دیدنی های کشورهای اروپایی | شگفت انگیز ترین مقاصد

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 25 ژانویه 2022
Loading...

تاریخ، طبیعت و هنر! سه ترکیب جادویی که اگر در یک مکان جمع شوند راهی نیست جز اینکه آن مقصد را شگفت‌انگیز و خارق‌العاده بنامیم. اروپا به عنوان قاره‌ای کوچک اما سرسبز هم تاریخ هم هنر و هم زیبایی‌های طبیعی را در دل خود جای داده است. موافقید در سفر به این قاره جذاب با دیدنی های کشورهای اروپایی آشنا شویم؟

اگر تور اروپا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اید، برای دیدن جذاب‌ترین، شگفت‌انگیزترین و سحرانگیزترین جاذبه‌ها آماده باشد. چرا که این قاره زیبا شما را در سفری اعجاب انگیز به دل تاریخ دور و دراز اروپا می‌برد. مگر می‌شود با دیدن برج ایفل در فرانسه، کولوسئوم در ایتالیا، آکروپولیس یونان ویا معماری کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا شگفت زده نشد؟ در ادامه معروفترین دیدنی های کشورهای اروپایی را مرور می‌کنیم.

برج ایفل در فرانسه

برج ایفل نه فقط نماد پاریس بلکه به عنوان نماد فرانسه نیز شناخته می‌شود. این سازه بسیار زیبا در ۱۹۳۰ عنوان بلندترین برج دنیا را به خود اختصاص داد و به دلیل معماری خلاقانه نامش در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است. برج ایفل به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته و توسط شرکت «گوستاو ایفل» (Gustave Eiffel) طراحی شد. از این برج در سال ۱۸۸۹ میلادی و در طی نمایشگاه جهانی اکسپو رونمایی شد و چنان حیرت بازدیدکنندگان برانگیخت که تا به امروز نیز همچنان جایگاه خود را در میان گردشگران تور فرانسه حفظ کرده است. برج ایفل جز اولین آثاری ست که در لیست دیدنی های کشورهای اروپایی قرار می‌گیرد.

کولوسئوم در ایتالیا

بیشتر گردشگران تور ایتالیا شهر رم را به موزه‌ای بی سقف و بزرگ تشبیه می‌کنند و مجموعه کولوسئوم یکی از برجسته‌ترین بناهای این موزه بزرگ به شمار می‌رود. این سازه شاهکاری به جا مانده از دوران رم باستان ایتالیا است که قدمت آن به قرن اول میلادی باز می‌گردد. کولوسئوم در دنیای رم باستان یک آمفی تئاتر بزرگ با گنجایش حدود ۴۵۰۰۰ نفر بود که در آن در مسابقات گلادیاتوری، مبازره با حیوانات و حتی مراسم‌های اعدام برگزار می‌شد. هر چند که این بنا در زمان اوج خود مکانی وحشتناک به شمار می‌رفت اما در حال حاضر حال به عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی رم توانسته نظر گردشگران را به سوی خود جلب کند.

ساگرادا فامیلیا در اسپانیا

ساگرادا فامیلیا بنایی ست که ساخت آن از ۱۳۰ سال قبل آغاز و به طرز باورنکردنی همچنان نیز ادامه دارد. این کلیسا برجسته‌ترین جاذبه‌ی تاریخی تور اسپانیا به شمار رفته و در شهر بارسلون قرار گرفته است؛ اما این بنا با وجود نیمه کاره ماندنش سالانه بیش از ۳ میلیون بازدید کننده دارد. برج مرکزی کلیسا حدود ۱۷۰ متر ارتفاع داشته و نکته مهم اینکه در سراسر بنا از خطوط مورب استفاده شده و هیچ خط راستی در آن دیده نمی‌شود. دوازده برج به نشانی از دوازده حواری مسیح، برج مرکزی ۱۷۰ متری نیز نمادی از خود مسیح و پنج برج دیگر نمادی از مریم مقدس و چهار قدیس از برجسته‌ترین آثار ثبت شده در ساگرادا فامیلیا هستند. از این رو ساگرادافامیلیا را می‌توان در لیست دیدنی های کشورهای اروپایی قرار داد.

موزه لوور پاریس

بی شک موزه لوور محبوب‌ترین و پرطرفدارترین موزه دنیا است که در شهر پاریس فرانسه قرار گرفته. این موزه با نمای هرمی شیشه‌ای خود برجسته‌ترین آثار تاریخی جهان را در دل خود جای داده و بی‌دلیل نیست که در میان لیست دیدنی های کشورهای اروپایی قرار گرفته است. در موزه لوور می‌توان بیش از ۵۳۷ نقاشی از معروف‌ترین نقاشان دنیا را دید. نکته جالب اینکه بخشی از موزه به آثار ایران اختصاص پیدا کرده و در آن سنگ برجسته‌های دوران مختلف تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

کاخ باکینگهام در انگلیس

کاخ باکینگهام جز معدود کاخ‌های تاریخی دنیا ست که همچنان فعال بوده و درب‌هایش را به روی بازدیدکنندگان باز کرده است. این کاخ از بخش‌های مختلف از جمله سالن‌های تشریفاتی، پلکان طلایی بزرگ، گالری هنری ملکه، راهنمای گردشگری صوتی با صدای پرنس چارلز، سالن تخت سلطنتی و باغ سلطنتی تشکیل شده است. جالب است بدانید که این قصر در ابتدا خانه‌ای بود که توسط دوک باکینگهام برای همسرش ساخته شد؛ اما جرج چهارم آن را تبدیل به یک کاخ کرد.

آکروپولیس یونان

آکروپلیس نه فقط یک بنا بلکه مجموعه‌ای خارق‌العاده در شهر آتن یونان است که در لیست دیدنی‌های کشورهای اروپایی قرار گرفته است. این مجموعه در زمان اوج خود به عنوانی مکانی مقدس شناخته می‌شد اکنون نیز همچنان شکوه خود را حفظ کرده و توانسته نظر طرفداران بناهای تاریخی را به سوی خود جلب کند. چندین ساختمان و معبد معروف پارتنون از اصلی‌ترین جاذبه‌های مجموعه آکروپلیس به شمار می‌روند.

موزه ونگوگ در آمستردام

شاید جاذبه‌های تاریخی اتریش به پای فرانسه و اسپانیا نرسد اما این کشور نیز سهم قابل توجهی در دیدنی‌های کشورهای اروپایی دارد. موزه ونگوگ در شهر آمستردام از فاخرترین موزه‌های اروپا است که آثاری از معروف‌ترین هنرمندان قدیمی و معاصر اروپایی را به نمایش می‌‌گذارد. بیش از ۲۰۰ نقاشی، ۴۰۰ طراحی و ۷۰۰ نامه از ون گوگ را در این موزه بزرگ می‌تواند دید. شما می‌توانید در سفر به آمستردام از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر از موزه دیدن کنید.

دیدنی‌های اروپا پایانی ندارد

هر یک از شهرهای اروپا را که برای سفر انتخاب کنید مجموعه‌ای از آثار تاریخی را در مقابل خود خواهید دید. از کشورهای اروپای شرقی مانند روسیه و بلغارستان تا غرب اروپا از جمله فرانسه و اتریش همه و همه می‌توانند سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم زنند. جهت رزرو تور اروپا و دریافت ویزای شینگن می‌توانید با همکاران ما در واحد تور در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید …

برای سفر به اروپا چقدر پول لازم است | سفر ۲۰۰ یورویی به اروپا

معروف ترین مکان‌های اسپانیا | پرگردشگرترین کشور اروپایی

بهترین زمان سفر به اروپا چه فصلی است؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید