جاذبه های شهر سویل اسپانیا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 11 جولای 2023
Loading...

لحظات سحرانگیز شما در سفر به سویل اسپانیا از لحظه‌ای که پای خود را بر روی سنگ‌فرش‌های زیبای این شهر می‌گذارید شروع وتا پایان سفر ادامه خواهد داشت. جذابیت‌های این شهر منحصربه‌فرد اندلسی را در ساختمان‌های زیبا، چراغ‌های خیابانی قدیمی، کالسکه‌هایی که مانند قصه‌های پریان از سویی به سوی دیگر می‌روند و کوچه‌های تو در توری قرون وسطایی می‌توان یافت. این شهر دارای بزرگترین کلیسای گوتیک در جهان مسیحیت با یک برج باشکوه است که زمانی مناره یک مسجد بزرگ بوده است. یکی دیگر از یادگارهای به جا مانده از دوره مورها در سویل، قصر آلکازار با دکوراسیون مجلل و باغ های سرسبز است که چشم‌ها را به خود خیره می کند. در این مطلب درباره جاذبه های سویل اسپانیا و کارهای مهیجی که می‌توانید در این شهر انجام دهید صحبت کرده‌ایم.

کاخ الكازار: جواهری از فرهنگ اسپانیایی

کاخ یا قصر آلکازار گردشگران را به دنیای دیگری فراتر از دیگر جاذبه های سویل اسپانیا می‌برد. مکانی عجیب و غریب که شبیه به قصر قصه‌های رمانتیک طراحی شده و تاریخچه جذاب برای شنیدن و دکوراسیونی خیره کننده برای دیدن دارد.

این مکان که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان قلعه قرن دهمیبه ثبت رسیده برای خلیفه قرطبه ساخته شد. در قرن یازدهم، آلکازار مقر حاکم و شاعر افسانه ای مور، المعتمد بود. حاکمان بعدی مورها فضای قلعه را گسترش دادند و بخش‌های زیادی را به آن اضافه کردند.

پس از فتح مجدد قلعه توسط مسیحیان، این کاخ به سبک مودجار (ترکیبی از جزئیات گوتیک و عناصر عربی) برای پدرو اول در قرن چهاردهم بازسازی شد. تزیینات استادانه در سرتاسر کاخ، مانند کاشی‌های رنگارنگ، دیوارها و سقف‌های طرح‌دار و دیگر  عناصر زیبایی که در کاخ دیده می‌شود. متعلق به همان دوران است.

گردشگران می‌توانند بازدید خود را از ورودی Puerta Principal شروع و در ادامه از بخشی به نام حیاط دوشیزگان دیدن کنند. این حیاط زیبا بین سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۹ ساخته شد و نمونه‌ای از معماری اسلامی  با طاق‌های باشکوه مرمری به شمار می‌رود.

  • آدرس: Patio de Banderas, s/n, 41004 Sevilla, Spain
  • ساعت بازدید: از ۹:۳۰ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • هزینه بلیط برای هر نفر ۱۸٫۵۰ €
  • هزینه ببلیط برای افراد زیر ۱۴ سال ۱٫۲۰ €

کلیسای جامع سویل: یکی از بزرگترین کلیساهای جهان

کلیسای جامع سویل به قدری باشکوه است که تاثیر فراموش نشدنی را بر ذهن گردشگران علاقه مند به معماری می‌گذارد. این بنای تاریخی به عنوان بزرگترین کلیسای جامع گوتیک جهان شناخته شده و  گنجینه های هنری فراوانی را در درون خود دارد. این عبادتگاه باشکوه که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، بین سال های ۱۴۰۲ تا ۱۵۰۶ در محل مسجد اصلی شهر ساخته شد.

برج ناقوس کلیسای جامع معروف به La Giralda”” در اصل مناره مسجد بود که در قرن دوازدهم توسط فرمانروایان مور به شکلی که امروز می‌بینید ساخته شد. این برج ۹۳ متری در حال حاضر از اصلی‌ترین جاذبه های سویل اسپانیا و نماد این شهر است.

با ورود به کلیسای جامع این شبستان‌های بزرگ هستند که بازدیدکنندگان را حیرت زده می‌کنند. فضای داخلی کلیسا پنج راهرو با ۱۱۷ متر طول و ۷۶ متر عرض داشته و ارتفاع آن به ۴۰ متر می رسد. این فضای بزرگ، باشکوه ترین فضای داخلی گوتیک در اسپانیا است.

  • آدرس: de la Constitución, s/n, 41004 Sevilla, Spain
  • ساعت بازدید: از ۱۰:۴۵ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • هزینه بلیط برای هر نفر ۱۶٫۳۷ €

بیشتر بخوانید …

معرفی شهر بارسلون اسپانیا

میدان اسپانیا: یادگاری از نمایشگاه جهانی ۱۹۲۹

در داخل پارک د ماریا لوئیزا، میدان اسپانیا با مساحت بزرگ و طراحی جالبی که دارد چشم بازدیدکنندگان را خیره می کند. میدان عظیم ۵۰ هزار مترمربعی توسط بالکن‌های نرده دار یک ساختمان نئوموری احاطه شده است و در ادامه یک فضای کانالی شکل از آن عبور می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر تور اسپانیا و شهر سویل را به عنوان مقصد بعدی سفر خود انتخاب کرده‌اید حتما از این میدان زیبا به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های سویل اسپانیا دیدن کنید.


تمام مواردی که  لازم است درباره تور مادرید بدانید


 

حضور یک فواره خاطره انگیز مرکز میدان را زیبا می کند، در مقابل کانال صلح را می‌بینید  از آنرچهار پل عابر پیاده می گذرد. گردشگران می توانند برای داشتن بعد از ظهری رویایی یک قایق پارویی کرایه کرده و قایق سواری بر روی «ونیز سویا» را تجربه کنند یا یک کالسکه سواری عاشقانه در پارک را انتخاب کنند.

Plaza de España اغلب محل برگزاری کنسرت ها و اجراهای در فضای باز است. منظره ساختمان تاریخی که در شب با نورهای رنگی تزبین می‌شود صحنه‌ای جادویی را خلق می‌کند. توجه داشته باشید که در زمان برگزاری کنسرت محوطه میدان برای بازدید عمومی بسته خواهد شد.

  • آدرس: Parque de María Luisa, Avenida de la Palmera, Sevilla
  • ساعت بازدید: نامحدود
  • هزینه ورودی برای عموم رایگان

مناره گیرالدا: نماد شهر سویل

برج یا مناره گیرالدا قسمتی از کلیسای جامع سویل است که در بخش شمال شرقی آن قرار گرفته است. این مناره از جاذبه های سویل اسپانیا است که به عنوان نماد شهر نیز شناخته می‌شود. گیرالدا ۱۰۴ متر ارتفاع دارد و طبق قوانین برای دیده شدن کامل آن هیچکس اجازه ساخت بنای بلندتر از آن را در سویل ندارد.

با بالا رفتن از مناره گیرالدا نمای پاناروما از شهر سویل را مقابل خود خواهید داشت. محوطه‌ای که در روبروی صومعه قرار دارد زمانی حیاط مسجد پیشین بوده که معملری اسلامی دارد. در آن دوران مسلمانان در حیاط مسجد وضو می‌گرفته‌اند. مناره گیرالدا را می‌توان یادگاری به جا مانده از دوران حکومت اسلامی در شهر سویل دانست.

  • آدرس: de la Constitución, s/n, 41004 Sevilla, Spain
  • ساعت بازدید: از ۱۰:۴۵ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • هزینه بلیط برای هر نفر ۱۶٫۳۷ €

بیشتر بخوانید …

معرفی شهر مادرید اسپانیا

متروپل پاراسول: معماری مدرن در قلب سویل

برای دیدن مناظر شگفت انگیز شهری سویا می‌توانید به محل Metropol Parasol بروید. این سازه منحصربه‌فرد که توسط معمار آلمانی یورگن مایر ساخته و در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد به عنوان “Las Setas” به معنای “قارچ‌ها” نیز  شناخته می‌شود زیرا شکل آن شبیه به شش قارچ بزرگ است.

مسیر پیاده روی متروپل پاراسل در بالای سازه و در ارتفاع ۲۶ متری از سطح زمین قرار گرفته است. این مسیر چشم انداز فوق العاده ای از خیابان‌ها و جاذبه های سویل اسپانیا را ارائه می دهد. در قسمت پایینی پیاده رو یک رستوران ویژه سرو تاپاس‌های جذاب اسپانیا وجود دارد.

زیرزمین سازه متروپل پاراسول شامل آنتیکواریوم، یک سایت باستان شناسی است که به بازدیدکنندگان فرصتی برای دیدن ویرانه های دوران روم باستان، ویزیگوت ها و مورها را می‌دهد.

  • آدرس: Plaza de la Encarnación, Sevilla
  • ساعت بازدید: از ۹:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ نیمه شب
  • هزینه ورودی برای هر نفر ۱۰ یورو

هزینه بازدید از آنتیکواریوم به طور جداگانه دریافت و برای هر نفر ۲ یورو

موزه بله هنری اسپانیا: گنجینه ای از هنر اسپانیا

سویل دارای موزه هنرهای زیبای منحصربه‌فرد است که در ساختمان باشکوه قرن هفدهمی Convento de la Merced Calzada قرار دارد. این موزه پس از موزه پرادو در مادرید بهترین مجموعه نقاشی اسپانیا را در خود دارد. در این مجموعه آثار هنری از دوره گوتیک تا قرن بیستم نگه‌داری می‌شود. پس اکر اهل هنر هستید بازدید از موزه بله را در میان جاذبه های سویل اسپانیا قرار دهید.

در این موزه بیش از هر چیز نمایش آثار نقاشان اسپانیایی متعلق به قرن هفدهم میلادی توجه‌ها را جلب کرده است. همچنین بازدیدکنندگان شاهکارهای هنرمندان مشهور اسپانیایی از جمله ال گرکو، فرانسیسکو پاچکو، دیگو ولاسکز و آلونسو کانو را مشاهده خواهند کرد.

موزه بله نگاه ویژه‌ای نیز به شاهکارهای بارتولومه استبان موریلو و همچنین آثار مکتب سویل در قرن هفدهم دارد. نقاشی‌های مذهبی فرانسیسکو دو زورباران نیز از شاهکارهای این موزه هستند.

پس از بازدید از موزه می‌توانید یک فنجان قهوه خوش عطر تهیه کرده زیر سایه درختان محوطه میل کنید.  حضور فواره‌های با آب خنک هوایی مطلوب به این محوطه می‌دهد.

  • آدرس: ۹ Plaza del Museo, Sevilla
  • ساعت بازدید: سه شنبه تا شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب، یکشنبه‌ها و روزهای تعطیل از ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر
  • هزینه بلیط برای هر نفر € ۱٫۵۰

بیشتر بخوانید …

تجربیات دیگران در سفر به اسپانیا {نکاتی برای تجربه‌ی سفری ایده‌آل}

باغ های ماریا لوئیزا: فضایی آرام در میان شلوغی شهر

پارک د ماریا لوئیزا همراه با میدان اسپانیا که در مرکز آن قرار دارد محل برگزاری نمایشگاه Iberoamericana در سال ۱۹۲۹ بود. این فضای سبز وسیع در ابتدا برای Infanta María Luisa Fernanda de Borbón ایجاد شد که وی در نهایت در سال  آن را۱۸۹۳ به شهر سویل اهدا کرد.

باغ سرسبز ۳۴ هکتاری با نخل‌های تزیین شده، درختان پرتقال، نارون‌ها و کاج‌های مدیترانه‌ای کنار رودخانه قرار گرفته‌اند از جاذبه های سویل اسپانیا هستند. محوطه باغ شامل بخش‌های گل آرایی شده، خیابان‌های زیبا همراه با سایه بان، فواره‌هایی به سبک موری که با کاشی‌های سرامیکی رنگارنگ تزئین شده‌اند، استخرهای زینتی، نیمکت‌ها و مسیرهای پیاده روی رویایی است.

موزه باستان شناسی و موزه هنرهای مردمی در منتهی الیه شرقی پارک در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. ساختمانی معماری ساختمان موزه هنرهای مردمی به قدری زیبا و دیدنی است که بیشتر گردشگران از آن به عنوان نمایی جذاب برای عکاسی انتخاب می‌کنند.

  • آدرس: º de las Delicias, s/n, 41013 Sevilla, Spain
  • ساعت بازدید: همه روزه از ۸ صبح تا ۱۰ شب
  • هزینه ورودی برای عمومی بازدیدکنندگان رایگان

منطقه تاریخی تریانا: نقطه آغاز بازارهای سنتی سویل

این محله تاریخی سویل هویت متمایز خود را دارد. درواقع در آن سوی رودخانه جدای از تمام جاذبه های سویل منطقه تریانا یک چهره کاملا متفاوت از شهر را به نمایش می‌گذارد.

باریو د سانتا کروز، باریو د تریانا و خیابان‌های پر پیچ و خم سنگ فرش شده که به جوی‌های باریک ختم می‌شوند نمایی منحصربه‌فرد از تریانا ساخته‌اند. منطقه Barrio de Triana میراث باقی مانده از محله سنتی سفالگران و همچنین جامعه کولی اسپانیا و شهر سویل است. قرن هاست که مردم این محله می‌کنند.

کارگاه‌ها و بوتیک‌های سرامیک Barrio de Triana که بیشتر در Calle Callao، Calle Antillano Campos و Calle Alfarería واقع شده‌اند، به‌خاطر کاشی‌های سرامیکی لعاب‌دار خود که با نقش‌های هندسی رنگارنگ تزیین شده‌اند میراثی از آندلس معروف هستند.

در بوتیک‌های این محله بشقاب‌های سرامیکی تزئینی، فنجان، پارچ، ظروف سرو و سایر اشیای منزل نیز به فروش می‌رسد. پس از گشت و گذار در مغازه های کوچک، گردشگران می‌توانند برای صرف یک غذای لذیذ به رستوران‌های محلی بروند. بسیاری از این رستوران‌ها دارای فضای باز مشرف به بناهای تاریخی سویا هستند.

بیشتر بخوانید …

راهنمای مراکز خرید اسپانیا

کلیسای السالوادور: دومین کلیسای بزرگ سویل

کلیسای السالوادور در فاصله کوتاهی از کلیسای جامع قرار گرفته و یک بنای باروک زیبا و خیره کننده است. ساخت و ساز این کلیسا در اواخر قرن هفدهم در محلی که زمانی مسجد قدیمی سویل قرار داشت انجام گرفته است. بدین صورت که مسجد پس از بازسازی به کلیسا تبدیل و بخش‌‌هایی نیز به آن اضافه شده است.

نمای کلیسای السالوادور با تابش نور خورشید صورتی رنگ به نظر رسیده و صحنه‌ای تماشایی را به نمایش می‌گذارد. فضای داخلی نیز طلاکاری و بسیار به شکوه است. همچنین می‌توان گنجینه ای از معماری سبک باروک سویلی و آثار هنری مجلل را در کلیسا دید. از این رو بازدید از کلیسای سالوادور را در میان لیست جاذبه های سویل اسپانیا قرار دهید.

دو محراب دیدنی این مکان مقدس را زینت می دهند: یکی مسیح مقدس عشق اثر خوان د مسا و دیگری عیسی مصائب اثر خوان مارتینز مونتانس. از دیگر جاذبه های مسجد می‌توان به گنبد سر به فلک کشیده و اشیایی متعلق به قرن ۱۶ و ۱۸ اشاره کرد.

این کلیسای دوست داشتنی مانند کلیسای جامع حیاطی با درختان پرتقال نیز دارد و یک پاسیو با معماری اصیل دوران مورها در آن دیده می‌شود.

  • آدرس: Plaza del Salvador, S/N, 41004 Sevilla
  • ساعت بازدید: شنبه تا دوشنبه از ۱۰:۱۵ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر، روزهای یکشنبه تعطیل است.
  • هزینه بلیط برای بزرگسالان ۵ یورو و برای افراد زیر ۱۵ سال رایگان

برای بازدید از این مکان های جذاب و دیدنی نیاز به ویزای توریستی اسپانیا دارید ، جهت کسب اطلاعات کارشناسان آژانس گردشگری ستاره ونک همراه شما هستند.

بیشتر بخوانید …

خانه پیلاتس: کاخ فرمانداران اندلسی

خانه پیلاتس یک بنای یادبود ملی است. این کاخ نفیس زمانی اقامتگاه خصوصی خانواده اشرافی انریکز د ریبرا از دوک‌های آلکالا بود.

کاسا د پیلاتوس که در قرن ۱۵ و ۱۶ ساخته شده است، به گفته برخی از تاریخ شناسان یک کپی از خانه پیلاتوس در اورشلیم نیز وجود دارد. این خانه به عنوان یکی از اصلی‌ترین جادبه های سویل اسپانیا دارای تنوعی از سبک معماری Mudéjar، با جزئیات Plateresque دوران رنسانس، و همچنین عناصر باروک است. در این ساختمان نمونه‌هایی از معماری اندلسی هم دیده می‌شود.یک پاسیو که با سرامیک‌های رنگارنگ و مجسمه‌های مرمری تزیین شده شاهدی بر همین امر است.

یک اتاق زیبا با تزئینات شاهانه و سقف چوبی، پلکان اصلی، کلیسای خصوصی و مجموعه ای از مجسمه های روم باستان در سرتاسر در محوطه داخلی خانه به نمایش گداشته شده است.

گردشگران می‌توانند یک راهنمای صوتی در هنگام ورود از پذیرش دریافت کنند که هزینه آن با بلیط محاسبه شده است.

  • آدرس: ۱ Plaza de Pilatos, Seville
  • ساعت بازدید: از نوامبر تا مارچ ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر، از اپریل تا اکتبر ۹ صبح تا ۷ غروب
  • هزینه ورودی برای هر نفر ۱۰ یورو

برج طلا: برج نمادین سویل

این برج نمادین که در سال ۱۲۲۰ ساخته شد، در اصل بخشی از دیوارهای دفاعی شهر بود. این بنای تاریخی ۳۶ متری در ساحل چپ رودخانه گوادالکیویر قرار دارد و به عنوان برج مراقبت برای محافظت در برابر تهاجمات طراحی شده است.

به علت وجود کاشی های طلایی رنگ که زمانی این برج را پوشانده بودند این برج به “برج طلا” معروف و در لیست جاذبه های سویل اسپانیا قرار گرفت.

امروزه، Torre del Oro موزه دریایی سویل (موزه دریایی) را در خود جای داده است که مجموعه‌ای از مدل‌های کشتی قدیمی، نمودارهای ناوبری تاریخی و سایر نمایشگاه‌های مرتبط با میراث دریایی اسپانیا را به نمایش می‌گذارد. این موزه همچنین دارای یک تراس است که مناظر پانوراما از شهر زیبای سویل را ارائه می‌دهد.

آدرس: Paseo de Cristóbal Colón, Sevilla

ساعت بازدید: دوشنبه تا جمعه از ۹:۳۰ تا ۱۸:۴۵، شنبه و یکشنبه از ۱۰:۳۰ تا ۱۸:۴۵، برج طلا در روزهای تعطیلات رسمی بسته است.

هزینه ورودی برای هر نفر ۳ یورو

سخن پایانی

مطلب جاذبه های سویل اسپانیا راهنمای کامل برای آن دسته از گردشگرانی ست که این شهر را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کرده‌اند. با مطالعه این مطلب به راحتی می‌توانید لیستی از معروفترین مکان های دیدنی سویل را در اختیار داشته و برای بازدید از آن‌ها برنامه ریزی کنید.


برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید