هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های اروپا

نوشته شده توسط : پونه مولایی در چهارشنبه 5 فوریه 2020
Loading...

اروپا از جهاتی به‌عنوان قدرت فرهنگی جهان غرب شناخته می‌شود. این قاره با داشتن زبان‌های گوناگون، تاریخ طولانی و غنی و اقلیمی برای ساختن مکان‌های رؤیایی به خود می‌نازد. جای تعجبی ندارد که در قبل این‌همه عظمت، جشنواره‌های اروپا لقب بهترین‌ها را در جهان بگیرند.

همه‌چیز در این قاره سبز زیباست. از هنرهای عامیانه مردم گرفته تا سبک موسیقی و طبیعت زیبا. هم‌زمان با فصول مختلف در کشورهای این منطقه شاهد جشن‌های باشکوهی هستیم که در دنیا نظیر ندارد.

اگر ویزای شینگن خود را دریافت کردید، با خرید بلیط هواپیما و یا خرید تور، مسافرت خود را از نقطه‌به‌نقطه اروپا شروع کنید.

.

فستیوال تومارولند (سرزمین فردا)

سرزمین فردا یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های موسیقی الکترا است که در بلژیک برگزار می‌شود. این رویداد اولین بار در سال ۲۰۰۵ در شهر بوم برپا شد و تا به امروز از آن به‌عنوان یک فستیوال بزرگ جهانی یاد می‌کنند.

تومارولند در حال حاضر در اواسط تابستان و فقط در کشور بلژیک برگزار می‌شود و در سطح معروف‌ترین فستیوال‌های موسیقی بین‌المللی است. این رویداد رقابت بسیار سرسختانه و پرقدرت با فستیوال‌های معروف دی جی‌های دنیا، مانند اولترا موزیک یا همان یو اف ام دارد و رقابت را برای سایر جشنواره‌های موسیقی دی جی‌ها سخت کرده است.

یکی از زیبایی‌های این جشنواره به اهتزاز درآمدن پرچم ملیت‌های گوناگون است. شرکت‌کنندگان مختلف در طول مراسم، پرچم کشور خود را در دست می‌گیرند.

فستیوال ارث گاردن (باغ زمین)

بزرگ‌ترین جشنواره کشور مالت ارث گاردن لقب دارد که از سال  2007 تا به امروز در پارک ملی برگزار می‌شود. حدود ۲۵ هزار علاقه‌مند به موسیقی در سراسر جهان خود را به این مکان می‌رسانند تا در چهار روز پیاپی به پایکوبی بپردازند.

این رویداد البته فقط به موسیقی محدود نمی‌شود و شامل برنامه‌های گوناگونی ازجمله: اردوگاه‌های طبیعی، ورکشاپ‌های منطقه‌ای، مسابقه غذاهای بین‌المللی، بازار محلی و مراسم مخصوص کودکان است.

از نکات برجسته این فستیوال آن است که به گسترش آگاهی شرکت‌کنندگان نسبت به محیط‌زیست و مدیریت منابع مثل آب، برق و پسماندها می‌انجامد.

زمان برگزاری، خردادماه.

فستیوال سیجت

یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای چند فرهنگی اروپا که از سال ۱۹۹۳ تاکنون در حال برگزاری است، فستیوال سیجت در بوداپست، مجارستان است. در این رویداد تقریباً بیش از ۴۰۰ هزار هوادار از چندین کشور جهان شرکت می‌کنند.

در این فستیوال هنرمندان بزرگ جهان حضور دارند که فرصت بی‌نظیری برای یک مهمانی و بزم عالی است.

روز سنت پاتریک

سنت پاتریک یکی از اعیاد سنتی مردم ایرلند است که همه افراد لباس سبز بر تن می‌کنند و به خیابان‌ها می‌آیند. این روز درواقع جشن ورود مسیحت به کشور ایرلند است. البته ۱۷ مارس علاوه بر ایرلند در چندین کشور دیگر هم به جای آورده می‌شود.

در این روز مردم به خیابان‌ها آمده و شاهد برنامه‌های گوناگونی همچون رژه مخصوص، پایکوبی، سرو غذاهای سنتی و مراسم‌های موسیقی است.

لباس‌های سبز خودتان را آماده کنید تا این بهار در تور اروپا و روز سنت پاتریک شرکت کنید.

فستیوال جنگ پرتقال

یک جدال تمام‌عیار از جنس مرکبات که به ویتامین C بدنتان هم کمک خواهد کرد. این مجادله از قرن دوازدهم تا به آلان در ایتالیا در جریان است.

هرساله در بهمن‌ماه،  شهر ایوریا  میزبان جنگجویان ستی که با ۵۰۰ تن پرتقال گندیده به مصاف یکدیگر می‌روند و یکدیگر را مورد اصابت قرار می‌دهند. در این رویداد افراد به دودسته تقسیم می‌شوند: گروه سوار نظام و گروه پیاده‌نظام.
گروهی سوار بر ارابه به دیگران پرتقال می‌اندازند و عده‌ای با پای پیاده به مقابله می‌روند. طبق افسانه‌ها سواره‌ها نماد نجیب زادگان و افراد پیاده نماد شورشی‌ها است.

اگر به دنبال تخلیه انرژی نهفته خود هستید تور ایتالیا زمستان را رزرو کرده و به یک جنگ نارنجی بروید.

فستیوال گوجه‌فرنگی یا توماتینا

جنگجویان پرانرژی یک نبرد نارنجی را می‌پسندید یا نبردی قرمزرنگ؟ در مقابل جنگ پرتقال‌ها، جنگ پرتاب گوجه‌فرنگی هم سال‌هاست که افراد بسیاری را به سمت والنسیا اسپانیا می‌کشاند.

چهارشنبه پایان ماه آگوست (مصادف با اوایل شهریور) جنگجویان پرانرژی برای یک جشن مهیج وارد شهر بولون در نزدیکی والنسیا می‌شوند. تنها در طول یک ساعت از بازی، شهر به‌یکبارِ جامع سرخ‌رنگی بر تن می‌کند و به‌مثابه ویرانه‌ای فتح شده توسط مبارزان گوجه‌فرنگی تشبیه می‌شود.

از همین حالا برنامه سفر تابستانتان را مشخص کنید تا به تور اسپانیا بروید.

فستیوال ماسک ایبری

اگر به دنبال بهترین جشن در تور پرتغال هستید، جشنواره ماسک ایبری بهترین نمونه آن است. در این رویداد بی‌نظیر، مردم لباس و ماسک‌های عجیب‌وغریب بر تن کرده و به خیابان‌های لیسبون می‌آیند.

این جشنواره در اصل برای پیوند روابط بین اسپانیا و پرتغال برگزار می‌شده است و در چهار روز این رویداد فرصتی ایجاد می‌شود که مردم به ذات فرهنگی این منطقه پی ببرند.

این جشنواره در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و مهم‌ترین شاخص آن همین ماسک‌های زشت است که بی برو و برگرد باید به‌صورت بگذارید.

فستیوال لیمو

باید گفت مردم اروپا علاقه خاصی به استفاده از مرکبات در جشن‌های خود دارند. البته نه برای خوردن، بلکه برای یک وسیله تکمیل‌کننده مراسم.

فستیوال لیمو هرساله و با حضور ۲۳۰ هزار بازدیدکننده در شهر مانتون فرانسه برگزار می‌شود. در این مراسم ۱۴۵ تن مرکبات برای تزئین و ساختن اشکال مختلف استفاده می‌شود. علاوه بر آن راهپیمایی با گل و سبدهای آذین‌بندی شده برای اجرای مراسم‌های گوناگون از دیگر بخش‌های این جشن است.

این زمستان و در تور فرانسه حتماً در جشنواره لیمو شرکت کنید.

برای اطلاع از تور نوروز اروپا با همکاران فروش ما تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید