برق کانادا چند ولت است؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 6 مه 2024
Loading...

شبکه برقی کشورهای مختلف سطح ولتاژ متفاوتی نسبت به هم دارند. این اختلاف ولتاژ ممکن است در برخی موارد به دستگاه الکترونیک شما مانند موبایل، تبلت، سشوار و غیره آسیب برساند. بنابراین در صورتی که قصد سفر یا مهاجرت به کانادا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر اقدامی در مورد وضعیت برق شهر مورد نظرتان اطلاعات لازم را داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید برخی از وسایلی را که ممکن است همراه داشتن آن‌ها بی استفاده به نظر برسد از چمدانتان حذف کرده یا دستگاه تبدیل مناسب را برای استفاده از آن تهیه کنید. در اینجا اطلاعات لازم  را درباره برق کانادا و ولتاژ آن در اختیارتان قرار می‌دهیم.

جریان برق در کانادا | آداپتور یا تبدیل ؟

در کانادا، کبک و در واقع در همه جای آمریکای شمالی، ولتاژ استاندارد ۱۲۰ ولت (با فرکانس استاندارد ۶۰ هرتز) به جای ۲۲۰ ولت مورد استفاده در اروپا است. با این حال، اگر اسم برق ۱۱۰ ولت شنیدید یا خواندید تعجب نکنید. این یک نام قدیمی است و هنوز هم توسط عموم مردم در کانادا استفاده می شود.

دوشاخه های اروپایی با پریزهای برق کانادایی همخوانی ندارند. بنابراین در کانادا برای وصل کردن وسایل برقی خود به یک آداپتور دوشاخه یا تبدیل نیاز دارید. در غیر این صورت، نمی توانید در طول تعطیلات خود در کانادا از وسایل برقی (شارژر تلفن، شارژر دوربین، لپ تاپ و غیره) استفاده کنید.

سوکت‌های برق کانادا از نوع B هستند که در زیر نشان داده شده است:

آداپتور یا تبدیل ؟

۱- آداپتور

به طور کلی، آداپتور تمام چیزی است که برای وسایل غیر موتوری نیاز دارید. به عنوان مثال می توان به شارژر دوربین، شارژر تلفن، لپ تاپ و غیره اشاره کرد.

۲- تبدیل

اگر قصد استفاده از وسایل موتوردار مانند سشوار یا تیغ برقی را دارید، همراه داشتن تبدیل ضروری است. توجه داشته باشید که یک تبدیل همچنین می‌تواند به عنوان آداپتور استفاده شود. نیازی به خرید هر دو نیست چرا که تبدیل گرانتر از آداپتور است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور کانادا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور کانادا

در کانادا از کجا یک آداپتور یا تبدیل بخریم؟

در اروپا، فروشگاه‌های سخت افزار (Monsieur Bricolage، Leroy Merlin، و غیره)، در فرودگاه و بسیاری از مکان های دیگر.

 در کانادا، می‌توانید تبدیل یا اداپتور را از  Canadian Tire، Rona، Reno Depot، Home Depot و غیره خریداری کنید.

توصیه می کنیم قبل از سفر آداپتور یا تبدیل خود را خریداری کنید. به این ترتیب در تعطیلات زمان  کمتری را صرف خرید اقلام مورد نیاز خود خواهید کرد.

جهت دریافت خدمات ویزای توریستی کانادا کلیک کنید

پریز برق کانادا

پریز و دو شاخه از نوع B، با برق کانادا سازگار هستند. این دو شاخه به نام NEMA 1-15 شناخته می‌شود. با توجه به نوع پریز و ولتاژ متفاوت برق کانادا، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به وسایل برقی حتما تبدیل همراه داشته باشید. از دیگر مواردی مربوط به برق کانادایی می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از ولتاژهای ۱۰۰-۱۲۷
  • سازگاری با جریان ۱۵ آمپر
  • دارای سه پین است
  • استفاده از این پریز برق در آمریکا، کانادا و مکزیک رایج است
  • به پین اتصال به زمین مجهز شده است
  • دو شاخه‌های نوع A و B با پریز برق کانادا سازگاری دارند

تفاوت‌های پریز و برق کانادا با ایران

می‌توانید تفاوت ولتاژ برق ایران و کانادا را در جدول زیر مشاهده کنید:

پارامتربرق ایرانبرق کانادا
ولتاژ۲۲۰ ولت۱۲۰ ولت
نوع پریزCA و B
فرکانس۵۰ هرتز۶۰ هرتز

تفاوت پریز برق ایران و کانادا

پریز مورد استفاده در کشور کانادا از نوع A  یا B و پریز مورد استفاده در ایران از نوع C است. پریزهای نوع C  دو عدد پین دارند و فاقد پبین متصل به زمین هستند. دو شاخه پربزهای نوع C  گرد هستند و داخل آن‌ها دو پایه‌ی ۱۴ میلیمتری به طول ۱۹ با فاصله‌ی ۱۸.۶ میلی‌متر قرار گرفته است. نکته بسیار قابل توجه اینکه این پریزها قدیمی شده و در دنیا منسوخ هستند. البته علاوه برای ایران برخی از کشورهای دیگر همچنان از پریز نوع C استفاده می‌کنند. درپریز نوع  A، بر خلاف نوع C پین اتصال به زمین به کار رفته است.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در رابطه با قیمت تور کانادا

تبدیل ایمن برق کانادا به ایران

از آنجا که پریزهای برق در کانادا سه شاخه است برای استفاده از وسایل برقی باید از تبدیل یا اداپتور استفاده کنید. بدین ترتیب می‌توانید موبایل، تبلت و غیره خود را به راحتی شارژ کنید. اما مسئله مهم دیگر میزان ولتاژ است!

تفاوت ولتاژ به دستگاه‌هایی مانند اتو، سشوار، کتری و غیره آسیب جدی وارد کرده و در برخی موارد امکان آتش سوزی هم دارد. بنابراین اگر قصد مهاجرت دارید بهتر است این وسایل به جای همراه داشتن از ایران از کانادا بخرید.

اما در مورد شارژ موبایل و تبلت داستان کمی متفاوت است. این دستگاه‌ها معمولا به صورت خودکار با ولتاژ برق هماهنگ شده و برای شارژشان کافیست از تبدیل استفاده کنید.

سخن پایانی

با داشتن اطلاعات کلی درباره برق کانادا می‌توانیم آداپتور یا تبدیل مناسب را خریداری کرده و به راحتی و بدون دغدغه وسایل الکترونیکتان را شارژ کنید. ضمن اینکه در صورت مهاجرت به کانادا، از بردن وسایلی مانند اتو، شسوار یا کتری برقی خودداری کنید. چرا که ولتاژ برق کانادا با ایران تفاوت داشته و امکان آسیب رساندن به دستگاه بسیار زیاد است. درواقع حتی در صورت بردن این وسایل به احتمال زیاد بدون استفاده خواهند ماند.

سوالات متداول

.

برق کانادا چند ولت است؟

برق کانادا از نوع ۱۲۰ ولت با فرکانس ۶۰ هرتز است.

پریزهای کانادا از چه نوع هستند؟

پریزهای کانادا از نوع A و B هستند.

امکان شارژ موبایل و تبلت در کانادا وجود دارد؟

بله، با استفاده از آداپتور یا تبدیل به راحتی می‌توانید از پریزهای برق کانادا استفاده کرده و وسایل الکترونیکتان را شارژ کنید.

در کانادا می‌شود از وسایل برقی ایرانی استفاده کرد؟

با توجه به تفاوت ولتاژ برق ایران و کانادا امکان استفاده از وسایل برقی ایرانی وجود ندارد. بهتر است این وسایل را از کانادا بخرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید