5 دلیل برای سفر به جزیره گوا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 28 سپتامبر 2019
Loading...

عشق اولین دلیل برای سفر به گوا است. ترکیب تلالو نور خورشید با امواج دریا فضایی سرشار از معنویت خالص را در این جزیره زیبا به وجود آورده‌ است. گوا را می‌توان بهشتی دور افتاده در میان تلاطم دنیای شلوغ هند تصور کرد. چرا که این جزیره جز خودش، شبیه هیچ کجای دیگر نیست. برای سفر به یکی از زیباترین مناطق دنیا با ما همراه باشید.

گوا مناطق توریستی زیادی دارد که هر کدام به تنهایی ارزش چند بار دیدن را دارند. این جزیره در غرب کشور هند قرار گرفته و فرهنگی ترکیبی از هندی، پرتغالی دارد. با اینکه گوا کوچکترین ایالت هند محسوب می‌شود اما به قدری زیبا و رمانتیک است که توانسته بالاتر از دهلی و آگرا به محبوب‌ترین مقصد گردشگری در این کشور تبدیل شود. سواحل آرام و رمانتیک، غذاهای خوش‌طعم، هتل‌های لوکس با منظره‌ای بی‌نظیر از ساحل دریا، ورزش یوگا، بناهای تاریخی و … از جاذبه‌های گردشگری در تور گوا هستند.

مطالب مرتبط

راهنمای سفر به جایپور، هندوستان

.

گوای قدیم (Old Goa)

گوای قدیم منطقه‌ای بسیار دیدنی و ارزشمند است که اگر یک روز کامل از اقامت خود در گوا را به آن اختصاص دهید پشیمان نخواهید شد. این منطقه در قرن ۱۶ تا ۱۸ میلادی پایتخت حکومت پرتغالی‌ها در هند بوده است. چندین کلیسای بزرگ با معماری‌های خارق‌العاده و بناهایی بسیار زیبا شکوه و عظمت گوای قدیم را در زمان اقتدار خود نشان می‌دهند. بسیاری از این کلیساها همچنان به عنوان محل عبادت مسیحیان گوا استفاده می‌شوند و برخی از بناها نیز در غالب موزه امانت‌دار اشیا با ارزش و به جا مانده از آن دوران می‎باشند.

شهر تاریخی گوای قدیم با تمام آثار شگفت‌انگیزش جز شهرهای تاریخی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. برای کشف گوشه گوشه این سرزمین زیبا بهتر است بازدید خود را از صبح زود شروع کنید.

آرامش محض در مراکز یوگا

انرژی مثبت جزیره گوا و داشتن سواحل آرام، باعث شده تا این جزیره از معروف‌ترین مناطق دنیا برای ورزش آرامش‌بخش یوگا به شمار آید. تا جایی که بسیاری از افراد تنها برای تجربه یوگا در گوا به این جزیره سفر می‌کنند.

مراکز یوگای گوا تحت نظر معروف‌ترین استادان یوگا در هند اداره شده و خدماتی مانند اسپا و برنامه‌های درمانی را نیز در خود دارند. اغلب این مراکز در کنار سواحل آرام گوا واقع شده‌ و کارگاه‌های آموزشی از مبتدی تا پیشرفته را برگزار می‌کنند. گردشگران نیز در هر سطح از یوگا می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کرده و از خدمات اسپا برای تمدد اعصاب و ریلکس کردن بدن استفاده کنند.

“آشیانا یوگا” در ساحل فوق‌العاده آرام ماندریم و “کیو یوگا” در جنوب جزیره گوا از معروف‌ترین مراکز یوگا هستند که بهترین خدمات را در زمینه یوگا و اسپا به گردشگران ارائه می‌دهند. در این مراکز بر روی سلامتی کامل جسم و روح متمرکز شده و پس از انجام ورزش با غذاهای کاملاً گیاهی از شرکت‌کنندگان پذیرایی می‌شود.

مطالب مرتبط

جذاب‌ترین فستیوال‌های هندوستان

.

هیجان در آبشار دودهساگار

دودهساگار از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در گوا است که عظمت و بزرگی آن بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نام این آبشار با ۳۱۰ متر ارتفاع و پهنای ۳۰ متر در میان ۱۰۰ آبشار بزرگ دنیا قرار دارد.

آب‌های سفید خروشان که با غرش خوفناک از کوه به طرف پایین سرازیر می‌شوند باعث شده این آبشار به نام دودهساگار به معنای دریایی از شیر معروف شود. نامی که به راستی برازنده حیرت‌انگیزترین جاذبه طبیعی در گوا است.

دودهساگار در پارک جنگلی مولم قرار گرفته و انبوهی از گیاهان جنگلی سرسبز آن را احاطه کرده‌اند. فیل‌سواری در جنگل، شنا در زیر آب‌های خروشان آبشار، پیاده‌روی در دل جنگل با گیاهان منحصربه‌فرد و عکاسی از مناظر شگفت‌انگیز از تفریحات آبشار دودهساگار به شمار می‌روند.

سواحل گوا زیباترین سواحل دنیا

سواحل گوا لحظاتی خاطره‌انگیز را به گردشگران هدیه می‌دهند. در این جزیره می‌توانید از انواع تفریحات هیجان‌انگیز آبی لذت برده یا بر روی صندلی‌های آفتابی نشسته و با سفارش یک نوشیدنی خنک لحظاتی سرشار از آرامش داشته باشید.

این جزیره سواحل زیادی دارد که هر کدام به تنهایی می‌توانند عنوان زیباترین ساحل گوا را از آن خود کنند.

ساحل باگا، ساحلی شاد و رنگی است که به داشتن برنامه‌های موسیقی شاد، شب‌های همیشه بیدار و رستوران‌های بزرگ معروف است. این ساحل بهترین مکان برای گردشگرانی است که می‌خواهند یک روز پر جنب‌وجوش همراه با تفریحات آبی داشته باشند. کنسرت‌های موسیقی، ورزش‌های ساحلی و غذاهای لذیذ دریایی از جاذبه‌های ساحل باگا هستند.

برعکس باگا، مارجیم ساحلی آرام و به دور از هیاهو است. در این ساحل می‌توان در کمال آرامش کنار دریا قدم زد، پرواز پرندگان دریایی بر فراز دریا را تماشا کرده و از دیدن لاک‌پشت‌های آرامی که در صلح کامل مشغول گذراندن زندگیشان هستند لذت برد. رستوران‌های ساحل مارجیم نیز با بخش موسیقی ملایم و چشم‌اندازی بی‌نظیر دریا از میهمانان پذیرایی می‌کنند.

مطالب مرتبط

سفر به سرزمین اعجاب‌انگیز در تور هند

.

قلعه آگودا، شکوه تاریخ

قلعه آگودا داشتن با چشم‌اندازی بسیار زیبا به دریای عرب از محبوب‌ترین جاذبه‌های گوا است. این قلعه که شکوه و جلال حکومت پرتغالی‌ها‌ را به رخ می‌کشد سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می‌باشد.

آگودا در سال ۱۶۰۹ توسط امپراطوری پرتغال برای دفاع از قلمرو خود در برابر هجوم انگلیسی‌ها ساخته شد. معماری قلعه بسیار استراتژیک طراحی شده و سال‌ها همچون سدی محکم گوا را در امان نگه داشته است. امروزه پس از گذشت ۴۰۰ سال آگودا با حفظ عظمت خود همچنان پابر جا ایستاده و یادآور دوران اقتدار گوا می‌باشد.

فانوس دریایی آگودا از زیباترین جاذبه‌های قلعه است. این فانوس در چهار طبقه ساخته شده و با بالا رفتن از آن منظره‌ای خیره‌کننده از جنگل و دریا را مقابل خود خواهید داشت. با بازدید از آگودا می‌توانید در میان مزارع سرسبز قدم زده و بر فراز دیوارهای آن غروب زیبای خورشید را تماشا کنید.

جهت رزرو تور هند با همکاران واحد فروش در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید