ارزان‌ترین مقاصد اروپا برای تورهای تابستانی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 16 آوریل 2020
Loading...

همیشه شنیدید که هرچقدر بیشتر پول بدهید بیشتر آش می‌خورید، اما در این تابستان قرار است که بیشتر از پولی که می‌دهید آش بخورید و خوش بگذرانید. پس چمدانتان را ببندید و یکی از کشورهای اروپایی را برای سفر رویاییتان انتخاب کنید.

لندن، رم و پاریس اولین مقاصدی هستند که هر کسی با شنیدن نام اروپا به آن‌ها فکر می‌کند. از حق هم که نگذریم زیبایی این شهرها هر بیننده‌ای را افسون خود می‌کند. اما محدود کردن اروپا به همین چند شهرهم کمی بی‌انصافی ست. این قاره سرسبز مکان‌های کشف نشده بسیاری دارد. پس اگر ویزای شینگن را در دست دارید اینبار برنامه سفر تور اروپا را متفاوت‌تر از همیشه بچینید و به مقصدی سفر کنید که دو فاکتور ارزان بودن و زیبایی را در کنار هم دارند. در ادامه مطلب شما را با ارزان‌ترین و زیباترین مقاصد اروپایی آشنا می‌کنیم.

مطالب مرتبط

نکات ضروری که قبل از سفر به اروپا باید بدانید

هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های اروپا 

.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

ارزان‌ترین مقاصد قاره سرسبز اروپا

.

جمهوری چک، پراگ

قدم زدن در دل تاریخ بهترین توصیفی است که در وصف پراگ پایتخت جمهوری چک می‌توان به کار برد. شهری با قدمت ۱۱۰۰ساله که اگر از پاریس و رم زیباتر نباشد چیزی از این دو کم ندارد. تمام خیابان‌ها و کوچه‌ پس کوچه‌های پراگ با بناهایی باشکوه از معماری‌های باروک و رنسانس تزیین شده‌اند و آب و هوای عالی آن زیبایی‌هایش را کامل می‌کند. هر گردشگری که به این شهر قدم می‌گذارد محال است که با دیدن این همه شگفتی لب به تحسین باز نکند.

پل چارلز یکی از بناهایی است که مردم پراگ به وجودش افتخار می‌کنند. این پل سنگ‌فرش شده بر روی رودخانه زیبای شهر قرارگرفته و سه محله شهر کوچک، شهر قدیمی و قلعه پراگ را با هم ارتباط می‌دهد. قدم‌زدن بر روی پل، نشستن بر روی صندلی کافه‌های اطراف و نوشیدن یک فنجان قهوه داغ از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که در پراگ می‌توان انجام داد.

ساختمان قلعه قدیمی با معماری خارق‌العاده، میدان قدیمی پراگ با بناهای منحصربه‌فرد اطرافش و کلیسای باشکوه بانوی ماقبل از تین از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهر پراگ هستند. (بلیط تهران پراگ)

مجارستان، بوداپست

شهر بوداپست پایتخت مجارستان، دومین شهری است که در میان مقاصد ارزان اروپا جای می‌گیرد. این شهر شگفت‌انگیز در اروپای شرقی را شهر دو چهره هم می‌نامند چرا که توسط رود دانوب به دو قسمت بودا و پست تقسیم شده است. دو قسمت حیرت‌انگیزی که فضاهای سبز زیبا و بناهای تاریخی را در کنار هم دارد. شاید به همین است که بیشتر گردشگران لقب شهر جادویی را به آن داده‌اند. پس با سفر به بوداپست خود را برای دیدن شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های تاریخی و لذت بردن از مناظر طبیعی آماده کنید.

حمام‌های آبگرم سچینی اولین جایی است که میهمانان بوداپست به سراغش می‌روند. این حمام‌ها روباز بوده و به وسیله ساختمان‌هایی با معماری نئورنسانس احاطه شده‌اند. می‌توانید از چشمه‌های آب گرم حمام برای درمان گرفتگی عضلات استفاده کرده و از مدیتیشن طبیعی لذت ببرید.

قلعه فیشر من جاذبه‌ی اسرارآمیزی ست که دقیقا شبیه به قلعه‌های انیمیشن‌های والت دیزنی می‌باشد. معماری این قلعه به سبک نئو گوتیک است و از بالای آن می‌توان عظمت رود دانوب و مناظر طبیعی بوداپست را دید. علاوه بر این ساختمان عجیب قلعه یکی از بهترین پشت صحنه‌ها برای عکاسی حرفه‌ای است. 

ساختمان اپرای مجارستان، ساختمان پارلمان مجلس، قلعه بودا و پل زنجیر از دیگر بناهای زیبای بوداپست هستند. (بلیط تهران بوداپست)

پرتغال، لیسبون

لیسبون پایتخت پرتغال را دریا و ساحل تشکیل داده‌ است و نامی‌ترین دریانوردان تاریخ زاده این سرزمین دریایی هستند. پس اگر مسافر لیسبون هستید باید بگوییم لحظات معرکه‌ای را خواهید گذراند. این شهر بر روی تپه‌هایی که به دریا متصل هستند ساخته شده و آفتاب گرم و هوای روح‌انگیزش موقعیتی استثنایی به آن بخشیده است. گذشته از این بناهای تاریخی و موزه‌های لیسبون همه گواهی بر تاریخ پرفرازونشیب این شهر هستند که هرکدام داستان‌هایی شنیدنی برای گفتن دارند.

خانه‌های رنگارنگ با فضای شاد اولین چیزی است که به محض قدم گذاشتن در لیسبون توجه شما را به خود جلب کرده و به ماجراجویی در شهر تشویقتان می‌کنند.

قلعه سنت جورج که در بالاترین نقطع از لیسبون قرار گرفته بنایی است که به تنهایی می‌تواند نیمی از روز شما را به خود اختصاص دهد. این بنا محل حکومت سنت جرج بوده و با ترکیبی از معماری حیرت‌انگیز، موزه‌های ارزشمند و کنگره‌های باشکوه از زیباترین جاذبه‌های لیسبون به شمار می‌آید.

کانال آب آگواس لیروس، اقیانوس آرام لیسبون، صومعه جیرونیموس، برج بلم و … از دیگر مکان‌هایی هستند که می‌توانید در سفر به لیسبون از آن‌ها بازدید کنید. (بلیط تهران لیسبون)

لهستان، ورشو

ورشو شهریست که به معنای واقعی همانند ققنوس از خاکستر خود به پا خواسته است. این شهر در سال ۱۹۹۴ توسط هیتلر مورد حمله قرار قرگفت و بیش از ۹۵ در صد از خاکش ویران شد. اما با گدشت زمان دوباره احیا شده و به شهری مدرن و زیبا تبدیل شد. اکنون بسیاری ورشو را مرکز فرهنگ و خنر لهستان و اروپا می‌دانند. گردشگران بسیاری برای شنیدن موسیقی کلاسیک لهستانی، دیدن هنرهای تجسمی و تاریخ شنیدنی لهستان به این شهر سفر می‌کنند.

محله قدیمی ورشو از جذابترین مکان‌هایی است که در طول اقامتتان در این شهر از آن بازدید خواهید کرد. این محله زیبا پس از ویرانی در جنگ جهانی دوم با الهام از نقاشی‌های هنرمند قرن هجدهمی ایتالیایی به نام کانالتو بازسازی شد و چنان تاثیری بر همگان گذاشت که به عنوان مجموعه تاریخی ارزشمند در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. گشت‌وگذار در این محله زیباترین لحظات سفر را در حافظه‌تان به یادگار می‌گذارد.

همنچنین پیشنهاد می‌کنیم بازدید از کاخ علم و فرهنگ، قلعه سلطنتی، موزه ملی و رودخانه ویستولا را در برنامه‌های خود قرار دهید. (بلیط تهران ورشو)

بلغارستان، وارنا

وارنا، معروف به مروارید دریای سیاه یکی از رویایی‌ترین شهرهای اروپا است. این شهر برای طرفداران ساحل و ورزش‌های آبی “دریا”، برای علاقه‌مندان به تاریخ “بناهای ارزشمند” و برای دوستداران طبیعت “مناظری بکر و منحصربه‌فرد” دارد. با این وصف هر سیلقه‌ای که داشته باشید کاملا راضی از سفر به خانه بازمی‌گردید.

خط ساحلی وارنا بیش از ۳۰۰ کیلومتر در کناره دریای سیاه امتداد داشته و به گردشگران این امکان را می‌دهد تا از انواع تفریحات آبی مانند موج‌سواری، اسکی روی آب، ماهیگیری، غواصی و پیاده‌روی در کنار ساحل لذت ببرند. علاوه بر تفریحات آبی، مکان‌هایی مانند باغ دریا، صومعه الادزا، کلیسای جامع وارنا، جنگل سنگی و حمام‌های رومی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی وارنا به شمار می‌آیند. (بلیط تهران وارنا)

مطالب مرتبط

بهترین مقصدهای اروپا برای گذراندن تعطیلات

افسانه‌ای‌ترین شهرهای اروپا برای جشن کریسمس

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید