اهمیت سابقه سفر در دریافت ویزای شینگن

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 2 دسامبر 2020
Loading...

این یک راز است که فقط حرفه‌ای‌ها در سفر از آن اطلاع دارند. “تراول هیستوری یا سابقه سفر” کلمه‌ای که هنگام تحقیق درباره مدارک دریافت ویزای شینگن چیزی از نامش نمی‌شنوید اما در حقیقت نقشی تاثیرگذار در مثبت بودن نتیجه ویزا دارد. اینکه تراول هیستوری چیست و چگونه می‌تواند نظر افسر سفارت را درباره اعلام نتیجه ویزا تغییر دهد در ادامه می‌خوانیم.

 ارائه مدارک نقشی اساسی در دریافت ویزای توریستی شینگن دارند. اما علاوه بر مدارک اعلام شده از طرف سفارت‌ها، به قول معروف باید فوت و فن کار را هم بلد باشید. داشتن سابقه سفر از آن فوت و فن‌هایی ست که اطلاع از آن می‌تواند روند درخواست ویزای شینگن را از منفی به مثبت تغییر دهد. البته لازم به یادآوری است که تراول هیستوری یا سابقه سفر از مدارک لازم  ویزا نیستند اما می‌توانند تاثیر مثبت در نتیجه نهایی داشته باشند.

سابقه سفر یا تراول هیستوری چیست؟

سابقه سفر مجموعه سفرهای بین‌المللی ست که در کارنامه یک شخص ثبت می‌شود. در واقع وقتی شما به قصد گردشگری یا شرکت در سمینارهای کاری و … از کشور خارج می‌شوید، مهر ورود و خروج در پاسپورتتان ثبت شده و به عنوان سابقه سفر یا تراول هیستوری برایتان در نطر گرفته می‌شود.

شما می‌توانید تراول هیستوری خود را با سفر به کشورهای اطراف ایران مانند ترکیه، دبی، ارمنستان و آذربایجان یا مقاصد دورتر از جمله تایلند، مالزی و ویتنام تقویت کنید. اما به این نکته توجه کنید که سفر به این کشورها یا نیاز به ویزا ندارد یا ویزای آن‌ها به صورت فرودگاهی صادر می‌شود و یا اینکه از اعتبار بالایی در سطح دنیا برخوردار نیستند. در صورتیکه هر چه‌قدر ویزایی را که دریافت می‌کنید معتبرتر باشد پاسپورت شما ارزشمندتر خواهد بود.

به عنوان مثال پاسپورت‌هایی که مهر ویزای مقاصدی مانند انگلستان، کانادا، ژاپن، هند، کره جنوبی و یا ویزای شینگن را دارا هستند ارزش بسیار زیادی داشته و نشان می‌دهد که شخص به قصد سفر یا کار وارد خاک کشور مقصد شده و پس از اتمام اعتبار ویزا مقصد را ترک کرده است.

اهمیت سابقه سفر در دریافت ویزای شینگن

حالا که با مفهوم سابقه سفر آشنا شدید به اهمیت این موضوع در دریافت ویزای شینگن می‌پردازیم. ویزای شینگن از معتبرترین ویزای جهان است و دریافت آن خود سایقه سفری قوی به شمار می‌رود.

از آنجایی که با داشتن این ویزا شما مجوز ورود به بیش از نیمی از اروپا را در دست خواهید داشت شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت آن کمی سخت‌تر از سایر ویزاها مانند ویزای توریستی تایلند یا ویزای توریستی دبی می‌باشد.

یکی از عواملی که در مدارک ویزای شینگن اسمی از آن نمی‌بینید اما می‌تواند در نتیجه ویزا تاثیر مثبت داشته باشد، سابقه سفر است. چرا که ارائه پاسپورتی با ویزاهای معتبر می‌تواند افسر سفارت را قانع کند که شما قصد اقامت دائم در حوزه شینگن را نداشته و پس از پایان اعتبار پاسپورت به کشور خود بازمی‌گردید.

از این رو بهتر است متقاضیانی که قصد دریافت ویزای مولتی شینگن را دارند قبل از هر اقدامی سابقه سفر خود را تقویت کنند. هر چند که داشتن تراول هیستوری تضمینی برای دریافت ویزای شینگن نیست اما در نهایت می‌تواند در نتیجه ویزا تاثیر مثبت داشته باشد.

ویزای مولتی شینگن

ویزای شینگن انواع مختلف دارد و ویزای مولتی از معتبرترین نوع ویزا می‌باشد. چرا که دارندگان آن می‌توانند به دفعات و بدون محدودیت به هریک از کشورهای این اتحادیه سفر کنند.

این نوع ویزا که با نام ویزای بلند مدت هم شناخته می‌شود در دوره‌های ۳ ماهه، ۶ ماهه و یک تا ۵ ساله صادر می‌شود. افرادی که ویزای مولتی شینگن را دریافت می‌کنند، می‌توانند ۹۰ روز در دوره‌های ۶ ماهه در کشورهای عضو اتحادیه شینگن اقامت داشته باشند.

از آنجایی که دریافت ویزای شینگن در نوع مولتی قوانین سختگیرانه‌تری نسبت به ویزاهای یکبار ورود یا کوتاه مدت دارد داشتن سابقه سفر هنگام تقاضا برای این ویزا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به‌ویژه اگر این سابقه، سفرهای کوتاه مدت به حوزه شینگن را نیز شامل شود. درواقع شما با سفرهای مکرر به اروپا می‎توانید ویزای بلند مدت این قاره جذاب را بدست آورید.

تمکن مالی چه تاثیری در روند دریافت ویزای شینگن دارد؟

از دیگر عواملی که می‌تواند در دریافت ویزای شینگن موثر باشد داشتن تمکن مالی و تراکنش حساب بالا است. شما با داشتن حساب بانکی مناسب نشان می‌دهید که توانایی پرداخت هزینه‌های سفر را دارید و از موقعیت شغلی خوب در کشور خود برخوردار هستید.

در واقع ارائه تمکن مالی در کنار سابقه سفر می‌تواند پشتوانه‌ای محکم در زمینه دریافت ویزا شینگن به شمار رود. از این رو لازم است فیش حقوقی، گواهی اشتغال به کار، نامه تمکن مالی و تراکنش‌های حساب خود را به صورت ترجمه شده به سفارت ارائه دهید.

با داشتن ویزای شینگن به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

در انتها لازم به یادآری ست که دریافت ویزای شینگ امکان ورود به ۲۶ کشور اروپایی را برای شما فراهم می‌کند. این ۲۶ کشور شامل  آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوانی، چک، ایسلند، مالت، یونان، لیختن اشتاین و سوئیس می‌شود.

همچنین اگر قصد دریافت ویزای کانادا را دارید، داشتن ویزای شینگن می‌تواند سابقه سفری محکم و عالی در این زمینه به شمار رود.

بیشتر بخوانید…

۱۵ دلیل ریجکت شدن ویزای شینگن

با انواع ویزای شینگن آشنا شوید

قوانین جدید ویزای شینگن

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید