در تور 3 شب و 4 روز استانبول از چه جاذبه‌هایی بازدید کنیم؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 6 جولای 2020
Loading...

استانبول زیبا، جذاب و هیجان‌انگیز است. تفریحات این شهر به‌قدری زیاد هستند که همیشه برای دیدن آن‌ها وقت کم میاوریم. در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که در ۴ روز چگونه می‌توان از بهترین جاذبه‌های استانبول دیدن کرد و از لحظه لحظه اقامت در این شهر زیبا لذت برد.

تور استانبول را به صورت‌های مختلف می‌توان برنامه‌ریزی کرد. اما بیشتر تورهای ۳ شب و ۴ روز برای سفر به این شهر جذاب انتخاب می‌کنند. همانطور که می‌دانید استانبول به دو قسمت تاریخی و مدرن تقسیم‌بندی شده است که نمی‌توان از هیچکدام صرف‌نظر کرد. البته سواحل و جزایر استانبول هم جزیی از جاذبه‌های شهر به شما می‌روند. بدون شک در نگاه اول انتخاب چند مکان تفریحی در بین جاذبه‌های بیشمار استانبول کاری سخت و گیچ‌کننده به نظر می‌رسند. از این رو در این مطلب ما به شما خواهیم گفت که چگونه در تور استانبول وقت را تنظیم کنید تا بتوانید بیشترین استفاده را از روزهای اقامت خود ببرید. (بلیط تهران استانبول)

آنچه در این مطلب می‌خوانید

تور استانبول در ۳ شب و ۴ روز

.

روز اول، تاریخ گردی در استانبول

بهتر است ا‌ستانبول گردی را با قدم زدن در تاریخ ترکیه شروع کنید. مطمئن باشید حتی اگر به جاذبه‌های تاریخی هم علاقه نداشته باشید نه تنها از قبول این پیشنهاد پشیمان نمی‌شوید بلکه عاشق شکوه و جلال کاخ‌های به جا مانده از دوره عثمانی خواهید شد. برای دیدن جاذبه‌های تاریخی باید خود را به بخش آسیایی استانبول برسانید. اگر هتل شما در همین منطقه واقع شده است که هیچ اما اگر در منطقه اروپایی اقامت دارید به وسیله مترو و به راحتی می‌توانید به بخش آسیایی دسترسی پیدا کنید.

منطقه سلطان احمد معروفترین منطقه قدیمی ا‌ستانبول است که بار تاریخی شهر را به دوش می‌کشد. پس قدم زدن در سلطان احمد و دیدن کافه‌های دنج، بازارهای قدیمی و کوچه‌پس‌کوچه‌های رنگارنگ آن جز بایدهای سفر به ا‌ستانبول است.

گشت و گذار در سلطان احمد را میدان سلطان احمد شروع کنید جایی که بیش از نیمی از رستوران‌ها، کافه‌ها، غذاهای خیابانی و مغزه‌های محلی برای خرید سوغاتی‌های جذاب را در اطراف خود دارد. پس از گشت‌زنی در میدان به دیدن مسجد سلطان احمد بروید. بازید از این مسجد رایگان است و شما می‌توانید از دیدن معماری خارق‌العاده، فرش‌های نفسی و چلچراغ‌های بزرگ لذت ببرید. این مسجد به دلیل داشتن کاشی‌های آبی رنگ به مسجد آبی هم معروف می‌باشد.

مسجد ایاصوفیه دومین مکانی است که از دیدن آن شگفت‎‌زده خواهید شد. این مسجد مسیر تاریخی پر فراز و نشیبی را پشت سر گداشته، ابتدا کلیسای مسیحیان ارتودکس یونانی بوده، سپس به مسجد مسلمانان تبدیل شده و در حال حاضر نیز به عنوان موزه از گردشگران استقبال می‌کند. بلیط ورودی مسجد ایاصوفیه ۲۰ لیر است.

کاخ توپکاپی مقصد شگفت‌انگیز بعدی است. کاخی که در و دیوارهایش قصه‌ها از پادشاهان عثمانی و رازهایشان دارند. این کاخ محل زندگی چندین نسل از پادشاهان عثمانی بوده و اکنون به عنوان موزه وسایل، غنیمت‌ها و آثار به جامانده از مردان و زنانی که بخش مهمی از تاریخ ترکیه را در دستانشان داشتند به نمایش می‌گذارد. هزینه بلیط ورودی به کاخ توپکاپی ۲۵ لیر است.

گشت روز اول را با صرف یک شام عالی در یکی از رستوران‌های میدان سلطان احمد به پایان برسانید.

روز دوم، خرید و بازدید از تنگه بسفر

خرید را نمی‌توان از تور استانبول جدا کرد. پس روز دوم سفر را به گشت و گذار در مراکز خرید ا‌ستانبول اختصاص می‌دهیم. اما قبل از هر چیز به دلیل تنوع مراکز خرید در این شهر بهتر است انتخاب کنید که می‌خواهید به مراکز خرید لوکس شهر بروید یا اجناس با کیفیت با قیمت مناسب را ترجیح می‌دهید؟ چرا که در اینصورت راحت‌تر و بدون اتلاف وقت می‌توانید مقصد خود را انتخاب کنید.

اگر قصد خرید در مراکز لوکس و اجناس برند را دارید، می‌توانید به مرکز خرید جواهیر در منطقه شیشلی، کانیون یا مرکز خرید ایستینه پارک در میدان تکسیم، استانبول مال در منطقه محمود بی یا مرکز خرید پالادیوم در منطقه آکسارای بروید.

اگر هم خرید اجناس باکیفیت و قیمت مناسب را ترجیح می‌دهید، در مرکز خرید بی اغلوش در میدان تکسیم، بازار بشیکتاش، مرکز خرید ترکوز در خیابان استقلال و پاساژ سینان در بشیکتاش اجناس مورد نظرتان را پیدا خواهید کرد.

بعد از خرید و استراحتی کوتاه در هتل شب را به گشت با کشتی کروز بر روی تنگه بسفر اختصاص دهید. تورهای کشتی کروز ۲ یا چند ساعته هستند و با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند از ۱۰ تا ۴۰ لیر هزینه دریافت می‌کنند. دیدن مناظر بی‌نظیر ا‌ستانبول در شب، اجرای موسیقی زنده و صرف شام بر روی کشتی از جاذبه‌های تورهای کروز است. البته این برنامه‌ها با توجه به مبلغی که پرداخت می‌کنید متفاوت خواهد بود.

روز سوم، گشت وگذار در جزیره پرنسس

 روز سوم تور استانبول نوبت استراحت و تمدد اعصاب است و جزیره پرنسس امکان این کار را فراهم می‌کند. این جزیره از جزایر قسمت آسیایی شهر بوده و از طریق قایق‌های تندور قابل دسترس است.

در گذشته شاهزادگان عثمانی را برای استراحت به این جزیره می‌فرستادند به همین دلیل با نام پرنسس معروف شد. جزیره پرنسس بسیار زیبا بوده و فضای تاریخی خود را حفظ کرده است. تا جایی که ورود وسیله نقیله به آن ممنوع بوده و رفت و آمد با اسب و درشکه انجام می‌شود. از این رو گذراندن یک روز در جزیره‌ای که هوایی پاک دارد و صدای بوق ماشین در آن شنیده نمی‌شود می‌تواند پایان خوبی برای سفر شما به استانبول باشد.

روز چهارم، برگشت به ایران

برنامه روز چهارم تور استانبول به ساعت پرواز شما بستگی دارد، بنابراین تا رسیدن زمان پرواز و رفتن به فرودگاه می‌توانید به انتخاب خودتان در خیابان‌های استانبول قدم زده و از خرید، تماشای موسیقی‌های خیابانی یا ویترین گردی لذت ببرید.

مطالب مرتبط

۵ ساحل جذاب استانبول برای تورهای تابستانی

بناهای عثمانی، گواهی بر شکوه و عظمت استانبول

۶ کاری که در میدان تکسیم استانبول می‌توان انجام داد

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید