محدود شدن پروازها، لغو شدن تورهای مسافرتی و محدودیت صدور ویزا همه و همه مشکلاتی هستند که با همه‌گیر شدن ویروس “کرونا” گریبانگیر مسافران و آژانس‌های مسافرتی شده است. هر چند که در این شرایط سخت در خانه ماندن را می‌توان راه حلی برای در امان ماندن دانست اما بسیارند افرادی که سفری از پیش برنامه‌ریزی شده داشته و با لغو پروازها ضررهای غیرقابل جبرانی را متحمل شده‌اند. از این رو در این مطلب به شما خواهیم گفت در حال حاضر و با بحران کرونا از چه طریقی می‌توان به کشورهای مختلف سفر کرد!

سرعت گسترش ویروس کرونا باعث نگرانی بسیاری از کشورها و به طبع آن لغو پروازها به مقصد ایران و همچنین از مبدا ایران به سایر کشورها شده است. برخی از مقاصد نیز ورود مسافران ایرانی را تنها به چند پرواز و با شرایط خاص محدود کرده‌اند. در حال حاضر اگر ناگزیر به سفر هستید یا از قبل بلیط هواپیما را تهیه کرده و از برنامه‌های پروازی اطلاع ندارید در ادامه برنامه پروازی ایرلاین‌ها را تا تاریخ ۲۵/ ۱۱/۹۸ اعلام می‌کنیم. لازم به یادآوری است که هر گونه تغییر در برنامه پروازی از طریق شبکه اینستاگرام آژانس هواپیمایی ستاره ونک به آدرس setarehvanak”” به روزرسانی خواهد شد.

مطالب مرتیط

کرونا، میهمان نامیون صنعت توریسم

.

با چه پروازهایی می‌توانیم به اروپا سفر کنیم؟

براساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری و البته اطلاعیه ایرلاین‌‎ها، هواپیمایی‌ لوفت هانزا و هواپیمایی اتریشی تا تاریخ ۲۸ مارچ کلیه پروازهای خود را لغو کرده‌اند. مسافرینی که قصد سفر به اروپا را دارند با داشتن ویزای شینگن معتبر، پاسپورت اروپایی یا اقامت اروپا می‌توانند از طریق پروازهای زیر بلیط خود را خریداری کنند:

هواپیمایی ایران ایر به مقاصد لندن، فرانکفورت و آمستردام

هواپیمایی ماهان با مقاصد بارسلون و پاریس

در حال حاضر پروازهای اروپا از مبدا ایران تنها به مقاصد ذکر شده انجام می‌شود.

با چه پروازهایی می‌توانیم به امریکا سفر کنیم؟

با توجه به اینکه پروازهای امریکا به مبدا ایران همیشه با پروازهای غیرمستقیم انجام می‌شده و در حال حاضر ایرلاین‌هایی مانند اتریشی، لوفتهانزا، امارات و … پروازهای خود را لغو کرده‌اند، پرواز به امریکا تنها با هواپیمای قطری و به ایالت‌های زیر البته با شرایط خاص امکان‌پذیر است:

بلیط هواپیما تهران نیویورک

بلیط هواپیما تهران شیکاگو

بلیط هواپیما تهران لس آنجلس

بلیط هواپیما تهران کالیفرنیا

بلیط هواپیما تهران آتلانتا

بلیط هواپیما تهران جورجیا

بلیط هواپیما تهران واشنگتن

بلیط هواپیما تهران ویرجینیا

بلیط هواپیما تهران دالاس

بلیط هواپیما تهران تگزاس

نکات مهم در خصوص پروازهای قطری از مبدا ایران به امریکا

  • تنها مسافرینی می‌توانند به امریکا سفر کنند که گرین کارت امریکا، پاسپورت امریکایی و ویزای مهاجرت این کشور را داشته باشند.
  • ویزای مهاجرت بایستی توسط دفتر هواپیمایی قطری تایید شود.
  • مسافران ایرانی تنها به صورت ترانزیت می‌توانند وارد دوحه شوند و اجازه ورود به این شهر را ندارند.
  • سفر به سایر نقاط امریکا تنها از طریق شهرهای ذکر شده امکان‌پذیر است.

با چه پروازهایی می‌توانیم به کانادا سفر کنیم؟

سفر به کانادا نیز همانند امریکا تنها از طریق هواپیمایی قطر و با یک توقف در دوحه انجام خواهد شد. البته با هواپیمایی قطر و از مبدا ایران تنها می‌توانید بلیط تهران مونترال را خریداری کنید و سفر به سایر نقاط کانادا تنها از طریق این شهر و با خرید بلیط‌های داخلی کانادا امکان‌پذیر است. (بلیط تهران مونترال)

کلیه کسانی که ویزای کانادا را دریافت کرده‌اند می‌توانند به این کشور سفر کنند البته طبق تجربه مسافرین، افراد بایستی تا دو دهفته در قرنطینه خانگی بوده و سپس اجازه تردد در شهرهای کانادا را پیدا می‌کنند.

اطلاعات مربوط به خرید بلیط هواپیما در سایر ایرلاین‌ها

  • پروازهای هواپیمایی آذربایجان تا تاریخ ۲۵ مارچ لغو شده است.
  • پروازهای ایرارمنیا تا تاریخ ۲۵ مارچ لغو شده و پس از آن مسافران ایرانی برای ورود به ارمنستان بایستی ویزای این کشور را دریافت کنند.
  • پروازهای هواپیمایی امارات تا تاریخ ۳۰ اپریل لغو شده است.
  • پروازهای هواپیمایی ترکیش تا تاریخ ۳۱ مارچ لغو شده است.
  • پروازهای دو ایرلاین ایرعربیا و عمان‌ایر تا اطلاع ثانوی لغو شده است.
  • پروازهای هواپیمایی ایرفلوت از تاریخ ۷ مارچ تا پایان برنامه پروازی زمستانی لغو شده است.

شرایط سفر به برخی از کشورهای آسیایی

  • بنا به اطلاعیه سفارت کشور تایلند کلیه ویزای این کشور لغو شده است.
  • بنا به اطلاعیه وزارت بهداشت کشور مالزی تنها مسافران ایرانی که اقامت دائم، ویزای کار یا ویزای دانشجویی مالزی را دارند مجاز به ورود به این کشور هستند.
  • مسافران ایرانی اجازه ورود به کشور هند را ندارند.
  • بنا به اعلام دفتر مرکزی ایرفلوت در مسکو کلیه مسافرین با هرگذرنامه و ملیت  اجازه سفر از مبدا ایران به صورت ترانزیت به هیچ مقصد پروازی این شرکت را ندارند.
  • ورود کلیه مسافران ایرانی به کشور ترکیه ممنوع است.
  • کلیه تورهای مسافرتی  نوروزی به خارج از ایران لغو شده است.

در آخر مجددا یادآوری می‌کنیم که این اطلاعات تایید شده توسط ایرلاین‌ها تا تاریخ ۲۵/ ۱۱/۹۸ می‌باشد و با توجه به بحرانی بودن شرایط ممکن است تغییر پیدا کرده و اصلاح شود. بنابراین اگر قصد خرید بلیط هواپیما به مقصدی خاص از مبدا ایرا ن و یا قصد بازگشت از کشوری دیگر به مقصد ایران را دارید برای چک کردن شرایط پروازی با اطلاعات فرودگاه کشور مبدا تماس بگیرید.

در صورتی که بلیط هواپیمای خود را از آژانس هواپیمایی ستاره ونک خریداری کرده‌اید همکاران ما از طریق تلفن آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما درباره لغو، زمان پرواز یا ارائه پروازهای جایگزین هستند.

به قول حافط عزیز “رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند چنان نامند و چنین نیز نخواهد ماند”

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید