نکات ضروری که قبل از سفر به فیلیپین باید بدانید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 1 مارس 2020
Loading...

اگر شما هم قصد سفر به کشور فیلیپین با طبیعت زیبا و منحصربه‌فردش را دارید بهتر است قبل از سفر بیشتر راجع به فرهنگ، نکات ضروری و بایدها و نبایدهای این کشور بدانید.

فیلیپین جزیره‌ای در جنوب شرقی آسیا است که بیشتر به داشتن سواحل بکر و خارق‌العاده‌ معروف می‌باشد. علاوه بر طبیعت زیبا، جاذبه‌های تاریخی و تفریحات رنگارنگ مانیل پایتخت فیلیپین، هر گردشگری را وسوسه می‌کند تا برای یک بار هم که شده به این کشور شگفت‌انگیز سفر کند. اما قبل انتخاب تور فیلیپین به عنوان مقصد بعدی سفر بهتر است با فرهنگ، نکات مهم و بهترین زمان سفر به این کشور آشنا شوید.

مطالب مرتبط

راهنمای سفر به فیلیپین

.

قبل از سفر به فیلیپین چه کارهایی انجام دهیم؟

.

آشنایی با فرهنگ مردم فیلیپین

سخت‌کوش، میهمان‌نواز، عاشق خانواده و متعصب در سنت و مذهب خصوصیاتی هستند که مردم فیلیپین به آن‌ها شهره می‌باشند. حکومت در این کشور جمهوری بوده و بیش از ۸۰ درصد فیلیپینی‌ها مسیحی هستند. مردم این کشور بسیار به مذهب و آداب و رسوم سنتی خود اهمیت می‌دهند تا جایی که محال است در خانه یک فیلیپینی شمایل مسیح یا سایر نمادهای سایر مذاهب وجود نداشته باشد. همچنین احترام به بزرگتر و شان خانواده جزیی از ارکان این کشور به شمار می‌آید. جالب است بدانید که فیلیپینی‌ها عاشق جشن وفستیوال نیز هستند و طولانی‌ترین جشن کریسمس در این کشور برگزار می‌شود.

با چند اصطلاح زبانی در فیلیپین آشنا شوید

فیلیپینی زبان رسمی این کشور است که خود آن ۸۰ گویش مختلف دارد. اما به طور کلی از زبان انگلیسی برای اهداف تجاری و اداری استفاده می‌شود. از این رو بیشتر مردم فیلیپین علاوه بر فیلیپینی به زبان انگلیسی هم مسلط هستند و به همین دلیل به راحتی با گردشگران ارتباط برقرار می‌کنند.  جالب است بدانید که فیلیپین بعد از آمریکا و انگلستان سومین کشور انگلیسی زبان دنیا است. پس شما هم اگر کمی انگلیسی بلد باشید می‌توانید به راحتی  خرید کنید، به رستوران بروید و آدرس مورد نظرتان را پیدا کنید. این چند اصطلاح زبانی را به خاطر بسپارید:

  • سلام                                      kumusta
  • صبح بخیر                              magandang  umaga       
  • عصر بخیر                              magandang  gabi            
  • قیمت این چنده                           magkano ang gastos
  • می‌تونین به من کمک کنین            maari mob a akong tulu ngau  
  • یه رستوران خوب پیشنهاد بدین       mag alok ng magamdang restawran
  • اسم این غذا چیه                         ano ang pangalan ng ulam naiko
  • میتونم منو رو ببینم                      Makita aka                       
  • چه طور میتونم به خیابان بروم        panno ako bababa sa kalye          

دلار همراه داشته باشید

واحد رسمی پول کشور فیلیپین پزو است. اما برای سفر به این کشور نیازی نیست از ایران پزو همراه داشته باشید بلکه بهتر است به مقدار کافی دلار تهیه کرده و پس از رسیدن به مقصد دلار را به پزو تبدیل کنید. این کار را می‌توانید از طریق صرافی فرودگاه، هتل یا صرافی‌های محلی انجام دهید. اگر تبدیل کردن پول برایتان سخت است می‌توانید از راهنمای تور یا پذیرش هتل کمک بگیرید.

در مجموع فیلیپن کشور نسبتا ارزانی ست و هزینه خورد و خوراک، تفریحات و حمل و نقل در آن خیلی بالا نمی‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای هر روز اقامت در این کشور با احتساب هزینه‌های غذا، تفریحات و رفت و آمد به طور متوسط روزانه بین ۶۰ تا ۸۰ دلار را در نظر بگیرید.

یک نسخه کپی از مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشید

سفر است و صدها اتفاق پیش‌بینی نشده. بنابراین بهتر است جهت احتیاط یک کپی از مدارک مهم مانند پاسپورت، برگه بلیط و واچر هتل را همراه داشته باشید تا در صورت مفقود شدن احتمالی مدارک بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

مقدار بار مجاز در پرواز را چک کنید

هر ایرلاین قوانین مخصوص به خو را جهت بار و سایر موارد دارد. قبل از سفر مقدار بار مجازی را که می‌توانید همراه داشته باشید چک کنید. چرا که در صورت داشتن بار اضافه مجبور به پرداخت جریمه در گیت فرودگاه  خواهید شد. مقدار بار مجاز را می‌توانید از کارشناس تور خود سوال کنید.

قبل از سفر یک لیست از وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید

بستن چمدان از مراحل مهم قبل از سفر است چرا که فراموش کردن وسایل ضروری و همراه داشتن وسایل اضافه هر دو باعث دردسر خواهد شد. بنابراین قبل از سفر یک لیست از تمامی وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید. بهتر است از همراه داشتن لوازمی مانند صابون و شامپو که قابل تهیه از فروشگاه‌های مقصد هستند صرف نظر کنید. همچنین فراموش نکنید که مقداری از فضای چمدان را برای خرید سوغاتی خالی بگذارید.

از وضعیت آب و هوا در سفر مطلع باشید

فیلیپین در منطقه گرمسیری قرار دارد به همین دلیل دارای آب و هوای گرم و مرطوب در تابستان و هوای معتدل در اوایل بهار، پاییز و زمستان می‌باشد. بنابراین بهترین فصل برای سفر به این کشور و استفاده از سواحل را می‌توان فروردین و اردیبشهت، سه ماه پاییز و دی ماه در زمستان دانست. البته اگر در زمستان  به فیلیپین سفر می‌کنید بهتر است یک سویشرت نازک نیز همراه داشته باشید.

مطالب مرتبط 

۱۰ سوغاتی سنتی که در سفر به فیلیپین باید آن‌ها را بخرید

.

نکات ضروروی بعد از رسیدن به فیلیپین

.

به تابلو ترانسفر فرودگاهی دقت کنید

هنگام رسیدن به فرودگاه مانیل از طرف شرکت ستاره ونک به استقبال شما آمده و ترانسفر رایگان به هتل انجام می‌شود. بنابراین بعد از تحویل چمدان‌ها و انجام امور گمرکی به تابلو ترانسفر فرودگاهی دقت کنید. قبل از پرواز کارشناس تور به شما خواهد گفت که با چه تابلویی به استقبالتان خواهند آمد.

ساعتتان را با ساعت مقصد تنظیم کنید

ساعت رسمی فیلیپین ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه جلوتر از ایران است. برای هماهنگ شدن با ساعت این کشور پیشنهاد می‌کنیم هنگام نشستن در هواپیما و قبل از پرواز ساعتتان را با ساعت فیلیپین تنظیم کنید. در این صورت هنگام رسیدن به مقصد راحتتر می‌توانید خود را با شرایط زمانی تطبیق دهید.

به توصیه‌های راهنمای سفر توجه کنید

راهنمایان تور در سفر به مقصدی با آداب‌ورسوم متفاوت نقشی پررنگی ایفا می‌کنند. با توجه به اینکه این عزیزان بیش از هر شخص دیگری با فرهنگ و خیابان‌های فیلیپین آشنایی دارند پس برای داشتن اقامتی لذت‌بخش‌تر به توصیه‌هایشان گوش کنید و حتماً شماره تماس راهنمای تور را گرفته تا در مواقع لزوم بتوانید با ایشان تماس داشته باشید.

با امکانات هتل و محله اقامتتان آشنا شوید

از آنجایی که ممکن در طول اقامتتان به باشگاه، فروشگاه و … احتیاج پیدا کنید بهتر است زمانی را به آشنایی با امکانات هتل و محله‌ای که هتل در آن قرار دارد اختصاص دهید. در اینصورت می‌توانید از وقت آزادی که در اختیار دارید استفاده کرده و هم در صورت نیاز به خرید وسایل بهداشتی یا مواد غذایی به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

وضعیت برق شهری در فیلیپین

برق شهری در این کشور ۳۲۰ ولت می‌باشد و پریزها به صورت ۲ یا سه شاخه هستند. اما برای اینکه موبایل یا سایر وسایل برقیتان را به راحتی شارژ کنید بهتر است سه شاخه و تبدیل را همراه خود داشته باشید. این وسیله‌ها جای زیادی را اشغال نمی‌کنند و بسیار کارآمد هستند.

سیستم حمل و نقل عمومی

هر چند که برای بازدیدهای گروهی ترانسفر رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد. اما برای گشت و گذار شخصی در شهرهای فیلیپین تاکسی بهترین گزینه است. هزینه تاکسی‌ها در فیلیپین با تاکسی متر محاسبه شده و معمولا ۱۰ پزو هم به عنوان انعام به راننده می‌دهند. فراموش نکنید که قبل از سوار شدن حتما پول خورد همراه داشته باشید چرا که رانندگان تاکسی به بهانه نداشتن پول خورد باقی پول را به شما برنمی‌گردانند.

چگونه سیم کارت تهیه کنیم؟

معمولا در تورهای فیلیپین یک سیم کارت رایگان در اختیار هر خانواده قرار داده می‌شود. اما اگر می‌خواهید سیم کارت شخصی خریداری کنید لازم است بدانید که  ۳ اپراتور گلوب، اسمارت و سان سلولار از بهترین سیم کارت‌های فیلیپین هستند. این سیم کارت‌ها به طور متوسط ۳۰ پزو قیمت دارند و اینترنت پرسرعت را هم پوشش می‌دهند. این سیم کارت‌ها را می‌توانید از فروشگاه‌های فرودگاه یا سطح شهر خریداری کنید.

بهداشت و سرویس بهداشتی در فیلیپین

فیلیپین کشوری تمیز است. هتل‌های این کشور همگی بر اساس استانداردهای بین‌المللی ساخته شده و نظافت ۲۴ ساعته از امکانات آن‌ها می‌باشد. از آنجایی که مردم فیلیپین عاشق غذا هستند، رستوران‌های این کشور انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را با بهترین کیفیت و در محیطی شیک و تمیز ارایه می‌دهند.

به یاد داشته باشید که سرویس‌های بهداشتی در فیلیپین شلنگ ندارند بنابراین بهتر است همیشه دستمال کاغذی یا دستمال مرطوب همراه داشته باشید.

بیمه و درمان

بیمه مسافرتی هم از خدماتی است که از طرف کارگزار تور فیلیپین برای گردشگران صادر می‌شود. اگر گردشگران در طول سفر دچار حادثه شده یا نیاز به درمان داشته باشند می‌توانند به مراکز پزشکی مراجعه کرده و با همراه داشتن فاکتور، پس از بازگشت به ایران هزینه‌های خود را از شرکت بیمه مربوطه دریافت کنند. البته در صورت پیشامدهای ناگوار و بنا به تشخیص شرکت بیمه، پرداخت برخی هزینه‌ها در کشور مقصد نیز امکان‌پذیر می‌باشد.

چند نکته کاربردی

  • طول پرواز تهران به مانیل حدودا ۱۰ ساعت است.
  • فیلیپین کشوری امن است اما بهتر است مراقب کیف و اشیا قیمتی مانند موبایل و ساعت خود باشید.
  • لباس خود را مناسب با فرهنگ و محیط انتخاب کنید.
  • پاور بانک همراه داشته باشید.
  • بهتر است مبلغی را به عنوان انعام برای راننده تاکسی، کارکنان رستوران و خدمع هتل در نظر بگیرید.
  • در صورت نیاز به اورژانس و پلیس با شماره ۹۱۱ تماس بگیرید.
  • شیر آب‌های فیلیپین آشامیدنی نیستند. برای این منظور از فروشگاه‌ها آب معدنی خریداری کنید.

مطالب مرتبط

نگاهی به جشن‌های آیینی فیلیپین

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید