد. آن‌قدر گزینه‌های متعددی برای سرگرمی وجود دارد که برای هر سلیقه‌ای مناسب است. زندگی شبانه عالی و غذاهای خوشمزه در انتخاب و معرفی شهر استانبول به‌عنوان مقصد سفر، بسیار تأثیرگذار است.

جایگاه شهر استانبول در رتبه‌بندی جهانی

در ادامه برای آشنایی با شهر استانبول به بررسی رتبه‌بندی جهانی این شهر در زمینه گردشگری می‌پردازیم. یکی از نکات جالب‌توجه در معرفی شهر استانبول رتبه‌بندی جهانی این شهر در فهرست‌های معتبر گردشگری است. جالب است بدانید که این شهر معمولاً یکی از ده شهر برتر در میان پربازدیدترین مقاصد گردشگری جهان است.

در سال ۲۰۲۲ مطابق رتبه‌بندی تریپ ادوایزر،‌استانبول به‌عنوان هشتمین مقصد برتر گردشگری جهان انتخاب شد. همچنین، بر اساس فهرست شهرهای مقصد جهانی مسترکارت، این شهر در بین ۲۰ شهر پربازدید در سراسر جهان قرار دارد. استانبول سومین شهر پربازدید اروپا و نهمین شهر پربازدید جهان محسوب می‌شود. اگر در فکر می‌کنید امکان رزرو تور اروپا را ندارید با دیدن از شهرهای اروپایی ترکیه سفر جهانگردی خود را شروع کنید. 

برای آشنایی با شهر استانبول برای زندگی رتبه‌بندی آن از نظر کیفیت زندگی در سطح جهانی را نیز موردبررسی قرار می‌دهیم که در معرفی شهر استانبول برای مهاجرت و اقامت نیز عاملی تأثیرگذار است. در فهرست ۵۳ شهر برتر دنیا برای زندگی در سال ۲۰۲۲ که توسط مجله تایم اوت منتشرشده است. استانبول در رتبه ۵۰ ام برای سکونت قرار دارد.

۹۷٪ مردم می‌گویند شهرشان سرگرم‌کننده است و ۸۲٪ معتقدند که برای غذا و نوشیدنی عالی است و ۸۳٪ فکر می‌کنند که شهرشان متنوع است. در مجموع با آشنایی با شهر استانبول خواهید دید که این شهر مملو از غذاخوری‌های شگفت‌انگیز است و رویدادهای بزرگ موسیقی در آن برگزار می‌شود، همین‌ها استانبول را به یکی از هیجان‌انگیزترین شهرهای جهان در حال حاضر تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید …

اوج هیجان و آدرنالین در شهربازی ویالند استانبول

هزینه‌های زندگی در استانبول

هزینه زندگی عامل مهمی است که باعث می‌شود تصمیم بگیریم جایی را برای سفر، مهاجرت یا اقامت انتخاب کنیم یا خیر. در این بخش از آشنایی با شهر استانبول هزینه‌های زندگی در استانبول را بررسی می‌کنیم و به معرفی شهر استانبول از لحاظ هزینه مسکن، خوردوخوراک، حمل‌ونقل و سایر مخارج می‌پردازیم.

برای آشنایی با شهر استانبول از نظر اقتصادی باید بدانید که هزینه زندگی در استانبول هر چند نسبت به سایر شهرهای کوچک ترکیه بالاتر است، اما در مقایسه با شهرهای بزرگ دنیا جزو شهرهای نسبتاً ارزان محسوب می‌شود.

هزینه‌های تخمینی ماهانه بدون در نظر گرفتن اجاره برای یک خانواده چهارنفره در حدود ۴۰۰۰۰ و برای یک نفر تقریباً ۱۱۵۰۰ لیر تخمین زده می‌شود. از نظر‌ اجاره مسکن، متوسط قیمت اجاره خانه یک آپارتمان با مساحت ۱۰۰ مترمربع بین ۳۵۰۰-۶۰۰۰ لیر است.

در ادامه آشنایی با شهر استانبول به بررسی هزینه‌های خوردوخوراک، حمل‌ونقل و سایر مخارج می‌پردازیم. هزینه غذا حدوداً ۴۶۰۰ لیر، حمل‌ونقل ۲۰۱۰ لیر و هزینه قبوض حدود ۱۸۰۰ لیر برای یک نفر است. البته برای هر بار رستوران رفتن باید مبلغی بین ۱۲۰ تا ۳۲۵ لیر جداگانه در نظر بگیرید.

در معرفی شهر استانبول از نظر هزینه‌های زندگی اگر بخواهیم فعالیت‌های تفریحی و خریدهای رایجی مانند لباس را نیز در مخارج زندگی لحاظ کنیم، باید بگوییم قیمت بلیط سینما ۱۰۰ لیر و هزینه ماهانه باشگاه ۷۵۰ لیر است. قیمت یک شلوار جین لیوایز حدوداً ۱۰۰۰ لیر است و برای خرید یک جفت کفش نایکی باید تقریباً ۱۸۰۰ لیر هزینه کنید.

بررسی شرایط تحصیلی در ترکیه

در این مبحث از آشنایی با شهر استانبول به بررسی شرایط تحصیلی در ترکیه برای دانشجویان می‌پردازیم. ترکیه با ۲۰۸ دانشگاه، میزبان بیش از ۸ میلیون نفر دانشجو از سرتاسر دنیا است. با این تعداد دانشجو، ترکیه بیشترین دانشجو را در زمینه آموزش عالی در اروپا دارد.

در معرفی شهر استانبول در زمینه تحصیلی خوب است بدانیم، دانشگاه‌ها به دو دسته کلی دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند و دوره‌های آموزشی علاوه بر زبان ترکی به زبان‌های متنوعی مانند انگلیسی در آن‌ها تدریس می‌شود، دوره‌های انگلیسی عموماً گران‌تر از ترکی هستند.

در معرفی شهر استانبول، از نظر شرایط تحصیلی استانبول ۵۸ دانشگاه دارد که از این تعداد ۱۳ دانشگاه دولتی و ۴۵ دانشگاه خصوصی هستند. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های استانبول را دارید، این بخش از معرفی شهر استانبول مخصوص شما است.

در آشنایی با شهر استانبول لازم به ذکر است که دانشگاه‌های برتر استانبول عبارت‌اند از دانشگاه بغازیچی، دانشگاه کوچ، دانشگاه سابانجی، دانشگاه فنی استانبول و دانشگاه استانبول که همگی در بین ۳۰ دانشگاه برتر ترکیه رتبه‌بندی شده‌اند و مورد تائید وزارت علوم ایران نیز هستند.

برای آشنایی با شهر استانبول و دانشگاه‌های آن، دانشگاه بغازیچی را معرفی می‌کنیم که با عنوان دانشگاه بسفر نیز شناخته می‌شود و در میان دانشگاه‌های دولتی استانبول از بیشترین شهرت برخوردار است. دانشگاه کوچ نیز از معروف‌ترین دانشگاه‌های خصوصی استانبول است.

اگر قصد تحصیل رایگان دارید، باید موفق به اخذ بورسیه‌ شوید. در غیر این صورت برای آشنایی با شهر استانبول از نظر هزینه تحصیل توجه کنید که شهریه دانشگاه‌های عمومی استانبول سالیانه چیزی در حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار و شهریه دانشگاه‌های خصوصی به‌طور متوسط بین  5000 تا ۲۰۰۰۰ دلار است.

بیشتر بخوانید …

۵ ساحل جذاب استانبول برای تورهای تابستانی

وضعیت بازار کار در شهر استانبول

در این بخش به بررسی وضعیت بازار کار در شهر استانبول می‌پردازیم. در معرفی شهر استانبول از لحاظ حقوق دریافتی خوب است بدانیم که میانگین حداقل حقوق ماهانه در ترکیه حدود ۴۵۰ دلار است و حداکثر حقوق ماهانه حدود ۱۹۰۰۰ دلار است؛ که در واقعیت این اعداد می‌توانند کمی تغییر کنند.

در ادامه در معرفی شهر استانبول پردرآمدترین شغل‌ها در استانبول را به شما معرفی می‌کنیم. مشاغل مرتبط با بخش مالی درآمدزاترین شغل‌ها هستند، پس‌ازآن مشاغل بخش انرژی قرار دارند. مشاغل دولتی، بخش بهداشت و درمان و آموزش نیز از درآمد خوبی برخوردارند.

در آشنایی با شهر استانبول از نظر درآمدزایی مشاغل، چندین شغل مانند مدیران ارشد، سرمایه‌گذاران، وکلا، پزشکان و بانکدارها در فهرست پردرآمدترین شغل‌ها قرار دارند.

برای بررسی فرصت‌های شغلی برای مهاجران باید اشاره‌کنیم که متأسفانه، نرخ بیکاری فعلی ترکیه نسبتاً بالا و حدود ۱۰٪ است. مهاجران باید بدانند که یافتن فرصت‌های شغلی چندان آسان نیست. بااین‌حال غیرممکن هم نیست، زیرا کمبود کارکنان محلی واجد شرایط در زمینه‌های خاص وجود دارد.

همچنین در آشنایی با شهر استانبول از لحاظ شغلی، ازآنجایی‌که ساکنان ترجیح می‌دهند که شما ترکی صحبت کنید، لازم است حداقل اصول اولیه زبان ترکی را بلد باشید تا راحت‌تر کار پیدا کنید.

تا زمانی که شهروند ترکیه نشده باشید، برخی مشاغل برای شما ممنوع محسوب می‌شود. از مشاغل پرطرفدار در میان مهاجران مشاغل حوزه پزشکی، رشته‌های مهندسی، حوزه فنی، کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT) را می‌توان نام برد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور استانبول از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور استانبول

بررسی آب و هوای شهر استانبول

در ادامه برای آشنایی با شهر استانبول، آب‌وهوای این شهر را بررسی می‌کنیم و بهترین زمان‌ها برای سفر به این شهر را به شما معرفی می‌کنیم. در معرفی شهر استانبول خوب است بدانید که استانبول شهری چهارفصل با آب‌وهوای متنوع است. مارس، آوریل و می بهار هستند. ژوئن، جولای و آگوست تابستان و سپتامبر، اکتبر و نوامبر پاییز، دسامبر، ژانویه و فوریه نیز زمستان هستند.

در فصل بهار در مقایسه با مناطق مدیترانه‌ای، بهار استانبول خنک است، اما بسیار آفتابی است. شهر غرق در فضای سبز سرسبز و پر از گل‌‌های لاله‌ می‌شود. اولین ماه بهار بسیار خنک و بارانی است و آخرین ماه بهار برای بازدید از شهر برای گشت‌وگذار در اطراف جاذبه‌های تاریخی زمانی عالی است.

برای آشنایی با شهر استانبول باید بدانید که تابستان فصل اوج گردشگری استانبول است. هوا گرم و مرطوب است، اما خورشید درخشان در تنگه بسفر باشکوه است. در ماه‌های تابستان روزانه حدود ۱۰ ساعت هوا آفتابی است و بهترین وقت برای رفتن به سواحل است. علاوه بر این شب‌ها نیز هوا مطلوب می‌شود.

در ادامه معرفی شهر استانبول، پاییز را بررسی می‌کنیم. هوای پاییز نیز عمدتاً دلپذیر است. اگرچه میزان و فراوانی بارندگی به‌مرور افزایش میابد و خنک شدن تدریجی هوا باعث کاهش دمای روزانه می‌شود و میزان آفتاب روزانه نیز کاهش می‌یابد و در ماه نوامبر گردشگران می‌توانند تنها ۴ ساعت آفتابی در روز را انتظار داشته باشند.

در ماه‌های خاکستری و برفی زمستان هوا بسیار سرد می‌شود و کمترین میزان گردشگر به استانبول سفر می‌کنند. برای آشنایی با شهر استانبول در زمستان توجه کنید که دسامبر بارانی‌ترین ماه و فوریه سردترین ماه سال در استانبول است. با آگاهی از آب‌وهوای این شهر می‌توانید بهترین زمان را برای سفر به استانبول با توجه به علایق خود انتخاب کنید.

وضعیت امنیتی شهر استانبول

در این بخش از آشنایی با شهر استانبول به بررسی وضعیت امنیت شهر استانبول در سفر به این شهر می‌پردازیم. توجه به نکات ایمنی و امنیت در بازدید از این شهر حائز اهمیت است. استانبول برای مسافران خارجی شهر امنی است؛ اما این بدان معنی نیست که هیچ جرمی اتفاق نمی‌افتد.

در معرفی شهر استانبول به خاطر داشته باشید که ممکن است کمی تهدید تروریستی در استانبول وجود داشته باشد، اما به‌طورکلی، وقتی صحبت از امنیت در استانبول می‌شود، برای گردشگران فوق‌العاده ایمن است. کافی است هوش خیابانی خود را به کار بگیرید تا مطمئن شوید که از موقعیت‌های بالقوه ناخوشایند اجتناب می‌کنید

به‌طورکلی برای آشنایی با شهر استانبول از نظر امنیت در سفر دقت کنید که مناطق توریستی مانند سلطان احمد، فاتح، کادیکوی، بشیکتاش، اورتاکوی امن هستند. بااین‌حال بهتر است شب دیرهنگام، در این محلات پیاده راه نروید و اگر به‌تنهایی سفر می‌کنید در مناطق شلوغ و توریستی اقامت کنید.

نقاط توریستی، رستوران‌ها، مغازه‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی مکان‌هایی هستند که بیشترین سرقت و جیب‌بری در آن‌ها رخ می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید سفر ایمن و بی‌خطری را به این شهر را تجربه کنید حتماً نکات رایج ایمنی را در این نقاط پرتردد رعایت کنید.

همچنین در آشنایی با شهر استانبول از نظر ایمنی سفر توصیه می‌کنیم از محله‌های بدنامی مانند تارلاباسی و دولاپدره همیشه جزو خطرناک‌ترین محله‌های استانبول به شمار می‌روند و آمار جرم و جنایت در آن‌ها بالاست، اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید …

راهنمای کامل هزینه‌های سفر به استانبول

سیستم حمل و نقل در استانبول

در معرفی شهر استانبول، سیستم حمل‌ونقل گسترده و توسعه‌یافته آن نقش برجسته‌ای ایفا می‌کند. در اینجا برای آشنایی با شهر استانبول، ویژگی‌های سیستم حمل‌ونقل عمومی در استانبول را به شما معرفی می‌کنیم.

برای آشنایی با شهر استانبول بهتر است بدانید که در این شهر می‌توانید از اتوبوس، دولموش (مینی‌بوس)، مترو، کشتی، تراموا، تراموای نوستالژیک استفاده کنید. علاوه بر این، تاکسی و اوبر نیز در بین گردشگران و مردم محلی بسیار محبوب هستند.

با آشنایی با شهر استانبول خواهید دید که در این شهر سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی به‌خوبی با هم مرتبط هستند. به‌عنوان‌مثال شما با تراموا به‌راحتی می‌توانید به اسکله رفته و از آنجا با کشتی به جزیره محبوبتان برسید. در معرفی شهر استانبول این نکته قابل‌توجه است که اتوبوس، تراموا و مترو بهترین روش برای رفت‌وآمد هستند و تمامی مناطق توریستی را پوشش می‌دهند.

در ادامه برای آشنایی با شهر استانبول باید بدانید که استانبول شهر پرترافیک و شلوغی است برای آنکه ساعت‌ها در تاکسی در ترافیک نمانید و کلی کرایه ندهید، باید هوشمندانه رفتار کنید. بهتر است در ساعات اوج ترافیک حتماً از چهار خط تراموای مدرن یا مترو استفاده کنید یا با دو خط فانیکولار بین کاباتاش و میدان تکسیم را گشت بزنید.

اطلاع از هزینه سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در معرفی شهر استانبول مفید است. قیمت بلیط حمل‌ونقل عمومی برای سفر یک‌طرفه حدود ۱۵ لیر و همیشه بسیار مقرون‌به‌صرفه است. همچنین می‌توانید استانبول کارت قابل شارژ تهیه کنید که در همه اشکال حمل‌ونقل عمومی قابل‌استفاده است و ۳۰٪ کرایه‌ها برایتان ارزان‌تر خواهد شد.

جاهای دیدنی در استانبول

آشنایی با شهر استانبول، بدون شناختن جاهای دیدنی این شهر امکان‌پذیر نیست. در ادامه معرفی شهر استانبول، جاهای دیدنی بی‌نظیر این شهر زیبا را به شما معرفی می‌کنیم. جاهای دیدنی در استانبول بی‌شمارند تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر عبارت‌اند از:

مسجد ایاصوفیه

اگر آشنایی با شهر استانبول داشته باشید، اولین جای دیدنی استانبول که به خاطر می‌آورید مسجد ایاصوفیه خواهد بود. مسجد ایاصوفیه که در سال ۱۷۳۹ ساخته‌شده، نماد شهر استانبول است و از مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر محسوب می‌شود که حتماً باید از این شاهکار معماری و تاریخی بازدید کنید.

کاخ توپکاپی

با توجه به تاریخچه شهر کاخ‌های زیادی در این شهر دیده می‌شود. در میان این کاخ‌ها، کاخ توپکاپی از معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول است که ترکیب تاریخ با مناظر خیره‌کننده آن را به یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری استانبول تبدیل کرده است.

بازار بزرگ استانبول

برای آشنایی با شهر استانبول، این بازار تاریخی که قدمت آن به سال ۱۴۶۱ بازمی‌گردد. دارای ۵۰۰۰ مغازه است که آن را به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده در جهان تبدیل کرده است. بازار بزرگ در معرفی شهر استانبول از آن مکان‌هایی است که حتماً بازدید از آن را باید در برنامه سفر خود بگنجانید و از گشت زدن در آن لذت ببرید.

عکس‌های بی‌نظیر از زیبایی‌های شهر استانبول

لذت آشنایی با شهر استانبول با تماشای عکس‌هایی از زیبایی‌های این شهر بیشتر می‌شود. هیچ‌چیز بهتر از تصاویر و عکس‌ها در معرفی شهر استانبول مفید واقع نمی‌شود. برای آشنایی با شهر استانبول در ادامه بهترین نقاط برای عکاسی در استانبول را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی شهر استانبول از دریچه دوربین عکاسان از روش‌های فوق‌العاده برای آشنایی با شهر استانبول است. برای آشنایی با شهر استانبول بهترین مکان‌های عکاسی را به شما معرفی می‌کنیم. تا در زمان درست در محل مناسب نباشید، عکسی شاهکار و بی‌نظیر نخواهید گرفت.

برای آشنایی با شهر استانبول از طریق عکس‌های فوق‌العاده پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود از این مکان‌ها عکاسی کنید: مسجد نمادین اورتاکوی در کنار تنگه بسفر،‌ برج و پل گالاتا، تراموای نوستالژیک خیابان تکسیم، محله رنگین‌کمانی بالات و خیابان چتر که به خیابان حوکا تحسین نیز معروف است، برخی از بهترین مکان‌های عکاسی در استانبول هستند.

سخن آخر

در این مطلب کوشیدیم به‌طور جامع به معرفی شهر استانبول بپردازیم. استانبول مهم‌ترین قطب گردشگری ترکیه است که جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و تفریحی بی‌شمار آن، برای هر کسی با هر سلیقه‌ای زیبایی‌هایی برای ارائه دارد. آشنایی با شهر استانبول به شما کمک می‌کند تا سفری خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را به این مقصد گردشگری جذاب تجربه کنید.

سوالات متداول

بهترین جاهای دیدنی استانبول کدامند؟

مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی و کاخ دلما باغچه و برج گالاتا از بهترین جاهای دیدنی استانبول هستند.

بهترین زمان سفر به استانبول چه فصلی است؟

تابستان، بهار و اوایل پاییز برای سفر به استانبول فوق‌العاده است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور استانبول از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور استانبول
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید