زیباترین جاذبه‌های پاریس که حتماً باید دید!

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 25 آوریل 2019
Loading...
پاریس شهری نیست که تو آن را بپسندی، بلکه اوست که تو را برمی‌گزیند! این نقل‌قول از آرش نورآقایی را شاید بتوان بهترین جمله برای وصف پاریس دانست. این شهر سال‌هاست لقب عروس جهان را دارد. شهر نور و عاشقانه‌های بی‌پایان، شهر قهوه و کافه، شهر عطر و مد، به راستی پاریس بی‌حدواندازه زیباست، هر گوشه از این شهر فوق‌العاده شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

تعداد شهرهایی که با دربرداشتن جاذبه‌های زیبا و توریستی گردشگران زیادی به خود جذب کرده‌اند بسیار زیاد است. اما درباره جذابیت خاص پاریس هیچکس شک به دل خود راه نداده است. پاریس پایتخت رؤیایی کشور فرانسه، به شهر عاشقان معروف است. شهر بسیاری از رمان‌ها و فیلم‌های آشنای دنیا که عاشقانه‌های زیادی را در خود دارد. در پاریس همه چیز خاص، بی‌نظیر و رومانتیک است. از موزه‌ی لوور گرفته که مونالیزای معروف را در دل خود دارد تا خیابان شانزه لیزه با برندهای معروف جهانی که این شهر را به پایتخت بی چون و چرای مد تبدیل کرده است. برای گشتی کوتاه در این شهر بی عیب و نقص آماده هستید؟

جاذبه‌های پاریس

پاریس از زیباترین و پرگردشگرترین شهرهای دنیا است

جاذبه‌های گردشگری پاریس

کاخ ورسای

کاخ ورسای بزرگ‌ترین کاخ سلطنتی در دنیا است. عظمت، شکوه و قدرت فرانسه را در این کاخ می‌توان دید. کاخ ورسای در روستایی به همین نام و نزدیکی پاریس قرار دارد.

کاخ ورسای فرانسه با عمارت‌های باشکوه و باغ‌های بزرگ بیش از ۳ قرن پیش به دستور لویی چهاردهم پادشاه فرانسه ساخته شده است. لویی چهاردهم بعد از به قدرت رسیدن تصمیم می‌گیرد برای دور ماندن از شلوغی پاریس و تسلط بیشتر بر دستگاه‌های دولتی قصری بزرگ در خارج از شهر بسازد به همین منظور روستای سرسبز و زیبای ورسای در نزدیکی پاریس را انتخاب می‌کند و بزرگترین قصر پادشاهی دنیا را در آن می‌سازد، پس از آن تمام درباریان نیز مجبور به زندگی در کاخ و ساختمان‌های اطراف آن می‌شوند.

جاذبه‌های پاریس

کاخ ورسای

بیش از ۳۵۰۰ کارگر در ساخت این مجموعه عظیم حضور داشته‌اند و برای طراحی قسمت‌های بیرونی و درونی مجموعه از معروف‌ترین طراحان و چیره‌دست‌ترین معماران استفاده شده است. کاخ ورسای ۷۰۰ اتاق، ۶۷ راه‌پله و ۱۲۰۰ شومینه دارد. اما هفت تالار اصلی از مهمترین و دیدنی‌ترین قسمت‌های کاخ هستند. این هفت تالار با الهام از ۷ منظومه شمسی و ۷ ایزد رومی ساخته شده‌اند. تالارها به ترتیب، تالار دیان (ایزد شکار و سیاره ماه)، تالار مارس (ایزد جنگ و سیاره مریخ)، تالار مرکوری (ایزد بازرگانی و سیاره تیر)، تالار آپولون (ایزد هنر و سیاره خورشید)، تالار ژوپیتر (ایزد قانون و سیاره مشتری)، تالار ساترن (ایزد کشاورزی و سیاره کیوان) و تالار ونوس (ایزد عشق و سیاره ناهید) نام دارند.

دیوار و سقف تالارها با هنرمندی تمام با طرح‌هایی از پادشاهان و جنگجویان سراسر دنیا مانند کوروش کبیر و آگوست نقاشی شده‌اند. تزئینات داخل اتاق‌ها نیز بسیار قابل توجه و چشمگیر هستند.

در محوطه کاخ ورسای باغ‌های بزرگی وجود دارند که به عنوان بزرگترین مجموعه باغ‌های دنیا شناخته می‌شوند. در این باغ‌ها بیش از ۳۷۲ مجسمه، ۵۵ کانال و ۶۰۰ آب‌نما وجود دارد و تمام محوطه با ۲۱۰۰۰ هزار گل و ۲۰۰۰۰ درخت از انواع مختلف تزئین شده‌اند.

جاذبه‌های پاریس

نمای درونی کاخ ورسای

موزه لوور

موزه لوور پاریس را ارزشمندترین اثر گنجینه تاریخی می‌توان دانست. بیش از ۳۸۰٫۰۰۰ اثر تاریخی و هنری از عصر حجر تا کنون در این موزه نگه‌داری می‌شوند. موزه لوور به‌قدری وسیع است که اگر برای دیدن هر اثر فقط ۳۰ ثانیه وقت بگذارید، ۱۰۰ روز طول می‌کشد تا بتوانید از تمام موزه بازدید کنید. بنابراین بهتر است قبل از ورود به موزه، راهنمای موزه را مطالعه کرده و بخش مورد علاقه‌تان را مشخص کنید.

موزه لوور از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و هر بخش متعلق به یک کشور، دوره و تمدن خاص است. در ابتدای ورود به موزه تابلوهای راهنما شما را برای آغاز سفر تاریخی به دوره محبوبتان راهنمایی می‌کنند.

جاذبه‌های پاریس

موزه لوور

یکی از پرطرفدارترین بخش‌های موزه لوور بخش ایران است. ۸ سالن در مجموعه لوور پاریس به آثار ایران اختصاص داده شده و ۲۵۰۰ اثر حیرت‌انگیز مربوط به دوران‌های پادشاهان ایران از هخامنشی تا قاجار در این سالن‌ها نگه‌داری می‌شوند. تکه‌های سنگی پاسارگاد، کتیبه‌های باستانی به خط میخی، ظروف سفالی چند هزارساله، گاو دوسر از ستون‌های تخت جمشید، صفحاتی از شاهنامه، بز طلایی بالدار، نقاشی‌های دوران ناصری و صفویه و آثاری از دوران پادشاهی ناصرالدین‌شاه و مظفرالدین شاه قاجار را در سالن‌های مربوط به ایران می‌توان مشاهده کرد. اکثر بازدیدکنندگان با ورود به این بخش تحت تأثیر عظمت و تمدن چند هزار ساله ایران قرار می‌گیرند.

جاذبه‌های پاریس

بخش ایران در موزه لوور

از دیگر آثار ارزشمند موزه لوور تابلو مشهور مونالیزا یا لبخند ژکوند اثر لئوناردو داوینچی است. این تابلو بر روی بومی از چوب سپیدار نقاشی شده و قدمت آن به سال ۱۵۰۳ برمی‌گردد. تفاسیر مختلفی درباره این تابلو وجود دارد، برخی معتقدند این تصویر مادر لئوناردو داوینچی است و به اعتقاد برخی دیگر داوینچی خود را در آیینه به تصویر کشیده. اما بیش از هر چیز دیگر سادگی زن درون تابلو بدون هیچ زرق‌وبرق و اشرافی گرایی است که دنیا را شیفته خود کرده و باعث شده تا به معروفترین نقاشی در جهان تبدیل شود.

تابلو شام آخر، و تابلو بانوی صخره‌ها از دیگر نقاشی‌های ارزشمند در موزه لوور پاریس هستند.

جاذبه‌های پاریس

تابلو لبخند مونالیزا در موزه لوور

برج ایفل

برج ایفل پاریس سازه‌ای که بعد از گذشت سال‌ها از محبوبیت آن کم نشده و همچنان به عنوان زیباترین برج دنیا از آن یاد می‌شود. اما راز این محبوبیت در چیست و چرا بسیار از کسانی که تا به حال ایفل را از نزدیک ندیده‌اند، سمبل آن را بر روی میز کارشان گذاشته‌اند و یا تابلو ایفل را به دیوارهایشان آویزان کرده‌اند؟

برجی بلند و ساخته شده از آهن اما بسیار ظریف که نماد پاریس و حتی کشور فرانسه است. برج ایفل در سال ۱۸۸۹ و به مناسبت جشن پیروزی انقلاب فرانسه افتتاح شد. این برج ۳۰۰ متری با حدود ۳۸ هزار تن آهن و قطعه فلزی ساخته شده است و پربازدیدترین سازه در کل جهان به شمار می‌رود. به طور میانگین سالانه بیش از ۷ میلیون گردشگر از ایفل دیدن می‌کنند.

جاذبه‌های پاریس

برج ایفل پربازدیدترین جاذبه در پاریس است

ورود به برج از دو طریق پله و آسانسور امکان‌پذیر است اما قبل از اینکه پله را انتخاب کنید بدانید که راهی نفس‌گیر پیشروی شماست چرا که ایفل ۱۶۶۵ پله دارد!

برج ایفل دو طبقه و یک عرشه دارد این طبقات در سطوح مختلف نسبت به یکدیگر قرارگرفته‌اند. طبقه‌های برج سطح شیشه‌ای شفاف دارند که این امکان را به بازدیدکنندگان می‌دهند تا نمایی زیبا از سایر قسمت‌های برج را در مقابل خود داشته باشند.

ایفل ظاهری فریبنده و چشم‌نواز دارد. بر روی سطح فولادی برج چراغ‌های رنگی قرار دارند که بازی رنگ و نور خارق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارند. اگر در شب به ایفل نگاه کنید بی‌شک غرق در زیبایی حیرت‌انگیز آن خواهید شد.

به اعتقاد بسیاری از گردشگران فضای اطراف برج ایفل نیز همانند خود سازه، خارق‌العاده و بی‌نظیر است و اکثر افراد آن را رمانتیک‌ترین منطقه پاریس می‌دانند.

جاذبه‌های پاریس

نام برج ایفل به همراه محوطه اطرافش در سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است

خیابان شانزه‌لیزه

بی‌شک همه اسم خیابان شانزه‌لیزه را بارها و بارها شنیده‌اید و حتی شاید خیابانی به همین اسم در شهر شما نیز وجود داشته باشد. اما همه این خیابان‌ها نام خود را از شانزه لیزه پاریس گرفته‌اند، بنابراین از نظر زیبایی و معروفیت نمی‌توانند به پای آن برسند.

خیابان شانزه‌لیزه در پاریس خیابانی پهن با درختان سرسبز است که تقریباً ۲ کیلومتر طول دارد. طرح مدرن شدن شانزه لیزه توسط یکی از درباریان لویی چهاردهم مطرح شد و پس از آن کاخ‌ها و خانه‌های شیک در آن ساخته و اشرافی‌های پاریس به این خیابان نقل مکان کردند. از همان موقع شانزه‌لیزه در تمام دنیا به عنوانی خیابانی زیبا و شیک معروف شد.

در تمام طول تاریخ فرانسه شانزه لیزه شکوه و شهرت خود را حفظ کرده و در حال حاضر تمام برندهای معتبر دنیا، شیک‌ترین فروشگاه‌ها و معروف‌ترین کافه رستوران‌های پاریس در این خیابان قرار دارند و شانزه‌لیزه را به زیباترین خیابان دنیا تبدیل کرده‌اند.

پیاده‌روی و حتی خرید در این خیابان فوق لاکچری بسیار هیجان‌انگیز است. این پیاده‌روی ویژه را می‌توان از میدان کنکورد آغاز کرده و تا میدان شاردوگل ادامه داد و در طول مسیر از دیدن ویترین مغازه‌ها و همچنین بناهای تاریخی مانند موزه هنری پتی‌پاله، کاخ بزرگ و طاق پیروزی لذت برد.

جاذبه‌های پاریس

خیابان شانزه لیزه

باغ لوکزامبورگ

لوکزامبورگ از معروفترین باغ‌های زیبا و سرسبز در پاریس است. این باغ در قرن هفدهم توسط «بانو ماری دو مودیسی» همسر هنری چهارم در پاریس ساخته شد. بعدها ناپلئون باغ را به فرزندان پایتخت فرانسه هدیه کرد. در حال حاضر کاخ درون باغ محل سنای فرانسه است اما فضای آن عمومی بوده و استفاده از مناظر زیبای لوکزامبورگ برای همه امکان‌پذیر است.

لوکزامبورگ پر است از مجسمه‌های زیبا که هرکدام توسط مجسمه‌سازان معروف فرانسوی طراحی و ساخته شده‌اند. از معروفترین اثر هنری در باغ می‌توان به فواره برنزی اشاره کرد که منحصربه‌فرد بوده و در طراحی آن از هشت اسب، لاک‌پشت دریایی و ماهی استفاده شده است. همچنین در قسمت شرقی باغ حوضچه ماهی بی‌نهایت زیبا وجود دارد که در سال ۱۶۳۰ و به سبک ایتالیایی ساخته شده است. زیبایی و وسعت لوکزامبورگ باعث شده تا بیشتر هنرمندان پاریس گالری‌های خود را در این باغ برگزار کنند.

باغ لوکزامبورگ به قلب آرام شهرت دارد و درختکاری و گل‌آرایی آن بسیار خلاقانه انجام شده است. این باغ بهترین مکان برای دور شدن از هیاهوی پاریس و پیاده‌روی در محیطی آرام و هنرمندانه است.

جاذبه‌های پاریس

باغ لوکزامبورگ

دیزنی لند پاریس

اگر می‌خواهید یک روز پر از هیجان داشته باشید و بچه‌هایتان خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از سفر به پاریس داشته باشند. به دیزنی لند پاریس بروید. این مکان جادویی پر از لحظه‌های تکرار نشدنی است و شما را با خود به دنیای قصه‌های جذاب والت دیزنی می‌برد.

دیزنی لند در ۳۲ کیلومتری پاریس قرار دارد و با مترو به راحتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. این دنیای اسرارآمیز از سال ۱۹۹۲ آغاز به کار کرد و در کنار بناهای تاریخی فرانسه به یکی از جاذبه‌های اصلی آن تبدیل شد. دیزنی لند شامل دو شهربازی اصلی، دهکده‌های انیمیشن‌های معروف، فروشگاه، رستوران و چندین هتل می‌شود. تمام قسمت‌های این سرزمین افسانه‌ای به شکل کارتون‌های دیزنی طراحی و ساخته شده‌اند.

جاذبه‌های پاریس

دیزنی لند پاریس

اصلی‌ترین و شلوغ‌ترین قسمت دیزنی لند، پارک دیزنی است که قلعه زیبای خفته، ترن در جست‌وجوی نمو، خانه موش سرآشپز و قلعه سیندرلا کارتون محبوب کوچکترها و بزرگترها در آن قرار دارد.

بازی‌های دیزنی لند به‌قدری هیجان‌انگیزتر و وسوسه کننده‌ هستند که انتخاب را برای گردشگران سخت کرده‌اند. شما می‌توانید space mountain سوار شوید و با سرعت ۰ کیلومتر بر ساعت، ۳۶۰ درجه بچرخید و یا با قطار دزدان دریایی همراه شده و سعی کنید بدون پرتاب شدن به بیرون خود را از دست دزدان دریایی نجات دهید. البته علاوه بر بازی‌های مهیج می‌توانید تا دلتان می‌خواهد با شخصیت‌های معروف کارتونی صحبت کرده و در کنار آن‌ها عکس‌های خاطره‌انگیز بیاندازید.

جاذبه‌های پاریس

تمام سازه‌های دیزنی لند بر اساس شخصیت‌های کارتونی طراحی شده‌اند

جهت رزرو تور فرانسه با همکاران بخش فروش در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید