فرم DS 160 ویزای آمریکا چیست؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 20 فوریه 2021
Loading...

فرم Ds 160 ویزای آمریکا یکی از مدارکی ست که باید قبل از گرفتن وقت سفارت تکمیل شده و برای سفارت ارسال شود. صحیح پر کردن این فرم می‌تواند نقشی مهم در مثبت بودن جواب ویزا داشته باشد و یک اشتباه در تکمیل آن نتیجه را تغییر خواهد داد. فرم Ds 160 چه اطلاعاتی را شامل شده و نحوه پر کردن آن چگونه است؟

فرم Ds 160  ویزای توریستی آمریکا چیست؟ چه مدارکی برای پر کردن فرم لازم است و از چه طریقی می‌توانیم فرم Ds 160 را پر و ارسال کنیم؟ این‌ها و بیشتر سوالاتی هستند که دانستن پاسخ آن‌ها متقاضیان ویزای آمریکا را یک قدم به گرفتن وقت سفارت و دریافت ویزا نزدیک‌تر می‌کند. در ادامه فرم Ds 160  و تمامی اطالاعات مربوط به آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فرم Ds 160 ویزای آمریکا چیست؟

تکمیل فرم Ds160 اولین قدم در تعیین وقت سفارت آمریکا است. تمام موارد این فرم باید کاملا صادقانه و درست پر شود، در غیر اینصورت نتیجه منفی ویزا را در پی خواهد داشت.

Ds160 فرم آنلاین درخواست ویزای توریستی و ویزای نامزدی آمریکا است که در وبسایت رسمی سفارت قرار داده شده است. تمام موارد ذکر شده در این فرم با مدارکی که به سفارت ارائه می‌دهید مطابقت دارد. در واقع افسر سفارت هنگام بررسی پرونده موارد ذکر شده در فرم را با مدارک ارائه شده مطابقت می‌دهد و در صورت مشاهده مغایرت درخواست ویزای آمریکای شما رد خواهد شد.

از این رو هنگام پر کردن فرم بایستی دقت کافی داشته باشید و ترجیحا این کار را به کارگزاران ویزای آمریکا بسپارید. همکاران ما در واحد ویزا مدارک شمارا بررسی کرده و با توجه به آن فرم را تکمیل می‌کنند.

خدمات آژانس هواپیمایی ستاره ونک در خصوص تکمیل فرم Ds160

  • پر کردن آنلاین فرم Ds160 از طریق وبسایت رسمی سفارت آمریکا
  • ذخیره فرم پر شده به همراه پرینت فرم
  • نگه داشتن بارکد فرم Ds160
  • تعیین وقت سفارت از طریق یکی از کشورهای نزدیک به ایران مانند امارات (دبی، ابوظبی) ترکیه (استانبول، آنکارا) ارمنستا (ایروان)
  • پرداخت وجه وقت سفارت و داشتن پرینت از برگه پرداخت وجه

نکته مهم: متقاضی باید در روز و ساعت مشخص شده همراه با مدارک و برگه واریزی در محل انگشت نگاری حضور پیدا کند. انگشت نگاری و مصاحبه ویزای آمریکا ۱۵تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.

مدارک مورد نیاز برای پر کردن فرم Ds 160

قبل از تکمیل فرم Ds 160 ویزای آمریکا باید مدارک مورد نیاز برای پر کردن فرم را آماده کنید. این کار روند پاسخگویی به سوالات را تسریع می‌بخشد و شما برای تکمیل موارد خواسته شده در فرم نیاز به زمان زیادی نخواهید داشت. در ادامه مدارکی را که نیاز دارید بررسی می‌کنیم.

  • پاسپورت: شما به اطلاعات پاسپورت برای پر کردن فرم احتیاج دارید.
  • برنامه سفر: متقاضیان ویزای کانادا باید هدف خود از سفر به این کشور را مشخص کنند. چنانچه ویزای شما از نوع توریستی است باید شهرهای مورد بازدید، مدت زمان اقامت و محل اقامت خود را مشخص کنید. (اگر برای شرکت در کنفرانس و … به آمریکا سفر می‌کنید دعوت نامه خود را ارائه دهید و اگر از طرف یک دوست یا آشنا به این کشور دعوت شده‌اید ارائه مدارک لارم مانند دعوت نامه الزامی است)
  • مدارک مربوط به سابقه سفر: داشتن سابقه سفر نقشی مهم در دریافت ویزای آمریکا دارد. اگر در طی ۵ سال گدشته به آمریکا سفر کرده‌‍اید لازم است که شماره سریال ویزای قبلی خود را در فرم ذکر کنید. همچنین سفر به سایر کشورها با ویزای معتبر مانند ویزای شینگن، ویزای کانادا، ژاپن و … احتمال دریافت ویزای آمریکا را بالاتر می‌برد.
  • مدارک شغلی و تحصیلی: ارائه مدارک شغلی (شغل جدید و قدیمی) برای افراد مشغول به کار و ارائه مدارک تحصیلی برای افراد مشغول به تحصیل الزامی است.

نکته مهم: مدارک اعلام شده برای دریافت ویزای توریستی امریکا است و چنانچه شما متقاضی نوع دیگر ویزا هستید (دانشجویی، کاری و …) باید مدارک مربوطه را هنگام تکمیل فرم همراه داشته باشید.

نکات مهم در خصوص فرم Ds 160

  • فرم Ds 160  ویزای آمریکا به جز در موارد ذکر شده باید به زبان انگلیسی پر شود.
  • پاسخ دادن به تمامی سوالات فرم الزامی است. مگر در مواردی که گزینه optional (اختیاری) ذکر شده یا مواردی که با درخواست ویزای شما مطابقت ندارد که در این صورت گزینه Does Not Apply را انتخاب می‌کنید.
  • برای پر کردن فرم Ds 160 30 روز زمان دارید. بدین صورت که می‌توانید پر کردن فرم را شروع کرده، وقت سفارت خود را دریافت کنید و در زمان باقی مانده فرم را تکمیل کنید.
  • همراه داشتن مدارک تمام موارد ذکر شده در فرم (تحصیلی، شغلی، سند، پرینت حساب، دعوت نامه و …) الزامی ست. البته ممکن است افسر تمام مدارک را از شما نخواهد اما در صورت درخواست هر یک از مدارک ارائه آن الزامی ست.
  • امضا و تایید فرم به صورت مجازی می‌باشد. (اسکن انگشت و امضا بر روی فرم قرار می‌گیرد)

یادآوری۱: تمام موارد ذکر شده در فرم باید با مدارک ارائه شده در روز مصاحبه و انگشت نگاری مطابقت داشته باشد در غیر اینصورت درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

یادآوری ۲:  کارشناسان ویزا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک مشاوره‌های لازم را در خصوص ارائه مدارک و … به متقاضیان ویزای آمریکا ارائه می‌دهند اما در نهایت تصمیم نهایی جهت مثبت یا منفی بودن جواب ویزا، پس از بررسی مدارک و از طرف سفارت آمریکا گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید …

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای آمریکا

بهترین کشورها برای وقت انگشت نگاری ویزای آمریکا کدامند؟

مراحل تعیین وقت سفارت آمریکا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید