5 ساحل جذاب استانبول برای تورهای تابستانی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 23 ژانویه 2023
Loading...

اگر استانبول را برای گذراندن تعطیلات تابستانی انتخاب کرده‌اید بدون هیچ نگرانی می‌توانید هر کس با هر سلیقه‌ای را با خود همراه کنید. چه کسانی که شیفته معماری و جاذبه‌های تاریخی هستند، چه افرادی که در سفر هیجان و تفریحات چالش برانگیز را دنبال می‌کنند و چه کسانی که دوست دارند تعطیلات خود را در کنار سواحل سپری کنند. تور استانبول پکیجی کامل برای مسافرینی ست که همه چیز را با هم می‌خواهند. در این مطلب می‌خواهیم به جذاب‌ترین سواحل استانبول سفر کرده و با حال و هوای آن‌ها آشنا شویم.

خود استانبولی‌ها این شهر را عروس شهرهای دنیا می‌دانند و عاشق آن هستند البته با قدم گذاشتن به استانبول شما نیز حق را به آن‌ها داده و شیفته این شهر جذاب و دوست‌داشتنی خواهید شد. تفریحات و سرگرمی‌های متنوع، مراکز خرید، جاذبه‌های تاریخی و سواحل زیبا تور استانبول را به یکی از پرطرفدارترین تورهای تابستانی تبدیل کرده است. پس در ادامه مطلب با ما همراه شده و زیباترین سواحل استانبول را بشناسید.

بهترین سواحل استانبول

شهر استانبول به لطف قرار گرفتن در کنار دریایی مرمره زیباترین سواحل دنیا را دارد. سواحلی که به گردشگران این امکان را می‌دهند تا در کنار بازدید از بناهای به جا مانده از دوران عثمانی و گشت و گذار در مراکز خرید انواع ورزش‌های آبی را نیز تجربه کنند. نکته قابل توجه اینکه ورود به برخی از این سواحل کاملا رایگان است. ساحل آیا نیکولا، ساحل بورک و ساحل بابیلون تنها تعدادی از سواحل رایگان استانبول هستند. در ادامه بیشتر با این سواحل آشنا می‌شویم:

.

۱- ساحل بورک (BURC) استانبول

بورک از معروف‌ترین سواحل استانبول است که با چترهای رنگی و صندلی‌های آفتابگیر از گردشگران استقبال می‌کند. این ساحل بسیار زیبا با طول یک کیلومتر در کنار دریای سیاه قرار گرفته و با داشتن امواج آرام محلی مناسب برای گذراندن یک روز پر از تفریحات آبی می‌باشد.

بنابراین اگر طرفدار مقاصد ساحلی هستید و می‌خواهید یک روز پر از هیجان را در استانبول تجربه کنید ساحل بورک می‌تواند تمام انتظارات شما را برآورده کند. در این ساحل می‌توانید به عمق ۱۰۰ متری آب رفته و شنایی آرام را در میان آب‌های دریای سیاه تجربه کنید، در زیر چترهای آبی حمام آفتاب گرفته و از نوشیدن آب میوه‌های استوایی لذت ببرید، موج سواری، کایت سواری، قایق سواری و حتی فوتبال و والیبال ساحلی همه و همه تفریحاتی هستند که یک روز عالی را در ساحل بورک برایتان رقم خواهند زد. شما می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب از امکانات و تفریحات ساحل استفاده کنید.

آدرس Gümüşdere Mahallesi, Sarıtepe Kampüsü :۳۴۴۷۰ Sarıyer/İstanbul, Turkey

۲- ساحل تروبلو (True Blue) استانبول

اگر در سفر به استانبول به دنبال مکانی می‌گردید که فضایی جوان پسند داشته باشد، ساحل تروبلو بهترین انتخاب است. این ساحل نیز از سواحل دریای سیاه می‌باشد که بیش از هر چیز به داشتن فضای شاد و غروب‌های آفتاب رویایی شهرت دارد.

وجود رستوران‌های شیک با نمایی خارق‌العاده از دریا و اجرای موسیقی زنده به همراه نمایش تروبلو را به یکی از پرطرفدارترین سواحل استانبول تبدیل کرده‌اند. همچنین عبور قایق‌های تفریحی و تجاری منظره‌ای زیبا را در ساحل پدید آورده است. در این ساحل می‌توانید متنوع‌ترین تفریحات آبی را تجربه کرده و پس از به چالش کشیدن توانایی‌های خود یکی از رستوران‌های ساحل را انتخاب کنید و از سرو یک وعده غذای استانبولی لذت ببرید.

امکانات و تفریحات متنوع ساحل ساحل تروبلو به‌ویژه در فصل تابستان گردشگران و البته ساکنان استانبول را به سوی این ساحل می‌کشاند. اگر می‌خواهید نهایت لذت را از ساحل تروبلو بببرید می‌توانید با ریتم گروه‌های موسیقی همراه شده و لحظاتی خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

آدرس: Fenerbahçe Mahallesi, Atlıhan Sk. No:30, 34726 Kadıköy/İstanbul Turkey

۳- ساحل دالیا (Dalia) استانبول

ساحل دالیا برخلاف تروبلو و بروک از آرام‌ترین سواحل استانبول است. در واقع این ساحل بیشتر به افرادی که آرامش و قدم زدن در کنار ساحل را به هیاهیو هیجان ترجیح می‌دهند پیشنهاد می‌شود.

قایق‌های پارویی که با آرامش تمام در حال رفت و آمد بر روی دریا هستند نمایی تماشایی و دلچسب را به نمایش می‌گذارد. البته بخشی از ساحل نیز به ورزش‌های آبی مانند موج سواری، شنا و والیبال ساحلی اختصاص پیدا کرده است. اگر دالیا را برای گذراندن یک روز آبی در استانبول انتخاب کرده‌اید بدون امتحان کردن غذاهای دریایی ساحل را ترک نکنید. چرا رستوران‌های ساحل دالیا خوش‌طعم‌ترین غذاهای دریایی استانبول را سرو می‌کنند. سرو نوشیدنی‌های استوایی در حالی که غروب زیبای آفتاب را تماشا می‌کنید از دیگر لحظه‌های زیبای ساحل دالیا است.

آدرس Demirci Mahallesi, Kilyos Yolu, 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

۴- ساحل شیله (Sile) استانبول

سواحل شنی سفید، آب‌های فیروزه‌ای رنگ، چترهای آفتابی، پلاژهای زیبا با برنامه‌های جذاب و چندین رستوران لوکس دریایی در مجموع یکی از زیباترین سواحل استانبول به نام شیله را تشکیل می‌دهند. این ساحل در دریای سیاه واقع شده است و به داشتن امکانات رفاهی و تفریحی متنوع معروف می‌باشد.

در این ساحل بی هیچ دغدغه‌ای می‌توانید شنا کنید، ساعت‌ها در ساحل پیاده‌روی کرده، حمام آفتاب بگیرید و خود را با ورزش‌های آبی سرگرم کنید. علاوه بر این پلاژهای ساحل تمام امکانات هیجان‌انگیز تفریحی مانند اجرای موسیقی زنده و … را برای گردشگران فراهم کرده‌اند. رستوران‌های ساحل شیله نیز با انواع غذاهای دریایی و بین‌المللی آماده پذیرایی از شما و خلق لحظات تکرارنشدنی می‌باشند.

آدرس: Uzunkum Plajı, Balibey Mahallesi Ağlayankaya Caddesi, Halay Sk D:No:2, 34980 Şile/İstanbul, Turkey

۵- ساحل فلوریا (Florya) استانبول

دریای مرمره یکی از جذابترین سواحل استانبول را در کنار خود دارد. ساحل فلوریا با داشتن تمام امکانات تفریحی و مناظر چشم‌نواز توانسته نام خود را در میان ۵ ساحل برتر استانبول به ثبت رساند. این زیبایی حتی آتاتورک را نیز تحت تاثیر قرار داده و او را بر آن داشت تا خانه‌ای زیبا در ساحل فلوریدا برای زمان‌های استراحت خود بسازد. در حال حاضر این خانه به موزه تبدیل شده و از جاذبه‌های گردشگری فلوریا به شمار می‌رود.

رستوران‌های متنوع با انواع غذاهای ترکی و بین‌المللی، قدم زدن در کنار ساحل، دوچرخه سواری با نمای دریا، قایق‌سواری، شنا، غواصی، گرفتن حمام آفتاب و … از تفریحات جذاب ساحل فلوریا می‌باشند. همچنین این ساحل سوئیت‌های کوچکی را برای اقامت در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

آدرس: Şenlikköy, Florya Sahil Parkı, ۳۴۱۵۳ Bakırköy/İstanbul, Turkey

معروفترین سواحل استانبول

سولحل کنار دریای مرمره از پرطرفدارترین مناطق برای ورزش‌های آبی هستند. این سواحل با امکانات مدرن تجهیز شده و گردشگران را به سوی خود جذب می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید که مردم استانبول برای دور همی‌های شبانه و لذت بردن از تفریحات آبی کجا را انتخاب می‌کنند در ادامه مطلب با ما همراه شوید:

ساحل گلدن (Golden Mile)

در نزدیکی دریای مرمره یکی از پرطرفدارترین سواحل استانبول را می‌توان دید. این ساحل به گلدن شهرت داشته و دارای تفریحات بسیار متنوع از جمله شنا، قایق پدالی، والیبال ساحلی و حتی زمین گلف و مسیر مخصوص پیاده روی می‌باشد. اگر هم به صرف غذا در کنار دریا و با چشم اندار ساحل علاقه دارید خالی از لطف نیست اگر غذاهای دریایی یا ترکی رستوران‌های اطراف ساحل گادن را امتحان کنید؛ اما نکته‌ای این ساحل را بیش از هر چیز در بین گردشگران محبوب کرده است امکان شنا و استفاده از سایر خدمات تفریحی در شب می‌باشد. ورودی ساحل در روزهای عادی هفته ۱۵ لیر و در اواخر هفته ۳۰ لیر است.

آدرس: Rumeli Feneri Köyü Marmaracik, Istanbul Turkey

ساحل نان استاپ (Non Stop Beach Istanbul)

اگر در میان سواحل استانبول به دنبال محلی هستید که تفریحات آبی تابستانی بیشمار داشته و کنسرت‌های شبانه در آن برگزار شود بی شک ساحل نان استاپ بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این ساحل زیبا در معروف در کنار روستای کیلیوس قرار گرفته و در فصل تابستان پاتوقی برای دوستداران کایت سواری، موج سواری، قایق سواری، شنا، فوتبال ساحلی و سایر تفریحات ساحلی به شمار می‌رود. حتی می‌توانید هتل‌های نزدیک به ساحل نان استاپ را برای اقامت انتخاب و از چشم انداز ساحل لذت ببرید.

آدرس: Turban Yolu 4 Kilyos, Istanbul Turkey

ساحل سولار (Solar Beach Therapy Istanbul)

ساحل سولار را می‌توات پاتوقی برای جوانان استانبولی و البته گردشگران دانست. این منطقه با خط ساحلی یک کیلومتری خدمات متنوعی را به میهمانان خود ارائه می‌دهد. در واقع سولار کاملترین ساحل استانبول از نظر تفریحات آبی به شمار می‌رود. خاطر نشان می‌کنیم که این ساحل میزبان بیش از نیمی از کنسرت‌ها و جشن‌های استانبول می‌باشد. از تفریحات این ساحل می‌توان به جت اسکی، صخره نوردی، فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، انواع موج سواری، قایق موزی، کارتینگ، کایت سواری، اسکیت و والیبال ساحلی اشاره کرد. البته وجود رستوران‌ها و کافه‌های اطراف ساحل با ارائه انواع غذاهای ترکی و دریایی را نیز باید به امکانات ساحل سولار اضافه کرد. هزینه ورودی ساحل در طول هفته ۱۵ لیر و در آخر هفته ‌ها ۲۵ لیر می‌باشد.

آدرس: Uskumruköy, Tatlısu Cd. No:26, 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

ساحل سوما (Suma Beach)

سواحل استانبول به هیاهو و پر هیجان بودن معروف هستند اما ساحل سوما نقطه مقابل این هیاهو بوده و می‌توان گفت که آرامش محض در آن حاکم است. سواحل طلایی شنی و تمیز را می‌توان نقطه عطفی برای ساحل سوما به شمار آورد. هر چند که این محل نیز از برگزاری جشنواره‌های و موسیقی زنده خالی نیست اما مکان‌هایی از ساحل نیز به ورزش‌هایی مانند یوگا و پیلاتس اختصاص داده شده‌اند. حضور تپه‌های سرسبز که ساحل را احاطه کرده‌اند مناظر چشم نوازی را ایجاد کرده و به محبوبیت ساحل سولار افزوده‌اند. این ساحل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر پذیرای میهمانان بوده و شما می‌توانید در کنار تفریحات آبی کمپینگ در طبیعت را نیز تجربه کنید.

ساحل اوزون (Uzunya Beach)

اوزون عنوان بکرترین و دست نخورده‌ترین سواحل استانبول را به خود اختصاص داده است. این سشاحل تا چند سال پیش تنها محلی برای ماهیگیری بوده اما رفته رفته پیشرفت کرده و در حال حاضر بسیار محبوب شده است. چترهای آفتابی که از چوب درختان درست شده‌اند چهره‌ای تماشایی به اوزون بخشیده و آن را بسیا جذاب کرده‌اند. شما می‌توانید در این ساحل بر روی شن‌های نرم دراز کشیده و حمام آفتاب بگیرید، سرو لذیذترین غذاهای دریایی را در رستوران‌های متنوع تجربه کرده از انواع تفریحات آبی لذت ببرید. ساحل اوزون از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر باز بوده و هزینه ورودی آن در طول هفته حدودا ۵ دلار و در روزهای آخر هفته ۸٫۵ دلار است.

سواحل قسمت آسیایی استانبول

هر چند که همیشه بخش اروپایی استانبول مورد توجه گردشگران بوده اما قسمت آسیایی این شهر جذاب نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و در نوع خود بی‌نظیر است. بیشتر آثار به جا مانده از دوران عثمانی مانند کاخ‌ها و مسجدها در این مکان قرار دارند. وجود چندین جزیره و ساحل نیز زیبایی‌های بخش آسیایی را تکمیل می‌کنند. قسمت جزیره‌ای آدالار، منطقه آتاشهیر که در کنار تنگه بسفر قرار گرفته، منطقه ساحلی کزیکوی، برج دوشیزه که در میان جزیره‌ای زیبا قرار گرفته و ساحل بسیار زیبای اسکدار از زیباترین و معروفترین مناطق ساحلی قسمت آسیایی شهر استانبول هستند.

سواحل استانبول نزدیک تکسیم

بدون تردید تکسیم معروفترین و پرطرفداترین مقصد گردشگران در شهر استانبول است. هتل‌های نزدیک تکسیم، رستوران‌های نزدیک تکسیم، مراکز خرید نزدیک تکسیم و … همه و همه کلماتی هستند که بارها و بارها در گوگل جستجو می‌شوند. در این میان سواحل استانبول نزدیک تکسیم نیز اهمیت بسیار دارند. از این سواحل می‌توان ساحل شنی کیلیوس که در فاصله ۳۵ کیلومتری از شهر قرار گرفته و ساحل زیبای فلوریا که دریای مرمره را در کنار خود دارد نام برد. گردشگران می‌توانند از طریق سرویس‌های حنل و نقل عمومی به این سواحل دسترسی داشته باشند.

سوالات متداول

آیا شهر استانبول ساحل دارد؟

شهر استانبول بیش از ۱۰ ساحل زیبا دارد که اکثر آن‌ها در خارج از شهر قرار داشته و پس از طی مسافت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. در بین سواحل استانبول می‌توانید شنا در دریای سیاه، دریای مرمره و یا تنگه بسفر را تجربه کنید.

سواحل استانبول صخره‌ای هستند یا شنی؟

به لطف منطقه شبه جزیره ای که توسط دریای سیاه، دریای مرمره و تنگه بسفر احاطه شده است مجموعه ای از سواحل شنی را می‌توان در استانبول دید. این سواحل به ویژه در فصل تابستان گزینه‌ای مناسب برای گرفتن حمام آفتاب و لذت بردن از ورزش‌های آبی هستند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور استانبول از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور استانبول
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید