همه چیز درباره زایمان در کانادا با ویزای توریستی: از هزینه‌ها تا مدارک

نوشته شده توسط : سارا اشرف نژاد در دوشنبه 13 مه 2024
Loading...

داشتن فرزند در کانادا فرصتی است تا اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما به طور خودکار تابعیت کانادایی را دریافت می‌کنند. علیرغم این واقعیت که زایمان در کانادا با اخذ شهروندی یک روش نسبتاً رایج در بین خارجی‌هاست و بسیار مورد استقبال مقامات ایالتی و مردم قرار می‌گیرد، روند سازماندهی سفر شامل تفاوت‌های ظریف زیادی می‌باشد. والدین آینده باید ویزای توریستی دریافت کنند، تأیید کنند که بودجه لازم برای پوشش تمام هزینه‌های مربوطه را دارند و مدرکی را به دولت ارائه دهند که ثابت کند پس از تولد نوزاد به کشور شهروندی خود بازخواهند گشت. حتی یک سفر کوتاه به کانادا نیاز به آمادگی دقیق و رعایت بسیاری از شرایط است که در ادامه این مقاله توضیح داده‌ایم.

طبق آمار، شهروندان چین، هند، ایالات متحده و ایرلند اغلب زایمان در کانادا را انتخاب می‌کنند.

Birth Tourism چیست؟

یعنی مادری باردار برای زایمان، با ویزای توریستی به کشور مقصد سفر کند و در نتیجه کودک با وجود اینکه والدین شهروند آنجا نیستند، تابعیت کشور را اخذ کند. فقط تعداد کمی از کشورهای توسعه یافته این اجازه را می دهند و کانادا یکی از آنهاست. در واقع ویزای زایمان برای زنان در کانادا یک ویزای اقامت موقت(TRV)  است و اقدام برای اخذ آن هیچ تفاوتی با درخواست یک فرد عادی که باردار نیست، ندارد.

چه اتفاقی برای یک کودک متولد شده در کانادا با والدین غیر کانادایی می افتد؟

اگر کودکی در کانادا متولد شود، آن کودک به طور خودکار تابعیت کانادا را دریافت می‌کند؛ حتی در شرایطی که والدین او شهروند کانادا نباشند!

شرایط ویزا برای زایمان در کانادا چیست؟

برای زایمان در کانادا فرد باید در ابتدا ویزای اقامت متوقت یا TRV که معمولا ۶ ماه اعتبار دارد را دریافت کند؛ فرد پس از اخذ ویزای موقت می‌تواند به بیمارستان‌های کانادا مراجعه کرده و فرزند خود را به دنیا بیاورد. اما توجه داشته باشید که این ویزای موقت تنها  اجازه‌ی وضع حمل را می‌دهد و شامل استفاده از مزایای پزشکی یا اجتماعی شهروندان کانادایی نیست. همچنین به مادر اجازه اقامت دائم یا درخواست شهروندی را نمی‌دهد.

مدارک مورد نیاز ویزای کانادا (برای زایمان) چیست؟

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای زایمان در کانادا شامل:

  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار .
  • ترجمه مدارک. شامل شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج یا سند طلاق گواهی، اشتغال به تحصیل ( در صورتی که دانشجو باشید)، اسناد ملکی، گواهی اشتغال،
  • مدارک تمکن مالی مبنی بر داشتن بودجه کافی برای اقامت در کانادا. شامل گردش حساب چهار ماه اخیر و میزان درآمد ماهیانه متقاضی.
  • کارت واکسن دیجیتال به لاتین
  • اطلاعات بیومتریک (در صورت لزوم)
  • عدم سوء پیشینه همراه با مدارک دادگاه برای اثبات آن ( در صورت درخواست سفارت)

چگونه برای ویزای زایمان در کانادا اقدام کنیم؟

درخواست ویزای زایمان در کانادا همانند درخواست ویزای موقت است و می‌توانید به کمک کارشناسان متخصص ویزای کانادای ستاره ونک مدارک مورد نیاز را آماده کنید و باقی اقدامات از جمله پر کردن فرم‌های سفارت، اسکن و آپلود مدارک، پرداخت هزینه ویزا و انگشت نگاری، وقت انگشت نگاری در کشور مورد ترجیح شما را به ما بسپارید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای ثبت‌نام آنلاین ویزا کانادا (فرم‌ها + مدارک + مراحل)

مدت اعتبار این ویزا چقدر است؟

مانند تمام ویزاهای موقت کانادا، شما فقط می‌توانید تا شش ماه در کانادا اقامت داشته باشید مگر این‌که در شرایطی نادر کنسولگری برای مدت طولانی‌تری به شما ویزا دهد.

هزینه های این ویزا برای زایمان در کانادا چقدر است؟

هزینه زایمان در کانادا برای افرادی که با TRV  (ویزای موقت) به کانادا می‌روند به عوامل زیادی بستگی دارد. میانگین هزینه زایمان در کانادا با ویزای اقامت موقت تقریباً تا ۴۰۰۰۰ می‌باشد که شامل تمام هزینه‌های سفر به کانادا و از کانادا تا هزینه خدمات پزشکی می‌شود. این قیمت به استانی که تصمیم دارید فرزندتان را در آن نگهداری کنید، مرکز پزشکی که انتخاب می‌کنید و نوع زایمان بستگی دارد. توجه داشته باشید که بارداری چند قلو هزینه را حدود ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

چند مورد از ریز هزینه‌های زایمان در کانادا:

  1. دست مزد پزشک – ۱۵۰۰ دلار.
  2. اقامت ۲۴ ساعته در بیمارستان – ۲۸۰۰ دلار;
  3. بیهوشی (اختیاری) – ۵۹۰ دلار؛
  4. خدمات متخصص اطفال – ۲۰۰۰ دلار؛
  5. مراجعه به پزشک قبل از زایمان – ۱۱۸ دلار;
  6. آزمایشات پزشکی – ۴۵۰ دلار؛
  7. خدمات جراحی در صورت لزوم – ۳۹۵ دلار.

پروسه زایمان و دوره پس از زایمان در کانادا

  • در کانادا دو گزینه برای تولد کودک وجود دارد: در بیمارستان یا در خانه.
  • اگر تصمیم به زایمان در بیمارستان باشد، مادر باردار با شروع انقباضات در بخش زایمان بستری می‌شود. خوشبختانه در کانادا شرایط همراهی همسر یا دوستان و خانواده در کنار مادر فراهم است.
  • مادر و کودک ۲ ساعت پس از زایمان به بخش پس از زایمان منتقل می‌شوند و در این مدت وضعیتشان بررسی می‌شود. پلی کلینیک‌ها دارای بخش‌های عمومی و”خانوادگی” هستند که فقط مادر و نوزاد در آنجا اقامت می‌کنند؛ میانگین قیمت چنین بخشی حدود ۳۰۰ دلار در روز است.
  • پزشکان و دستیاران از لحظه پذیرش در بیمارستان تا زمان ترخیص مادر بر وضعیت مادر و کودک نظارت دارند. اگر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، می‌توانند ۲-۳ روز پس از زایمان کلینیک را ترک کنند.

آیا با گرفتن ویزای زایمان می‌توانم همسرم و فرزندانم را هم همراه خود ببرم؟

از آن‌جایی که ویزای تولد کانادا موقتی است، بنابراین نمی‌توانید همسر یا فرزندان خود را به کانادا ببرید. با این‌حال آنها نیز می‌توانند برای ویزای توریستی اقدام کنند. شما می‌توانید درخواستتان را به صورت خانوادگی یا به صورت جدا برای کنسولگری ارسال کنید. بنابر شرایطتان می‌توانید از کارشناسان ما در بخش ویزا در مورد این‌که کدام نوع از درخواست شانس ویزای شما را بالا می‌برد سوال کنید.

سخن پایانی

کارشناسان ما در بخش ویزای کانادا با چندین سال تجربه و سابقه درخشان در اخذ ویزای توریستی کانادا هر روزه از ساعت ۹ الی ۱۷ به صورت حضوری و تلفنی آماده خدمات رسانی می‌باشند. جهت ارتباط می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۸۸۰۰۰۰  تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

آیا با تولد فرزندم میتوانم در کانادا بمانم؟

اگر ازقبل اقامت دائم یا شهروندی کانادا را ندارید، حتی اگر در کانادا وضع حمل کرده باشید، باید با فرزند خود به کشور مبداتان بازگردید. برای گرفتن اقامت دائم کانادا راه‌های قانونی دیگری وجود دارد.

اگر یک دانشجوی بین المللی باردار شود چه اتفاقی می‌افتد؟

باردار شدن باعث نقض ویزای دانشجویی شما نمی‌شود، اما به عنوان یک دانشجوی بین المللی باردار شدن می‌تواند بر وضعیت مهاجرت شما تأثیر بگذارد.

اگر کودکی با والدین کانادایی در خارج از این کشور به دنیا آید، تابعیت تولد کانادا دارد؟

خردسالی با والدین کانادایی که در خارج از کانادا در تاریخ ۱۷ آوریل ۲۰۰۹ یا بعد از آن متولد شده است، تابعیت تولد دارد و کانادایی محسوب می‌شود.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا اشرف نژاد
از همان ابتدای شروع به تحصیل، علی رغم تمام تبلیغات محیطی منفی بر علیه رشته انسانی، شیفته ادبیات و زنگ انشا بودم. به تدریج که به همراه کتاب‌های رمانم بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدم، برای یافتن پاسخ سوالات بنیادی‌ام وارد رشته ادیان و عرفان شدم و این نقطه‌ی آشنایی من با فلسفه و هستی شناسی بود که دختری عاشق نوشتن و کشف جهان از من ساخت! اکنون من مسافری قصه گو در کوچه پس کوچه‌های ایران و جهان هستم که با نوشته‌هایم شمارا همراه خود به سفر می‌برم..
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید