معروفترین میراث‌های جهانی یونسکو در اروپا کدامند؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 21 اکتبر 2020
Loading...

وقتی نام یک اثر یا شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت می‌شود، آن جاذبه ارزشی صد چندان پیدا می‌کند و قاره اروپا با داشتن بیشترین اثر، مقام نخست را در این زمینه به خود اختصاص داده است. اگر اهل تاریخ و جاذبه‌های تاریخی هستید با ما همراه شده و با معروفترین میراث‌های جهانی یونسکو در اروپا آشنا شوید.

نشان دهنده یک شاهکار و نبوغ انسانی، نمونه برجسته معماری که دوره‌ای مهم در تاریخ بشریت را به نمایش می‌گذارد، پدیده طبیعی بینظیر و استثنایی و … از شرایطی هستند که یک اثر، جاذبه طبیعی و حتی یک شهر را از نظر تاریخی در دنیا مهم و قابل ستایش کرده و در نهایت آن را در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت می‌رسانند. قاره اروپا به لطف داشتن تاریخی دور و دراز مملو است از آثاری که هرکدام ارزشی جهانی داشته و نامشان در این فهرست ارزشمند به ثبت رسیده است. اگر تور اروپا را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید، بازدید از این جاذبه‌های منحصریه‌فرد را از دست ندهید.

معروفترین میراث‌های جهانی یونسکو در اروپا

.

کلیسای ساگرادا فامیلیا در شهر بارسلون

باشکوه‌ترین، بزرگترین و منحصربه‌فردترین کلیسایی که جهان از سال ۱۸۸۲ تا کنون به خود دیده در شهر بارسلون جای گرفته است. کلیسایی که با تمام عظمت خود سال‌هاست همچنان نیمه ‌کاره مانده و قصد تکمیل شدن ندارد!

کلیسای ساگرادا فامیلیا از عجیب‌ترین سازه‌های جهان است که معمارش آنتونی گائودی ۱۰ سال آخر عمر خود را وقف ساخت آن کرد و تمام هنر و خلاقیت خود را برای تبدیل کلیسا به سازه‌ای بی‌تکرار به‌کار برد. او که به عنوان معمار عجیب و غریب‌ترین بناها اسپانیا شهرت داشت با ساخت ساگرادافامیلیا دین خود را به کلیسا و مسیحیت ادا کرد. اکنون این اثر عجیب و بی‌مانند نام خود را در میان معروفترین میراث‌های جهانی یونسکو در اروپا به ثبت رسانده و سالانه میزبان بیش از ۴ میلیون گردشگر از سراسر جهان می‌باشد. (خرید تور اسپانیا)

مجموعه آکروپلیس در شهر آتن یونان

آکروپلیس نه فقط مجموعه تاریخی در آتن بلکه به کل دنیا تعلق دارد. مکانی که نشان می‌دهد در۵ قرن قبل امپراطوران روم چگونه دموکراسی را به اجرا درآورده و معماران این سرزمین چقدر خلاقانه سازه‌هایی را از خود به یادگار گذاشته‌اند که قرن‌ها بعد نیز همچنان به عنوان الگویی بی‌تکرار از آن‌ها نام برده می‌شود.

بی دلیل نیست که مجموعه آکروپلیس در در میان معروفترین میراث‌های جهانی یونسکو در اروپا قرار گرفته و یونان برای داشتن چنین فرهنگ و هنر عمیقی به خود می‌بالد. به هر کدام از سازه‌های این مجموعه که نگاه کنید هدفی در پشت آن پنهان است. هدفی که هم جوابگوی نیازهای دوران خود بوده و هم زیبایی و خلاقیت را به همراه داشته است. (خرید تور یونان)

جزیره مون سن میشل در فرانسه

مون سن میشل جزیره‌ای است که در آن شگفتی و زیبایی ترکیب شده‌ و خارق‌العاده‌ترین مناظر فرانسه را بوجود آورده‌اند. این جزیره در ناحیه نرماندی فرانسه قرار گرفته و از قرن‌ها قبل تا کنون همچنان به عنوان جزیره‌ای جادویی و زیبا در میان فرانسوی‌ها شناخته می‌شود.

جزیره سنت مون میشل بر روی صخره‌ای بلند قرار گرفته و صومعه‌ای که بر فراز آن دیده می‌شود یکی از شاهکارهای معماری جهان به شمار می‌رود. نکته جالب اینکه سن میشل به واسطه موقعیت خاص خود در گذشته تنها با پایین آمدن آب دریا قابل دسترس بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی مسیری ویژه برای آن در نظر گرفته شده و در تمام ساعات روز می‌توان از آن و مناظر بی‌نهایت زیبایش بازدید کرد. نام سنت میشل در سال ۱۹۷۹ به عنوان جاذبه‌ای ارزشمند در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. (خرید تور فرانسه)

شهر ونیز در ایتالیا

شهر ونیز به قدری معروف است که نیازی به توصیف ندارد. این شهر زیبای ایتالیایی سال‌هاست که به حضور گردشگران عادت کرده و از میهمانان وقت و بی‌وقت خود پذیرایی می‌کند.

مردم ونیز سبک زندگی کاملا متفاوت با سایر شهرهای دنیا دارند. سرزمین کوچک ونیزی‌ها را کانال‌های آب تشکیل داده‌اند و در این شهر شگفت‌انگیز خبری از صدای بوق و دود ماشین نیست. بلکه حمل و نقل ونیزی‌ها به وسیله قایق انجام می‌شود.

هر چند که این سبک از زندگی و دیدن کوچه‌هایی که از آب پوشیده شده‌اند برای خود ونیزی‌ها عادی شده اما برای گردشگرانی که در میان دود و آهن زندگی می‌کنند بسیار جذاب بوده و هیچوقت تکراری نمی‌شود. نام ونیز به عنوان شهری با معماری متفاوت در میان معروفترین میراث‌های جهانی یونسکو در اروپا یه ثبت رسیده است.

قلعه کرانبورگ در کشور دانمارک

قلعه‌ای بی‌نهایت زیبا و با اقتدار که مرز بین دانمارک و سوئد را تشکیل می‌دهد از دیگر آثار ثبت شده میراث‌های جهانی یونسکو در اروپا به شمار می‌رود.

طبق گفته باستان شناسان، کرانبورگ به مدت سه قرن در اوج اقتدار قرار داشته و به عنوان مکانی برای دسترسی به دریای بالتیک، دانمارکی‌ها را به ثروت قابل توجهی رسانده است. این قلعه امروزه نیز همچنان شکوه و عظمت خود را حفظ کرده و میزبان گردشگرانی ست که برای دیدن معماری بی‌نظیر قلعه و نقشی که در تاریخ این سرزمین داشته است به دیدن آن می‌روند.

کلیسای سانتاماریا دل فیوره در شهر فلورانس ایتالیا

گنبدی عظیم با معماری خارق‌العاده، صدها سال قدمت، استفاده از بزرگترین گنبد سنگی دنیا در ساخت آن و استفاده ار تکنولوژی پیشرفته در قرن‌ها قبل، کلیسای سانتاماریا دل فیروه در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار داده است.

این کلیسا بر روی یک ساختمان قدیمی بنا شده و ساخت آن ۱۴۰ سال به طول انجامید. استفاده از سبک‌های متفاوت معماری اما هماهنگ با بنا، در نمای کلیسا به وضوح دیده می‌شود. طراحی‌های برجسته بر روی دیوارهای کلیسا در نوع خود بی‌نظیرند و توانسته‌اند توجه تاریخ‌شناسان و گردشگران را به سوی خود جلب کنند. (خرید تور ایتالیا)

بیشتر بخوانید…

نکات ضروری که قبل از سفر به اروپا باید بدانید

هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های اروپا

بهترین مقصدهای اروپا برای گذراندن تعطیلات

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید