معرفی جاهای دیدنی آفریقای جنوبی + عکس

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 1 مه 2023
Loading...

آفریقای جنوبی، جنوبی‌ترین کشور در قاره آفریقا، به داشتن توپوگرافی متنوع، زیبایی طبیعی فوق‌العاده و تنوع فرهنگی مشهور است؛ که همه این‌ها این کشور را به مقصدی مطلوب برای گردشگران تبدیل کرده است. در ادامه فهرست جاهای دیدنی آفریقای جنوبی را تهیه‌کرده‌ایم تا محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی افریقای جنوبی را بشناسید. خوب است بدانید برای لذت بیشتر از این مکان ها بهتر است چه نکاتی را رعایت کنید، با ما همراه باشید.

باغ وحش ژوهانسبورگ

باغ وحش ژوهانسبورگ از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار و جاهای دیدنی آفریقای جنوبی است که در ژوهانسبورگ واقع‌شده است. این باغ وحش که ۵۵ هکتار زمین دارد در سال ۱۹۰۴ تأسیس شد. از آن زمان، باغ وحش ژوهانسبورگ در طول سال‌ها توسعه یافت.

این باغ وحش از محبوب‌ترین جاذبه‌های محلی و گردشگری و جاهای دیدنی آفریقای جنوبی است که در حومه سرسبز شمالی ژوهانسبورگ قرار دارد و در حال حاضر بیش از ۳۲۰ گونه از حیوانات شامل ۲۰۰۰ حیوان را در خود جای‌داده است.

به‌غیراز اینکه باغ وحش ژوهانسبورگ محل زندگی طیف گسترده‌ای از حیوانات جالب و منحصربه‌فرد است. میزبان رویدادهای سالانه سرگرم‌کننده متنوعی برای تمام گروه‌های سنی است که آن را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری محلی و جاهای دیدنی آفریقای جنوبی تبدیل کرده است.

ساعات بازدید از باغ وحش ژوهانسبورگ هر روز از ۸:۳۰ صبح الی ۵:۳۰ بعدازظهر است و ۳۶۴ روز در سال از جمله کریسمس، سال نو و تعطیلات عید پاک به روی عموم باز است. هزینه ورودی باغ وحش بین ۴۲ تا ۱۱۵ رند بسته به نوع بازدیدکننده‌ها متغیر است.

گاردن روت

گاردن روت یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی آفریقای جنوبی است که نه‌تنها بین گردشگران بلکه در میان مردم محلی نیز بسیار پرطرفدار است و از برترین مسیرهای رانندگی‌ برای تماشای مناظر زیبا و خیره‌کننده آفریقای جنوبی محسوب می‌شود.

گاردن روت از بهترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی است که در امتداد سواحل جنوب شرقی این کشور قرار دارد. تقریباً ۲۰۰ کیلومتر طول دارد و بین خلیج موسل در کیپ غربی تا رودخانه استورمز در کیپ شرقی امتداد میابد. این مسیر با توجه به تنوع شگفت‌انگیز سواحل شنی وسیع، دریاچه‌ها و تالاب‌ها، جنگل‌های همیشه‌سبز سایه‌دار و دامنه‌های سرسبز با نام گاردن روت یا مسیر باغ شناخته می‌شود.

این منطقه با سواحل مناسب برای خانواده‌ها، مسیرهای عالی برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی، پارک ملی گاردن روت و مجموعه‌ای از جنگل‌های بومی محافظت‌شده از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی است.

ازآنجایی‌که تنوع فعالیت‌ها و جاهای دیدنی در طول مسیر گاردن روت زیاد است، هرکسی برنامه سفر متفاوتی را انتخاب می‌کند؛ اما شهر زیبای كنيسنا، مزارع شترمرغ اوتشورن، غارهای کنگو و خلیج پلتنبرگ از معروف‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی در این مسیر هستند.

هر چند گاردن روت در هر فصلی از سال زیبایی‌های خاص خودش را دارد؛ ولی محبوب‌ترین زمان برای بازدید از آن بین ماه‌های نوامبر تا مارس است. توصیه می‌شود بین سه تا ۱۴ روز را برای گشت در این مسیر و بازدید از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی که در اطراف آن قرارگرفته‌اند، اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید …

معرفی بهترین رستوران های آفریقای جنوبی

غارهای کنگو

غارهای کنگو با قدمت ۲۰ میلیون سال یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی است که در حدود ۲۹ کیلومتری شمال اوتشورن در کوه‌های سوارتبرگ قرار دارد و یکی از عجایب هفتگانه آفریقای جنوبی محسوب می‌شود.

غارهای کنگو متشکل از مجموعه‌ای از اتاق‌های مخفی که در عمق یک‌لایه سنگ‌آهک ضخیم قرار دارند، از شگفت‌انگیزترین جاها‌ی دیدنی آفریقای جنوبی هستند. این غارها در قرون پیشین محل زندگی بوشمن‌ها، مردمان بومی جنوب آفریقا بود که نقاشی‌های صخره‌ای از خود در آن به‌جای گذاشته‌اند که اکنون اثر کمی از آن‌ها برای بازدید به‌جامانده است.

تالار ون زیل به اسم کاوشگری نام‌گذاری شده است که برای اولین بار در سال ۱۷۸۰ وارد این غارهای تاریک شد. این تالار عظیم به طول ۷۰ متر و ارتفاع ۱۷ متر به طرز درخشانی نورگیر است و ۱۰۰۰ ظرفیت نفر را در خود جای می‌دهد. آکوستیکی عالی دارد و گهگاه کنسرت‌هایی نیز در اینجا برگزار می‌شود.

برای بازید از غارها می‌توانید بین تور میراث فرهنگی یا ماجراجویی یکی را انتخاب کنید. در هر دو تور می‌توانید از مجموعه‌ای از اتاق‌های بزرگ با استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌های چشمگیر که با جلوه‌های نورپردازی تماشایی شده‌اند، دیدن کنند.

ساعات بازدید از غارهای کنگو هر روز از ۹ صبح الی ۴ بعدازظهر است و تورهای با راهنما به‌صورت ساعتی ارائه می‌شود، بهتر است برای رزرو تور زودتر اقدام کنید. هزینه ورودی غار ۶ دلار است.

پارک جنگلی کروگر

یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی پارک ملی باورنکردنی کروگر در شمال شرقی این کشور است که در نزدیکی مرز موزامبیک و زیمباوه قرار دارد. این پارک در سال ۱۹۲۶ تأسیس‌شده و با مساحت حدود ۲۰۰۰۰ کیلومترمربع، خانه هزاران هزار حیوان وحشی خیره‌کننده است.

کروگر یکی از بهترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی و مقاصد تماشای حیات‌وحش در جهان است. از جمله حیات‌وحشی که می‌توانید در پارک ملی کروگر مشاهده کنید، پنج بزرگ آفریقا هستند: فیل، شیر، کرگدن، پلنگ و بوفالو؛ اما شما همچنین می‌توانید گورخر، کفتار، زرافه، اسب آبی، گراز وحشی آفریقایی، ایمپالا و صدها گونه جانور دیگر را ببینید.

پارک ملی کروگر از جاها‌ی دیدنی آفریقای جنوبی است که دسترسی به آن راحت و برای همه امکان‌پذیر است و به همین دلیل گاهی اوقات ممکن است شلوغ شود. برای بازدید از آن می‌توانید خودتان رانندگی کنید یا با سافاری‌ از آن بازدید کنید.

کروگر از اقامتگاه‌های لوکس تا کمپینگ گزینه‌های اقامتی متنوعی دارد که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. فقط حواستان باشد که پارک بسیار بزرگ است و ممکن است قبل از دیدن حیوان موردعلاقه خود، لازم باشد زمان زیادی را صرف رانندگی کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه تجربه سافاری ایمن و به‌یادماندنی را در کروگر داشته باشید، با محیط‌بانان مجرب گردش خود را برنامه‌ریزی کنید. هزینه ورودی پارک برای بزرگ‌سالان ۲۷ دلار و برای کودکان ۱۴ دلار است و بهترین زمان برای بازدید از آن بین ماه می تا اکتبر است.

بیشتر بخوانید …

دیدنی های پرتوریا | شهری تاریخی در آفریقای جنوبی

جزیره روبن

جزیره روبن به‌عنوان مکانی که نلسون ماندلا، اولین رئیس‌جمهور منتخب دموکراتیک آفریقای جنوبی، ۱۸ سال از ۲۷ سال دوران زندان خود را در آن گذراند، معروف است. از آن زمان به بعد این جزیره به نمادی از پیروزی دموکراسی بر ظلم و به یکی از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی تبدیل‌شده است.

جزیره روبن یک مکان تاریخی و از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی یکی از بدنام‌ترین جزایر جهان است که در اوایل قرن هفدهم شرکت هند شرقی هلند آن را به یک مستعمره کیفری تبدیل کرد و تقریباً برای ۴۰۰ سال یک ندامتگاه برای مجرمان و تبعیدیان بود.

آخرین زندانیان سیاسی در سال ۱۹۹۱ از زندان جزیره آزاد شدند و زندان رسماً در سال ۱۹۹۶ بسته شد. سه سال بعد به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد و ازآن‌پس به‌عنوان یکی از جاها‌ی دیدنی آفریقای جنوبی گردشگران از آن بازدید می‌کنند.

از ساحل در کیپ‌تاون، می‌توانید با یک کشتی سریع‌السیر به جزیره روبن بروید. ازآنجایی‌که تقاضا برای بازدید از جزیره زیاد است حتماً از قبل بلیط کشتی را آنلاین خریداری کنید. ساعات بازدید از جزیره هر روز از ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر است و هزینه تورهای دوساعته با راهنما ۴۰۰ رند است. جالب است بدانید که راهنماهای تور اکثراً از زندانیان سابق جزیره هستند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور آفریقای جنوبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور آفریقای جنوبی

پارک ملی کالاهاری

پارک ملی کالاهاری با مساحت ۵۲۸۰۰ کیلومترمربع (تقریباً به‌اندازه دانمارک)، یکی از بزرگ‌ترین مناطق حفاظت‌شده آفریقا و از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی است که در مرزبوتسوانا قرار دارد؛ اگر نقاط بکر و دورافتاده، سکوت بیابان و صدای غرش شیرها در شب موردتوجه شماست، این مکان می‌تواند یکی از مهیج‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی برای شما باشد.

این پارک ملی در ابتدا در سال ۱۹۶۱ به‌عنوان اقامتگاهی برای مردم سن در قلب کالاهاری تأسیس شد که در آن مردم محلی به شیوه‌های بسیار بومی زندگی می‌کردند؛ اما به‌تدریج گردشگری در آن رونق یافت و به یکی از شناخته‌شده‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی تبدیل شد.

دره فریب معروف‌ترین جای پارک ملی کالاهاری است. این دره یکی از چهار دره فسیلی در کالاهاری مرکزی است که به خاطر تنوع مناظر و گونه‌های حیات‌وحش شامل انواع جانوران گیاهخوار، شکارچی و پرندگان و همچنین با داشتن چشم‌اندازی سحرانگیز و خیره‌کننده از عجیب‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی است.

بهترین زمان برای بازدید از این پارک در طول و دقیقاً پس از باران‌های تابستانی (از دسامبر تا آوریل) است. در این مدت هر چند ممکن است پیمایش برخی جاده‌ها کمی مشکل شود اما پارک کالاهاری از لحاظ تنوع گونه‌های حیات‌وحش به یکی از برترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی تبدیل می‌شود.

پارک ملی کالاهاری از جاها‌ی دیدنی آفریقای جنوبی مناسب برای طبیعتگردان حرفه‌ای‌ است. در این پارک چندین گزینه برای اقامت وجود دارد. اقامت در این اقامتگاه‌ها با راهنماهای باتجربه و ردیاب‌های بسیار آموزش‌دیده، مشاهده حیات‌وحش را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند. قیمت ورودی پارک ۱۴ دلار و هزینه کمپینگ در طبیعت ۲۳ دلار برای هر نفر در روز است.

گلد ریف سیتی

شهربازی گلد ریف سیتی یک پارک موضوعی و از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی در جنوب ژوهانسبورگ است. بر روی یک معدن طلای قدیمی در قلب شهر واقع‌شده است و تم آن «تب طلا» است. این پارک از مقاصد سرگرمی برتر و از مهیج‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی در ژوهانسبورگ است.

در این شهربازی سرگرمی‌های متنوعی برای جوانان و نوجوانان ارائه داده می‌شود و برای هر نوع سلیقه‌ای وسیله بازی مناسبی در آن پیدا می‌شود. این شهربازی با ۱۶ سواری هیجان‌انگیز برای بزرگ‌ترها و ۱۴ وسیله سواری مخصوص بچه‌ها مناسب برای عاشقان آدرنالین و از‌ جاها‌ی دیدنی آفریقای جنوبی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود.

گلد ریف سیتی در فصول مختلف زمان‌بندی متفاوتی دارد اما عموماً ۲۴ ساعته کار می‌کند و از محبوب‌ترین شهربازی‌ها و جاهای دیدنی آفریقای جنوبی در ژوهانسبورگ است. هزینه ورودی برای کسانی که می‌خواهند سوار وسایل بازی بشوند ۲۱۵ رند و برای همراه ۱۲۵ رند است. علاوه بر این پکیج‌های مختلفی با قیمت‌های متفاوت نیز ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید …

سوغات آفریقای جنوبی | یادگاری‌های از سرزمین طلا و طبیعت

محله بوکاپ

محله بو-کاپ از زیباترین محله‌های رنگارنگ دنیا و از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی است که در دامنه‌های تپه سیگنال واقع‌شده و از قدمی‌ترین مناطق مسکونی شهر و جاهای دیدنی آفریقای جنوبی در کیپ‌تاون محسوب می‌شود. قبل از سفر خود می توانید هزینه و قیمت تور کیپ تاون را بررسی نمایید. 

این محله‌ مشهور و دیدنی با خانه‌های رنگارنگ و زیبا و خیابان‌های سنگ‌فرش شده از جاها‌ی دیدنی آفریقای جنوبی برای بازدید است. به‌خصوص خیابان‌های چیاپینی و رز و ول آن بسیار تماشایی بوده و برای عکاسی فوق‌العاده عالی هستند.

قدمت این محله تاریخی که از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی است به دهه ۱۷۶۰ برمی‌گردد، زمانی که بردگان معروف به کیپ مالایی‌ها در آن ساکن بودند. این افراد اهالی مالزی، اندونزی و سایر کشورهای آفریقایی بودند که برای کار به کیپ‌تاون آورده می‌شدند.

گفته می‌شود که رنگارنگ بودن نمای ساختمان‌ها به این دلیل است که در دوران بردگی، همه خانه‌ها باید سفید ‌بودند. هنگامی‌که این قانون درنهایت لغو شد و بردگان اجازه خرید املاک استیجاری را پیدا کردند، همه خانه‌ها توسط صاحبانشان به‌عنوان نشانه‌ای از آزادی بارنگ‌های روشن رنگ‌آمیزی شدند.

«موزه ایزیکو» در بو-کاپ یکی از اولین خانه‌های ساخته‌شده در منطقه است که قدمت آن به اواسط قرن هجدهم بازمی‌گردد. این موزه که در سال ۱۹۷۸ تأسیس‌شده و تاریخ محله را به شکلی جذاب مستند کرده از دیگر جاها‌ی دیدنی آفریقای جنوبی در محله بو-کاپ به شمار می‌رود.

اگر تصمیم دارید به‌تنهایی از این محله بازدید کنید بهتر است در ساعات روشنایی روز از آن دیدن کنید و اگر قصد بازدید از مسجد محله را دارید حتماً لباس مناسبی بپوشید و خانم‌ها یک روسری نیز همراه خود داشته باشند.

موزه آپارتاید

موزه آپارتاید با وجودی که مکانی دلخراش برای بازدید است اما از مهم‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی است که بخش بسیار مهم و درعین‌حال وحشتناکی از گذشته آفریقای جنوبی را به تصویر می‌کشد و قساوت‌های غیرانسانی سیستم نژادپرستی را نمایش می‌دهد.

موزه آپارتاید ژوهانسبورگ بهترین مکان در کشور برای آشنایی با بی‌عدالتی‌های نژادی تاریخی و تأثیر آن‌ها بر زندگی امروز است و ازاین‌رو یکی از بااهمیت‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی محسوب می‌شود.

اتاق‌هایی مملو از عکس‌ها، ویدیوها و مستنداتی که نحوه ظهور و سقوط آپارتاید و طبقه‌بندی نژادها را به‌خوبی شرح می‌دهد. این موزه با توجه به ماهیت خود، طیف گسترده‌ای از احساسات را در مخاطب برمی‌انگیزد.

بااین‌حال، پیامی که در پشت موزه وجود دارد، امید و تغییر است. بازدید از این موزه یک تجربه تکان‌دهنده و عمیقاً تأثیرگذار است و از جاها‌ی دیدنی آفریقای جنوبی است که اگر اهل تاریخ هستید حتماً باید از آن دیدن کنید

پیشنهاد می‌کنیم حداقل به یک ساعت و نیم الی یک نصف روز را برای بازدید از این موزه اختصاص دهید تا بتوانید مردم و مکان‌هایی را که از آن‌ها بازدید می‌کنید بهتر درک کنید. ساعات کاری موزه از چهارشنبه تا یکشنبه از ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر است. بهای بلیط ورودی موزه برای بزرگسالان ۱۳۵ رند است.

بیشتر بخوانید …

هزینه تور آفریقای جنوبی

سخن آخر

سعی کردیم لیست جاهای دیدنی آفریقای جنوبی را ارائه کنیم و شما را با برخی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی آشنا کنیم؛ تا در سفر خود در تور آفریقای جنوبی با بازدید از این جاهای دیدنی آفریقای جنوبی، تجربه سفری بی‌نظیر و به‌ یادماندنی را برای خود به ارمغان آورید.

سوالات متداول

مهم‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی چه هستند؟

گاردن روت، پارک جنگلی کروگر و پارک کالاهاری از مهم‌ترین جاها‌ی دیدنی آفریقای جنوبی به شمار می‌روند.

بهترین زمان برای سفر به آفریقای جنوبی چه وقتی است؟

آفریقای جنوبی مقصدی برای تمام فصل‌ها است؛ اما بهترین و محبوب‌ترین زمان برای بازدید از جاها‌ی دیدنی آفریقای جنوبی بین ماه‌های آوریل یا می تا ماه اکتبر محسوب می‌شود.

برای مشاهده قیمت و خرید تور آفریقای جنوبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور آفریقای جنوبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید